سرمایه گذاری

هزینه استخراج بیت کوین

در میان انواع ارز دیجیتالی که وجود دارد، بیت کوین از اهمیت و البته توجه بیشتری از سوی کاربران برخوردار است. به همین دلیل است که بسیاری از افراد به دنبال بدست آوردن آن از طریق روش های مختلف از جمله استخراجش هستند. اما مهمترین سوالی که در این زمینه وجود دارد این است که هزینه استخراج بیت کوین چقدر است و آیا انجامش به صرفه از لحاظ اقتصادی و زمانی هست یا نه.

بر اساس تحقیقاتی که در این چند سال اخیر روی استخراج ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوين انجام شده است، هزینه استخراج بیت کوین سه برابر بیشتر از هزینه استخراج طلا از معادن است.

این تحقیقات نشان می دهند که استخراج ۱ دلار از ارزش بیت کوین، ۳ برابر هزینه می برد تا ۱ دلار معادل با ارزش طلای واقعی استخراج شود. البته این مقدار برای سایر ارز های دیجیتال که از محبوبیت خوبی نیز برخوردار هستند مانند، اتریوم و لایت کوین و مونرو به ترتیب ۲٫۵، ۲، و ۱٫۵ برابر است. همچنین برآورد شده است که در طول ۲ سال اخیر ۱۷ مگاژول هزینه شده است تا بتوان ۱ دلار از ارزش بیت کوین را بدست آورد.

اگر بخواهیم همین آمار را برای سایر معادن دیگر مانند آلومینیوم، مس، طلا، پلاتین مورد بررسی قرار دهیم به ترتیب به اعداد ۱۲۲، ۴، ۵، ۷ مگا ژول برای استخراج آن ها می رسیم. این اعداد نشان می دهند که هزینه استخراج بیت کوین و یا در حالت کلی هر ارز دیجیتال دیگر خیلی بیشتر از استخراج از معادن واقعی است.

البته محققان بیان کرده اند که این هزینه ها تنها هزینه استخراج را شامل می شود و سایر هزینه ها مانند تجهیزات خنک کننده، تعمیر و نگهداری و … در برآورد این آمار در نظر گرفته نشده اند.

چرا هزینه استخراج بیت کوین بالا است؟

همان طور که قطعا می دانید برای استخراج ارز دیجیتال شما باید معما و پازل های ریاضی را حل کنید که هر بار متفاوت بوده و حل آنها معمولا زمان زیادی می برد. کسی موفق به استخراج این ارز می شود که سرعت عملکرد بهتری داشته و بتواند زودتر از دیگران این کار را انجام دهد. برای حل این پازل های ریاضی شما نیاز به تجهیزات قوی کامپیوتری دارید تا بتوانید با سرعت هر چه بهتر پازل را حل کرده و به سراغ پازل های بعدی بروید.

تهیه کردن این تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز، به سرمایه گذاری زیادی نیاز دارد که برای بسیاری از افراد قابل استفاده نمی باشد. بنابراین هر چه که هش شما بالاتر باشد، میزان موفقیت شما برای استخراج بیت کوین و یا هر ارز دیگری افزایش پیدا می کند.

جالب است بدانید که هزینه استخراج بیت کوین در کشور های مختلف متناسب با برق و تجهیزاتی که استفاده می کنند، متفاوت است. به عنوان مثال به ازای مصرف یک میزان انرژی خواهیم داشت :

  • توباگو : ۱٫۱۹۰ دلار
  • کویت : ۱٫۹۸۳ دلار
  • بلاروس : ۲٫۱۷۷ دلار
  • بنگلادش : ۲٫۳۷۹ دلار
  • بلژیک : ۱۳٫۴۸۲ دلار
  • جزایر کوک : ۱۵٫۸۶۱ دلار
  • جزایر مارشال : ۱۴٫۷۵۱ دلار
  • کره جنوبی : ۲۶٫۱۷۰ دلار
  • ایالات متحده : ۴٫۷۵۸ دلار
  • انگلستان : ۸٫۴۰۲ دلار
  • چین : ۳٫۱۷۲ دلار

تاثیر بالا بودن هزینه استخراج بیت کوین روی محیط زیست :

مسلما بالا بودن میزان انرژی مصرفی برای استخراج بیت کوین تاثیر مضری روی محیط زیست دارد. بالا بودن میزان برق مصرفی برای استخراج این ارز به اندازه ای است که احتمال افزایش ۱ الی ۲ درجه دمای کره زمین را تا سال ۲۰۲۳ بالا می برد.

با این وجود که هزینه استخراج بیت کوین بسیار بالا است و تاثیرات جانبی منفی زیادی هم دارد، افراد هنوز هم به دنبال این روش برای افزایش سرمایه خود هستند. نظر شما در این رابطه چیست؟ استخراج بیت کوین بهتر است یا استفاده از سایت ها و برنامه هایی که به صورت رایگان این ارز را به شما می دهند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا