گردشگری

محله سلسبیل تهران کجاست

یکی از محله های مرکز تهران که به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین بورس خرید البسه شهر تهران شناخته شده است، محله سرسبیل است. سلسبيل نام چشمه اي است در بهشت و به علت وجود رودخانه اي كه در  اين محله جاري بوده است به اين نام معروف گرديده است و به عنوان یکی از محبوب ترین سکونت گاه های مرکز تهران به شمار می رود. محله گردی: سلسبیل نام قدیمی محله ای با قدمت بالا در منطقه 10 تهران است که امروزه به رودکی تغییر نام داده است. در حال حاضر این خیابان یکی از مراکز خرید اصلی و پر طرفدار تهران به حساب می آید. شروع ساخت و ساز و تغییرات در این محله از جنوب به شمال اتفاق افتاده است. سلسبيل نام چشمه اي است در بهشت و به علت وجود رودخانه اي كه در  اين محله جاري بوده است به اين نام معروف گرديده است. اگر شما هم قصد دارید این محله را برای سکونت خود انتخاب کنید پیشنهاد می کنم با تور محله گردی این هفته املاک آنلاین همراه باشید تا شما را با بخش ها و مراکز مختلف این محله آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

محله سلسبیل در یک نگاه

  • نام محله: محله سلسبیل (رودکی)
  • منطقه: 10 تهران
  • محل اسقرار: مرکز تهران
  • شهرت محله: بورس خرید البسه شهر تهران
  • بافت محله: قدیمی ساز
  • همسایه های محلی: بریانک | کارون جنوبی | اسکندری
  • دسترسی های محلی: بزرگراه  شهید نواب صفوی | خیابان های کمیل، قصرالدشت و هاشمی
  • ایستگاه مترو : دارد ( ایستگاه مترو رودکی )
  • سطح قیمت: متوسط
  • نرخ ملک: از متری 2 میلیون 500 هزار تومان تا متری 3 میلیون و 500 هزار تومان

سلسبیل تهران کجاست؟

این محله در منطقه 10 و جنوب غرب تهران واقع شده است و در حال حاضر از شمال به خیابان هاشمی، از جنوب به خیابان کمیل، از شرق به بزرگراه نواب و از غرب به خیابان قصرالدشت منتهی می شود. این محله از شمال با محله سلسبیل شمالی، از جنوب با محله بریانک، از شرق با محله اسکندری و از غرب با محله کارون جنوبی همسایه است.

سلسبیل تهران کجاست؟

بافت محله سلسبیل چگونه است؟

اگر گذرتان به این محله قدیمی تهران افتاده باشد، قطعاً متوجه بافت قدیمی و با اصالت این محله خواهید شد. به طور کلی بافت این محله غالبا قدیمی ساز و فشرده و قطعات زمین ها کوچک است. اکثرا کوچه ها کم عرض هستند و کوچه های بزرگتر به هم راه دارند، اما با گذر زمان برج‌های سر به فلک کشیده و مجتمع‌ های تجاری جای خود را به خانه ی قدیمی این محله داده است و غالب کاربری این محله تبدیل به کاربری تجاری شده است.

بافت محله سلسبیل چگونه است؟

وجه تسمیه و علت نام گذاری این محله چیست؟

در گذشته این خیابان به علت داشتن باغ های بسیار زیبا و جاری شدن آب زلال از چشمه فرمانفرمایان به سمت این خیابان سرسبز ناخودآگاه مردم را به یاد بهشت و چشمه سلسبیل معروف آن می‎انداخته است و علت نامگذاری این خیابان به نام سرسبیل یا سلسبیل تنها این بر اساس است.

تراکم جمعیت و سطح قیمت خانه های این محله چگونه است؟

همان طور که در بندهای قبل اشاره کردم تراکم جمعیت سلسبیل تهران با توجه به مرکزیت و قدیمی بودن محله نسبتا بالا است. از طرفی با توجه با این که سطح قیمت خانه ها در این محله متوسط است، روز به روز بر متقاضیان سکونت در این محله افزوده می شود.متوسط نرخ مسکن در این محله از متری 2 میلیون و 500 هزار تومان تا 3 میلیون و 500 هزار تومان متغییر است.

دسترسی ها و خیابان های مهم این محله کدام است؟

مهمترین دسترسی این محله بزرگراه نواب است و اصلی ترین خیابان های این محله شامل خیابان امام خمینی، خیابان هاشمی، خیابان کمیل، خیابان مرتضوی، خیابان خوش و خیابان قصرالدشت می باشد. وجود ایستگاه های BRT و ایستگاه مترو رودکی در این محل سبب رفت و آمد راحت و دسترسی عالی به سایر نقاط تهران شده است و همین امر باعث شده است که بر طرفداران این منطقه برای سکونت روز به روز بیشتر افزوده شود.

دسترسی ها و خیابان های مهم این محله کدام است؟

معرفی مراکز آموزشی و فرهنگی محله سلسبیل

محله سلسبیل دارای فرهنگسرای (انقلاب) ،‌ سرای محله ،‌ انواع مراکز آموزشی دولتی و غیر دولتی برای سنین مختلف است. از اینرو با توجه به تراکم جمعیت بالا هیچ گونه مشکل در مورد کمبود مراکز آموزشی برای خانواده ها وجود ندارد و اگر شما دارای فرزند محصل هستید و قصد سکونت در این محله خوشنام را دارید می توانید با خیال راحت به انتخاب منزل مورد نظر خود بپردازید.

معرفی مراکز آموزشی و فرهنگی محله سلسبیل

مراکز خرید اصلی محله سلسبیل کجاست؟

همان طور که گفته شد ،‌خیابان رودکی یا همان سلسبیل یکی از مهمترین مراکز خرید پایتخت به شمار می آید و روز به روز بر تعداد مغازه ها و واحدهای تجاری این خیابان افزوده می شود. پاساژ رودکی، نگین و الماس از جمله مرکز خرید سلسبیل معروف در این منطقه است، همچنین این محله شامل بازار روز و تره بار محلی به همراه سوپرمارکت های مختلف برای عرضه ی مایحتاج روزانه نیز می باشد.

محله سلسبیل چند مرکز مهم دولتی دارد؟

محله سلسبیل دارای مراکز مهم دولتی از جمله بانک، مخابرات و ادارات مهم دولتی است که سکنه این محله برای انجام امور مربوطه به محله های اطراف خود وابسطه نیستند و به سادگی امور روزانه خود را انجام می دهند.

معرفی تکایا، مساجد و حسینیه های شاخص محله

مسجد باب الحوائج، مسجد خجسته، مسجد امام حسن مجتبی، مسجد حجتیه، مسجد صاحب الزمان، مسجد محمدی از جمله مسجد های معروف محله است که تمامی امور مذهبی از قبیل برگزاری اعیاد، مراسم عزاداری، برپایی نمازهای یومیه در این مساجد انجام می‌شود.

در این محله چند مرکز درمانی معتبر وجود دارد؟

نیاز به مراکز درمانی نزدیک یکی از اولویت خانواده ها برای انتخاب محل زندگی است که در این محل چندین درمانگاه وجود دارد. درمانگاه رودکی، درمانگاه خیریه غدیر خم، درمانگاه فروردین، درمانگاه سجادیه نور از جمله درمانگاه های محله است و نزدیکترین بیمارستان ها به این محل بیمارستان اقبال، بیمارستان بابک، بیمارستان لولاگر و بیمارستان شهریار است که می توان گفت این محله از حیث دسترسی به مناطق درمانی بسیار مطرح است.

در این محله چند مرکز درمانی معتبر وجود دارد؟

اماکن تفریحی و ورزشی محله سلسبیل کجاست؟

محله سلسبیل تهران از مراکز تفریحی نیز بی نصیب نمانده است و مراکزی چون بوستان رضوان، مجتمع تفریحی ورزشی یاد یاران و مجتمع تفریحی ورزشی چون باشگاه البرز، باشگاه آرمان، باغ گلستان از جمله مراکز تفریحی و ورزشی پرطرفدار این منطقه به شمار می روند.

اماکن تفریحی و ورزشی محله سلسبیل کجاست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا