بازارچه ساختمان

راهنمای خرید میلگرد پرشین فولاد و میلگرد آریا ذوب

آهن پرایس: صنعت فولاد به عنوان یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد هر کشور، نقشی کلیدی در توسعه و پیشرفت آن ایفا می‌کند. در ایران نیز این صنعت با وجود فراز و نشیب‌های متعدد، همواره مورد توجه بوده و شرکت‌های متعددی در این زمینه فعالیت می‌کنند. در این میان، مجتمع‌های فولاد پرشین فولاد و آریا ذوب اشتهارد به عنوان با تولید میلگردهای باکیفیت و متنوع، سهم قابل توجهی در تامین نیاز بازار داخلی و صادرات به کشورهای دیگر دارند.

در این مقاله به معرفی و بررسی محصولات و ویژگی‌های میلگردهای تولیدی دو مجتمع فولاد پرشین فولاد و آریا ذوب اشتهارد می‌پردازیم. تنوع میلگردها، کیفیت بالا، قیمت مناسب میلگرد آریا ذوب و قیمت میلگرد پرشین فولاد و خدمات پس از فروش قوی، این دو شرکت را به انتخابی ایده‌آل برای مشتریان در مصارف صنعتی و ساختمانی تبدیل کرده است.

معرفی کارخانه پرشین فولاد

مجتمع پرشین فولاد در سال 1365 در تهران تاسیس شد و فعالیت خود را در زمینه تولید پروفیل و میلگردهای فولادی آغاز کرد؛ اما فعالیت اصلی این مجتمع از سال 1387 و در زمینه تولید انواع میلگرد در کشور متمرکز شد. هم اکنون این مجتمع با وسعت 50 هکتار در کیلومتر 18 اتوبان تاکستان – ابهر واقع شده و سالانه 500 هزار تن میلگرد تولید می‌کند.

محصولات کارخانه پرشین فولاد

مجتمع پرشین فولاد با تمرکز ویژه بر تولید میلگرد، سهم قابل توجهی از ظرفیت 500 هزار تنی خود را به این محصول اختصاص داده است. تنوع میلگردهای تولیدی این مجتمع و همچنین تناسب کیفیت با قیمت میلگرد پرشین فولاد نیازهای مختلف مشتریان را در مصارف صنعتی و ساختمانی برآورده می‌کند. میلگردهای پرشین فولاد شامل موارد زیر است.

  • میلگرد ساده A1: در سایزهای 8 تا 32 میلیمتر برای مصارف صنعتی
  • میلگرد آجدار A2: در سایزهای 8 تا 12 میلیمتر
  • میلگرد آجدار A3: در سایزهای 8 تا 32 میلیمتر
  • میلگرد BS: با گرید استاندارد BS برای صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس در سایزهای 8 تا 32 میلیمتر

از دیگر محصولات پرشین فولاد می‌توان به انواع ورق گالوانیزه و رنگی، تیرآهن، ناودانی و نبشی و بیلت فولادی اشاره کرد.

ویژگی‌های میلگردهای پرشین فولاد

  • شکل‌پذیری و جوش‌پذیری بالا: استفاده از فناوری‌های روز در تولید میلگردهای پرشین فولاد، شکل‌پذیری و جوش‌پذیری بالا را به همراه حفظ استحکام آن‌ها تضمین می‌کند.
  • مقاومت بالا: ازدیاد طول نسبی به دست آمده در آزمایش محصولات آج 400 یا A3 این شرکت در حد آج 340 یا A2 می‌باشد که نشان‌دهنده مقاومت بالای آن‌ها در برابر خستگی و بارهای سیکلی و دینامیکی است.
  • دقت بالا در ساخت آج: استفاده از دستگاه‌های CNC با دقت بالا در ساخت آج میلگردهای پرشین فولاد، از تمرکز تنش و خستگی ناشی از نزدیکی آج‌های طولی و عرضی جلوگیری می‌کند.

معرفی کارخانه آریا ذوب اشتهارد

مجتمع فولاد آریا ذوب در سال 1383 با تولید میلگرد A2 در دو سایز 16 و 20 میلیمتر، فعالیت خود را در صنعت فولاد آغاز کرد. در سال 1386، این مجتمع با هدف ارتقای کیفیت و پاسخگویی به تقاضای مشتریان، با تجهیز و گسترش خطوط تولید، اقدام به تولید میلگرد A3 در سایزهای 16 تا 20 میلیمتر با ظرفیت 100 هزار تن در سال نمود.

پس از استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت و دریافت گواهینامه‌هایISO، این مجتمع در سال 1390 تولید همزمان چهار شاخه میلگرد به روش SILIT را برای اولین بار در ایران آغاز کرد و با تولید انواع میلگرد آجدار و ساده آهنی ظرفیت تولید خود را به 350 هزار تن در سال رسانید.

محصولات کارخانه آریا ذوب اشتهارد

میلگرد آجدار آریا ذوب تحت استانداردهای DIN و GOST روسیه و براساس استاندارد 3132 ملی ایران تولید و در بازار عرضه می‌شود. میلگرد آجدار این کارخانه در سایزهای 8 تا 32 میلیمتر تولید می‌گردد.

میلگرد ساده A1 آریاذوب در ضخامت‌های 6 تا 120 میلی‌متر و طول‌های 3 تا 18 متر تولید می‌شود. این تنوع، طیف وسیعی از کاربردها را برای این نوع میلگرد در صنعت ساخت و ساز فراهم می‌کند.

میلگرد ساده A1 به دلیل شکل‌پذیری مناسب، برای ساخت خاموت در بتن‌ریزی کاربرد دارد.در فونداسیون سازه‌ها، از میلگرد ساده A1 به عنوان میلگردهای انتظار و برای ایجاد شبکه میلگردی استفاده می‌شود.

در ساخت تیرچه‌های بتنی، میلگرد ساده A1 به عنوان میلگردهای کششی تحتانی کاربرد دارد. میلگرد ساده آریا ذوب در تولید مش‌های فولادی که در ساخت و ساز به کار می‌روند نیز استفاده می‌شود. گفتنی است قیمت میلگرد ساده در مقایسه با قیمت میلگرد آجدار آریا ذوب، مقرون به صرفه‌تر است.

ویژگی‌های میلگرد آجدار آریا ذوب

 سه ردیف آج نامتقارن، چسبندگی میلگرد آریا ذوب به بتن را افزایش داده و مقاومت کششی آن را به طور قابل توجهی بالا می‌برد همچنین میلگردهای آجدار این شرکت از مقاومت کششی بالایی برخوردارند که آن‌ها را برای مصارف خاص مانند سدسازی، پل سازی و ساخت و سازهای سنگین مناسب می‌کند.

وزن مناسب میلگردها در کنار استحکام بالا، به کارگیری آن‌ها را در واحدهای حجمی یکسان، به تعداد کمتری میسر می‌سازد، علاوه بر این استفاده از تعداد کمتر میلگرد، به دلیل وزن مناسب، منجر به کاهش هزینه‌های پروژه و خرید ارزان قیمت میلگرد آجدار آریا ذوب می‌شود.

 به کارگیری میلگردهای آجدار این شرکت، سرعت مسلح کردن بتن را افزایش می‌دهد مضاف بر این استفاده از تعداد کمتر میلگرد، فضای قابل استفاده در بنا را افزایش می‌دهد.

میلگردهای آجدار آریا ذوب  با دارا بودن مزایایی مانند آج‌های نامتقارن، مقاومت کششی بالا، وزن مناسب و قیمت رقابتی، انتخابی ایده‌آل برای مصارف خاص و ساخت و سازهای مختلف به شمار می‌روند.

به عبارتی دیگر وزن میلگرد آریا ذوب نسبت به میلگرد پرشین فولاد سبک تر است به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که قیمت میلگرد آجدار پرشین فولاد گران تر از قیمت میلگرد آریا ذوب باشد. به عنوان نمونه وزن میلگرد 14 آریا ذوب در هر شاخه 12 متری 13.5 کیلوگرم و وزن هر شاخه میلگرد 14 پرشین فولاد 14 کیلوگرم است.

علاوه‌بر فاکتور وزن موقعیت مکانی این دو کارخانه جایگاه ویژه‌ای در بازار تهران به انواع میلگردهای تولیدی این دو برند داده است، زیرا نزدیک بودن به پایتخت و شهرهای همجوار به کاهش هزینه حمل بار و در نهایت کاهش قیمت میلگرد پرشین فولاد و آریا ذوب شده است؛ به همین دلیل این دو برند بین بسیاری از از سازندگان و صاحبان صنایع تقاضای بالایی دارد.

با این حال بهتر است برای خرید میلگرد متناسب با بودجه، کاربرد و پروژه خود، انواع برندها و قیمت میلگردها را در سایت آهن پرایس مشاهده کرده و برای انتخاب صحیح آن با کارشناسان آهن پرایس مشورت کنید به همین منظور می‌توانید با شماره 02154103 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا