بازار مسکن

گران ترین محله های تورنتو کدام اند؟

گران ترین محله های تورنتو مدت‌هاست که در این لیست معروف قرار دارند. این محله‌های شیک تورنتو در 100 سال گذشته رتبه‌های برتر این لیست را داشته اند. به عنوان مثال، روزدیل (Rosedale)  یکی از متمولنشین ترین محله‌هایی است که قبل از سالهای 1900 نیز با همین عنوان شناخه  می‌شد. بسیاری از این محله‌ها همان سرزمین‌های رویایی هستند که برای اهالی تورنتو ساخته شده‌اند. زمین‌های بزرگ، خانه‌های زیبا و مجلل، خیابان‌های سرسبز و غیره همگی باعث می‌شوند تا لیست امکانات رفاهی این محلات طولانی‌تر از آن شود که بتوانیم درباره آنها بنویسیم. اما بد نیست درباره هر کدام از آنها مختصری بدانیم.

برادیل پث (Bridle Path)

بیشترین امکانات لازم برای زندگی لوکس در این محل یافت می‌شود. ورودی‌های بزرگ و خانه‌های فوق لوکس را همان ابتدای حضورتان مشاهده خواهید کرد. اگر این محله را از نزدیک دیده‌ باشید، متوجه شده‌اید که در امتداد خیابان لارنس غربی یک مسیر کوتاه شما را به مرکز این محل هدایت می‌کند. اگر رپر معروف «Drake» را می‌شناسید، احتمالا عمارتی را که او در Bridle Path ساخته است، دیده‌اید، اگر نه حتماً این کار را بکنید. او ابتدا در صنعت موسیقی مشغول به کار بود؛ اما حالا به طور تخصصی در طراحی خانه‌های لوکس فعالیت دارد.

همچنین گفته می‌شود که برخی از اعضای تیم بسکتبال رپتورز (Toronto Raptors) ساکن این محله بوده و در زمین‌های مخصوص خود تمرین می‌کنند.

یورک میلز (York Mills)

دومین مورد از لیست گران ترین محله های تورنتو، یورک میلز است که با ترکیب چند محله کوچک به وجود آمده. این محلات عبارتند از:

  • هاگز هالو (منطقه‌ای مانند یک دهکده‌ای در یورک میلز و خیابان یانگ. در مجاورت باشگاه گلف Rosedale)
  • سنت اندروز – ویندفیلد
  • بانبری (Banbury)

اینها برخی از پرطرفدارترین مناطق برای خرید ملک در تورنتو هستند. از آنجایی که پیشرفت‌های اولیه «ساخت حومه شهر» در تورنتو حدود 100 سال پیش رخ داده، بسیاری از زمین‌های بزرگ و خانه‌های تازه ساخته شده نیز در این مناطق وجود دارند. ترکیبی عالی از فضای سبز و معماری در این محله‌ها چشم نواز بوده و آنجا را به محل کسب‌وکار بین المللی گروه whos who تبدیل کرده است.

لارنس پارک و لیتون پارک

لارنس پارک  و لیتون پارک دو محله‌ای هستند که با یکدیگر هم مرز شده‌اند. افرادی که با لارنس پارک آشنایی ندارند ممکن است کمی در مورد این مرزها گیج شوند. اما هر دو محله دارای خانه‌های فوق‌العاده، مدارس عالی (مانند LPCI) و یک سیستم آبرسانی جالب برای پارک‌ها هستند.

فارست هیل (Forrest Hill)

فارست هیل مدت‌ها به عنوان خانه تد راجرز (بنیان‌گذار کمپانی تلفن راجرز) شناخته می‌شد. جالب اینجاست که او در روزدیل بزرگ شد (که در لیست ما قرار دارد) همچنین این مکان خانه موقت Drake همان هنرمند معروف نیز بوده است. منطقه‌ای آرام در غرب کالج Upper Canada، با مدرسه Bishop Strachan که در وسط محله قرار دارد این منطقه را در لیست گران ترین محله های تورنتو قرار می‌دهد.

روزدیل (Rosedale)

اینجا یکی از محله‌های افسانه‌ای مرکز شهر است. اگر به دنبال معماری جدید، زمین‌های بی اندازه بزرگ، تاریخ تورنتو و زندگی لوکس هستید، روزدیل همان مکانی است که باید با آن را ببینید. طراحی خیابان‌های این محله منحصر به فرد است. خانه‌ها همگی با طرح‌هایی ساخته شده‌اند که در رویای همه ما وجود دارند. همچنین اگر می‌خواهید در نزدیکی مرکز شهر باشید، روزدیل یک مکان فوق العاده است. دو راه آسان برای خروج از شهر و فرار به خانه یا ویلای خارج شهر شما در این محل وجود دارد. این دو مسیر با نام‌های Bayview Extention و اتوبان DVP شناخته می‌شوند.

مور پارک (Moore Park)

مور پارک در انتهای شمالی محله روزدیل قرار دارد. بدون شک، گسترش فعالیت معماران نخبه تورنتو در صد سال‌ پیش، فرصتی را برای ایجاد زمین‌هایی شبیه به روزدیل با خانه‌های جدیدتر در مور پارک به وجود آورده است. مور پارک یکی از مکان‌های مورد علاقه اهالی تورنتو است. هیچ کس به طور تصادفی در این منطقه رانندگی نمی‌کند. همه کسانی که می‌بینید مردم محلی هستند، زیرا تنها چند جاده به مردم غریبه امکان دسترسی به این محله را می‌دهد که آنها هم نادیده گرفته می‌شوند.

یورک ویل (Yorkville)

ثروتمندترین افرادی که به خرید آپارتمان در بازار مجلل تورنتو (که یورک ویل است)، علاقه دارند، حتما این محل را می‌شناسند. پس بی‌جهت نیست که نام آن را در لیست گران ترین محله های تورنتو قرار دهیم. دیدن آپارتمان‌های یورک‌ ویل با قیمتی بیش از 37,000 دلار در هر متر مربع، مسئله‌ای عادی میان خریداران است. در هر یک از این خیابان‌ها قدم بزنید، ماشین‌ها سوپر اسپرت را یکی پس از دیگری خواهید دید. اینجا جایی است که متمول ترین افراد تورنتو دوست دارند برخی روزهای خود را بگذرانند. به همین خاطر رستوران‌ها و کافه‌های بزرگ در سراسر یورک ویل یافت می‌شوند.

با وجود چنین محله‌هایی تورنتو به یکی از گران‌ترین شهرهای جهان تبدیل شده است. جای تعجب نیست که کارهای زیادی برای انجام دادن در شهر وجود دارد. همچنین، شرکت‌های بزرگ دفاتر خود را در مرکز شهر قرار داده‌اند و بسیاری از صاحبان مشاغل و خانواده‌هایشان برای خرید خانه‌های این فهرست برنامه ریزی می‌کنند. البته این فهرست جامع نیست، اما این موارد محله‌های مناسب برای خرید و سرمایه گذاری در یکی از بهترین محله های تورنتو هستند.

برای خرید یا فروش ملک در کانادا میتوانید با کارشناسان مسکن تورنتو در تماس باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا