بازار مسکن

شهرک شهید باقری دنج ترین محله غرب تهران!

یکی از محله های غرب تهران که به عنوان قدیمی ترین و دنج ترین محلات غرب تهران شناخته شده است، شهرک شهید باقری است، اکثر ساکنان این محله دوازده، سیزده ساله را بازنشستگان و کارکنان نیروهای مسلح کشور تشکیل داده اند و روز به روز بر جمعیت این محله از تهران افزوده می شود.

 محله ی شهرک شهید باقری تهران از شهرک‌های 12-13 ساله منطقه 22 تهران است که در شمالی‌ترین بخش این منطقه از تهران واقع شده‌ است. با توجه به موقعیت منطقه  اکثر ساکنان این محله را بازنشستگان و کارکنان نیروهای مسلح کشور تشکیل داده اند و روز به روز بر جمعیت این محله از تهران افزوده می شود. اگر شما هم قصد دارید این محله را برای سکونت خود انتخاب کنید پیشنهاد می کنم با تور محله گردی این هفته املاک آنلاین  همراه باشید تا شما را با بخش ها و مراکز مختلف این محله آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

محله شهرک باقری در یک نگاه

  • نام محله: محله شهید باقری
  • منطقه: 22 تهران
  • محل اسقرار: شمال غربی تهران
  • شهرت محله: گلزار شهدای گمنام غرب تهران
  • بافت محله: غالبا نوساز
  • همسایه های محلی: محله آبشار تهران از شرق | بوستان جنگلی چیتگر از جنوب | رشته کو‌های البرز از شمال
  • دسترسی های محلی: بزرگراه  شهید خرازی | بزرگراه شهید همت | بزرگراه آزادگان
  • ایستگاه مترو : ندارد
  • سطح قیمت: متوسط رو به بالا
  • نرخ ملک: از متری 3 میلیون 200 هزار تومان تا متری 5 میلیون تومان

محله شهرک شهید باقری کجاست؟

اگر بخواهیم محله شهرک شهید باقری را معرفی کنیم باید اول منطقه 22 را کامل بشناسیم. این شهرک در شمال دریاچه خلیج فارس و پارک جنگلی چیتگر و غرب شهرک نمونه در منطقه 22 قرار دارد و در ابتدا متعلق به زمین‌های شرکت تعاونی سپاه بوده است که قسمتی از آن به پرسنل و کارکنان سپاه و قسمتی به بخش‌خصوصی و شرکت تعاونی سازمان آتش نشانی و نظام پزشکی واگذار شده است و درآمد حاصل از آن در زمینه جدول‌ کشی و معابر شهرک شهید باقری و شهرک های اطراف صرف شده است. شهرک شهید باقری دارای دو فاز است که فاز یک این شهرک تقریبا 13 سال ساخت و دارای مجتمع های ۴ طبقه بدون آسانسور و ۶ طبقه با آسانسور است . فاز دوم این شهرک دارای برج های ۲۰ طبقه 6 سال ساخت است و فاز دوم این محله در ضلع غربی فاز یک واقع شده است.

بافت شهرک شهید باقری چگونه است؟

اگر گذرتان به منطقه 22 شهر تهران خورده باشد، حتما متوجه بافت غالبا نوساز این منطقه از شهر تهران خواهید شد. شهرک باقری نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و از سال 1384 به طور کامل قابل سکونت بوده است هر چند که در ابتدا خانه های این منطقه فاقد سند رسمی بوده است اما با توجه به رونق منطقه و رشد بی سابقه ی ساخت و ساز در این محدوده باز هم خانواده های بسیاری را برای سکونت به سمت خود کشاند.

وجه تسمیه و علت نام گذاری این محله چیست؟

شهرك شهید باقری از شهرك‌های شناخته شده و معروف منطقه است و استقرار شهرداری منطقه در این شهرك و ساخت بیمارستان مغز و اعصاب در آن و نزدیكی شهرك به دریاچه شهدای خلیج فارس نام آن را بیشتر سر زبان‌ها انداخته است. این شهرک بیش از 10 سال است که به نام سردار شهید حسن باقری نام گذاری شده است که از شخصیت های مطرح و نوابغ جنگ تحمیلی ایران و عراق به شمار می‌روند.

تراکم جمعیت و سطح قیمت خانه های این محله چگونه است؟

منطقه 22 به دلیل محدوده مشخص ساخت و ساز و تعداد آپارتمان و واحدهای مشخص، جمعیت رو به رشدی دارد، و روز به روز ساخت و سازهای تازه در حاشیه و ادامه اتوبان همت انجام می‌گیرد و ه تبع جمعیت کلی منطقه را افزایش می‌دهد. از لحاظ قیمتی خانه‌ ها از رنج قیمت متوسط رو به بالا برخوردار بوده و از متری 3 میلیون و 200 هزار تومان تا 5 میلیون تومان بسته به متراژ و تغییرات داخلی منازل، معامله می‌شود.

دسترسی ها و خیابان های مهم این محله کدام است؟

بزرگراه شهید خرازی یکی از مسیرهای اصلی دسترسی به شهرک است که از تقاطع بزرگراه شهید همت با بزرگراه آزادگان شروع می‌شود. این بزرگراه در چهارده کیلومتری خود از محله زیبادشت و دهکده المپیک می‌گذرد و با عبور از شمال شهرک شهید باقری از تقاطع بلوار پژوهش نیز عبور می‌کند، البته قابل ذکر است که درحال حاضر دسترسی به بخش شمالی این شهرک از ورودی آبشار تهران نیز انجام می گیرد.

معرفی مراکز آموزشی و فرهنگی شهرک شهید باقری

خوشبختانه با توجه به رشد جمعیت شهرک شهید باقری جانمایی مدرسه در طرح های پیشنهادی این محله در نظر گرفته شده است و یکی از نقاط قوت این محله دسترسی مناسب به مدارس مختلف در مقاطع مختلف تحصیلی برای دانش آموزان دختر و پسر است و ساکنین محله های اطراف نیز برای دستیابی به مدرسه ی مناسب به این محله مراجعه می کنند. دانشگاه پیام نور، حوزه علمیه و مدارس شهرک شهید باقری از مقطع پیش دبستانی تا دبیرستان به عنوان مراکز آموزشی این شهرک در حال فعالیت هستند. از دیگر مراکز فرهنگی-آموزشی هم می‌توان به سرای محله شهرک شهید حسن باقری اشاره کرد که در آن فعالیت‌های زیادی نظیر کلاس‌های هنری، قرآنی و … انجام می‌گیرد.

مراکز خرید اصلی محله شهید باقری کجاست؟

ساکنین این محله برای تهیه مایحتاج روزمره خود می‌توانند به سوپرمارکت‌ هایی که در سطح شهرک فعالیت می‌کنند و یا میدان تره‌بار که در شمال غرب شهرک واقع شده است مراجعه کنند، این میدان به عنوان یکی از میادین اصلی منطقه 22 از نظر وسعت و محبوبیت معرفی شده است.

محله شهید باقری چند مرکز مهم دولتی دارد؟

محله شهید باقری فاقد مراکز مهم دولتی از جمله بانک، مخابرات، اداره برق و پاسگاه و ادارات مهم دولتی است که سکنه این محله برای انجام امور مربوطه به شهرک های اطراف به خصوص شهرک راه آهن مراجعه می کنند، تنها مرکز مهم دولتی این محله، شهرداری منطقه 22 است که در شمال شهرک واقع شده است.

معرفی تکایا، مساجد و حسینیه های شاخص محله باقری

تنها مرکز مذهبی شهرک باقری، مسجد پیامبر اعظم است که در مرکزی ترین نقطه محله  واقع شده است و تمامی امور مذهبی از قبیل برگزاری اعیاد، مراسم عزاداری، برپایی نمازهای یومیه در این مسجد انجام می‌شود.

در این محله چند مرکز درمانی معتبر وجود دارد؟

اگر به خواهیم به یکی از مراکز معتبر درمانی در این محله اشاره کنیم، درمانگاه شهید باقری را باید معرفی کنیم که در شهرک فعالیت دارد و از دیگر مراکز مهم درمانی بیمارستان مغز و اعصاب پروفسور سمیعی است که در نزدیکی شهرک و ظلع شرقی آن درحال ساخت است اشاره کرد، همچنین ساکنین این محله برای استفاده از امکانات بیمارستانی و خدمات وسیع‌تر می‌توانند به بیمارستان تریتا واقع در اتوبان همت بعد از شهرک نمونه مراجعه کنند.

اماکن تفریحی و ورزشی محله دریاچه کجاست؟

تعدادی پارک‌های کوچک محلی در شهرک به چشم می‌خورد که برای تفریح عصرگاهی کودکان مناسب هستند. نزدیک‌ترین مکان تفریحی به این شهرک آبشار تهران در ظلع شرقی و دریاچه خلیج فارس در ظلع جنوبی این شهرک است. مجموعه ی ورزشی الزهرا که وابسته به شهرداری تهران است هم می‌توان به عنوان تنها مکان ورزشی شهرک اشاره کرد.

ممکن است در این محله و یا محله های اطراف آن خانه و آپارتمان هایی برای رهن و اجاره یا خرید و فروش وجود داشته باشد، که برای مشاهده فایل های این محله و محله های اطرافش می توانید به صفحه خرید آپارتمان در شهرک شهید باقری و اجاره آپارتمان در شهرک شهید باقری در وبسایت املاک آنلاین مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا