بازار مسکن

بهترین محله تهران برای زندگی کدام است؟

تهران پایتخت و پرجمعیت ترین شهر ایران می باشد. برای یافتن بهترین منطقه تهران برای سکونت، عده زیادی به سراغ بالا شهر می روند که البته کار غلطی هم نیست. پیش از آن که محله ای را برای زندگی انتخاب کنید، باید درباره ملاک ها و معیار های انتخاب یک منطقه مناسب اطلاعات کافی داشته باشید.

 از جمله مهم ترین معیار هایی که در بررسی وضعیت یک محله باید در نظر گرفته شود عباتند از : تراکم جمعیت، آب و هوا، امکانات آموزشی و درمانی، دسترسی به زیرساخت های شهری و امنیت منطقه.

شهر تهران از نظر داشتن امکاناتی مانند مراکز تفریحی، فرهنگی، آموزشی، مراکز درمانی و مراکز خرید شرایط مناسبی دارد. البته هر کدام از محله های شهر تهران ویژگی های به خصوصی دارد.

 باید توجه داشته باشید که زندگی در تهرن علاوه بر تمامی مزایایی که دارد، می تواند مشکلاتی را هم به دنبال داشته باشد که از مهم ترین آن ها، ازدحام و تراکم بالای جمعیت می باشد. معایب مهم دیگر قیمت بالای مسکن، بالا بودن مخارج زندگی، ترافیک زیاد و آلودگی هوا است.

بررسی چند محله تهران برای زندگی

برای بررسی مناطقی از تهران که شرایط بهتری برای زندگی دارند به معرفی چند محله مهم تهران می پردازیم که به شرح زیر می باشد:

مسکن در نیاوران

محله نیاوران یکی از خیابان های دنج و آرام تهران به شمار می رود. این خیابان در حد فاصل خیابان ولیعصر تا خیابان شریفی منش قرار دارد و یکی از مناطق تفریحی و لوکس تهران به شمار می آید به همین دلیل خرید و اجاره مسکن در نیاوران یکی از بهترین انتخاب ها برای افراد مرفه می باشد.

شهرت این محله بیشتر به دلیل خانه ها، آپارتمان ها و برج های مسکونی و تجاری مدرن و گرانقیمت آن می باشد، تا جایی که به عنوان قلب پنت هاوس های مدرن تهران شناخته می شود.  این محله دارای آب و هوای مناسب و فضایی سبز و زیبا می باشد. از نظر وضعیت مسکن نیز خیابان فرشته شرایط ویژه ای دارد و آپارتمان ها، خانه های ویلایی  متراژ بالا و برج های متعدد در آن موجود می باشد.

یکی دیگر از مزیت های مهم این محله دسترسی آسان آن به اتوبان چمران و صدر می باشد. از خیابان های مهم این محله نیز می توان خیابان آقابزرگی، بوسنی، هرزگوین و چناران را نام برد. خیابان فرشته تهران از کمی بالاتر از چهارراه پارک وی آغاز میشود و تا پل رومی در شرق ادامه دارد و در این میان طیف متنوعی از خانه ها، آپارتمان ها و برج هارا در بر می گیرد.

در مورد معایب این محله نیز می توان گفت ایستگاه مترو و اتوبوس مخصوص این خیابان وجود ندارد و این مسئله کمی دسترسی به مناطق مختلف داخل شهر تهران را سخت می کند.

مسکن در ولنجک

این محله در منطقه 1 شهرداری تهران قرار دارد و سمت شمال آن ارتفاعات توچال واقع شده است. ولنجک از سمت جنوب به بزرگاه چمران، از سمت شرق به زعفرانیه و از غرب به درکه منتهی می شود. علاوه بر امکانات رفاهی، این محله دارای آپارتمان های نوساز و مدرن متعددی نیز می باشد. همچنین محله ولنجک به علت کوهستانی بودن آب و هوای مطبوع و مناسبی نیز دارد برای همین خرید مسکن در ولنجک یک انتخاب عالی می تواند باشد.

از مراکز معروف این محله می توان به بام تهران و دانشگاه شهید بهشتی اشاره نمود. یکی از آرام ترین خیابان های تهران، خیابان گلستان شمالی می باشد.

مراکز مهم تفریحی در ولنجک تهران

از مناطق مهم ولنجک همچنین می توان به تله کابین توچال و دانشگاه شهید بهشتی اشاره نمود. در این محله مکان های تفریحی و بوستان های متعددی نیز وجود دارد که از جمله آن ها می توان مواردی مانند بوستان دانشجو، توسکا، یاسمن و بوستان نور را نام برد. بیمارستان طالقانی  نیز یکی از مراکز درمانی مهم در محله زعفرانیه تهران می باشد که در سال 1357 تاسیس شده و دارای امکانات و خدماتی مانند اورژانس، بخش بستری، بخش های تخصصی و فوق تخصصی و همچنین بخش تشخیصی و درمانی می باشد.

مزایای زندگی در ولنجک به عنوان یکی از بهترین محله های تهران

ویلا در زعفرانیه

این محله نیز به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات، آب و هوای مطبوعی دارد. زعفرانیه در شمال شهر تهران و در منطقه شمیرانات واقع شده است به همین دلیل داشتن ویلا در زعفرانیه مانند این می باشد که شما در شمال ویلا دارید زیرا همیشه آب و هوای عالی و خنکی دارد.  

این محله دارای ترکیبی از بافت سنتی و مدرن می باشد و در سمت شمال آن ارتفاعات توچال قرار دارد. از جمله مراکز مهم زعفرانیه می توان به کاخ سعد آباد اشاره کرد.

محله زعفرانیه از جنوب به ولیعصر و محمودیه، از غرب به ولنجک و از سمت شرق نیز به تجریش منتهی می شود. این محله دارای آپارتمان های لوکس و مدرن متعددی می باشد و خانه های ویلایی لاکچری نیز در آن وجود دارد. از مهم ترین خیابان های این محله می توان مهر، آصف، ماکویی پور، اسد آباد و خیابان پسیان را نام برد.

معرفی مراکز و خیابان های مهم زعفرانیه تهران

یکی از مهم ترین مراکز خرید تهران یعنی پالادیوم، در این محله قرار گرفته است. خانه های خیابان امیر سوری را می توان گران ترین املاک این منطقه به حساب آورد. خیابان پسیان از گران ترین و با اصالت ترین خیابان های این منطقه به حساب می آید. در مورد قدیمی ترین خانه های این منطقه می توان به املاک مسکونی خیابان اعجازی اشاره نمود. به طور کلی املاک این منطقه امکانات بسیار مناسبی دارند؛ به همین دلیل میانگین قیمت خانه ها بالاتر از سایر مناطق می باشد.

برای خرید یا اجاره خانه در تهران بهتر است از قبل معیار های خود را مشخص نمایید و براساس ملاک هایی که اولویت بیشتری برای شما دارند، اقدام به انتخاب محله مناسب نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا