معماریمعماری و دکوراسیون

پرفروش ترین گلهای آپارتمانی، عید امسال کدام را بخریم؟

با نزدیک شدن به فصل بهار وقت آن می رسد که سبزی و طراوت بهاری را نیز به خانه هایمان بیاوریم و دستی به سر و روی گلدان هایمان بکشیم. در ابن شرایط استفاده و نگهداری از بهترین گیاهان آپارتمانی برای استقبال از بهار، بهترین راهکار به شمار می آید. گیاهان بسیاری وجود دارند که می توان به عنوان اولین انتخاب های بهاره مان رویشان حساب کنیم و فضای خانه مان را با کمکشان سبزتر و جذاب تر نماییم.در این میان آشنایی با روش های نگهداری از این گیاهان و همین طور شناخت نیازهای گیاهیشان نیز مسئله ای است که به نوبه خود اهمیت بسیاری پیدا می کند. به همین دلیل نیز در این مطلب از املاک آنلاین با شما هستیم تا در رابطه با پرفروش ترین گلهای آپارتمانی بیشتر برایتان بگوییم و گیاهانی را معرفی کنیم که می توانند حال و هوای خانه شما را کاملا بهاری کنند. روش های نگهداری این گیاهان را نیز مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانید با توجه خود به آنها شادابی شان را حفظ کرده و شاهد رشدشان باشید.

گیاه حسن یوسف

حسن یوسف یکی از پرفروش ترین گلهای آپارتمانی است که زیبایی آن می تواند فضای خانه شما را بهاری و کاملا متفاوت تر نماید. گیاه حسن یوسف انواع متفاوتی دارد که در شکل ها و رنگ های مختلفی خلاصه می شود. گیاه حسن یوسف در محیطی با دمای متوسط 25 تا 30 درجه سانتی گراد در طی روز به خوبی نگهداری می شود. یکی از مسائلی که در رابطه با گیاه حسن یوسف وجود دارد احتیاج بسیار آن به نور خورشید است.

به طور کلی می توان گفت که هر چه حسن یوسف شما نور بیشتری ببیند خوش رنگ تر خواهد شد. این بدان معناست که اگر احساس کردید رنگ حسن یوسفتان کمتر شده باید آن را در معرض نور خورشید بیشتری قرار دهید. به علاوه آن که یادتان باشد حسن یوسف شما هیچگاه نباید تشنه بماند. نکته دیگری که در رابطه با گیاه حسن یوسف وجود دارد آن است که شما می توانید گیاه خود را در هر 4 فصل سال تکثیر نمایید و برای این کار نیز بهتر است که به سراغ روش قلمه زنی بروید.

گیاه بنفشه آفریقایی

گیاه دیگری که می توانید در فصل بهار روی آن حساب کنید گیاه زیبا و البته پرطرفدار بنفشه آفریقایی است. بنفشه آفریقایی به عنوان یکی از زیباترین و پرفروش ترین گلهای آپارتمانی می تواند انتخاب خوبی برای فصل بهار باشد و با زیبایی خود فضا خانه شما را پرطراوت تر نماید. نکته ای که در رابطه با آبیاری این گیاه وجود دارد آن است که نباید آب بر روی برگ های این گیاه بپاشد و در کنار آن نیز آبیاری را زمانی انجام دهید که خاک گلدان به طور کامل خشک شده باشد. اگر آبیاری را در زمان مرطوب بودن خاک به انجام برسانید احتمال پوسیدگی ریشه گیاهتان به مراتب افزایش پیدا می کند.

علاوه بر اینها باید اضافه کرد که گیاه بنفشه آفریقایی تمایل بسیاری دارد که خانواده خود را بزرگ تر کند. به همین دلیل نیز روش هایی که با کمک آن می توان این گیاه را تکثیر کرد بسیار زیاد است. شما می توانید برای تکثیر گیاه بنفشه آفریقایی خود از روش های کاشت بذر، قلمه برگ و همین طور تقسیم بوته استفاده نمایید.

گل سنبل

تقریبا می توان گفت که گل سنبل یکی از اصلی ترین انتخاب های بهاره به شمار می آید. این گیاه در خانه هایی با دمای متوسط 16 تا 25 درجه سانتی گراد رشد خوبی از خود نشان می دهد. برای آبیاری گل سنبل نیز باید سعی کنید که تا اندازه ای این کار را انجام دهید که خاک گلدان مرطوب شود. از آبیاری بیش از اندازه گل سنبل خود جدا اجتناب کنید، چرا که این کار باعث می شود که گل شما به راحتی بپوسد.

بهتر است که گل سنبل خود را در فضایی روشن، اما به دور از تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید. بهترین شرایط برای این گیاه قرار گرفتن در مکانی نیمه سایه است که چیزی حدود 6 تا 8 ساعت در معرض نور غیر مستقیم آفتاب قرار بگیرد. در چنین شرایطی طراوت و شادابی گیاهتان حفظ خواهد شد.

گیاه بامبو

گیاه بامبو نیز از آن دسته گیاهانی است که طرفداران بسیاری دارد و تقریبا در هر خانه ای نیز پیدا می شود. توصیه ما این است که گیاه بامبوی خود را در داخل گلدانی قرار دهید که چیزی حدود 10 سانتی متر آب داشته باشد. این بدان معناست که ساقه های گیاه بامبوی شما نباید تا بالا درون آب قرار بگیرند. در رابطه با نگهداری ای بامبو لازم نیست که آب درون گلدان را هر چند وقت یک بار تعویض کنید، فقط نکته ای که در رابطه با آن باید دقت داشته باشید آن است که به میزانی کافی از آب درون گلدان وجود داشته باشد.

گیاه بامبو نباید به طور مستقیم در معرض نور خورشید قرار بگیرد و به همین دلیل نیز معمولا در خانه هایی که نو کمی نیز دارند به خوبی رشد می کند. یادتان باشد که تابش مستقیم نور خورشید به گیاه بامبوی شما می تواند باعث خشک شدن و هم چنین سرد شدن برگ های آن شود.

گیاه پوتوس

پوتوس نیز یکی دیگر از پرفروش ترین گلهای آپارتمانی و به خصوص فصل بهار به شمار می آید. این گیاه نسبت به نور کم مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و بنابراین برای فضا و خانه های کم نور نیز گزینه بسیاری خوبی خواهد بود. گیاه پوتوس را نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. این گیاه در فصل زمستان حتی تا 10 درجه سانتی گراد دمای خانه را نیز می تواند تحمل کند، ولی بهترین دما برای گیاه پوتوی 16 درجه سانتی گراد در زمستان و همین طور 24 درجه سانتی گراد در فصل تابستان است.

گیاه پوتوس نیاز چندانی به آبیاری زیاد ندارد و تنها کافی است که هر زمان خاک آن خشک شد دست به آبیاری بزنید و آن را مرطوب نمایید. به علاوه آن که بهتر است برگ های گیاه پوتوس خود را در فواصل زمانی مشخص با کمک دستمالی مرطوب تمیز کرده و یا با اسپری آن را آبیاری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا