ایران‌گردیگردشگری

محله آبشار تهران کجاست

یکی از محله های غرب تهران، محله آبشار تهران است که متشکل از شهرک های مختلف می باشد. شهرک نمونه یکی از معروف ترین آن هاست. شهرک نمونه به عنوان اولین پروژه های ساخته شده توسط اتحادیه تعاونی های نمونه رسا در منطقه 22 با سرعت و کیفیتی بالا در زمان خود در ضلع شمالی بزرگراه همت ساخته شد و پس از مدت کوتاهی به یکی از سکونتگاه های پرطرفدار منطقه 22 تهران تبدیل شد. محله گردی: محله ی آبشار تهران یکی از محله های نسبتا جوان تهران است که به واسطه ی آب و هوای خوش غرب تهران، خانواده های بسیاری را به خود جلب کرده است. شهرک نمونه سپاه در کنار شهرک هایی چون امید دژبان، سیمان و شهرک روغن نباتی مجموعه ای از خانه های سازمانی وابسته به نیروی سپاه و ارتش است که امروز با احداث آبشار مصنوعی تهران به این نام خوانده می شود. شهرک نمونه سپاه به عنوان هسته مرکزی و قطب اصلی این محله شناخته می شود که امروزه اقشار متنوعی از مردم در خانه های این محله سکونت دارند و روز به روز بر تعداد تراکم جمعیت این محله ی خوش آب و هوای تهران افزوده می شود. اگر شما هم قصد دارید بهترین محله های تهران برای سکونت را بشناسید و این محله را برای سکونت خود انتخاب کنید پیشنهاد می کنم با تور محله گردی این هفته املاک آنلاین همراه باشید تا شما را با بخش ها و مراکز مختلف این محله آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

محله آبشار در یک نگاه

  • نام محله: محله آبشار تهران (شهرک نمونه)
  • منطقه: 22 تهران
  • محل اسقرار: شمال غربی تهران
  • شهرت محله: قطب گردشگری شهر تهران
  • بافت محله: غالبا نوساز
  • همسایه های محلی: شهرک امید دژبان از شرق | شهرک شهاب شهر از غرب | شهرک راه آهن از جنوب
  • دسترسی های محلی: بزرگراه  شهید خرازی | بزرگراه شهید همت | بزرگراه آزادگان
  • ایستگاه مترو : ندارد
  • سطح قیمت: متوسط
  • نرخ ملک: از متری 3 میلیون 200 هزار تومان تا متری 4 میلیون و 500 هزار تومان

محله آبشار کجاست؟

اگر بخواهیم محله آبشار را معرفی کنیم باید اول شهرک نمونه را کامل بشناسیم. شهرک نمونه سپاه به عنوان اولین پروژه های ساخته شده توسط اتحادیه تعاونی های نمونه رسا در منطقه 22 با سرعت و کیفیتی بالا در زمان خود در مناطق غرب تهران و ضلع شمالی بزرگراه همت ساخته شد و پس از مدت کوتاهی به یکی از سکونتگاه های پرطرفدار منطقه 22 تهران تبدیل شد. ساخت و ساز در این شهرک همانند سایر شهرک هایی مطرح تهران در بیش از یک فاز رونق گرفت به نحوی که فاز 1 دارای بیش از 10 سال قدمت و در فاز 2 تقریبا دارای 8 سال قدمت است. یکی از مهمترین مواردی که خانه های این شهرک را برای خرید محبوب کرده است مجتمع هایی با واحدهای زیر 80 متر در منطقه 22 است که همگی دارای سند هستند و توجه بساری از زوج های جوان و خانه اولی ها را برای سکونت در این محدوده جلب کرده است.

بافت محله آبشار چگونه است؟

اگر در کوچه پس کوچه های محله آبشار حرکت کنیم، با خیابان های عریضی رو به رو می شویم که برای ساکنین مرکز شهر تقریبا رویا محسوب می شود! به طور کلی می توان گفت بافت محله آبشار تهران تا حد زیادی نزدیک به بافت نوساز است و وام مسکن به این خانه های این شهرک تعلق می گیرد. نکته ی دیگری که می تواند خانه های این محله را از سایر محله های اطرافش متمایز کند، دید و منظر مجتمع های نمونه است. آپارتمان های این محله در بلوک های جنوبی با توجه به اختلاف ارتفاع با بافت پایین تر بزرگراه دارای دید زیبای شهر، پارک جنگلی چیتگر و دریاچه ی خلیج فارس است، حتی تصور این که پنجره اتاق خوابتان رو به یک دریاچه باز شود می تواند هر کسی را مجاب کند که خانه ای در این محله داشته باشد.

وجه تسمیه و علت نام گذاری این محله چیست؟

شهرت محله آبشار تهران به دلیل همجواری با آبشار مصنوعی تهران است و علت نام گذاری این محله را هم می توان همین همجواری دانست، اما همان طور که در بندهای قبل اشاره کردم محله آبشار تهران را افراد محلی بیشتر به نام شهرک نمونه و یا شهرک های مجاور می شناسند.

تراکم جمعیت و سطح قیمت خانه های این محله چگونه است؟

همان طور که در بندهای قبل اشاره کردم تراکم جمعیت این محله با بازگشایی قطب های گردشگری چون آبشار تهران و دریاچه ی خلیج فارس هر روز بیشتر و بیشتر می شود و با توجه به آب و هوای مطلوب، سطح واقعی قیمت خانه و متراژ پایین واحد های مسکونی شاهد رشد چشمگیر ساخت و ساز در محله ها و شهرک های اطراف این محله هستیم که می توان نسبت به این موضوع هم خشنود بود و هم آن را زنگ خطری برای انفجار جمعیت این منطقه دانست!

دسترسی ها و خیابان های مهم این محله کدام است؟

دسترسی ها و خیابان های مهم هر منطقه یکی از مهمترین مواردی است بعد انتخاب یک خانه مناسب در بهترین محله های تهران برای سکونت باید در نظر بگیریم. اگر بخواهم دسترسی های مهم محله آبشار تهران را به شما معرفی کنم، باید به بزرگراه شهید همت و شهید خرازی اشاره کنم که مهمترین دسترسی های محلی برای تردد به مرکز شهر هستند که مدت زمان تقریبی برای رسیدن به هر کدام از این بزرگراه ها را می توانیم کمتر از 10 دقیقه تخمین بزنیم. یکی از مشکلات عمده ی منطقه ی 22 شهر تهران عدم دسترسی به سیستم حمل و نقل سریع السیر مثل مترو و اتوبوس های تندرو در این نواحی است، اما نا گفته نماند که سیستم حمل و نقل با اتوبوس برای دسترسی به مرکز شهر و ایستگاه های مهم مترو، مثل مترو صادقیه و مترو چیتگر عملکرد خوبی برای ساکنین این محله داشته است.

معرفی مراکز آموزشی و فرهنگی محله آبشار

بعد از دسترسی، وجود مراکز آموزشی برای خانواده های دارای فرزند یکی از مهمترین مواردی است که باید حتما در محله در نظر گرفته شود. متاسفانه با توجه به رشد جمعیت محله آبشار تهران جانمایی مدرسه در طرح های پیشنهادی این محله در نظر گرفته نشده است و یکی از معضلات بزرگ این محله عدم دسترسی به مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی برای دانش آموزان دختر و پسر این محله است و ساکنین برای دستیابی به مدرسه ی مناسب از مدارس محله های اطراف مثل شهرک راه آهن و یا شهرک شهید باقری استفاده می کنند. فرهنگسرای امید، مهد کودک موجود در این فرهنگسرا و مجتمع آموزشی غیرانتفاعی پسرانه تنها مراکز فرهنگی و آموزشی است که می توان برای این محله به آن اشاره کرد.

مراکز خرید اصلی محله آبشار کجاست؟

از جمله مراکز خرید محلی و مایحتاج روزانه در شهرک نمونه می توان به میدان میوه و تره بار امید، نانوایی سنگکی، لواش، بربری و نان فانتزی، سوپر مارکت، سوپر پروتئین، فست فود و رستوران اشاره کرد که از لحاظ قیمت محصولات همسو با میادین مرکزی شهر تهران هستند و شما می توانید در کمترین زمان ممکن بدون تردد به مرکز شهر مایحتاج روزانه خود را تهیه کنید.

محله آبشار چند مرکز مهم دولتی دارد؟

محله آبشار تهران فاقد بانک، مخابرات، اداره برق و پاسگاه و ادارات مهم دولتی است که سکنه این محله برای انجام امور مربوطه به شهرک های اطراف به خصوص همسایه جنوبی شهرک راه آهن مراجعه می کنند. دانشگاه علوم انتظامی امین و پایگاه بسیج حضرت ثارالله به عنوان مراکز امنیتی و پلیسی تنها قطب دولتی مهم این محله است که روزانه مراجعین زیادی دارد. لازم به ذکر است به دلیل امنیتی بودن این اماکن امکان و اجازه ی عکس برداری از آن ها به تیم املاک آنلاین داده نشده است.

تکایا، مساجد و حسینیه های شاخص محله آبشار

محله ی آبشار تهران مانند اکثر محله های تهران مسلمان نشین است و مساجد الزهرا، امید دژبان و حسینیه سید الشهدا یکی از دو قطب اصلی و شاخص مذهبی این محله هستند که همه روزه مراسم مذهبی و فرهنگی در آن ها به خوبی اجرا می شود.

در این محله چند مرکز درمانی معتبر وجود دارد؟

شهرک نمونه و شهرک مجاور  آن شهرک امید دژبان  فاقد هرگونه مراکز درمانی اعم از درمانگاه، بیمارستان و یا داروخانه است. ساکنین این محله برای انجام فعالیت های درمانی می توانند به بیمارستان تریتا واقع در شهرک شهاب شهر همسایه ی غربی این محله و یا درمانگاه های شبانه روزی واقع در شهرک راه آهن در جنوب شهرک نمونه مراجعه کنند.

اماکن تفریحی و ورزشی محله آبشار کجاست؟

اماکن تفریحی بخش جذاب و پرطرفدار این محله است که با وجود تمام کمی و کاستی های این محله توانسته است توجه خانواده های بسیاری را به خود جلب کند. از جمله اماکن تفریحی این محله می توان به بوستان جنگلی لتمال کن، آبشار تهران، مجموعه ورزشی الغدیر و پارک های محلی آوا، امید و ایمان اشاره کرد که در این میان آبشار تهران محبوبیت بسیار زیادی در بین تهرانی ها و ساکنین این محله دارد، در معرفی بیشتر آبشار تهران باید گفت که این مرکز تفریحی علاوه بر پوشش طبیعی خاص و مبلمان مناسب فضاهای تفریحی مثل آلاچیق، باربیکیو و لوازم بازی دارای کافه رستوران، پیست دوچرخه سواری و پارکینگ است که همه روزه افراد زیادی را به خود جلب می کند و به یکی از مهمترین قطب های گردشگری غرب تهران تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا