ایران‌گردیگردشگری

کافه حیاط شماره 65، دل انگیزترین کافه در فردوسی تهران!

کافه حیاط شماره 65 كه در گذشته كاربري آن مدرسه بوده است را مي خواهيم امروز با هم بررسی كنيم تا شما هم از معماري زيباي اين بنا غافل نمانيد. بنايي كه ديدنش در نگاه اول رازي كه در خود دارد فاش نمي كند تا وارد آن شويد و خودتان شاهد تمامي وقايع آن باشيد.

مركز شهر در طي روز پر از هياهو و جنب و جوش و سر و صدا است. ميدان فردوسي هم از اين قاعده مثتثني نيست. در بين تمامي اين شلوغي هاي خيابان هاي مركز  شهر كوچه ها و خانه هايي است كه به دور از اين هياهو آرامش خود را دارند و در هيچ كدام از آن نشانی از بوق و سر و صدا و آلودگي صوتي و عجله وجود ندارد. همه چيز به آرامي هرچه تمام تر مسير خود را طي مي كند يا شايد كافه های این محدوده هستند که براي ساعاتي شما را از همه هياهو و روزمرگي می رهانند. املاک آنلاین قصد دارد هر سه شنبه شما را با يك بناي تغيير كاربري داده شده آشنا كند. خانه هايي كه شايد روزها و سال ها از ساخت آن ها مي گذرد و پر از رمز و رازند، پس مثل همیشه با ما همراه باشید.

 بناي کافه حياط شماره 65 كجاست؟

از متروي ايستگاه فردوسي در خيابان انقلاب كه بيرون مي آييد، در سمت چپ خيابان كه قدم مي زنيم 2/3 كوچه بالاتر به خيابان موسوي مي رسيد. ابتداي خيابان موسوي نبش كوچه اعتماد خانه اي دو طبقه را مي بينيد كه در نگاه اول اصلا فكرش را هم نمي كنيد كه اين خانه ساده مي تواند كافه اي با حال و هواي خوبي باشد، اما با ورود به آن همه چيز فرق مي كند.

اين بنا به دست چه كسي ساخته شد؟

معمار بنايي به اين سادگي كه در حدود دهه ي 30 خورشيدي ساخته شده است مشخص نيست اما امروزه كه كاربري آن به كافه تغيير پيدا كرده است، كه طراحي داخلي آن به دست آقاي آرين كشيش زاده انجام شده است و در طراحي داخلي زيباي اين كافه چيزي كم نگذاشته است.

معماري آن در گذشته چگونه بوده است؟

در حدود 50 سال پيش در دهه 30 خورشيدي بنايي در اين خيابان به پا شد كه كاربري آن مسكوني بوده است و در اوايل سال هاي 70 شمسي تا سال 82 كاربري آن به مدرسه تغيير پيدا مي كند كه نام آن دانش بوده است و تا سال ها  هيچ گونه فعاليتي در آن انجام نگرفته است. نماي ساده آن پوشيده از سيمان سفيد است و در حال حاضر از داخل بنا مي توانيد وارد حياط آن شويد. پله هايي فلزي ارتباط اين اختلاف سطح است و مي توانيد وارد حياط كوچك زيبايي شويد كه 2 ايوان را در خود جاي داده است.ايوان و پنجره هايي با پروفيل هايي آبي رنگ.

كاربري امروز حیاط شماره 65 چيست؟

اين بنا كه سال ها مدرسه بوده به “كافه 65” تغيير كاربري داده است. اگر سري به اين كافه زده باشيد در نگاه اول چيدمان زيباي ميزها و قرار گيري قفسه هاي كتاب در آنجاست كه با نماي آجر در داخل فضا هارموني بسيار زيبايي دارد و شما را جذب مي كند، برخورد گرم و صميمي پرسنل كافه این جذابیت را دو چندان می کند. از داخل بنا كه وارد حياط مي شويد وجود ميز هايي كوچك و قفسه هاي كتاب را مي بينيد كه احساس خوبي را به شما القا مي كند. وجود گلدان هايي رنگي در لبه ايوان و هچنين كاج تزئين شده در اين فضا زيبايي بيشتري را مهمان چشمان تان مي كند. از حياط پله هايي به سمت فروشگاه طبقه پايين ساختمان راه دارد كه وارد شدن در اين جا شما را به ديدن سفال ها و وسايل سنتي دعوت مي كند. مي توانيد هداياي زيبايي را براي خريد از اين جا انتخاب كنيد.

مالك امروز کافه حیاط شماره 65 چه کسی است؟

مالك امروز كافه حياط 65 خانم نگين نصيري و شقايق جهانباني و آقاي آرين خاچاطوريان است كه در حال حاضر در اين فضاي زيبا مشغول به كارند و همچنين طراحي و اجراي كافه حياط 65 به دست خانم نگين نصيري، شقايق جهانباني و آقاي آرين كشيش زاده انجام شده است.

كلام آخر…

در پايان چيزي كه باعث ترغيب شدن و رفتن دوباره ما به كافه حياط 65 مي شود احساس خوبي است كه به ما مي دهد. زيرا فضاي دوست داشتني كه ايجاد كرده اند باعث استراحتي هرچند كوتاه در وسط همه اين هياهو است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا