معماریمعماری و دکوراسیون

چیدمان فضاهای کوچک، این ترفندها را حرفه ای ها می دانند!

چیدمان فضاهای کوچک همواره نیاز به مهارت کافی دارد، با دانستن ترفندهای مختلف دکوراسیون فضاهای کوچک به سادگی می توانید کوچکترین فضاهای منزلتان را به صورت کاربردی طراحی کنید و جلوه ی منحصر به فردی به آن ببخشید.دکوراسیون فضاهای کوچک:  اگر در استوديو آپارتمان يا همان خانه هاي نقلي خودمان زندگي مي كنيد، پس طبيعتا دغدغه فضاي كم و كوچك، هميشه همراه شماست؛ اما لازم نيست نگران باشيد. در اين مطلب از  ihome همراه ما باشيد تا با هم راه حل هايي را در اين رابطه مشاهده كنيم.

جداسازی فضاها در دکوراسیون خانه های کوچک

سعي كنيد براي انجام كارهاي متفاوتي مثل كار، خواب، غذا خوردن و …. فضاها را از يكديگر تفكيك كنيد. براي اين كار مي توانيد از ميز، پرده، صندلي و يا تابلو و نقاشي هايي كه بر روي ديوار هستند استفاده نماييد. اگر به اين تصوير با دقت نگاه كنيد نمونه بارز اين موضوع را شاهد خواهيد بود.

ایجاد تغييرات در دکوراسیون خانه های کوچک

داشتن لوازمي كه كارايي هاي متفاوتي داشته باشند جزء خوش شانسي هاي زندگي شهري امروزه به حساب مي آيد، پس به سراغ تغييرات جديد باشيد و از لوارمي استفاده كنيد كه بتوانند چندكارايي را به طور همزمان براي منزل شما ايفا كنند؛ براي مثال شما مي توانيد به سراغ ميز نشيمني مثل چيزي كه در تصوير مي بينيد برويد. اين ميز علاوه بر آن كارايي مي تواند به عنوان مبل كوچك و يا ميز قهوه نيز براي شما كارآمد باشد. در اين زمان اگر مهمانان زيادي داشتيد ديگر نگران كمبود جا و تعداد كم مبل و صندلي نخواهيد بود.

ایده های هوشمندانه در دکوراسیون خانه های کوچک

در دكوراسيون منزل كوچك خود سعي كنيد كمي حيله به كار برده و از ايده هايي استفاده كنيد كه ممكن است به ذهن هر كسي نرسد. شما مي توانيد براي بزرگتر نشان دادن فضاي منزل خود از پرده هاي بلد استفاده كنيد . يا از آينه هايي بر روي در كمد و يا ساير قسمت هاي منزل خود بهره بگيريد. با اين كار فضاي منزل خود را در نظر افراد بزرگتر جلوه مي دهيد.

استفاده کاربردی از تمام فضاها در خانه های کوچک

سعي كنيد بيشتري استفاده را از جاي جاي خانه خود داشته باشيد. براي اين كار مي توانيد به سراغ فضاهاي دايره اي برويد. به جاي يك ميز جلو مبلي بزرگ مي توانيد از دو ميز دايره اي كوچك استفاده كنيد. با اين كار مي توانيد امكان رفت و آمد و گذشتن را آسان تر كرده و احتمال برخورد پا با ميز را كاهش دهيد.

استفاده از وسايل بزرگ اما كمتر در خانه های کوچک

ممكن است كمي عجيب به نظر برسد، ولي استفاده از وسايل بزرگتر، ولي كمتري مي تواند راهكار بسيار خوبي براي دكوراسيون خانه كوچك شما باشد. شايد بتوانيد نمونه بارز اين موضوع را در اين تصوير به خوبي مشاهده نماييد.

ایجاد آرامش در دکوراسیون خانه های کوچک

سعي كنيد با كمك لوازمي دلنشين و در كنار هم، احساس آرامش را در فضاي خود تداوم بخشيد؛ براي مثال طراح اين خانه با كمك اين وسايل آرامش بخش و چيدمان آنها در كنار هم،‌ احساس آرامش و لذت را در خانه دنجش افزايش داده است. شما هم مي توانيد از اين موارد ايده بگيريد، چرا كه نه؟!

طبقه بندی فضاهای مختلف خانه های کوچک

صاحب اين خانه ترجيح داده است كه به صورت سفارشي براي ديوار نشيمن خود از قفسه هايي استفاده كند كه با كمك آنها مقداري بر فضاي خانه كوچك خود بيفزايد. شما هم مي توانيد از چنين ايده هايي استفاده كرده و به عنوان ترفند در دكوراسيون منزل كوچك خود از آنها استفاده نماييد.

ایجاد ظاهری لوکس در دکوراسیون خانه های کوچک

بعضي از افراد ترجيح مي دهند كمي شكوه و جلال به فضاي منزل كوچك خود ببخشند. اين كار نيز هم مي تواند در زيبايي دكوراسيون منزل شما تاثيرگذار باشد و هم احساس خوبي را برايتان ايجاد كند. قطعا با دقت در اين تصوير مي توانيد اين احساس خوب را دريابيد. صاحب اين خانه با كمك كاغذديواري اي با طرح زيبا و همينطور لوستري پرشكوه توانسته به اين هدف دست يابد.

استفاده از فضای عمودی در دکوراسیون خانه های کوچک

يكي از راهكارهاي ديگري كه بسيار توصيه مي شود استفاده از لوازمي عمودي شكل و باريك در دكوراسيون منزل كوچك است. اين كار نيز به شما كمك مي كند تا بتوانيد فضاي منزل خود را بزرگتر جلوه دهيد.

ایجاد منظره مناسب برای خانه های کوچک

يكي از راه هايي كه نه تنها براي يك منزل كوچك، بلكه براي تمامي خانه ها دلچسب و دوست داشتني است داشتن منظره و نور كافي در خانه است. به اين تصوير با دقت نگاه كنيد. منظره اي كه در اين قسمت قرار دارد با كمك نور دلنشيني كه از اين فضا متصاعد مي شود حس دل انگيز و دلچسبي را به دكوراسيون اين خانه القا كرده است.

ایجاد تحول اساسی در دکوراسیون خانه های کوچک

اين را به خاطر داشته باشيد كه شما مجبور نيستيد كاري را انجام دهيد. سعي كنيد براي دكوراسيون و چيدمان وسايل خود به سراغ لوازم و وسايلي برويد كه به آنها تعلق خاطر داريد و آنها را بر اساس سليقه خودتان چيدمان نماييد. با اين كار فضاي تنفس در خانه كوچك خود ايجاد خواهيد كرد، دقيقا مانند اين تصوير.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا