سبک زندگینکات خانه‌داری

اشتباهات رایج خانه داری، این 8 اشتباه غذای شما را بد طعم می کند!

بعد از بالا و پايين كردن خانه و تميز كردن آشپزخانه،‌ شايد به تاثير مواد شوينده و روش هاي خانه داري روي غذا و طعم آنها حتي فكر هم نكرده باشيد. اما خبر بدي كه داريم اين است كه همه زحمت هاي شما مي تواند غذاي روز بعد را آسيب زده و طعم خوب آن را از بين ببرد. در ادامه این مطلب از املاک آنلاین هشت اشتباه خانه داري را بخوانيد. ما اميدواريم با اطلاع از اين نكات، فنجان بعدي قهوه تان طعم بهتري داشته باشد!

ذرات خرد شده مواد غذايي را كاملا از آسياب كن خارج نكرده ايد

شايد شستن و پاك كردن دستگاه آسياب كن با آب و صابون خسته كننده باشد، ولي چنانچه به طعم قهوه صبحگاهي خود حساس هستيد، لازم است كه هر بار بعد از استفاده اين عمل را تكرار كنيد. روغن دانه قهوه مي تواند ترشيده شده و طعم قهوه تازه را خراب كند.

پخت و پز روي كباب پز كثيف

طعم تكه هاي سوخته و طعم دار غذاي قبلي كه روي كباب پز يا دستگاه گريل پخته شده است،‌ مي تواند به غذاي تازه هم منتقل شود. براي تميز كردن شبكه و ميله هاي اين وسيله، مي توانيد سطح آن را با سيم ظرفشويي غيرآلومينيومي تميز كنيد.

استفاده از مواد شوينده عطري براي ماشين ظرفشويي

مواد شوينده و پاك كننده ماشين ظرفشويي به يك انداره قدرت تميز كنندگي و فرمولاسيون يكسان نيستند. برخي از مواد شوينده ظرفشويي به ميان زيادي داراي ذرات معطر هستند و افراد بعد از استفاده از آنها، از عطر باقي مانده روي ظروف ناراضي هستند. بهتر است در انتخاب شوينده ظرفشويي رايحه آن را حتما بررسي كنيد.

فر اجاق گاز را مرتب تميز نمي كنيد

متاسفانه بايد بگوييم كه بهترين روش براي تميز كردن اجاق گاز اين است كه باقي مانده و غذاي ريخته شده روي آن را قبل از شروع روز بعد تميز كنيد. زماني كه تكه اي از مواد غذايي روي اجاق گاز ريخته مي شود، به مرور زمان و با گرما ديدن بيشتر حاصل از روشن بودن اجاق گاز، بيشتر پخته شده و به مرحله سوختن هم مي رسند. در اين حالت است كه بوي نامطبوع باقي مانده غذاي روي گاز بر طعم و عطر غذاي تازه روز شما تاثير خواهد گذاشت.

قهوه ساز را بعد از تميز كردن، با آب نمي شوييد

اگر هر ماه قهوه ساز خود را با سركه سفيد تميز مي كنيد، بايد شما را تحسين كنيم. اما ممكن است بعد از آن روز تميزكاري شده، ليوان قهوه شما ديگر عطر و طعم هميشگي را نداشته باشد. و اين دقيقا به علت آن است كه قهوه ساز را بعد از پاك و تميز كردن با سركه، به خوبي با آب نمي شوييد و اينجاست كه بوي سركه به قهوه شما منتقل خواهد شد.

ظروف پلاستيكي را بعد از استفاده نمي شوييد

گاهي مواد غذايي و يا مايعات و آبميوه ها را در ظروف و بطري هاي پلاستيكي نگهداري مي كنيد. اگر بعد از مصرف مواد درون آنها، ظروف پلاستيكي را نشوييد، لكه هاي مواد خوراكي و مهمتر از آن بوي آنها درون ظروف باقي مي ماند.

سير خردكن را درون ماشين ظرفشويي قرار مي دهيد

بايد بدانيد كه سيز خرد كن بايد با دست شسته شود. اگر آن را با ماشين ظرفشويي بشوييد، تكه هاي خشك شده سير درون محفظه و سوراخ هاي آن گير كرده و باعث مي شود ديگر به خوبي كار نكند. در واقع ذرات سير است كه درون شبكه ريز آن گير كرده و علاوه بر آن عطر نامناسبي را به باقي ظروف درون ماشين ظرفشويي هم منتقل مي كند.

ظروف را به اندازه كافي آبكشي نمي كنيد

تا به حال برايتان اتفاق افتاده است كه به سمت كابينت برويد، ليوان تميز و خشكي را برداشته و پر آب كنيد و بعد از نوشيدن آن حس كنيد كه يك قلپ مايع ظرفشويي نوش جان كرده ايد؟؟ پس به جاي اينكه براي سريع تر شستن ظروف آنها را تنها از زير شير آب رد كنيد، ظروف شسته شده و كفي را به خوبي آبكشي كنيد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا