معماریمعماری و دکوراسیون

چیدمان منزل کوچک ، 10 ایده برای طراحی فضاهای نقلی!

وقتی در یک فضای کوچک زندگی می کنید، جا دادن تمام وسایلی که در آن فضا لازم دارید دشوار است. بنابراین تلاش برای قرار دادن همه چیز در خانه و زیبا کردن آن یک چالش بزرگتر به حساب می آید. اما این همان چیزی است که طراحی فضای کوچک را بسیار جذاب می کند. اگر شما در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید یا می خواهید از یک فضای کوچک بیشترین استفاده را بکنید ، این ایده های طراحی فضای کوچک کمک می کنند تا فضای شما بسیار بزرگ تر به نظر بیاید. برای دانستن ایده های چیدمان منزل کوچک در ادامه همراه با املاک آنلاین باشید.

میز ناهارخوری خود را کوچک کنید.

میزهای گرد و کوچک فقط مخصوص صبحانه نیستند. با انتخاب یک میز ناهار خوری کوچک برای چیدمان منزل کوچک به جای میز ناهارخوری بزرگ، فضای بیشتری را به خود اختصاص دهید.

در چیدمان منزل کوچک ، زیرک باشید.

وقتی فضا محدود است و شما نمی خواهید وسایل جدید و بزرگ بخرید، از یک صندلی به عنوان میز کنار مبلی استفاده کنید و برای صرفه جویی در فضای سطحی، دیوارکوب نصب کنید. یک رنگ شاد مانند رنگ فیروزه ای کم رنگ نیز ایده خوبی است برای این که در یک اتاق کوچک روحیه ای شاد ایجاد شود.

درب کشویی انتخاب کنید.

درب های کشویی با پنجره های شیشه ای اجازه می دهند تا نور در کل فضا جریان یابد و در عین حال فضاها از هم جدا شوند. و حتی هنگام استفاده نکردن از آن، مستقیماً به داخل دیوار برود و فضای کمتری در چیدمان منزل کوچک شما نسبت به زمانی که در باز و بسته می شود بگیرند.

از نیمکت تختی استفاده کنید.

از نیمکت تختی استفاده کنید و ببینید اتاق خواب تان دو برابر خواهد شد. اگر اتاقی به عنوان اتاق مهمان ندارید ، این تخت می تواند در اتاق نشیمن نیز مفید باشد و برای مهمان استفاده شود.

تلویزیون تان را نصب کنید.

میز تلویزیون بزرگترین چیزی است که فضا را در یک اتاق نشیمن کوچک هدر می دهد. تلویزیون خود را بر روی دیوار یا بالای شومینه نصب کنید و فضای لازم روی زمین را دوباره به دست آورید.

از وسایل چند کاره استفاده کنید.

در طراحی و چیدمان منزل کوچک وسایل چند کاره بسیار مهم و کلیدی هستند. میزی پیدا کنید که می تواند به عنوان میز تحریر و میز ناهار خوری کار کند، مبلی تهیه کنید که می تواند به عنوان تخت مهمان نیز استفاده شود و یا مکعب هایی بخرید که هم به عنوان میز جلو مبلی و هم به عنوان صندلی های اضافه برای مهمان باشند.

در دکوراسیون منزل کوچک از آینه استفاده کنید.

این کار قدیمی ترین ترفند طراحی است. آینه ها باعث می شوند فضای شما بزرگ تر ، روشن تر و پر روح تر شود. یک آینه محدب می تواند بدون این که فضای زیادی بگیرد به فضا شخصیت دهد.

هر وسیله ای را به حساب بیاورید.

در چیدمان منزل کوچک مبلمانی را انتخاب کنید که حداکثر عملکرد را در حداقل فضا داشته باشد. به عنوان مثال به جای نیمکت، میزی که یک صندلی جانبی کوچک دارد را انتخاب کنید. می توانید از آن برای کار ، آماده شدن و موارد دیگر استفاده کنید.

فضا را خنثی نگه دارید.

اتاق های به رنگ آرام، چشم را به این اشتباه می اندازند که بزرگ تر از آن چه هستند دیده شوند. برای جلوگیری از یک دست  شدن فضا، حتماً انواع متنوعی بافت را به آن اضافه کنید.

در ذخیره سازی تغییر دهید.

وسایل سفارشی ، گوشه های ذخیره سازی و مبلمان متناسب با نیازهای دقیق شما می توانند از هر نوع فضای خالی موجود استفاده کنند. هنگامی که این وسایل بخشی از دیوارها هستند، شما تقریباً فضای ارزشمند خود را از دست نمی دهید. فضای اضافی در زیر نیمکت نیز به شما کمک می کند.

تحریریه: املاک آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا