آموزش املاک

ویژگی های مشاور املاک خوب و موفق

وقتی به یک مشاور املاک فکر می‌کنید، چه کسی را تصور می‌کنید؟ احتمالا فردی که کت و شلوار شیکی به تن دارد و همیشه در حال گفتگو با تلفن همراه خود است.

مشاورین املاک اغلب به‌عنوان فروشنده‌های شیک و خوش حرفی معرفی می‌شوند که همیشه در حال انجام معاملات هستن و خیلی سریع به پول می‌رسند. معمولا آنها فوق‌العاده برون‌گرا به حساب می‌آیند.

با اینکه در ذهن بسیاری از افراد این تصورات غالب هستند، اما تمام مشاورین املاک این طور نیستند. در واقع اگر به این شغل علاقه‌مند باشید و از نظر شخصیتی کمی از این فضای تصور شده دور باشید، ممکن است از ادامه کار دلسرد شوید.

اما واقعیت این است که مشاورین املاک از همه اقشار جامعه هستند. بر اساس یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده است، 46 درصد از پاسخ‌دهندگان برای به دست آوردن فرصتی برای کمک یا خدمت به دیگران به فعالیت در زمینه املاک و مستغلات علاقه‌مند هستند. این روحیه مطمئنا به فروشندگان زیرک و خوش‌گذرانی که در فیلم‌ها نمایش داده می‌شود شباهتی ندارد!

در این مقاله شما را با 15 ویژگی مهم یک مشاور املاک خوب و موفق آشنا می‌کنیم. امیدواریم پس از مطالعه این مقاله به خوبی با ویژگی‌های شخصیتی و مهارت‌های مورد نیاز یک مشاور املاک آشنا شوید و یک مسیر شغلی مناسب خودتان را انتخاب کنید.

1) توانایی گوش کردن

هدف اصلی یک مشاور املاک کمک به خریدار یا فروشنده است و نمایندگان این کار را بارها و بارها، به ‌صورت روزانه انجام می‌دهند. برای اطمینان از اینکه خریداران و فروشندگان آنها تجربه خوبی به‌دست می‌آورند، نمایندگان باید دقیقا بفهمند که چه چیزی آنها را خوشحال می‌کند. این یعنی باید با دقت به تمام حرف‌های خریدار و فروشنده گوش کنید.

2) توانایی حرف زدن

منظور از حرف زدن، توانایی برقراری ارتباط است. مشتریان شما دوران پر استرسی را در زندگی خود سپری می‌کنند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید آنها را خوشحال کنید و به سمت جلو هدایت کنید این است که ارتباطات عالی را حفظ کنید و مطمئن شوید که آنها کاملا در جریان کاری که می‌خواهید انجام دهید قرار دارند.

3) صداقت و درستی

در معامله املاک، پول زیادی جابه‌جا می‌شود و اگر واقعا می‌خواهید این شغل بلندمدت شما باشد، باید به‌گونه‌ای رفتار کنید که خریدار یا فروشنده مطمئن شود شما برای مدت طولانی در دسترس خواهید بود. مشاورینی که قانون را زیر پا می‌گذارند یا نیازهای خود را بر مشتریان مقدم می‌دارند، ممکن است سود کوتاه‌مدت قابل توجهی به‌دست آورند، اما فرصت‌ معاملات بعدی را از دست می‌دهند.

4) خودانگیختگی

یکی از نکات شگفت‌انگیز در مورد خوداشتغالی این است که می‌توانید به همان اندازه که می‌خواهید کار کنید. این نکته در عین حال یکی از بدترین ویژگی‌ها در مورد خوداشتغالی است! اگر نمی‌توانید برای خودتان انگیزه ایجاد کنید، احتمالا چند ماه خوب را پشت سر می‌گذارید و بعد از ادامه کار منصرف می‌شوید.

5) تمایل به کمک به مردم

با اینکه می‌توانید در معاملات املاک پول زیادی به‌دست آورید و از پورسانت‌های قابل توجه لذت ببرید، اما خوب است بدانید که این یک شغل شدیدا استرس‌زا به حساب می‌آید. مشاورین املاکی که برای چندین دهه در این کسب و کار می‌مانند، معمولا به دنبال احساس رضایت مشتری و به اتمام رسیدن کار به نحو احسن هستند.

خرید یا فروش خانه یک موفقیت بزرگ در زندگی است و اینکه شما باعث محقق شدن این موفقیت باشید، می‌تواند فوق‌العاده لذت‌بخش باشد.

6) علاقه‌مند به خانه

اگر اصلا به ساختمان‌ها، معماری، طراحی خانه، تعمیر و نگهداری خانه، ارتقاء خانه یا هر چیزی که با املاک و مستغلات مسکونی مرتبط است علاقه‌ای ندارید، احتمالا مشاور املاک شغل خوبی برای شما نیست. شما باید موارد زیادی را یاد بگیرید و اگر علاقه ذاتی وجود نداشته باشد، مسیر بسیار خسته‌کننده خواهد بود.

7) شبکه‌سازی موثر

یک شبکه‌ساز خوب بودن به این معنی نیست که باید هزاران نفر را بشناسید و آن شخصی باشید که همیشه بیرون است و می‌خواهید به هر فردی که ملاقات می‌کنید کارت ویزیت‌ بدهید. اما شما باید در ایجاد ارتباطات، سازماندهی آنها و حفظ ارتباط مهارت بالایی داشته باشید.

8) جزئیات‌گرا

در املاک و مستغلات جزئیات کوچک می‌تواند یک معامله را برهم بزند. شما باید به نشانه‌های کوچکی که شما را به خواسته‌ها و نیازهای مشتری نزدیک می‌کند، کاملا توجه داشته باشید. باید قرارداد را به طور کامل بخوانید تا از اشتباهات پرهزینه جلوگیری کنید.

9) سرسختی

مشاور املاک بودن مستلزم سرسختی است. یک خریدار معمولی خانه قبل از تصمیم به خرید، از ده خانه بازدید کرده است. قرار نیست فقط با یک بازدید معامله را ببندید. حتی ممکن است بهترین تلاش‌تان را انجام دهید اما باز هم معامله انجام نشود.

اما با شبکه‌سازی اصولی و گذشت زمان شرایط بهتر می‌شود و می‌توانید مشتریان ارجاعی بیشتری داشته باشید.

10) علاقه‌مند به فناوری

علاقه‌مند به فناوری

فناوری با سرعتی بسیار بالا در حال پیشرفت است و املاک و مستغلات یکی از صنایعی است که تحت تاثیر پیشرفت‌های فناوری قرار دارد. اینترنت در استفاده و مدیریت لیست مشتریان انقلاب به پا کرد و شبکه‌های اجتماعی نیز برای جلب توجه مشتریان و نحوه بازاریابی مشاورین تحولات قابل توجهی را ایجاد کرد.

مشاورین حرفه‌ای می‌توانند برای مدیریت تماس‌ها و دسترسی سریع و راحت به تمامی اطلاعات در یک مکان واحد از نرم افزار املاک خوب استفاده کنند. این نرم‌افزارها امکانات بسیار خوبی را در دسترس قرار می‌دهند تا مشاور بتواند در سریع‌ترین زمان بهترین گزینه‌ها را به هر مشتری معرفی کند.

11) توانایی مذاکره

بخش بزرگی از شغل شما به مهارت‌های مذاکره نیاز دارد. باید آنقدر در این کار ماهر شوید که پس از چند سال فعالیت در بازار املاک توانایی برگزاری کلاسی در مورد مهارت های مذاکره را داشته باشید!

در املاک و مستغلات معمولا حداقل روی سه موضوع قیمت اصلی، قیمت فروش و کمیسیون خودتان باید مذاکره کنید.

12) ذهنیت حل مساله

مشکلات زیادی در املاک و مستغلات وجود دارد؛ بنابراین، علاوه بر اینکه برای پیش‌بینی اشتباهات به تجربه نیاز دارید، باید ذهنیت حل مساله را در خود تقویت کنید تا کارها را به بهترین شکل انجام دهید.

13) هوش سازمانی

اگر اسم کاری را که آژانس‌های املاک انجام می‌دهند، مدیریت پروژه بگذارید، خرید و فروش خانه یک پروژه عظیم خواهد بود که مشاورین باید مطمئن شوید همه چیز همان‌طور که قرار است اتفاق بیفتد. این یعنی شما باید از مهارت‌های سازمانی اولیه تا پیشرفته بهره ببرید.

14) شخصیت برنده

 شخصیت برنده

املاک و مستغلات یک شغل مردم محور است. شما به شخصیتی نیاز دارید که بتواند مشتریان بالقوه را جذب و اعتماد آنها را جلب کند. اگرچه تبدیل شدن به یک مشاور املاک باتجربه زمان می‌برد، یک شخصیت دوستانه می‌تواند امتیازات زیادی را برایتان به همراه داشته باشد. مردم به این دلیل که رفتاری دوستانه دارید مایلند با شما کار کنند.

15) شناخت منطقه

بدیهی است که یک مشاور املاک خوب باید به منطقه‌ای که در آن فعالیت می‌کند کاملا اشراف داشته باشد. مشاور باید مزایا و معایب منطقه محلی را بشناسد و از ترندهای به‌روز مطلع باشد. اگر نسبت به منطقه‌ خود اطلاعات کاملی نداشته باشید، نمی‌توانید با سایر مشاورین رقابت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا