آموزش املاک

ویژگی های یک مشاور املاک موفق چیست؟

اگر شما هم در حرفه مشاور املاک مشغول به کار بوده یا علاقمند به حضور در این حرفه هستید، شاید بارها از خودتان پرسیده‌اید که یک مشاور املاک موفق از نظر شخصیتی، اخلاقی و علایق باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ویژه مشاوران املاک آنلاین: دنیای مشاوران املاک، بازیگران فراوانی دارد؛ کارشناسان، ارزیابان، مدیران ساختمانی، افرادی که قرارداد می‌بندند، دلالان، سازندگان، بانکداران، موسسات مالی- اعتباری، ادارات دولتی و همینطور خریداران و فروشندگان احتمالی، بخش مهمی از این بازار هستند اما نیروی پیشرانه اصلی تراکنش‌های بازار املاک، مردم عادی هستند که بر این فرآیند (آژانس‌های املاک و دلالان ملکی) نظارت می‌کنند.

در حقیقت، یک آژانس املاک خوب در باطن شبیه یک رهبر ارکسر سمفونی است که بر کار سایر نوازندگان نظارت می‌کند تا معاملات ملکی با موفقیت انجام گیرند. از جنبه‌های مختلف، در فرآیند معاملات ملکی، یک مشاور املاک در واقع وکیل، تحلیلگر، مدیر مالی، مشاور، رایزن و بازاریاب خریدار و فروشنده نیز به حساب می‌آید. بنابراین، یک مشاور املاک موفق، باید ویژگی‌ها و خصوصیات مختلفی داشته باشد که در این گزارش به برخی از مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.داشتن ذهن خلاق و حلال مشکلاتقبل از اینکه وارد حرفه مشاور املاک شوید، باید از خودتان بپرسید که آیا علاقه‌ای به مواجهه با مشکلات و و چالش‌ها و ارائه راهکارهای خلاقانه دارید یا خیر؟

بسیاری از مشاوران املاک موفق به خوبی می‌دانند که چطور یک ملک را به خوبی در معرض دید خریدار قرار دهند و لیست جذابی از فایل‌های خود برای افراد جویای ملک تهیه کنند.کارآفرین مشتاقمیل به در دست گرفتن سرنوشت حرفه‌ای و شغلی خود و در یک کلام رییس خود بودن، از ویژگی‌های اخلاقی مشترک در میان مشاوران املاک موفق محسوب می‌شود. برای موفقیت در بازار املاک، مستلزم داشتن درجات بالایی از خوداتکایی، انگیزه، شوق و تصمیم‌گیری هوشمندانه است.

صداقت و درستیاعتبار حرفه‌ای شما به عنوان یک مشاور املاک، برای حضور مستمر و موفق در این شغل حیاتی است. بنابراین، عضویت در اتحادیه ملی املاک و مستغلات و انجمن‌های وابسته، یکی از راه‌های نشان دهنده عزم شما برای دستیابی به استانداردهای حرفه‌ای و اخلاقی در این حرفه است. برای اخذ این مجوزها می‌بایست در کلاس‌های مختلف آموزشی شرکت کنید و پس از ادای تعهد به مرام‌نامه و منشور اخلاقی صنف خود، این جوازها را دریافت کنید چراکه داشتن این مجوزها در جلب اعتماد مشتری تاثیر قابل توجهی دارد.سخت‌کوشی و اصرارلازمه تبدیل شدن به یک مشاور املاک پردرآمد و موفق این است که روحیه سخت‌کوشی و کار داشته باشید.

شما باید برای محقق کردن نیازهای مشتری، آدم پیگیری باشید و به شدت حواستان به بازار مسکن باشد. منظور از پیگیر بودن این نیست که فقط زمان زیادی را به کار خود اختصاص دهید بلکه منظور این است که با فکر خود کار کنید و زمان کافی را برای این کار بگذارید و در نهایت هرکاری که لازم است برای به نتیجه رسیدن قرارداد انجام دهید.

علاقمند به خانه و معماریعلاقه واقعی به خانه و معماری وجه تمایز شما نسبت به سایر همکارانتان در صنف مشاور املاک و دلالی خواهد بود. اگر اطلاعات و علاقه شما در این حوزه به اندازه فن بیان و قدرت مذاکره شما بالا باشد، مشتریان بخوبی متوجه می‌شوند که تا چه اندازه به بازار مسکن توجه و اهمیت نشان می‌دهید.داشتن شخصیتی جذابیک مشاور املاک خوب، کارش فقط فروش و عرضه ملک نیست، بلکه ارائه و عرضه خود و داشته‌هایش است. بنابراین، نشان دادن خودِ واقعی و شخصیت اصلی که دارید اهمیت بالایی دارد.

مردم قطعا به افراد خوش برخورد، باشخصیت و صادق و افرادی که به توانایی‌های خود اطمینان دارند، توجه نشان می‌دهند. ضمنا، مشتریان احساس رضایتمندی بشتری از کار کردن با این افراد دارند.توجه به جزییاتتوجه به جزئیات، در حرفه مشاوره املاک امری اجتناب‌ ناپذیر است.  یک مشاور املاک خوب و کامل باید به تک تک جزییات و نیازهای شخصی هریک از مشتریان خود ریزبینانه توجه داشته باشد.

توجه به تک تک خواسته‌های مشتریان و مذاکره با آنها، شما را هرچه بیشتر به قرارداد نزدیک می‌کند.اطلاع از بازار محلی ملکیک مشاور املاک موفق با نگاه تیزبین و دقیق خود، بازار املاک، خصوصا در منطقه فعالیت خود را به خوبی تحت نظر دارد. او به خوبی از تغییرات قیمتی ملک مطلع است چراکه موفقیت تنها از دل شناخت و توسعه آگاهی از بازار یا متمرکز شدن به بازار محلی ملک حاصل می‌شود. اینها همگی باعث می‌شود تا یک مشاور املاک، نسبت به سایر همکاران رقیب خود کاملا متمایز شود.

ساختن دایره ارتباطات وسیعمشاوران املاک موفق، شبکه وسیعی از ارتباطات دارند که بخش قابل توجه آنها در محدوده‌ و منطقه فعالیت آنها هستند. در این فهرست باید حتی سایر مشاوران املاک و دلالان و حتی مشتریان و سایر فعالان حوزه املاک هم حضور داشته باشند.

مجهز بودن به قدرت علم و دانشبه روز بودن خصوصا در حوزه املاک و بازار محلی به شما کمک می‌کند تا خدمات بهتری به مشتری بدهید. همچنین، مطالعه و ادامه تحصیل در رشته مشاورین املاک درها را به سوی پیشرفت باز می‌کند و گزینه‌های بیشتری را پیش روی کسب و کار شما قرار می‌دهد. این مساله همچنین باعث می‌شود تا همیشه نسبت به سایر همکارانتان در صف اول انتخاب مشتریان باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا