مهاجرت

ویزای آلمان برای افغانها از ایران 2023

برابر مهاجرتی به آلمان برای افغانها، تمام افرادی که بخواهند ویزای آلمان برای افغانها را بگیرند باید با یکی از راه‌های اخذ ویزای آلمان برای افغانها درخواست دهند. شاید پرسش بیشتر افراد این باشد که چگونه می‌توان ویزای آلمان برای افغانها گرفت. متقاضیان می‌توانند ویزاهای گوناگونی بگیرند.

ویزای شینگن آلمان برای افغانها برای افرادی در نظر گرفته شده که به‌منظور مسافرتی ۹۰ روزه به این کشور سفر می‌کنند. با این نوع ویزا مهاجران باید درخواست ویزای شینگن آلمان برای افغانها کنند.

شرایط ویزای آلمان برای افغانها

مهاجرت به آلمان برای افغانها با راه‌های مختلفی صورت می‌گیرد. در هر کدام از این روش‌ها افراد باید مدارک لازم را جمع‌آوری کنند و برای گرفتن ویزا اقدام کنند. در ابتدا باید نوع مهاجرت و هدف افراد از سفر به آلمان برای افغانها مشخص شود. مهاجران باید پیش از دریافت ویزای آلمان برای افغانها، زبان این کشور را یاد بگیرند؛ زیرا در ساده‌ترین راه مهاجرت نیز به مدرک زبان آلمان برای افغانهای نیاز پیدا می‌کنند. با داشتن لیبل ویزای شینگن و یا هر ویزای معتبر دیگری در گذرنامه خود، شانس شما برای اخذ ویزای آلمان برای افغانها بیشتر می‌شود.

مطالب مرتبط: ویزای شیگن برای افغانها

برخی از شرایط اخذ ویزای آلمان برای افغانها عبارت‌اند از:

تمکن مالی: تمکن مالی برای ویزای آلمان برای افغانها، حداقل دویست میلیون تومان در قبال هر نفر است. اگر مبلغ تمکن مالی فرد متقاضی کمتر باشد، درخواست ویزا رد می‌شود. باید شعبه صادرکننده، تمکن مالی را مهر و امضا کند.

گردش حساب: تعداد تراکنش‌های حساب متقاضی در سه ماه گذشته دز اخذ ویزای آلمان برای افغانها مؤثر است. گردش حساب باید با نامه تمکن مالی همخوانی داشته باشد.

ارائه دعوت‌نامه: دعوت‌نامه‌ای که از طرف اعضای خانواده یا یک شرکت یا یک نمایشگاه باشد، اخذ ویزای آلمان برای افغانها را آسان می‌کند. باید در متن دعوت‌نامه مدت‌زمان و محل اقامت متقاضی گفته شود و اطلاعات شخصی او هم به‌صورت کامل وارد شود.

ویزای آلمان برای افغانها

انواع ویزای آلمان برای افغانها

صدور ویزای آلمان برای افغانها انواع گوناگونی دارد. مهاجران باید با توجه به نوع نیازشان برای اخذ ویزای آلمان برای افغانها اقدام کنند. در زیر به انواع ویزای آلمان برای افغانها اشاره می‌کنیم.

  • ویزای فرودگاهی آلمان برای افغانها
  • ویزای شینگن آلمان برای افغانها
  • ویزای تجاری آلمان برای افغانها
  • ویزای دوره زبان آلمان برای افغانها
  • ویزای تحصیلی آلمان برای افغانها
  • ویزای تحقیقاتی آلمان برای افغانها
  • ویزای کار آلمان برای افغانها
  • ویزای ملاقات با خانواده
  • ویزای استارتاپ آلمان برای افغانها
  • ویزای سرمایه‌گذاری آلمان برای افغانها
  • ویزای پزشکی آلمان برای افغانها
  • ویزای توریستی آلمان برای افغانها

مدارک لازم برای اخذ ویزای آلمان برای افغانها

مهاجرانی که قصد گرفتن ویزای آلمان برای افغانها را دارند باید مدارک لازم را فراهم کنند. نخست باید از سفارت کشور آلمان برای افغانها به‌صورت آنلاین وقت سفارت بگیرند. پس از این کار باید مدارک لازم را در سفارت آلمان برای افغانها به‌صورت حضوری تحویل دهند. مدارک ویزای آلمان برای افغانها را در زیر می‌آوریم.

کامل کردن فرم ویزای آلمان برای افغانها: این فرم به نوع اقامت افراد مرتبط است. افراد باید اطلاعات دقیق خود را در این فرم بنویسند و در آخر آن را امضا کنند.

گذرنامه معتبر و قانونی: گذرنامه مهاجران باید حداقل ۶ ماه اعتبار و یک صفحه خالی داشته باشد.

دو قطعه عکس رنگی در اندازه ویزای کشور آلمان برای افغانها

اثبات اقامت در کشور آلمان برای افغانها: این مدرک باید نشان دهد که افراد توانایی اقامت در کشور آلمان برای افغانها را دارند. این سند می‌تواند موارد مختلفی مانند سند خانه، سند زمین، اجاره‌نامه خانه و رزرو هتل باشد.

رزرو بلیت رفت‌وبرگشت آلمان برای افغانها: بلیت‌های رزرو شده باید تاریخ داشته باشند.

تمکن مالی: داشتن اثبات تمکن مالی بسیار مهم است. سند یا مدرکی که نشان دهد مهاجران توانایی مالی برای اقامت در کشور آلمان برای افغانها را دارند.

پوشش بیمه درمانی: لازم است که افراد برای ارائه پوشش بیمه مناسب، حداقل ۳۰،۰۰۰ یورو بدهند.

مراحل اخذ ویزای آلمان برای افغانها

مهم‌ترین مرحله برای اخذ ویزای آلمان برای افغانها این است که افراد از وب سایت کشور آلمان برای افغانها شرایط اخذ ویزای این کشور را جویا شوند. پس از آن متقاضیان در کشور خود برای دریافت ویزای آلمان برای افغانها درخواست دهند. متقاضیان باید درخواست را به کنسولگری آلمان برای افغانها بفرستند و برای گرفتن ویزای این کشور نام‌نویسی کنند. افراد می‌توانند با نزدیک‌ترین سفارت کشور خود تماس بگیرند و از آن‌ها بخواهند شرایط اخذ ویزای آلمان برای افغانها را توضیح دهند. در زیر به دیگر مراحل لازم برای اخذ ویزای آلمان برای افغانها اشاره می‌کنیم.

فرم درخواست ویزای آلمان برای افغانها: در این فرم افراد باید بنویسند که چند مدت در کشور آلمان برای افغانها اقامت دارند. به‌طور کلی فرم درخواست ویزای آلمان برای افغانها دو گزینه دارد: گزینه اول برای کسانی است که اقامت کوتاه‌مدت دارند و بعد از مدت زمان مشخص شده باید به کشور خود برگردند؛ گزینه دوم مربوط به اشخاصی است که برای اقامت طولانی به کشور آلمان برای افغانها سفر می‌کنند.

آماده کردن مدارک لازم: افراد باید مدارک لازم را برای اخذ ویزای آلمان برای افغانها فراهم کنند و آن را در زمان معین به‌صورت حضوری به کنسولگری آلمان برای افغانها برای ارائه ببرند.

تعیین وقت از کنسولگری آلمان برای افغانها: بهتر است که متقاضیان نزدیک‌ترین سفارت یا کنسولگری در کشور خود را پیدا کنند و از آن‌ها برای ویزا وقت بگیرند.

مصاحبه ویزا: یکی از مهم‌ترین موارد اخذ ویزای آلمان برای افغانها، مصاحبه ویزا است. در این زمان از افراد هدف‌هایشان را می‌پرسند. باید توجه داشت نوع پوشیدن لباس و نحوه گفتگوی متقاضیان، بسیار تأثیرگذار هستند.

ارائه دادن اطلاعات بیومتریک: پس از مصاحبه از افراد اثر انگشت می‌گیرند.

پرداخت هزینه درخواست ویزا: هزینه درخواست ویزا با توجه به هر کشوری متغیر است و در زمان‌های مختلف نیز این هزینه تغییر می‌کند.

دریافت ویزای آلمان برای افغانها: بعد از ۱۵ روز کاری جواب ویزای افراد صادر می‌شود. در صورتی که جواب موفقیت‌آمیز بود افراد می‌توانند به کشور آلمان برای افغانها سفر کنند. در صورتی که متقاضیان برای اقامت بلندمدت درخواست داده باشند ممکن است جواب ویزای آن‌ها بیشتر از ۱۵ روز طول بکشد.

هزینه ویزای آلمان برای افغانها

یکی از مهم‌ترین موارد برای دریافت ویزای آلمان برای افغانها، هزینه‌ای است که متقاضیان پرداخت می‌کنند. قیمت ویزای آلمان برای افغانها با توجه به نوع ویزا متفاوت است. در شرح زیر به انواع ویزا و هزینه آن‌ها اشاره می‌کنیم.

نوع ویزا  هزینه ویزا برای زیر ۶ سال   هزینه ویزا برای ۶ تا ۱۲ سال هزینه ویزا برای بالای ۱۲ سال              هزینه ویزا برای زیر ۱۸ سال هزینه ویزا برای بالای ۱۸ سال

ویزای ترانزیت نوع A            رایگان     ۳۵ یورو  ۶۰ یورو  *              *

ویزای شینگن نوع B

ویزای شینگن نوع C

ویزای اقامت طولانی               *              ۳۰ یورو  ۶۰ یورو

دلایل ریجکتی ویزای آلمان برای افغانها

زمانی که متقاضیان برای ویزای آلمان برای افغانها درخواست می‌دهند ممکن است درخواست آن‌ها رد یا ریجکت شود. شاید افسر ویزا وقت زیادی برای توضیح ریجکت ویزای آلمان برای افغانها نداشته باشد؛ بنابراین بهتر است که افراد قبل از اقدام برای ویزا، با دلایل ریجکتی ویزای آلمان برای افغانها آشنا شوند. در ادامه مطلب به دلایل رد ویزای آلمان برای افغانها می‌پردازیم.

ارائه دادن پاسپورت نامعتبر

ارائه ندادن بیمه سلامت

ممکن است مدت اقامت افراد به پایان رسیده باشد

ارائه ندادن گواهی مبنی بر نداشتن سوءپیشینه

کامل نبودن مدارک شناسایی

ثابت نکردن هدف اصلی برای مهاجرت به کشور آلمان برای افغانها

ارائه ندادن گواهی‌هایی مانند ازدواج یا تولد

ثابت نکردن تمکن مالی

در صورتی که یکی از این موارد ناقص باشند احتمال رد شدن ویزای آلمان برای افغانها بالا است.

مطالب مرتبط: بهترین موسسه مهاجرتی ایران

جواب ویزای آلمان برای افغانها چقدر طول می‌کشد؟

برای بسیاری این پرسش پیش می‌آید که ویزای آلمان برای افغانها چند روزه صادر می‌شود؟ در پاسخ باید گفت مدت زمان دریافت ویزای آلمان برای افغانها به نوع ویزا بستگی دارد؛ البته تعداد افرادی که برای ویزای آلمان برای افغانها درخواست داده‌اند نیز در این موضوع تأثیرگذار است. هر چه تعداد متقاضیان زیاد باشد پاسخ ویزای آن‌ها نیز به تأخیر می‌افتد. به‌طور کلی، متقاضیان برای ویزای مقطع دکترا باید بیش از یک سال منتظر پاسخ ویزای خود باشند.

ویزای پیوستن به خانواده نیز به دلیل داشتن متقاضی بسیار، حداقل ۶ ماه طول می‌کشد. پاسخ ویزای کار نیز ممکن است تا یک سال طول بکشد. برای ویزاهای توریستی مدت زمان زیادی لازم نیست و ممکن است بعد از یک ماه جواب ویزا آماده شود.

ویزای آلمان برای افغانها

اعتبار ویزای آلمان برای افغانها

اعتبار ویزای آلمان برای افغانها به نوع ویزا بستگی دارد. برای نمونه طولانی‌ترین مدت زمانی که به ویزای توریستی داده می‌شود سه ماه است. سفارت آلمان برای افغانها در ایران می‌تواند به متقاضیان اعلام کند که هر فرد چه مدت زمانی می‌تواند در کشور آلمان برای افغانها اقامت داشته باشد.

بین اعتبار ویزا و مدت زمان اقامت تفاوتی وجود دارد. اعتبار ویزای آلمان برای افغانها به اولین تاریخی گفته می‌شود که مهاجران وارد خاک کشور آلمان برای افغانها می‌شوند و آخرین روزی که آن را ترک می‌کنند؛ در حالی که مدت زمان اقامت به مدت زمانی گفته می‌شود که مهاجران اجازه دارند در آلمان برای افغانها بمانند.

تمدید ویزای آلمان برای افغانها

تمدید ویزای آلمان برای افغانها تنها در موارد خاصی امکان‌پذیر است. مقامات آلمان برای افغانها، تمدید ویزا را انجام می‌دهند. برای تمدید ویزا ارائه مدارک معتبر لازم است. این مدارک و دلایل باید بتواند افسر ویزا را قانع کند. تنها در شرایطی تمدید ویزای آلمان برای افغانها امکان‌پذیر است که در ادامه مطلب آن‌ها را می‌آوریم.

تمدید ویزا در صورت بیماری

هنگامی که فرد به‌علت بیماری در بیمارستان بستری بوده، می‌تواند برای تمدید ویزا اقدام کند. در این صورت، فرد باید گواهی از بیمارستان بگیرد و آن را به اداره مهاجرت تحویل دهد. اگر شخص بتواند به‌صورت حضوری این گواهی را به اداره مهاجرت ببرد می‌تواند ویزای خود را تمدید کند.

تمدید ویزا در شرایط معمولی

در شرایط عادی نیز افراد می‌توانند ویزای خود را تمدید کنند. تنها لازم است که مدرک لازم برای دلایل خود را به اداره مهاجرت ببرند و درخواست تمدید ویزا کنند.

تمدید ویزا در مواقع ضروری

این شرایط به افرادی تعلق می‌گیرد که شخصی از آن‌ها دعوت کرده باشد و همراه آن شخص، دعوت‌نامه را به اداره مهاجرت تحویل دهند.

ثبت نام اتباع افغانی برای آلمان

ممکن است برخی از افراد تصور کنند که نحوه گرفتن ویزای آلمان برای افغانها دشوار است؛ اما برای کسانی که هدف مشخصی از مهاجرت به آلمان برای افغانها دارند اینگونه نیست. ما تلاش داشتیم تا تمامی شرایط و خدمات ویزای آلمان برای افغانها و همچنین قوانین ویزای آلمان برای افغانها و کلیه شرایطی که افراد متقاضی نیاز دارند بدانند را توضیح دهیم. راه‌های مهاجرت به کشور آلمان برای افغانها بسیار گسترده است. تنها کافی است که افراد با توجه به شرایط و اهداف خود یکی از راه‌های مهاجرت را برگزینند و برای سفر خود اقدامات لازم را انجام دهند. امیدواریم که خوانندگان عزیز با مطالعه این مطالب توانسته باشند اطلاعات لازم را به دست آورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا