بازار مسکن

قیمت خرید خانه در آلمان به پول ایران

آلمان یکی از بهترین کشورهای اروپایی است که از اقتصادی قوی برخوردار می باشد و سطح رفاهی بالا و نرخ بیکاری پایینی دارد. آلمان یکی از 32 کشور عضو اتحادیه اروپا می باشد و پایتخت آن برلین است. از مهم ترین و معروف ترین شهرهای این کشور می توان فرانکفورت، هامبورگ و مونیخ را نام برد. بسیاری از مهاجران جهان، این کشور را به عنوان مقصد و محل زندگی خود انتخاب و به آن مهاجرت می کنند. خرید خانه در آلمان یکی از راه های سرمایه گذاری و کسب سود برای مهاجران و اتباع خارجی می باشد.

قیمت خانه در شهرها و ایالت های مختلف کشور آلمان، متفاوت است و هر شهر و هر منطقه ای دارای یک نرخ و قیمت می باشد. به طور مثال خانه ها و املاک در مناطق روستایی قیمت بسیار پایینی دارند و در مناطق شهری گران تر هستند. به طور کلی قیمت ملک در آلمان سابق شرقی ارزان تر از آلمان سابق غربی است. مثلا یک خانه معمولی 140 متری در شمال آلمان 265 هزار یورو قیمت دارد و قیمت آن در جنوب آلمان 333 هزار یورو می باشد. قیمت این خانه در شرق آلمان 241 هزار یورو و در غرب آلمان 194 هزار یورو می باشد.

در این مقاله از مجله املاک آنلاین ما به طور کامل در مورد خرید خانه در آلمان و شرایط و مراحل آن صحبت کرده ایم.

بهترین شهرهای آلمان برای خرید خانه

در آلمان شهرهای مختلفی وجود دارد که هر یک شرایط و ویژگی های خاص خود را دارند. برخی از این شهرها محبوب تر و شناخته شده تر هستند و برخی دیگر خیلی مورد توجه نمی باشند. در زیر به چند شهر آلمان که برای خرید خانه مناسب تر و بهتر هستند، اشاره کرده ایم. شما با بررسی ویژگی های این شهرها می توانید راحت تر تصمیم بگیرید و اقدام به خرید و سرمایه گذاری نمایید.

دیگر خدمات ما: خرید خانه در دبی

خرید خانه در آلمان برلین

برلین پایتخت کشور آلمان است و به همین دلیل از شهرهای دیگر بزرگ تر و پر جمعیت تر می باشد. این شهر از نظر فرهنگی و تاریخی بسیار غنی می باشد و یکی از شهرهای مهم اروپا محسوب می ‌شود. اگر شما در یکی از زمینه ها و صنایع زیر مانند خودرو سازی، هتل داری، مکانیک، بیو تکنولوژی، مهندسی عمران و حمل و نقل تحصیل کرده باشید، می توانید به راحتی و خیلی آسان در برلین کار پیدا کنید و مشغول شوید.

اگر فردی تصمیم به اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر برلین داشته باشد، باید ماهانه مبلغی نزدیک به 700 یورو هزینه کند. اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر برلین، ماهانه 1700 یورو هزینه دارد. قیمت هر متر مربع ملک مسکونی در این شهر 5900 یورو می باشد و قیمت ملک در خارج از شهر حدودا 3800 است.

خرید خانه در آلمان

خرید خانه در آلمان هامبورگ

هامبورگ دومین شهر بزرگ و یکی از شهرهای بندری آلمان می باشد که آب و هوای دریایی دارد و هر ساله گردشگران و توریست های بسیاری را به خود جذب می کند. این شهر توریستی و زیبا دارای خانه ها و املاک زیادی است که مسافران می توانند اقدام به اجاره کوتاه مدت ملک نمایند. قیمت هر متر مربع ملک در مرکز شهر هامبورگ 6100 یورو می باشد و این قیمت برای ملک های خارج از شهر 3900 یورو است.

خرید خانه در آلمان فرانکفورت

فرانکفورت پنجمین شهر بزرگ آلمان و از ثروتمندترین مراکز اروپا می باشد. افراد معروف و ثروتمند زیادی در این شهر مهم زندگی و سرمایه گذاری می کنند. ملک و خانه در نقاط مختلف این شهر دارای قیمت‌ های متفاوتی می باشد اما خانه در مرکز شهر قیمت بالاتری دارد و باید برای خرید خانه بیشتر هزینه کنید. قیمت هر متر مربع ملک در مرکز شهر فرانکفورت 6400 یورو می باشد و در هر متر مربع خانه در خارج از شهر 4200 یورو قیمت دارد.

خرید خانه در آلمان

خرید خانه در آلمان مونیخ

مونیخ سومین شهر بزرگ و مهم آلمان است و شهری ثروتمند با جاذبه ‌های گردشگری بسیار زیاد و آب و هوایی مطبوع می باشد. قیمت هر متر مربع ملک در مرکز شهر مونیخ 9400 یورو می باشد و این قیمت برای ملک های خارج از شهر به ازای هر متر مربع 7000 یورو است. به طور مثال شما برای خرید یک آپارتمان 85 متری در این شهر باید بالای 1 میلیون یورو هزینه کنید، یعنی باید حداقل 1 میلیون یورو سرمایه داشته باشید. جالب است بدانید گران ترین خانه در کشور آلمان در شهر مونیخ و با قیمت 19 هزار یورو به ازای هر متر مربع معامله شده است.

دیگر خدمات ما: خرید خانه در کانادا

اقامت آلمان با خرید خانه

خرید خانه در آلمان مزیت ها و فواید زیادی دارد و افراد بسیاری برای سرمایه گذاری و سودآوری در این کشور اقدام به خرید خانه و ملک می کنند. مزایای خرید خانه در این کشور زیبا و غنی عبارتند از:

  1. وام‌ های خرید ملک دارای بهره پایینی می باشند و طولانی مدت هستند. این وام ها معمولا 1 تا 2 درصد بهره دارند و هر فرد شاغل و دارای فعالیت اقتصادی می تواند به راحتی اقدام به اخذ وام برای خرید خانه کند.
  2. از حساب بانکی بین المللی برخوردار می شوید.
  3. بازار ملک و املاک در این کشور پایدار است و قیمت ها دارای ثبات می باشند.
  4. امنیت در این کشور بالا است و آلمان جزء کشورهای امن برای زندگی می باشد. همچنین این کشور توانسته است فساد را خیلی خوب کنترل کند و رعایت قوانین توسط مردم را افزایش دهد.
  5. شرایط محیط زیستی و اقتصادی در آلمان بسیار مناسب است و هر فردی با هر میزان درآمد، می تواند اقدام به خرید خانه نماید.
  6. سرمایه گذاری در این کشور مطمئن است و می تواند سود خوب و مناسبی در دراز مدت برای فرد خریدار همراه داشته باشد.
  7. این کشور از سرمایه گذاران خارجی خیلی خوب حمایت می کند و به آنها بها می دهد.
  8. امکان استفاده از خدمات ویزا کارت و مستر کارت را پیدا می کنید.
  9. ریسک مصادره اموال در این کشور پایین می باشد. نرخ مصادره اموال در آلمان 1 است. شاخص بازه ای برای این مورد بین عدد ۱ تا ۷ تعریف شده است که هر چه این عدد کمتر باشد، نشان دهنده ریسک پایین تر می باشد.
  10. می توانید به راحتی سرمایه خود را با واحد پول ریالی به سرمایه ارزی تبدیل کنید.
خرید خانه در آلمان

اسناد مورد نیاز برای خرید خانه در آلمان

برای خرید خانه در آلمان و تکمیل این فرآیند، به یک سری مدارک نیاز است که باید آنها را همراه داشته باشید. این مدارک و اسناد به شرح زیر می باشند:

  • مدارک بانکی خریدار
  • مدارک پرداخت مالیات
  • کپی مدارک شناسایی و اجازه اقامت (اگر فرد خریدار اجازه اقامت در آلمان را نداشته باشد، می تواند بعد از خرید ملک و اخذ ویزای توریستی بلند مدت به راحتی به آلمان رفت و آمد کند)
  • داشتن سن بالای 18 سال
  • ارائه درآمد سه ماه گذشته
  • ارائه گزارش اعتباری
  • ترجمه مدارک
  • ارائه گواهینامه از صاحب خانه قبلی خود مبنی بر عدم اجاره بهاء معوق

خرید خانه در آلمان و اخذ اقامت

شما از طریق خرید خانه نمی توانید اقامت آلمان را اخذ کنید و از این طریق فقط می توانید یک ویزای توریستی بلند مدت اخذ نمایید. اخذ اقامت آلمان از طریق خرید خانه فقط در یک صورت امکان پذیر است و آن در صورتی می باشد که خرید ملک در قالب ثبت شرکت انجام شود. شرکتی که ثبت می شود نیز باید دارای یک طرح تجاری قوی باشد و از نظر اقتصادی توجیه داشته باشد. همچنین باید از سودآوری بالا و زیادی برخوردار باشد.

شما می توانید از طریق کار در آلمان، تحصیل، ثبت شرکت و سرمایه گذاری در این کشور، اقامت آن را اخذ کنید و شهروند این کشور شوید. سرمایه ‌گذاران، کار آفرینان و متقاضیان می توانند با حداقل ۳۵۰ هزار یورو سرمایه گذاری در شرکت‌ ها و کمپانی‌ های دولتی اقامت خود را دریافت نمایند. در حال حاضر قوی ترین و سریع ترین برنامه سرمایه گذاری در آلمان، ثبت شرکت می باشد که اگر به درستی و قانونی انجام نشود، نتیجه ای در بر نخواهد داشت و شخص نمی تواند اقامت کسب کند. ملکی را که شما انتخاب و خریداری می کنید باید حداقل 250 هزار یورو قیمت داشته باشد تا بتوانید اقامت این کشور را به دست آورید.

خرید خانه در آلمان

نکات مهم و مراحل خرید خانه در آلمان

خرید خانه در آلمان مانند هر کشور دیگری، مراحلی دارد و باید طبق قوانین خاص و مشخصی انجام شود. برای اینکه این فرآیند به خوبی و درستی انجام شود و موفقیت آمیز باشد، بهتر است نکات زیر را بدانید و رعایت کنید.

سعی کنید از یک وکیل مهاجرت آگاه به قوانین روز و کاربلد، کمک بگیرید.
به مشاورین املاک حرفه ای و معتبر مراجعه کنید.
قبل از هر کاری باید بازار مسکن در آلمان را ارزیابی کنید و هزینه‌ های تقریبی در شهرها و مناطق مختلف این کشور را برآورد نمایید.
از شرایط اخذ وام مسکن و میزان بهره آن در این کشور اطلاع پیدا کنید. در آلمان حدود ۶۰ درصد از هزینه ملک به ‌صورت وام بانکی قابل پرداخت است، تنها کافی است که شما از شرایط و نحوه پرداخت آن مطلع شوید و در صورت امکان وام را دریافت کنید.

دیگر خدمات ما: خرید خانه در انگلیس

مراحل خرید خانه در آلمان به شرح زیر می باشد:

  • اولین مرحله بررسی مناطق مختلف شهر و پیدا کردن ملک مناسب می باشد.
  • مرحله بعدی بررسی شرایط ملک انتخابی و مواردی مانند سیستم گرمایش، سیستم سرمایش، آب، گاز، برق، پنجره ها، بام، سقف، حمام، دستشویی و سایر تاسیسات می باشد.
  • بعد از پسندیدن ملک و قطعی شدن انتخاب، باید یک پیش نویس توسط فروشنده نوشته شود و در آن ارزش ملک، چگونگی پرداخت هزینه و مبلغ پیش پرداخت ذکر گردد. اگر این پیش نویس توسط شما تایید شود، شما باید 10 درصد از قیمت کلی ملک را به عنوان پیش پرداخت به حساب دفتر اسناد واریز نمایید.
  • سپس نوبت به نوشتن قرارداد در محضر می رسد.
  • قرارداد را به دقت بخوانید و در صورت رضایت، آن را امضا کنید.
  • سند ملک و گواهی فروش را در دفتر اسناد رسمی ثبت نمایید. انتقال سند به نام شما و تحویل سند نهایی ممکن است 2 تا 3 ماه طول بکشد.
  • اگر می خواهید برای خرید ملک وام بگیرید، باید ابتدا حساب بانکی افتتاح کنید. بعد از افتتاح حساب باید مشخص کنید که می خواهید با چه مقدار سرمایه اولیه وام بگیرید، می خواهید دوره بازپرداخت وام چقدر طول بکشد و می خواهید تا چه مدت زمانی دوره بهره وام ثابت باشد. بعد از درخواست وام، تقریبا 15 تا 30 روز زمان می برد که پرونده شما بررسی شود. بعد از تایید اطلاعات و وام شما، حداکثر 2 هفته زمان دارید تا برای امضای قرارداد وام اقدام کنید و وام خود را بگیرید.
  • نهایتا تا چهار هفته بعد، باید مالیات ملک خود را پرداخت کنید. مالیات بر انتقال ملک، حدود ۳.۵ الی ۵ درصد، مالیات ثبت سند رسمی حدود ۰.۸ الی ۱.۲ درصد و هزینه اخذ شده توسط دفاتر رسمی برای انجام روال کاری حدودا ۲ درصد قیمت ملک خریداری‌ شده می باشد.

قیمت خانه در آلمان 2023

قیمت ملک و خانه در آلمان نیز مانند تمام کشورهای دیگر در جهان، بسته به منطقه و محله متغیر است و با توجه به موقعیت قرار گرفتن خانه، تعداد اتاق خواب، مساحت ملک و سال ساخت آن تعیین می شود. در شهرهای مختلف نیز قیمت املاک با یکدیگر متفاوت می باشند. به طور مثال در شهرهای بزرگ و مهم مانند برلین، فرانکفورت، مونیخ و … قیمت بالاتر و خانه ها در این شهرها نسبت به شهرهای کوچک و کم جمعیت گران تر می باشند. به طور کلی قیمت خانه در آلمان مانند کشورهایی نظیر فرانسه، انگلیس و ایالات متحده آمریکا می باشد.

قیمت خانه ویلایی در آلمان با توجه به کیفیت ساخت، سال ساخت و منطقه ای که ملک در آن قرار گرفته است، تعیین می شود و با این موارد رابطه مستقیم دارد. به طور میانگین قیمت هر متر مربع خانه ویلایی در این کشور حدودا 5000 یورو است و قیمت کلی خانه ویلایی در آلمان بین 300 هزار تا 5 میلیون یورو می باشد. ارزان ترین قیمت مربوط به خانه های ویلایی واقع در مناطق روستایی می باشد. بهتر است بدانید در زمان‌ های مشخصی از سال، آلمان یک دوره تخفیف برای املاک خود در نظر می گیرد که این دوره ها بهترین فرصت برای خرید خانه می باشند.

ساخت خانه جدید در آلمان

امکان ساخت ملک شخصی در آلمان وجود دارد. یکی از مزایای اصلی ساختن خانه خود این است که شما فقط مالیات نقل و انتقال، دفتر اسناد رسمی و هزینه های نمایندگی را بر روی ارزش زمینی که خریداری می کنید، به جای ملک تمام شده پرداخت می کنید.

برای ساختن خانه خود، باید یک قطعه زمین مناسب پیدا کنید، یک مجوز ساختمانی ( Baugenehmigung ) از مقامات ساختمان محلی خود بگیرید و یک معمار برای طراحی خانه استخدام کنید. ساختن خانه خود یک فرآیند بسیار زمان بر و درگیر است، بنابراین مهم است که قبل از عجله کردن، از مشاوره استفاده کنید و گزینه های خود را به دقت بررسی کنید.

خرید خانه در آلمان

خرید خانه نوساز در آلمان 

املاک نوساز در آلمان معمولاً مستقیماً از یک توسعه دهنده خریداری می شود. بسیاری از خانه‌های جدید در آلمان (به‌ویژه آپارتمان‌ها) قبل از اینکه ساختمان واقعاً تکمیل شود، خارج از طرح فروخته می‌شوند. قبل از خرید خارج از برنامه، باید پیشینه توسعه دهنده را بررسی کنید. این به شما اطمینان می دهد که پروژه را به موقع و با استاندارد خوب تحویل خواهند داد.

خانه های نوساز معمولاً به صورت اقساط با توافق بین شما و توسعه دهنده پرداخت می شود. به عنوان مثال، ممکن است یک قسط را در زمان شروع ساخت، یکی دیگر از زمانی که دیوارها و فونداسیون ها در جای خود قرار گرفتند، و بقیه را در لحظات دیگر در طول فرآیند پرداخت کنید. امکان گرفتن وام مسکن برای خرید خانه نوساز وجود دارد. برخی از وام دهندگان محصولات خاصی را ارائه می دهند که در آن وام به صورت اقساط در راستای تکمیل ساخت پرداخت می شود.

دیگر خدمات ما: خرید ملک در امارات

فروش خانه در آلمان

اگر در حال فروش خانه در آلمان هستید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که ملک را برای فروش آماده کنید و یک مشاور املاک تعیین کنید. نمایندگان باید بتوانند نشانه روشنی از ارزش ملک به شما بدهند، اما ارزش آن را دارد که قبل از توافق بر سر قیمت درخواستی، چندین ارزیابی انجام دهید. امکان فروش ملک به صورت خصوصی وجود دارد، اما این می تواند فرآیندی زمان بر باشد، به خصوص اگر درخواست های زیادی از خریداران دریافت کنید.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا