مهاجرت

خرید ملک در یونان و اخذ اقامت

در دریافت ویزای طلایی ، ما به بسیاری از مردم کمک کردیم تا خانه های رویایی خود را در یونان بخرند. اکنون خوشحالیم که در طول سفر به شما کمک کنیم.

با ما تماس بگیرید تا با مشاوران املاک ما صحبت کنید که می توانند در جستجوی ملک شما در یونان به شما کمک کنند.

داشتن ملک در یک سرزمین خارجی برای اکثر ما یک رویا است و تمام تلاش خود را می کنیم تا با ابزارها و روش های مختلف آن را به دست آوریم. وقتی نوبت به خرید ملک در اروپا می رسد، همه ما از شدت هیجان فک هایمان را از دست می دهیم. بالاخره چه کسی نمی خواهد در این سرزمین عجایب خانه بسازد؟

آیا می دانید مهم ترین مزیت خرید ملک در یونان چیست؟ این یک ” اجازه اقامت اروپا” است.

جدای از آن، بخش بزرگی که وجود دارد این است که تصمیم گرفتن در کجا با گزینه های زیادی در لیست دشوار است. خوب، ما ممکن است با پیشنهاد یک کشور عالی که می توانید آن را خانه دوم خود بنامید، این مشکل را کاهش دهیم. 

خرید ملک در یونان

یکی از محبوب ترین مکان ها در اروپا که مردم را برای خرید ملک اغوا کرده است یونان است . در چند سال اخیر هزار خارجی در این کشور بهشتی خانه ای به نام خود خریده اند. پس چرا اینجا سراغ یکی نمیری؟

بدون شک، سرمایه گذاری در ملک در یونان بهترین تصمیمی است که تا کنون گرفته اید. با این حال، رویه ها و سیستم قانونی در طول کل فرآیند انتخاب و خرید آن خطراتی دارد. بنابراین، مهم ترین کاری که باید قبل از شروع کار انجام داد، تحقیق است! تحقیق عمیق! در غیر این صورت، شما نیز ممکن است طعمه خطراتی مانند عدم محافظت قانونی از خود، ریسک ارز و بسیاری موارد دیگر شوید.

بنابراین، این راهنما به شما کمک می‌کند تا خانه ایده‌آل در یونان را بخرید و باعث می‌شود از این فرآیند به جای تبدیل شدن به یک کابوس پرهزینه لذت ببرید.

آنچه در این مقاله خواهید یافت

  • آیا باید در یونان ملک بخرید؟
  • نحوه خرید ملک در یونان: مراحل گام به گام
  • نکاتی که باید قبل از خرید ملک در یونان در نظر بگیرید
  • مالیات بر املاک و مستغلات در یونان
  • وام مسکن در یونان: تامین مالی یک ملک
  • ارزیابی املاک: آیا باید نظرسنجی ملک در یونان داشته باشید؟
  • سوالات متداول

آیا باید در یونان ملک بخرید؟

یونان را خانه دوم خود می نامید! چه چیز دیگری حتی یک فرد می تواند در خواب ببیند؟ 

فرهنگ یونانی، خطوط ساحلی، آشپزی، چشم انداز، فرصت های تجاری و بسیاری از مزایای دیگر به خودی خود برای خرید ملک در یونان کافی است. جدای از آن، از مزایای ذکر شده در زیر استفاده کنید. ما مطمئن هستیم که این موارد شما را برای تسریع در تصمیم گیری ترغیب می کند. 

خرید ملک در یونان

مالیات های کم

یونان در واقع چیزهای زیادی برای ارائه به خارجی هایی دارد که در این کشور سرمایه گذاری می کنند. برای ساکنان خارج از کشور، این کشور معاملات مالیاتی فوق العاده ای ارائه می دهد. اگر کشور مادری شما تحت معاهده مالیاتی با یونان است، نیازی به پرداخت مالیات مضاعف ندارید. علاوه بر این، درآمد حاصل از املاک یونان فقط در یونان مشمول مالیات خواهد بود و هرگونه درآمد از خارج از کشور معاف از مالیات خواهد بود. 

میتسوتاکیس، نخست‌وزیر فعلی کشور ، حتی از تعلیق مالیات بر ارزش افزوده املاک و مستغلات در کشور خبر داده است. با این حال، شما باید هر سال مالیات بر دارایی بپردازید.

سبک زندگی مقرون به صرفه

این کشور دارای گذشته ای غنی، مناظر باشکوه و گنجینه ای از ارزش های یونانی بوده است. ناگفته نماند که یونانی ها بر خانواده، سنت و عشق به فضای باز تاکید دارند. علاوه بر این، یونان یک سبک زندگی مقرون به صرفه را برای همه ارائه می دهد. از یک شهر کوچک تا یک شهر بزرگ فناوری، روش زندگی سرشار از آرامش و غرور است. 

علاوه بر این، نه تنها خرید ملک در یونان آسان است، بلکه سبک زندگی نیز در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، بهتر از بسیاری از کشورهای اروپایی است. 

خدمات دیگر ما: خرید خانه در دبی

آسان برای سفر

علاوه بر این، با ارتباطات بسیار خوبی که با سایر نقاط جهان دارد، می توانید بدون هیچ گونه ناراحتی به یونان سفر کنید. بنابراین، هیچ کس هرگز برای رسیدن به آنجا مشکل پیدا نمی کند. در واقع، هنگامی که در کشور فرود آمدید، متوجه خواهید شد که سیستم حمل و نقل محلی نیز بسیار مقرون به صرفه است و به هر شهر متصل است. 

مهاجر پسند

از آنجایی که این کشور پذیرایی است، یونانی ها به محض اینکه وارد کشور شوید با شما به عنوان یکی از کشورهای خود رفتار خواهند کرد. علاوه بر این، از آنجایی که افراد بیشتری از اتحادیه اروپا و کشورهای غیر اتحادیه اروپا در حال حرکت به یونان هستند، احتمالاً چهره های آشنا را در میان جمعیت پیدا خواهید کرد.

بنابراین، با این مزایای لوکس فراوان، چه کسی دوست ندارد به یونان نقل مکان کند؟

بنابراین، ما در حال حاضر پیش بینی می کنیم که شما قصد دارید یک ملک را در آنجا بخرید، بنابراین بخش بعدی شما را از طریق فرآیند خرید راهنمایی می کند. 

مسیر اقامت اروپا

یونان دارای یک طرح ویزای طلایی است که در ازای سرمایه گذاری اقامت اعطا می کند. اگر خانه ای که قصد خرید آن را دارید حداقل 250000 یورو هزینه دارد، می توانید واجد شرایط دریافت ویزای طلایی یونان باشید . با استفاده از این برنامه، دسترسی بدون ویزا به کشورهای شینگن و بسیاری از مزایای دیگر را خواهید داشت.

نحوه خرید ملک در یونان: مراحل گام به گام

به بخش مورد انتظار مقاله خوش آمدید. در اینجا راهنمای گام به گام خرید ملک در یونان است. 

هر خارجی می تواند در یونان صاحب خانه شود. این کشور هیچ محدودیتی برای خرید اعمال نمی کند. با این حال، به شدت توصیه می شود که از کمک حقوقی برای جلوگیری از خود استفاده کنید.

مدارک مورد نیاز

  • پاسپورت معتبر
  • AFM (شماره ثبت مالیات)
  • ویزای معتبر برای ورود به یونان (در صورت تبعه غیر اتحادیه اروپا)
  • اثبات اقامت
  • کپی اظهارنامه مالیاتی
  • مدارک شناسایی صادر شده توسط دولت

دریافت ویزای طلایی : ما چه کسی هستیم و چگونه می توانیم به شما کمک کنیم

Get Golden Visa یک آژانس مهاجرت سرمایه گذاری با خدمات کامل و شرکت مشاوره سرمایه گذاری است. ما راه حل های نهایی در مورد اقامت و شهروندی را با برنامه های سرمایه گذاری در کشورهای متعدد در سراسر جهان ارائه می دهیم.

ما از طریق دفتر محلی خود به صدها مشتری کمک کردیم تا ملک مناسب را در یونان پیدا کنند .

با ما تماس بگیرید و با یکی از اعضای تیم مجرب ما صحبت کنید تا در مورد هر سوالی که دارید به شما کمک کند.

خرید ملک در یونان

راهنمای گام به گام خرید ملک در یونان

1. در حین تحقیق وقت بگذارید: اولین کاری که باید انجام دهید این است که نوع ملکی را که می خواهید بخرید تعیین کنید. به عنوان مثال، شما گزینه های زیادی برای انتخاب از بین آپارتمان ها، ویلاها، خانه های روستایی یا املاک تجاری دارید. بنابراین، هنگامی که فهمیدید چه می خواهید، تحقیق خود را در آن زمینه ایجاد کنید.

به منابع آنلاین و آفلاین مانند روزنامه ها توجه داشته باشید (از بخش املاک در روزنامه آن کشور بروید). همچنین می توانید برای اطلاعات منظم در وب سایت های آنلاین مشترک شوید.

توجه : یک مشاور املاک نیز می تواند کمک بزرگی باشد.

2. برای معاینه کامل از ملک دیدن کنید : چه چیزی بهتر از بازدید فیزیکی از سایت و داشتن بینشی نسبت به آنچه می‌خرید است. بنابراین، پس از ثبت نام املاک مورد علاقه خود، به یونان سفر کنید و به آنها نگاه کنید.

علاوه بر این، محیط اطراف و امکاناتی که در یک خانه به دنبال آن هستید را بررسی کنید. ناگفته نماند، یک راهنمای محلی در عین حال که زمان کمتری را صرف می کند، کار شما را هموار می کند.

3. ملک مورد نظر را برای خرید انتخاب کنید: پس از بازدید از تمام املاکی که در فهرست نهایی قرار گرفتند، زمان آن فرا رسیده است که در نهایت به یکی از آنها رضایت دهید. اگر به دنبال اطمینان بیشتری هستید، یک بار دیگر به آن مراجعه کنید. 

توجه: اگر یک وکیل برای رسیدگی به تمام امور حقوقی رویه استخدام کنید عالی خواهد بود. 

4. نقل قول و مذاکره در مورد قیمت ملک: مراقب بودجه خود باشید و مبلغی را که مناسب جیب شما است، نقل کنید. اما مطمئن شوید که مبلغ نامعقولی را پیشنهاد نمی کنید. نرخ ارز، در دسترس بودن وام مسکن و نرخ ها را در نظر بگیرید. پس از مذاکره و تعیین قیمت نهایی، در نیمه راه برای خرید ملک در یونان هستید.

توجه: حتماً هزینه‌های اضافی که به قیمت ملک اضافه می‌شوند، مانند مالیات بر ارزش افزوده را بررسی کنید.

5. رزرو ملک: با واریز مبلغی ناچیز به فروشنده جهت تایید خرید ملک، ملک را رزرو کنید. این سپرده معمولاً 10 درصد کل قیمت است. شما قرارداد اولیه خود را دریافت خواهید کرد.

احتیاط : بدون مشورت با وکیل خود هیچ مبلغی را پرداخت نکنید، زیرا ممکن است از شما خواسته شود چند سند را نیز امضا کنید.

6. پیش نویس سند نهایی: هنگامی که وکیل کلیه مقررات، مالیات ها و بدهی ها را بررسی کرد، یک نسخه از قرارداد را از فروشنده دریافت خواهید کرد. همچنین برای پیش نویس نهایی باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنید. پس از امضای سند قطعی در دفاتر اسناد رسمی، فرآیند در دفاتر اسناد رسمی ثبت خواهد شد.

از فروشنده خواسته می شود تا گواهی مالیاتی ارائه دهد تا ثابت کند در گذشته سابقه پاکی دارد.

7. شماره مالیاتی خود را دریافت کنید: برای دریافت شماره ثبت مالیات یونان، باید به نزدیکترین اداره مالیات محل اقامت خود مراجعه کنید. نگران نباشید، برای این کار نیازی به قرار ملاقات ندارید. 

شماره مالیات یونان AFM نامیده می شود و پس از دریافت کارت ثبت نام کامل یا مجوز اقامت یونان، آن را دریافت خواهید کرد. همچنین کدهای دسترسی به سامانه «TAXIS» را برای انجام تعهدات گزارش دهی خود دریافت کنید. 

در نهایت پس از طی مراحل فوق گواهینامه و اوراق قرارداد را به اداره ثبت اسناد وام مسکن تحویل دهید.

نکاتی که قبل از خرید ملک در یونان باید در نظر بگیرید

بنابراین، اکنون که آماده ورود به روش جدید زندگی هستید، در زیر به چند فاکتور اشاره شده است که هنگام خرید ملک در یونان باید در نظر داشته باشید.

فهرست مواردی که باید در نظر بگیرید

معیارهای شما برای خرید ملک در یونان چیست؟

اکنون، نوع خانه ای که به دنبال آن هستید ممکن است به عوامل مختلفی مانند اندازه خانواده، امکانات رفاهی، محیط اطراف و غیره بستگی داشته باشد. اگر تنها هستید یا شما و همسرتان، یک آپارتمان یک یا دو اتاقه باید کافی باشد. با این حال، اگر انتظار دارید والدین و فرزندانتان به شما بپیوندند، انتخاب ویلا انتخاب عاقلانه ای خواهد بود.

چه چیزهایی باید داشته باشید و چه چیزهایی که باید داشته باشید؟

در هر کجای یونان که قصد خرید ملک را دارید، باید اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که یک فرد ساکن در آن دارد را ارائه می دهد. مهمتر از همه، باید به محل کار شما نزدیک باشد، از طریق روش های مختلف حمل و نقل با شهرهای دیگر ارتباط داشته باشد و غیره. 

علاوه بر این، اگر قصد دارید بچه ها را همراه خود بیاورید، انتخاب ملک در نزدیکی موسسات آموزشی حتی عالی خواهد بود. همچنین باید فضای بیرونی داشته باشد و نزدیک بازار باشد.

بودجه شما برای خرید ملک در یونان چقدر است؟

یونان یک گزینه ملک برای افراد در هر محدوده بودجه دارد. بنابراین، هنگامی که بودجه خود را بدانید، می توانید به راحتی به خانه هایی که مقرون به صرفه هستند نگاه کنید. بسته به بودجه، می‌توانید در هر شهر یا شهری که ملکی را در محدوده شما ارائه می‌کند، ساکن شوید.

خدمات دیگر ما: خرید ملک در ارمنستان

معامله شکن چیست؟

برخی از مسائل مربوط به ملک مطمئناً می تواند یک معامله شکن باشد. ممکن است هنگام انجام یک تور ملکی، مانند تعمیر و نگهداری خانه، استخر و غیره، چندین ایراد پیدا کنید، چه این تور برای حیوانات خانگی پسند باشد یا خیر. مهمتر از همه، آیا خرید یک خانه در اینجا با نگاه کردن به اطراف، بی خطر است؟ 

چنین چیزی را از دست ندهید، زیرا باید خانه مناسبی برای شما و خانواده شما باشد.

بهترین مکان ها برای خرید ملک در یونان

آیا به زندگی در نزدیکی دریا نیاز دارید یا آن را در میانه یک شهر شلوغ می خواهید؟ شاید بیشتر در حومه شهر آن را ترجیح می دهید! با صدها جزیره یونانی مقرون به صرفه و سرزمین اصلی متشکل از دهکده های کوهستانی، شهرها و استراحتگاه های سطح بالا، شما انتخاب های زیادی دارید.

بنابراین، به اولویت خود توجه داشته باشید و ببینید کدام شهر خانه ایده آل شما خواهد بود.

  • آتن

آتن در میان خط ساحلی آبی کریستالی، غروب های مرموز و مناظر کوهستانی، محبوب ترین شهر در بین خارجی هایی است که مایل به خرید ملک در یونان هستند. قیمت ملک پایین است و شهر سبک زندگی شهری دارد. یکی از عوامل اصلی افزایش خریداران خارج از کشور، درآمد اجاره کوتاه مدت پربازده است.

بعلاوه،

  • میانگین هزینه هر متر مربع ملک بین 3500 تا 5000 یورو است  
  • و میانگین قیمت فروش یک آپارتمان استاندارد از 200000 تا 400000 یورو متغیر است. 

توجه : در تحقیقات، ممکن است فهرست‌های ارزان‌تری با قیمت 70000 تا 80000 یورو پیدا کنید.

محله های محبوب آتن عبارتند از Plaka، Kolonaki، Syntagma، Monastiraki و Psiri. برای مطالعه بیشتر راهنمای املاک آتن ما را بررسی کنید .

  • تسالونیکی

تسالونیکی اغلب پایتخت شمالی یونان نامیده می شود و دومین شهر بزرگ این کشور است. اگر قصد خرید ملک در یونان را دارید، این شهر می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. 

بعلاوه،

  • میانگین هزینه هر متر مربع ملک 1750 یورو است
  • و میانگین قیمت فروش یک آپارتمان استاندارد بیش از 70000 یورو است. 

توجه : قیمت خانه های مستقل ممکن است حدود 100000 یورو باشد.

لادادیکا و آنو پولی معروف ترین شهرهای محله تسالونیکی هستند.

خرید ملک در یونان به معنای محاصره شدن در طبیعت در طول اقامت است، به خصوص اگر جزیره ای را به عنوان خانه بعدی خود انتخاب کنید! 

بنابراین، جزایر معروف یونان که در آن می توانید ملک بخرید کدامند ؟

میکونوس

املاک و مستغلات میکونوس بسیار معروف است. این جزیره که بین Tinos، Syros، Paros و Naxos قرار دارد، یکی از زیباترین جزایر این کشور است. علاوه بر این، شهرهایی مانند Chora و Ornos به عنوان خانواده دوستانه ترین بخش میکونوس در نظر گرفته می شوند. شما می توانید از بین ویلاها و آپارتمان های مجلل متعدد انتخاب کنید. 

  • یک ویلای سه خوابه در شمال یک میلیون یورو قیمت دارد 
  • یک ویلای پنج خوابه با استخر و منظره دریا 2.5 میلیون یورو قیمت دارد
  • یک ویلای شش خوابه با دسترسی به دریا 5 میلیون یورو قیمت دارد

سانتورینی

جزیره سانتورینی با مناظر نمادین و آب های فیروزه ای دریای اژه، گنجینه یونان است. مهمتر از همه، این جزیره مدیترانه ای بهشتی برای سرمایه گذاران املاک و مستغلات است، به خصوص کسانی که می خواهند در یونان زندگی کنند. هزینه زندگی و قیمت ملک، هر دو مناسب است.

  • هزینه هر متر مربع در مرکز 4066.67 یورو است
  • قیمت هر متر مربع خارج از مرکز 2833.33 یورو است 

کورفو

کورفو دارای املاک زیادی برای فروش است. این جزیره در دریای ایونی واقع شده است و یکی از زیباترین و رمانتیک ترین جزایر یونان است.

  • قیمت هر متر مربع در مرکز 1925 یورو است
  • قیمت هر متر مربع خارج از مرکز 1437 یورو است

کرت

کرت بزرگترین جزیره یونان است و ملیله ای از سواحل شگفت انگیز است. این روستا از روستاهای پر جنب و جوش تشکیل شده است و سبک زندگی باشکوهی را ارائه می دهد.

  • قیمت هر متر مربع از 1150 یورو شروع می شود

ناکسوس

ناکسوس سبزترین و بزرگ‌ترین جزیره سیکلادس در دریای اژه است. اگر در حال خرید ملک در یونان هستید و می خواهید خود را در نزدیکی مناظر دریایی خیره کننده قرار دهید، یک فرصت عالی دارید.

روزها

تعدادی ویلا لوکس، خانه مستقل، مجتمع مسکونی در پاروس وجود دارد. علاوه بر این، در غرب ناکسوس واقع شده است و یک مرکز قایق‌رانی و حمل و نقل برای منطقه Cyclades است. 

  • قیمت هر متر مربع در مرکز از 2000 یورو شروع می شود
  • قیمت هر متر مربع خارج از مرکز از 2500 یورو شروع می شود

آنتیپاروس

Antiparos صرفاً در خارج از ساحل پاروس قرار دارد. با وجود نزدیک بودن به شهر بزرگ، Parosm Antiparos توانسته از رادار دور بماند و به اندازه برخی جزایر یونان شلوغ نیست. اگر می خواهید زندگی آرامی داشته باشید، خرید ملک در یونان، آنتیپاروس می تواند ایده خوبی باشد.

زکینتوس

این جزیره استراحتگاه تابستانی یونان است و سواحل معروفی مانند آگیوس نیکولاس و آلیکاناس را در خود جای داده است. 

خدمات دیگر ما: خرید ملک در آمریکا

میلوس

این جزیره یونانی آتشفشانی می تواند خانه بعدی شما باشد. معروف به همبرگر و سبک زندگی باشکوهش. در طول اقامت خود در این شهر اطلاعات زیادی در مورد تاریخ کشور یاد خواهید گرفت.

  • هزینه هر متر مربع در مرکز از 1584.28 یورو شروع می شود
  • قیمت هر متر مربع خارج از مرکز از 1326.80 یورو شروع می شود

رودز

چه به دنبال یک زندگی پرماجرا یا یک زندگی آرام باشید، رودز هر دو را برای ارائه دارد. این جزیره ترکیبی از سبک زندگی جهانی و سنتی است که برای همه نوع مردم مناسب است.

  • هزینه هر متر مربع در مرکز از 2978.48 یورو شروع می شود.
  • قیمت هر متر مربع خارج از مرکز از 2478.48 یورو شروع می شود.
خرید ملک در یونان

مالیات بر املاک و مستغلات در یونان

پس از خرید ملک در یونان، مشمول مالیات می شوید. علاوه بر این، شما همچنین باید مالیات بر خرید را به همراه مالیات سالانه دارایی بپردازید. 

مالیات بر تملک اموال

قیمت ملک و نرخ مالیات قابل اعمال به شرح زیر است:

200000 یورو 0.10٪
300000 یورو 0.15٪ 
400000 یورو 0.25٪
500000 یورو0.35٪ 

 سپس برای ملک 2 میلیون یورویی 1.10 درصد است. بالاتر از آن، مالیات بر دارایی 1.15 درصد است.

مالیات های مکرر بر دارایی

علاوه بر این، هنگام خرید ملک در یونان، مالیات نقل و انتقال باید پرداخت شود. این نرخ معمولاً 09/3 درصد از ارزش دارایی مشمول مالیات است. 

همچنین، مالیات بر املاک و مستغلات به نام ENFIA هر ساله از اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای املاک در یونان هستند اخذ می شود.

مالیات بر درآمد اجاره در یونان

در زیر نرخ مالیات برای مبالغ درآمد زیر آمده است:

12000 یورو15%
بین 12000 تا 35000 یورو35%
بیش از 35000 یورو45%

وام مسکن در یونان: تامین مالی یک ملک

بانک های یونان دیگر مبلغ بالایی وام مسکن نمی دهند و حتی اگر بدهند، بیش از 75 درصد ارزش ملک را وام نمی دهند. با این حال، ممکن است برخی از شما بخواهند 50 درصد از ارزش کل را تعیین کنید.

علاوه بر این، اکثر بانک ها 2.9 درصد اصلاحات را ارائه می دهند.

بنابراین، اگر می خواهید اموال خود را تامین مالی کنید، می توانید از دو طریق این کار را انجام دهید.

  1. رهن مجدد: اگر ملک فعلی خود را مجددا رهن کنید، می توانید از پول نقد کسب شده برای خرید در یونان استفاده کنید. به این ترتیب سابقه اعتباری خود را به راحتی ایجاد خواهید کرد.
  2. تنظیم پول نقد از طریق کارگزاران: اکنون، تنظیم پول برای خرید ملک در یونان فقط یک تماس تلفنی با شما فاصله دارد. کارگزاران و خانه های مالی به شما در امور مالی کمک می کنند. 

ارزیابی املاک: آیا باید در یونان نظرسنجی املاک داشته باشید؟

کاملا! هنگامی که ملک ایده آل خود را در یونان پیدا کردید، از بررسی دقیق وضعیت فعلی آن دریغ نکنید. 

برخی از آنالیزهای ساده ای که می توانید خودتان انجام دهید عبارتند از: سیستم برق، لوله کشی، سیستم آب، دیگ آب گرم و گرمایش مرکزی و غیره. علاوه بر این، راه‌های ورودی، جاده‌ها و لبه‌های بیرونی ساختمان‌هایی که ممکن است به ملک تجاوز کنند را بررسی کنید.

احتیاط : اگر فروشنده به شما اجازه نمی دهد ملک را به درستی بررسی کنید، فوراً معامله را قطع کنید. 

سوالات متداول

آیا خرید خانه در یونان آسان است؟

خرید ملک در یونان کار سختی نیست، مشروط بر اینکه خریدار تکالیف خود را انجام دهد. پس از انتخاب ملک، انتصاب یک وکیل با صلاحیت که بتواند مستندسازی را به طور موثر و سریع انجام دهد، می تواند روند را به میزان قابل توجهی کوتاه کند. همچنین، طبق قانون اساسی یونان، هر خریدار باید مالیات دهنده باشد. این بدان معناست که خریدار باید شماره مالیاتی را دریافت کند که می تواند ظرف یک روز به دست آورد. پس از رسیدگی به این فرآیندها، خریدار می تواند حق تمبر را که حدود 3 درصد ارزش معامله است، پرداخت کند. در نهایت، تملک باید قبل از یک دفتر اسناد رسمی تکمیل و در اداره ثبت اسناد و املاک محلی ثبت شود.

آیا خارجی ها می توانند در یونان ملک بخرند؟

بله آنها میتوانند. هیچ محدودیتی برای خرید ملک در یونان وجود ندارد، با این حال شهروندان یا ساکنان اتحادیه اروپا به طور قابل توجهی در این فرآیند مزیت بیشتری دارند. ساکنان/شهروندان اتحادیه اروپا اغلب در طول فرآیند معامله با هیچ مشکلی مواجه نمی شوند، اما افراد غیر اتحادیه اروپا باید ارتباط خود با یونان و قصد خود را برای املاک ثابت کنند. درخواست آنها از طریق وزارت دفاع انجام می شود که مدارک ارائه شده مبنی بر قصد و اتصال را ارزیابی می کند.

چگونه می توانم در یونان خانه بخرم؟

اولین شرط خرید ملک در یونان تبدیل شدن به مالیات دهندگان است. پس از افتتاح حساب در بانک، می توان برای شماره مالیات ثبت نام کرد. سپس وکیل خریدار عناوین ملک را بررسی و مدارک لازم برای معامله را ارائه می کند. مرحله بعدی امضای قرارداد انتقال مالکیت است که تنها در صورتی قابل امضا است که خریدار آماده پرداخت تمام قیمت ملک باشد. سپس کلیه مدارک برای ثبت ارائه می شود و سازمان ثبت اسناد و املاک گواهی مالکیت صادر می کند. تنها مراحل اضافی برای این موارد انتخاب ملک و مذاکره در مورد قیمت با فروشنده است. 

آیا یونان مکان خوبی برای خرید ملک است؟

پس از دوره بحران اقتصادی جهانی در سال 2008، یونان تحول بزرگی را پشت سر گذاشت. نه تنها اقتصاد آن، بلکه شهرهای آن نیز از طریق فرآیندهای اعیانی‌سازی جامع گذر کردند که بازار املاک و مستغلات را از سوراخی که به دلیل بحران سقوط کرده بود، بیرون کشید. اکنون که ملک یونانی در حال بازیابی ارزش خود است، بازار فرصت های خوبی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند. املاک یونان هنوز نسبت به اوج قبل از بحران پایین تر است، اما در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نسبتاً ارزان تر است. این کیفیت و پتانسیل بزرگ آن باعث می شود خرید ملک یونانی در حال حاضر ایده خوبی باشد. بازار رو به بهبود این کشور نیز به عملکرد شگفت انگیز گردشگری آن کمک می کند که عامل محرک دیگری برای بازگشت ارزش های بازار املاک و مستغلات است. اکنون زمان بسیار خوبی برای استفاده از املاک یونان است.

آیا خرید ملک در آتن سرمایه گذاری خوبی است؟

اقتصاد یونان – به لطف بخش گردشگری و املاک و مستغلات – به سرعت زخم های خود را از بحران مالی 2008 ترمیم کرد. این کشور به بهبود زخم های خود ادامه می دهد و هر سه ماه عملکرد بهتری دارد. بحران یک دهه پیش ضربه بزرگی برای بازار املاک یونان بود که تقریباً 40 درصد از ارزش خود را در این فرآیند از دست داد. با این حال، از آنجایی که گردشگری این کشور به عملکرد شگفت‌انگیز خود ادامه می‌دهد، علاقه به ملک یونانی بازگشت و قیمت‌ها دوباره شروع به افزایش کردند. اگرچه این روند در حال حاضر معمول است، قیمت املاک هنوز کمتر از دوره قبل از بحران است و آتن، پایتخت یونان، به ویژه نمونه خوبی از این روند است. اکنون که یونان به مسیر خود بازگشته است، سرمایه گذاری در املاک آتن و برداشت محصول بعداً یک ایده عالی برای سرمایه گذاران بالقوه است. 

برای خرید ملک در یونان چقدر باید پول واریز کنم؟

تراکنش پیش‌پرداخت را می‌توان از طریق حساب‌های آنلاین با استفاده از پلتفرم‌هایی مانند TransferWise انجام داد که به مشتریان امکان می‌دهد نرخ ارز و هزینه‌های انتقال پول بین‌المللی را ببینند. مبلغ معمول سپرده گذاری در املاک یونان 10 درصد کل قیمت املاک است.

آیا در یونان مالیات بر املاک وجود دارد؟ مالیات بر املاک در یونان چقدر است؟

بله، مالیات بر دارایی در یونان وجود دارد . آنها متعدد هستند و ممکن است با توجه به مورد خاص متفاوت باشند، اما در اینجا یک خلاصه کلی وجود دارد:

هزینه نمایندگی / نماینده: 2.00٪ یا 2.5٪ + مالیات بر ارزش افزوده

هزینه وکیل: 0.40 – 1% + مالیات بر ارزش افزوده (23%)

هزینه های دفتر اسناد رسمی: 0.65 – 1% + مالیات بر ارزش افزوده (23%)

هزینه های ثبت نام: 0.5% + مالیات بر ارزش افزوده (23%)

نکته دیگری که باید در نظر داشت نرخ ارز است که ممکن است در هر موسسه متفاوت باشد. انتخاب یک بانک سودمند ممکن است هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. 

هزینه های خرید ملک در یونان چقدر است؟

هزینه اولیه خرید ملک در یونان البته ارزش ملک است. به احتمال زیاد 10 درصد پیش پرداخت ملک قبل از معامله قانونی خواهد بود. هزینه‌ها و مالیات‌های بیشتری در طول فرآیند پرداخت می‌شود. هزینه ها شامل مالیات، حق الوکاله، حق الوکاله، دفتر اسناد رسمی و هزینه های ثبت است.

چگونه ملک مناسب را انتخاب کنم؟

اولین شرط انتخاب ملک مناسب این است که بدانیم فرد چه می خواهد. از آنجایی که هیچ نوع ملکی در یونان وجود ندارد که نتوان آن را یافت، باید از قبل در مورد شکل مورد نظر ملک تصمیم گیری کرد. پایبندی به محبوب‌ترین انتخاب‌ها ممکن است یک شرط مطمئن باشد، اما برخی دیگر از گزینه‌ها (آپارتمان‌ها) که در رادار بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار دارند، مزایای زیادی نیز دارند. دومین جنبه ای که باید نگران آن بود، وضعیت خود ساختمان است. یونان تمدنی است که قدمت آن به هزاران سال پیش می‌رسد و معماری تاریخی خیره‌کننده‌ای دارد که ممکن است گاهی هزینه‌ای داشته باشد. املاک زیادی در یونان وجود دارد که نیاز به نگهداری دارند. بنابراین، همیشه ایده خوبی است که از قبل املاک را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه چیز درست است.

چگونه در یونان ملک بخریم؟

خرید ملک در یونان با توجه به تلاش خریدار تفاوت فاحشی با مکان های دیگر ندارد. اگر ملک با دقت و با کمک افراد حرفه ای انتخاب شود و کارهای اداری توسط وکیل ذی صلاح انجام شود، جای نگرانی نیست. پس از انتخاب ملک و تکمیل مدارک، خریدار باید چندین هزینه اضافی مانند هزینه اسناد رسمی، حق تمبر و هزینه ثبت بپردازد. پس از تایید معامله در دفتر اسناد رسمی، خریدار باید ملک را در دفتر املاک محل ثبت کند. پس از پایان این مرحله نهایی، خریدار به طور رسمی مالک ملک در یونان می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا