بازار مسکن

خرید ملک در قبرس شمالی به تومان 2023

خرید ملک در قبرس شمالی همچون خرید ملک در اغلب کشورهای جهان یکی از راه های اخذ اقامت موقت یا دائم در این کشور اروپایی است که بدلیل وجود فرهنگی نزدیک به کشورهای آسیایی و قوانین آسان دولت قبرس باعث ترغیب بیش از پیش سرمایه گذاران جهت خرید ملک در قبرس شمالی در این کشور گردیده است.

قبرس کشوری جزیره ای است که در شرق دریای مدیترانه قرار گرفته و پایتخت آن شهر نیکوزیا است. این جزیره از شمال با ترکیه، از شرق با سوریه، از جنوب با مصر و از غرب با یونان همسایگی دارد.

مساحت کشور قبرس 9252 کیلومتر مربع است و جمعیت آن در حدود 876 هزار نفر می باشد. این جزیره سالانه پذیرای بیش از پنج میلیون گردشگر است و یکی از مقاصد مهم گردشگری دریای مدیترانه است.

این کشور به دو بخش ترک نشین (قبرس شمالی) و یونانی نشین ( قبرس جنوبی) تقسیم شده است که زبان رسمی هر دو بخش ترکی و یونانی است و اکثر مردم قبرس با زبان انگلیسی آشنایی دارند. دین بخش یونانی نشین مسیحی ارتدوکس و بخش ترک نشین مسلمان هستند. همچنین قبرس عضو اتحادیه اروپا و کشورهای مشترک المنافع نیز می باشد.

در این مطلب در مجله املاک آنلاین قصد داریم شما را با کشور قبرس و خرید ملک در قبرس شمالی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

نام شهرقیمت ملک در قبرس شمالی به تومان
فاماگوستا2.500.000.000 شروع قیمت
لانگ بیچ3.500.000.000 شروع قیمت
گیرنه3.000.000.000 شروع قیمت
نیکوزیا2.500.000.000 شروع قیمت
لفکه2.200.000.000 شروع قیمت
اسکله2.500.000.000 شروع قیمت

تاریخچه کشور قبرس

کشور قبرس در سال 1960 میلادی توانست استقلال خود را به دست آورد و از استعمار بریتانیا رهایی یابد. حکومت مستقل قبرس با مشارکت مردم ترک و یونایی در اداره امور این جزیره اعلام موجودیت کرد و کشورهای یونان، ترکیه و بریتانیا حاکمیت دولت قبرس را تضمین کردند.

در سال 1974 بخش شمالی قبرس توسط ترکیه اشغال شد و در این ناحیه ترک ها اعلام استقلال کردند و نام آن منطقه را جمهوری ترک قبرس شمالی گذاشتند. این منطقه از قبرس که معمولا قبرس شمالی خوانده می شود توسط هیچ کشوری به غیر از ترکیه به رسمیت شناخته نشده است و قوانین ترکیه در قبرس شمالی حکمفرما می باشد.

در این صورت باید بدانید به لحاظ قوانین مرتبط با سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی، قوانین کشور قبرس در این منطقه حکمفراست و نه ترکیه. لذا برای خرید ملک در قبرس شمالی نیز می بایست با پوند انگلیس نسبت به تکمیل موجودی در حساب بانکی تان اقدام کنید و نه لیر ترکیه.

بهترین شهر برای خرید ملک در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی

شهر باستانی کورایون

این شهر باستانی در امتداد صخره ای ساحل قرار گرفته است و چشم انداز زیبایی به طبیعت خارج از شهر و دریای مدیترانه دارد. تئاتر و خانه اوستولیوس مشهورترین بخش های این شهر هستند. خانه اوستولیوس دارای مجموعه ای از موزاییک های ظریف است که به خوبی حفظ شده اند. کلیسای بزرگ بیزانسی یکی دیگر از جاذبه های این شهر باستانی است.

لارناکا

شهر لارناکا آرام ترین استراحت گاه جزیره قبرس برای گذراندن تعطیلات می باشد. همه امکانات تفریحی لازم برای لذت بردن از ساحل ماسه ای این شهر فراهم شده است. کلیسای لازاروس قدیس یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است. در غرب لارناکا دریاچه نمک واقع شده که در فصل بهار پر از فلامینگو می شود.

بلاپایز

زیبایی بلاپایز یک افسانه است. این صومعه بر بلندیهای جزیره در فاصله 10 دقیقه ای تا شهر بنا شده است. شما با دیدن این صومعه با تاریخ هزار ساله و داستان های جنگ های صلیبی و خونین تاریخ آشنا خواهید شد. متقاضیان خرید ملک در قبرس شمالی با صعود به این بلندی، تماشاگر زیباترین منظره جزیره خواهند بود. در حالی که می توانید از مزه های مختلف غذاهای قبرسی در رستوران های اطراف این صومعه استفاده نمایید.

شبه جزیره کارپاس

شبه جزیره کارپاس در شمال شرقی قبرس شمالی و در امتداد باریکه ای از سواحل طلایی قرار داردکه تپه هایی ناهموار پشت آن ها واقع شده اند. این شبه‌جزیره ناحیه‌ ای کمتر کشف‌ شده از قبرس است و مناطق اعجاب ‌آور مناسب کوهنوردی، روستاهای عجیب و جذاب و اماکن تاریخی به وفور در آن یافت می‌شوند. اگر می‌خواهید با زندگی جزیره‌ ای ناشناخته و ابتدایی مردم باستان آشنا شوید، حتما از این شبه ‌جزیره بازدید کنید.

قلعه کلوسی

قلعه کلوسی واقع در جنوب قبرس، جزء جاهای دیدنی قبرس جنوبی و یک قلعه سه طبقه است که به‌عنوان یک قلعه نظامی برای صلیبیون قرون وسطایی ساخته شده بود.

این قلعه از قرن سیزدهم تا پانزدهم میلادی، توسط شوالیه‌های سنت جان کنترل می‌شد و بعدها توسط رقبای آن‌ها، شوالیه های تمپلار گرفته شد. اگر تماشای داخل قلعه برای شما راضی کننده نبود، کافیست از پله‌های مارپیچی کلوسی بالا بروید تا منظره‌ای زیبا از تاکستان‌هایی را مشاهده کنید که پشت آن‌ها، دریایی مدیترانه جا خوش کرده است.

هدف ما از توصیف این زیبایی ها این است که مطمئن باشید شما با خرید ملک در قبرس شمالی در بین کسانی را که شما را می شناسند به عنوان یک انسان و خانواده خوشبخت مطرح خواهید شد چرا که نظیر این زیبایی ها را تقریبا در هیچ کجای جهان نخواهید دید.

غواصی در منطقه کشتی غرق شده زنوبیا

کشتی غرق شده زنوبیا که در سال 1980 در بیرون از بندر لارنکا غرق شد، این روزها به یکی از سایت‌های غواصی جهان مبدل شده و سالانه حدود 45000 هزار غواص را به خود جذب می‌کند. کشتی غرق شده زنوبیا یکی از جاهای دیدنی قبرس است که اگر عاشق غواصی باشید واقعا ارزش دیدن دارد.

غواصی در این منطقه این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که به عمق 43 متری دریا سفر کنید و از نزدیک، کشتی که روزی عظمت و شکوه داشته اما این روزها به جولانگاه موجودات دریایی تبدیل شده را مشاهده کنید.

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

رشد سالانه قیمت ملک در قبرس شمالی

با توجه به افزایش تقاضای خرید ملک در قبرس شمالی شاهد رشد سالیانه سرمایه گذاری حدود 5 تا 12 درصد بوده و بیشتر در مورد املاک پیش فروش شده صدق می کند.

همچنین به دلیل جاذبه های توریستی این کشور هر ساله به تعداد گردشگرانی که از این کشور دیدن می کنند افزوده می شود و تعدادی از گردشگران با مشاهده شرایط حاکم بر قبرس شمالی تصمیم به خرید ملک در قبرس شمالی و مهاجرت به این کشور می گیرند.

این امر موجب افزایش تقاضای خرید ملک در قبرس شمالی می شود که به همان نسبت قیمت املاک کشور قبرس نیز افزایش می یابد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مهمترین شهر قبرس شمالی می توانید صفحه خرید ملک در قبرس شمالی در فاماگوستا رو مطالعه نمائید.

سادگی در روند خرید ملک در قبرس شمالی

جهت خرید ملک در قبرس شمالی هیچ نیازی به ثبت شرکت یا کارهای از این قبیل نیست و فرآیند خرید ملک در این جزیره بسیار ساده می باشد.

خریدار با پرداخت کردن 30 درصد از مبلغ ملک آن را به نام خود ثبت نموده و پس از آن به انجام مراحل قانونی اخذ اقامت بپردازد که حداکثر دو هفته طول خواهد کشید.

شرایط آسان اقامت در قبرس

آن دسته از افرادی که قصد مهاجرت به قبرس شمالی و یا اقامت بلند مدت برای مدت زمان بیش از 6 ماه در سال را دارند باید برای دریافت مجوزهای قانونی اقدامات لازم را انجام دهند.

اخذ اقامت قبرس شمالی منوط به حضور دائم در این کشور نیست و افراد می توانند پس از خرید ملک در قبرس شمالی و دریافت اقامت در کشور قبرس در هر زمان و به هر مدتی قبرس شمالی را ترک کنند. به دلیل همین مزیت برخی از افراد با خرید خانه در قبرس و اخذ اقامت، خانه را به اجاره واگذار می کنند.

سرمایه گذاری در قبرس با پوند انگلیس

اصلی ترین مورد از مزایای خرید خانه در قبرس شمالی را می توان سرمایه گذاری با پوند انگلیس که یکی از قوی ترین ارزهای رایج دنیاست دانست که در برابر هرگونه تورمی بیمه بوده و سرمایه گذاری شما و هرگونه فروش احتمالی ملک به پوند خواهد بود.

آب و هوای مدیترانه ای قبرس شمالی

یکی دیگر از مزایای خرید ملک در قبرس شمالی آب و هوای بسیار خوب آن است. تابستان های گرم و خشک از ماه ژوئن تا سپتامبر و زمستان های معتدل و مرطوب از ماه نوامبر تا مارس که با فصل های پاییز و بهار کوتاه مدت از هم جدا شده اند. خورشید 300 روز در سال میدرخشد و زمستان های معتدل با بارش های مناسب پوششی سبز و زیبا بر طبیعت می پوشاند.

با توجه به نزدیکی فرهنگ ترکیه غربی و قبرس، شما ممکن است به خرید خانه در استانبول نیز علاقمند باشید. همچنین توصیه میکنیم صفحه قوانین خرید ملک در ترکیه را نیز مطالعه نمایید.

خرید ملک در قبرس شمالی و اخذ اقامت

امروزه بازار املاک و مستغلات قبرس شمالی در میان کشورهای مدیترانه ای بهترین قیمت ها را ارائه می دهد. قیمت خرید خانه در مناطق ساحلی از 40 هزار پوند برای آپارتمان و 80 هزار پوند برای ویلا آغاز می گردد.

آپارتمان ها و پنت هاوس های لوکس با بهترین امکانات و شرایط تا 500 هزار پوند انگلیس قیمت گذاری می شوند. ویلاهای شیک و بسیار زیبا تا 250 هزار پوند قیمت دارند که در مقایسه با قیمت ملک در سایر نقاط جهان کمتر است.

قیمت آپارتمان در قبرس حداکثر 270 هزار یورو قیمت دارند، اما قیمت خانه های ویلایی در این منطقه از شهر تا یک میلیون و دویست هزار یورو نیز می رسد. شهر لیماسول یکی از شهرهای قبرس شمالی است که برای خرید ملک در قبرس شمالی بسیار مورد توجه است. این شهر که پرجمعیت ترین و بزرگترین شهر قبرس شمالی است در واقع یک شهر بندری می باشد که دارای بزرگترین بندرگاه ترانزیت کالا در مدیترانه می باشد.

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی یکی از آسان ترین و سریع ترین روش های اخذ اقامت اروپا است. با سرمایه گذاری دو میلیون یورویی در بخش املاک قبرس می توانید نسبت به اخذ اقامت قبرس اقدام نمایید. این املاک می تواند مسکونی یا تجاری باشند اما این مساله را هم در نظر داشته باشید که مالیات املاک تجاری بیشتر است.

پاسپورت قبرس بر اساس رتبه بندی جهانی در جایگاه هفتم قرار دارد و دارندگان پاسپورت این کشور امکان سفر به 165 کشور بدون نیاز به اخذ ویزا را دارند.

علاوه بر مبلغی که باید برای سرمایه گذاری در قبرس بپردازید مبلغ 150 هزار یورو نیز باید به دولت و سازمان های این کشور بپردازید. همچنین پس از گذشت 5 سال می توانید میزان سرمایه گذاری خود را از دو میلیون یورو به 500 هزار یورو کاهش دهید.

قوانین خرید ملک در قبرس شمالی

به طور کلی خرید ملک در قبرس شمالی دارای یک سری قوانین و قواعد است که شما به عنوان یک خریدار خارجی باید آنها را بدانید. قوانین خرید ملک در قبرس عبارتند از:

  • اگر می خواهید ملک مسکونی بخرید باید مساحت آن حداقل 100 متر مربع باشد و اگر می خواهید ملک تجاری بخرید، باید مساحت آن 250 متر مربع به بالا باشد.
  • اگر ملک خریداری شده در قبرس حدودا 80 هزار یورو قیمت داشته باشد، شما اقامت موقت قبرس را کسب می کنید. ویزای موقت معمولا 1 ساله است و هر سال قابل تمدید می باشد. بعد از ۳ سال داشتن ویزای موقت، می توانید برای ویزای دائم درخواست دهید.
  • اگر ملک شما 300 هزار یورو قیمت داشته باشد، اقامت دائم قبرس را اخذ می‌کنید.
  • اگر ملک خریداری شده 2 میلیون یورو ارزش و قیمت داشته باشد، شما پاسپورت کشور قبرس را دریافت می کنید. (در صورتی که قصد زندگی در این کشور را نداشته باشید)
  • با خرید ملک در قبرس باید به ازای هر متر آن، 85 تا 260 یورو سالانه به شهرداری مالیات دهید.

هزینه ها و مدارک لازم برای انتقال سند ملک و خانه

برای انتقال سند ملک و خانه باید به اداره ثبت اسناد قبرس مراجعه کرد. برای انتقال مالکیت باید خود خریدار یا یک شخص ثالث دارای وکالتنامه حضور داشته باشد و فروشنده نیز باید از شورای وزیران مجوز بگیرد. در قبرس تمام هزینه های انتقال سند ملک که توسط اداره ثبت اسناد انجام می‌شود، به عهده خریدار است اما هزینه های انتقال سند در بنگاه به عهده فروشنده می باشد. به طور کلی 5 تا 16 درصد مبلغ کل ملک به انجام مراحل اداری تعلق می گیرد. این یکی از قوانین خرید ملک در قبرس شمالی می‌باشد.

شما برای انتقال سند املاک در کشور قبرس و صاحب خانه شدن نیاز به یک سری مدارک دارید که این مدارک عبارتند از:

مدارک لازم برای انتقال سند ملک و خانه

  • مشخصات خریدار که شامل جزئیات شخصی و شغل او می‌شود.
  • 2 قطعه عکس
  • گواهی وضعیت تاهل
  • پاسپورت به همراه کپی
  • اسناد تایید شده ملک توسط اداره ثبت اسناد
  • اسناد نشان دهنده قیمت ملک
  • توافق نامه یا قولنامه خرید خانه در قبرس
  • فیش تایید پرداخت مالیات ملک
  • باز کردن و داشتن حساب بانکی فعال و معتبر
  • مدارک اصلی سپرده های بانکی
  • پرینت حساب های بانکی در ۳ ماه گذشته
  • مدارک نشان دهنده میزان درآمد یا فیش حقوقی برای ارائه به بانک

امتیازات خرید املاک و مستغلات در قبرس

قبرس یک کشور در حال توسعه و پیشرفت است و قیمت ملک روز به روز در آن در حال افزایش می باشد.

خرید املاک و مستغلات در قبرس مزایای زیادی دارد که در زیر به این مزایا اشاره کرده ایم.

  • شما پاسپورت، تابعیت و حق شهروندی قبرس را اخذ می کنید و تحت حمایت دولت قرار می‌گیرید.
  • امکان زندگی شما و خانواده تان در این کشور فراهم می شود.
  • بدون ویزا می توانید به 160 کشور سفر کنید.
  • در عرض 2 تا 3 ماه از تاریخ ثبت سند ملک، اقامت شما تایید می شود.
  • با خرید خانه در قبرس، می توانید در قبرس شرکت بزنید و کار کنید.
  • می توانید ملک خود را اجاره دهید و از این طریق درآمد داشته باشید.
  • به بهترین دانشگاه ها و موسسات عالی دسترسی پیدا می کنید.
  • در کشوری آرام و امن با کمترین میزان جرم، زندگی خواهید کرد.

اقامت با خرید ملک در قبرس برای مهاجرهای غیر اروپایی

با خرید ملک در قبرس شمالی به ارزش 300,000 یورو و ایجاد سپرده بلند مدت در یکی از بانکهای قبرس به مبلغ 30,000 یورو به مدت 3 سال، اقامت دائم قبرس صادر می شود که در سال ششم می توان برای شهروندی و پاسپورت قبرس اقدام کرد. این روش سریع جدید مخصوص اتباع غیر اروپایی است که تمایل دارند از طریق سرمایه گذاری در قبرس، اقامت این کشور اروپایی را دریافت کنند.

شرایط سرمایه گذاری برای اخذ اقامت قبرس

متقاضی باید تاییدیه ای از یک موسسه مالی در قبرس بگیرد که بیان کند حداقل مبلغ سی هزار یورو در حساب بانکی دارد که برای حداقل سه سال بلاک خواهد شد. ضمناً باید ثابت شود که این مبلغ از خارج به قبرس منتقل شده است.

متقاضی باید ثابت کند که یک درآمد امن سالیانه به مبلغ حداقل سی هزار یورو در اختیار دارد. درآمد سالیانه نیز به ازای هر عضو خانواده پنج هزار یورو و به ازای هر یک از والدین وابسته متقاضی اصلی و یا والدین همسر متقاضی هشت هزار یورو افزایش می یابد.

منبع این درآمد باید خارج از قبرس باشد، مثلاً حقوق استخدام در خارج از قبرس، مستمری، سود سهام، سپرده های ثابت و درآمد اجاره. درآمد همسر متقاضی نیز ممکن است جزء درآمد سالیانه متقاضی حساب شود.

به همراه درخواست، متقاضی باید سند مالکیت یا قرارداد خرید ملک در قبرس شمالی به نام خود و یا همسر به اداره مهاجرت قبرس ارسال کند که نشان دهد متقاضی یک منزل با حداقل ارزش سیصد هزار یورو خریداری کرده است.

حداقل دویست هزار یورو از مبلغ باید زمان خرید پرداخت شده باشد و رسید این پرداخت ارائه شود. پرداخت کامل مبلغ این ملک باید به یک حساب بانکی یا موسسه مالی در قبرس واریز شده باشد. این مبالغ باید از خارج از قبرس منتقل شده باشند.

خرید ملک در قبرس شمالی می تواند به نام یک شرکت نیز باشد که در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ثبت شده باشد، به شرط اینکه این شرکت به نام متقاضی یا به نام متقاضی و همسرش ثبت شده باشد و آنها تنها سهامداران یا مالکین ذینفع این شرکت باشند.

متقاضی می‌تواند یک یا حداکثر دو واحد مسکونی (آپارتمان یا خانه) خریداری کند که املاک می توانند مستقل باشند یا یک واحد مسکونی و یک مغازه به مساحت حداکثر ۱۰۰ متر مربع یا یک واحد مسکونی و یک دفتر کار به مساحت حداکثر ۲۵۰ متر مربع.

این املاک باید دست اول باشند و فروش توسط یک شرکت عمرانی انجام شود. اگر دو ملک خریداری شود، هر دو ملک باید از یک شرکت خریداری شوند. باید توجه داشته باشید که قراردادهای خرید خانه دست دوم پذیرفته نخواهند شد.

واخدهای دسته دومی که در قبرس خرید و فروش می شود دارای مشکلات تجمیع و انتقال فاضلاب هستند و تقریبا قریب به اتفاق آنها از سپتیک تانک پلی اتیلن برای تصفیه فاضلاب استفاده می نمایند.

مدارک لازم برای دریافت اقامت قبرس

  • کپی پاسپورت متقاضی و افراد وابسته
  • کپی مجوز اقامت موقت معتبر متقاضی و وابستگان در صورت اقامت در قبرس
  • یک عکس رنگی از متقاضی و افراد وابسته شامل در پرونده، که در قبرس اقامت خواهند کرد
  • رزومه متقاضی همراه با مدارک دانشگاهی (ارسال مدارک دانشگاهی اختیاری است)
  • تاییدیه بانکی در خصوص سپرده بانکی متقاضی در یک بانک قبرسی در قبرس به میزان حداقل سی هزار یورو که نشان دهد این سپرده برای حداقل سه سال دست نخورده باقی خواهد ماند.
  • مدارکی دال بر درآمد سالیانه حداقل سی هزار یورو از منابعی غیر از اشتغال در قبرس. مبلغ درآمد سالیانه به ازای همسر و هر فرزند وابسته متقاضی پنج هزار یورو افزایش می یابد. این مبلغ به ازای هریک از والدین متقاضی و یا والدین همسر هشت هزار یورو افزایش می یابد.
  • سند یا قرارداد خرید ملک در قبرس که حداقل سیصد هزار یورو خریداری شده باشد. رسید پرداخت حداقل ۲۰۰ هزار یورو از مبلغ خرید باید ارسال شده باشد.
  • اظهارنامه رسمی متقاضی و همسر او که بیان کند آنها در قبرس مشغول به کار نخواهند شد. والدین وابسته نیز موظف به ارائه چنین اظهار نامه ای هستند.
  • بیمه درمانی کامل برای متقاضی و وابستگان همراه
  • گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی، همسر و والدین با ترجمه رسمی و تایید سفارت
  • سند ازدواج متقاضی و شناسنامه فرزندان با ترجمه رسمی و تایید سفارت

اجاره خانه یا سوئیت در قبرس

خرید ملک در قبرس شمالی برای افرادی که می‎‌خواهند در این کشور ساکن شوند، دغدغه مهمی است. حدود هزینه‌ها برای اجاره آپارتمان در قبرس شمالی بدین شرح است:

  • اجاره آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر ۱،۱۱۹.۸۰ لیر
  • اجاره آپارتمان ۱ خوابه در حومه شهر ۹۶۷.۳۱ لیر
  • اجاره آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر ۱،۸۸۹.۲۹ لیر
  • اجاره آپارتمان ۳ خوابه در حومه شهر ۱،۴۷۳.۱۷ لیر
  • قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر ۵،۰۹۲.۸۹ لیر
  • قیمت هر متر مربع آپارتمان در حومه شهر ۳،۸۸۸.۳۹ لیر

حمل و نقل در کشور قبرس

در کشور قبرس شمالی سیستم‌های حمل و نقل عمومی شما با سیستم ‌هایی است که به آن عادت دارید. در واقع فضای حمل و نقل در این کشور رشد نکرده است. در صورتی که بخواهید از خودروهای شخصی استفاده نمایید هزینه بیشتری باید پرداخت نمایید و علت آن نیز گران بودن بنزین در این کشور است.

در نظر داشته باشید که مترو در این کشور به میزان محدود دیده می‌شود و ظرفیت کمی دارد این در حالی است که ساکنان و متقاضیان خرید ملک در قبرس شمالی از اتوبوس‌های شهری در این کشور استفاده می‌کنند. افراد می‌توانند از کارت‌های حمل و نقل عمومی استفاده نمایند این کارت به صورت هفته‌ای، ماهانه یا سالانه برای شما فراهم شده است که تعرفه کارت‌های سالانه اغلب ارزانتر از هفتگی است.

حمل و نقل در کشور قبرس

در کشور قبرس شمالی به طور کلی هزینه‌ای که برای حمل و نقل عمومی در نظر گرفته می‌شود 5 درصد بیشتر از ایران است. این در حالی است که مردم این کشور باید سعی کنند از ساده‌ترین روال‌های حمل و نقل استفاده نمایند. تاکسی در این کشور بر اساس تایمی که برای هر کیلومتر اختصاص داده می‌شود تعرفه بندی می‌شود.

در نظر داشته باشید که کشور قبرس شمالی به طور کلی در زمینه‌های مختلف توانسته به رتبه خوبی دست یابد اما هنوز سیستم‌های حمل و نقل در این کشور از تکنولوژی کمتری برخوردار هستند.

گواهینامه و خرید ماشین در قبرس

چنانچه متقاضی و مهاجرت یا سفر به قبرس هستید باید بدانید دریافت گواهینامه رانندگی در قبرس بسیار آسان است در صورتیکه شما اصل گواهینامه در ایران را داشته باشید میتوانید ترجمه مدرک خود را به بخش امور مالیاتی کشور قبرس شمالی ارائه بدهید و به سادگی گواهینامه رانندگی این کشور را اخذ کنید.

کشور قبرس شمالی مستعمره کشور انگلیس است به این دلیل افراد در این کشور باید از سمت چپ حرکت نمایند. جهت خیابان‌ها در قبرس شمالی برعکس ایران است و افراد باید سعی کنند رانندگی درست در این کشور را به خوبی یاد بگیرند.

در نظر داشته باشید که شما برای خرید خودرو در کشور قبرس شمالی باید در ابتدا از نظر بودجه در وضعیت خوبی باشید در غیر این صورت یک سری روال برای خرید خودرو از سوی بانک‌های این کشور به شما ارائه می‌شود.

مشکلات خرید خانه در قبرس شمالی

از آنجایی که تبلیغات بسیار فراوانی جهت سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی از جمله کشور قبرس وجود دارد. توصیه ما به شما این است که قبل از خرید ملک در قبرس با افراد با تجربه مشورت کنید.

مشاوره با افراد مجرب مانع از مواجه شدن شما با مشکلات خرید ملک در قبرس خواهد شد. با وجود اینکه دولت قبرس پیگیری‌های قانونی را برای افراد سرمایه‌گذار انجام می دهد اما در برخی موارد ممکن است با خرید ملک در قبرس مورد سوء استفاده افراد سودجو قرار بگیرید.

برای مثال در برخی مواقع ممکن است متقاضی هزینه ملک را پرداخت کند اما فروشنده به تعهدات خود عمل نکند. در این شرایط خریدار می تواند به دادگاه شکایت کرده و خواستار انتقال ملک به نام خود شود. بهتر است بدانید که در صورت نبود مدارک مورد نیاز خریدار نمی‌تواند ملک را به نام خود بزند.
خرید ملک هایی که مجوزهای مورد نیاز را قبلاً دریافت کردند املاک بی خطر به حساب می آیند.

با داشتن وکیل مجرب بمنظور خرید خانه در قبرس می توانید صحت این مجوزها را بررسی کنید. از طرفی برخی از متقاضیان بر این باورند که خرید ملک در روستاهای قبرس نسبت به خرید ملک در مرکز شهر قبرس کم خطر تر است. در صورتی که قصد خرید ملک در روستا را دارید بهتر است به یک سری نکات توجه کنید.

برای مثال خرید مکان هایی که در روستا در زمین همسایه ساخته شده است مشکلات جدی برای خریدار به وجود می آورند. توصیه می‌کنیم موقع خرید ملک در روستا در قبرس شمالی حتماً تصویری که توسط نقشه بردار از مرزهای زمین ثبت شده است را با دقت بررسی کنید.

آیا می توان در قبرس شمالی اقامت گرفت؟
بله، شما می توانید از طریق خرید ملک در قبرس شمالی اقامت این کشور را اخذ نمایید و از مزایای این اقامت در قبرس شمالی بهره مند شوید.

از نظر امنیت کشور قبرس شمالی را چگونه می توان توصیف کرد؟
قبرس شمالی جزیره مدیترانه ای است که سالیان سال، رتبه اول امنیت جهان را در بین کشورهای هم سطح خود دریافت نموده است.

قیمت آپارتمان ۲ خوابه لوکس در قبرس شمالی چقدر می باشد؟
قیمت آپارتمان های ۲ خوابه لوکس با منظره رو به دریا در قبرس شمالی شهر فاماگوستا، بین ۷۵ تا ۸۲ هزار پوند می باشد.

خرید ملک در قبرس شمالی چه مزایایی دارد؟
اخذ اقامت برای خود و اعضای خانواده، سرمایه گذاری در امن ترین کشور کوچک جهان، سرمایه گذاری به ارزش پوند انگلیس، شرایط پرداخت اقساط بلند مدت و بدون بهره، امکان ثبت شرکت و شروع فعالیت های تجاری.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا