بازار مسکن

خرید خانه در قبرس شمالی

در بالا اشاره کردیم که دریافت اقامت قبرس شمالی با خرید خانه از مهم‌ترین مزایای خرید خانه در قبرس شمالی است. خرید خانه یا اقامت قبرس شمالی از طریق اجاره خانه مساوی است با اخذ اقامت قبرس شمالی. شما می‌توانید با خرید خانه در قبرس شمالی با کمترین و حداقل قیمت یک خانه بخرید و اقامت قبرس شمالی را بگیرید. قسمت خوب ماجرا زمانی است که شما با اجاره خانه در قبرس شمالی نیز می‌توانید اقامت قبرس شمالی را کسب کنید و این از مزایای اجاره خانه در قبرس شمالی است، چون کسانی که هنوز برای خرید خانه در قبرس شمالی شک دارند و نمی‌دانند می‌توانند در این کشور زندگی کنند یا خیر می‌توانند اقامت خود را از این طریق بگیرند و سپس به این سوال پاسخ دهند. شما پس از خرید یا اجاره خانه اقامت موقت 1 ساله قابل تمدید خواهید گرفت که در آن اجازه کار نخواهید داشت.

هزینه زندگی برای خرید خانه در قبرس شمالی

مانند هر کشور دیگری مانند ایران، هزینه زندگی در قبرس شمالی نیز بستگی به منطقه و شهری که در آن زندگی می‌کنید دارد. میانگین هزینه زندگی در یک شهر نسبتا گران چیزی بین 2500 تا 4000 لیر خواهد بود. هزینه اجاره خانه در قبرس شمالی برای خانه (1 خوابه) در مرکز شهر چیزی حدود 1200 تا 1500 لیر است. هزینه‌ی یک وعده غذایی در رستوران هم چیزی میان 35 تا 60 لیر می‌شود. در قبرس شمالی می‌توانید پوشاک را از برندهای معروف دنیا بخرید و نسبتا ارزان‌تر از ایران دربیاید. قیمت شلوار جین حدود 200 لیر است. البته تمام این هزینه‌های زندگی کاملا به نوع سبک زندگی شما بستگی دارد.

خرید خانه و شهروندی قبرس شمالی

شاید بگویید درست است با خرید ملک در قبرس شمالی اقامت آن را به دست می‌آوریم اما خرید خانه در قبرس شمالی و گرفتن پاسپورت و شهروندی هم امکان پذیر است؟ در جواب باید بگوییم بله! اگر خانهی را به ارزش 400 هزار دلار آمریکا خریداری کنید می‌توانید پاسپورت قبرس شمالی را برای خود، همسر و فرزندان زیر 18 سالتان به صورت مادام العمر ظرف مدت 3 تا 5 ماه دریافت کنید. اگر خانهی را زیر قیمت 400 هزار دلار بخرید اقامت موقت 1 ساله با قابلیت تمدید خواهید گرفت که در صورت زندگی به مدت 5 سال در قبرس شمالی و نگه داشتن خانه می‌توانید درخواست شهروندی و اخذ پاسپورت قبرس شمالی دهید.

خرید خانه و شهروندی قبرس شمالی
زیر و بم خرید ملک در قبرس شمالی در سال ۲۰۲۲

وکالتنامه برای شهروندی قبرس شمالی

در این عکس 2 صفحه‌ی اول وکالتنامه‌ی یکی از مشتریان ام تی سی هوم برای اخذ شهروندی قبرس شمالی با خرید خانه را مشاهده می‌کنید.

تغییرات قوانین شهروندی قبرس شمالی با خرید خانه 2023

سال 2023 برای کسانی که قصد خرید خانه در قبرس شمالی را داشتند با اخبار ضد و نقیض زیادی شروع شد. از همان ابتدای سال جدید میلادی اخباری مبنی به تغییر قانون شهروندی و دریافت اقامت در قبرس شمالی با خرید خانه ایجاد خواهد شد.

آخرین قوانین دریافت شهروندی با خرید خانه در قبرس شمالی، حاکی از افزایش ارزش خانه خریداری شده از 250 هزار دلار به 400 هزار دلار است. همچنین برای اولین بار قانون کف خرید برای خانه در نظر گرفته شده است.

اگر هدف‌تان از خرید خانه در قبرس شمالی، دریافت اقامت این کشور است باید به حداقل قیمت خانه توجه داشته باشید. این حداقل ارزش عبارت است از:

ارزش خانه خریدای شده در شهرهای کوچک نباید کمتر از 50 هزار دلار باشد.

شهرهای بزرگ شامل قبرس، آنکارا، آلانیا، ازمیر و آنتالیا می‌‌باشد. نکته‌ی حائز اهمیت درباره‌ی قانون حداقل قیمت خانه این است که این مبلغ باید در سند درج شده باشد.

همچنین بر اساس آخرین تغییرات قوانین دریافت شهروندی قبرس شمالی از طریق خرید خانه، باید به این نکته اشاره کرد که در سال‌های گذشته اگر ارزش خانهی بیش از 400 هزار دلار بود، این اامکان فراهم بود که 2 خانوار برای دریافت شهروندی قبرس شمالی اقدام کنند. برای مثال 2 خانواده می‌توانستند به صورت مشترک اقدام به خرید خانهی با ارزش 400 هزار دلار یا بیشتر کنند و هر دو از دریافت شهروندی و پاسپورت قبرس شمالی برای اعضای خانواده‌ی خود مطمئن باشند. اما بر اساس قوانین دریافت شهروندی 2023 از طریق خرید خانه تنها یک خانواده با خرید خانه با ارزش 400.000 دلار می‌توانند نسبت به دریافت تابعیت قبرس شمالی اقدام نمایند.

قوانین خرید خانه در قبرس شمالی

خرید خانه در قبرس شمالی و اخذ اقامت از ساده‌ترین روش‌های مهاجرت به قبرس شمالی است که می‌توانید به سرعت ظرف 3 تا 5 ماه اقامت خود را دریافت کنید اما قوانین خرید و فروش خانه در قبرس شمالی و خرید و فروش خانه در قبرس شمالی شرایطی هم دارد که در زیر به آن‌ها اشاره کردیم:

  • خانه باید نقد خریداری شود
  • 3 مالک قبلی خانه نباید خارجی باشند
  • تا 3 سال حق فروش خانه را ندارید
  • می‌توانید به جای یک خانه به ارزش 400 هزار دلار، چند خانه بخرید و آن‌ها را اجاره دهید
  • در سال 2023 می‌توانید با خرید هر خانه در قبرس شمالی اقامت بگیرید
  • مهاجران خارجی تنها می‌توانند تا 30 هکتار زمین و خانه بخرند
  • کسانی که زمین می‌خرند باید ظرف 2 سال بنای خود را بسازند
  • در هر ناحیه تنها 10 درصد از زمین به خارجی‌ها تعلق می‌گیرد

تمام ایرانیان باید از قوانین قبرس شمالی تبصره 35 قانون املاک و اراضی 2644 پیروی کنند

اگر تصمیم‌تان برای خرید خانه در قبرس شمالی جدی است، همین حالا به لیست مدارک مورد نیاز برای خرید خانه در قبرس شمالی نگاهی بیندازید.

از بخش‌های مهم قوانین خرید خانه در قبرس شمالی برای اتباع خارجی می‌توان به قانونی که در سال 2023 به تصویب رسید نیز اشاره کرد. بر اساس قانون خرید خانه در قبرس شمالی 2023، اتباع خارجی تنها اجازه خرید خانه از شرکت‌های بومی را دارند. به این معنا که شرکت فروشنده خانه نباید هیچ گونه سرمایه گذار خارجی داشته باشد؛ در غیر این صورت خرید خانه در قبرس شمالی منجر به اخذ اقامت یا شهروندی این کشور نخواهد شد.

قیمت خرید خانه در قبرس شمالی

قیمت خرید خانه در قبرس شمالی بسیار بستگی به منطقه و شهر دارد. شما با حداقل قیمت مورد نظرتان می‌توانید در قبرس شمالی خانه بخرید و اقامت موقت این کشور را به دست آورید. در قوانین خرید خانه در قبرس شمالی نوع خانه فرقی ندارد چون هر خانهی را بخرید اقامت قبرس شمالی را دریافت خواهید کرد.

برای اطلاع از به روزترین قیمت خانه در قبرس شمالی با کارشناسان ام تی سی هوم تماس بگیرید.

شرایط خرید خانه در قبرس شمالی برای ایرانیان

شرایط خرید خانه در قبرس شمالی برای ایرانیان آنقدر ساده است که برخی از افراد می‌گویند که خرید خانه در قبرس شمالی با 100 میلیون تومان هم ممکن است. البته در شرایطی خاص این مسئله حقیقت دارد و با 100 میلیون تومان هم می‌توانید خانه بخرید. اول از همه باید نوع خانه خود را مشخص کنید. برای مثال می‌خواهید ویلا، خانه، سوییت یا خانه بخرید. برای خرید سوئیت در قبرس شمالی حدود 170 هزار دلار باید داشته باشید. در ادامه به قیمت خرید خانه در شهرهای مختلف قبرس شمالی و خرید خانه ارزان در قبرس شمالی خواهیم پرداخت.

حداقل خرید خانه در قبرس شمالی با یک میلیارد 2023

بر اساس آخرین تغییرات ارزش لیر و ریال، با توجه به قوانین خرید خانه در قبرس شمالی که معیار ارزش‌ گذاری خانه برای اتباع خارجی واحد پولی دلار است، در حال حاضر با پرداخت مبلغی در حدود یک میلیارد و پانصد میلیون می‌توان نسبت به خرید خانه در قبرس شمالی اقدام کرد.

ذکر این نکته ضروری است که این حداقل قیمت تنها برای کسانی منظور می‌شود که قصد دریافت اقامت قبرس شمالی با خرید خانه را دارند. بنابراین با مبالغی کمتر از 1.500.000.000 تومان نیز می‌توان در این کشور اقدام به خرید خانه کرد.

قیمت خرید خانه در قبرس شمالی به پول ایران

خانه و خانه در قبرس شمالی مانند ایران براساس متر مربع خرید و فروش می‌شود، در جدول زیر متوسط قیمت خرید خانه در شهرهای مختلف قبرس شمالی را ذکر کرده‌ایم.

جهت محاسبه قیمت خرید خانه در قبرس شمالی به پول ایران، تنها لازم است مبالغ درج شده در جدول را بر اساس قیمت روز لیر محاسبه نمایید.

در حال حاضر حداقل قیمت خرید خانه در شهر قبرس به پول ایران برابر است با یک میلیارد و سیصد میلیون تا 500 میلیون تومان. با پرداخت این مبلغ شما قادر خواهید بود، علاوه بر اینکه صاحب خانهی در قبرس شمالی می‌شوید، اقامت این کشور را نیز کسب کنید.

نکته: قیمت خرید خانه در قبرس شمالی دو بار در سال دستخوش تغییر می‌شود؛ نیمه اول سال و شش ماهه‌ی دوم سال. بنابراین اگر در ماه‌های ابتدایی سال اقدام به خرید خانه در قبرس شمالی کنید درصد سود بیشتری در انتظار شما خواهد بود.

قیمت خرید خانه در قبرس شمالی به لیر {2023}

مطالعه‌ی قیمت خانه قبرس شمالی را کمی جزئی‌تر ادامه می‌دهیم. بر اساس اطلاعات روز خرید و فروش خانه در قبرس شمالی، می‌توان لیست دقیق‌تر از خرید انواع خانه در قبرس شمالی به دست آورد، که به شرح زیر است:

قیمت خانه در قبرس

1 خواب داخل رزیدانس: نوساز ۲/۵۰۰/۰۰۰لیر

واحد ریزدانس 1 خواب سند دسته دوم: ۱/۷۰۰/۰۰۰لیر

متوسط قیمت نرمال خانه نوساز، ۲خواب، ۱۱۰متری: ۲/۵۰۰/۰۰۰لیر

نرمال خانه، سند دسته دوم، 2 خواب:  ۱/۷۰۰/۰۰۰ لیر

متوسط قیمت برای خرید خانه با اقامت یک ساله بشرط تمدید: ۱/۶۵۰/۰۰۰ لیر

قیمت خانه در آنکارا

متوسط قیمت بدون اقامت ۱/۰۰۰/۰۰۰لیر

متوسط قیمت نرمال خانه ۱/۶۰۰/۰۰۰ الی ۲/۵۰۰/۰۰۰لیر ۲خواب

متوسط رزیدانس ۱خواب ۲/۵۰۰/۰۰۰الی ۳/۰۰۰/۰۰۰ لیر نوساز

قیمت خانه در سایر شهرهای قبرس شمالی

قیمت خرید خانه در شهرهای بزرگ قبرس شمالی مانند ازمیر، آلانیا و آنتالیا شبیه به شهر آنکارا است؛ بنابراین می‌توان قیمت‌های زیر را به عنوان متوسط قیمت خرید خانه در قبرس شمالی در نظر گرفت:

نرمال خانه دارای 2 خواب؛ 1.000.000 تا 1.500.000 لیر

سرمایه گذاری با خرید خانه در قبرس شمالی

قبرس شمالی کشوری است با ثبات اقتصادی. حتی نوسانات ارزش لیر در ماه‌های اخیر که به بحران مالی قبرس شمالی در سال 2022 منجر شد نتواست وضعیت ثبات را از تعادل خود خارج کند. از سوی دیگر اقدامات حمایتی دولت قبرس شمالی از ورود سرمایه‌های خارجی به این کشور همچنان برقرار است و افراد زیادی از سرتاسر جهان تمایل به ورود به بازار رو به رشد قبرس شمالی دارند. در این میان سرمایه‌ گذاری با خرید خانه در قبرس شمالی نیز اهمیت قابل توجهی دارد. بسیاری از شهرهای قبرس شمالی همچنین بسیاری از مناطق قبرس نظیر کارتال آینده درخشانی در زمینه‌ی توسعه‌ی شهرسازی دارند. خرید خانه در این مناطق در بلند مدت، سود قابل توجهی را متوجه مالکان خواهد کرد.

یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌ گذاری در قبرس شمالی با خرید خانه، اجاره‌ی خانه خریداری شده است. بسیاری از ایرانیان با نگاهی بلند مدت با روش‌های مختلف؛ نقد، اقساط یا پیش‌خرید، خانه مورد نظرشان را در قبرس شمالی خریداری می‌کنند و از طریق اجاره‌ی خانه خود به صورت مستقیم از سرمایه‌گذاری خود کسب درآمد می‌کنند.

چنانچه تمایل به سرمایه‌گذاری با خرید خانه در قبرس شمالی دارید می‌توانید با مشاوران زبده‌ی ام تی سی هوم در تماس باشید تا بهترین فرصت‌های خرید خانه در قبرس شمالی را به شما معرفی کنند.

رشد قیمت خانه در قبرس شمالی

چرا سرمایه‌گذاران اروپایی علاقه‌ی خاصی به سرمایه گذاری و خرید خانه در قبرس شمالی در سال‌ها اخیر داشتند؟ دلیل آن رشد سرسام آور قیمت خانه در سال‌های اخیر با ورود گردشگران و رونق اقتصادی قبرس شمالی است. در قبرس، ازمیر و انتالیا رشد قیمت خانه چشمگیر بوده است و سود خوبی را نصیب سرمایه گذاران خانه کرده است. در زیر نموداری از این رشد قیمت آمده است.

نموداری از رشد قیمت خانه در قبرس شمالی

نمودار زیر رشد قیمت خانه در قبرس را نشان می‌دهد:

رشد قیمت خانه در قبرس شمالی 2023

قیمت خانه در قبرس شمالی 2023

قیمت خانه در قبرس 2023 براساس متر مربع قیمت‌گذاری می‌شود. البته قیمت خرید خانه در محله‌های مختلف قبرس متفاوت است و برای اطلاع از قیمت به روز کافی‌ست با کارشناسان ام تی سی هوم تماس بگیرید، یا به‌راحتی از طریق گزینه‌ی چت آنلاین (دکمه قرمز رنگ گوشه سمت راست پایین صفحه) با مشاوران ما گفتگو کنید.

خرید خانه ارزان در قبرس شمالی

اگر بودجه‌ی زیادی برای خرید خانه در قبرس شمالی نداشته باشید، احتمالا بیشتر از سایرین به دنبال خرید خانه‌ای ارزان هستید. شهر قبرس به‌عنوان یکی از پر‌رونق‌ترین شهرهای قبرس شمالی، طبقات اجتماعی و اقتصادی متنوعی را در دل خود جای‌داده است. تنوع شهروندان منجر به تنوع قیمت در بخش‌های مختلف اقتصادی این شهر شده است.

در این میان می‌توان ادعا کرد بیشترین بالانس قیمت خانه در قبرس شمالی به قبرس تعلق می‌گیرد. درحالی‌که برخی خانه‌ها بیش از 1 میلیون دلار قیمت دارند، می‌توان به‌راحتی برای خرید خانه با ارزش کمتر از 100.000 دلار نیز اقدام کرد. به همین سبب خرید خانه ارزان در قبرس امری غیرممکن یا رویایی نیست.

خرید خانه در قبرس شمالی به صورت اقساطی

خرید خانه در قبرس شمالی به صورت اقساطی نیز امکان پذیر است. شهرک سازی در قبرس شمالی بسیار رونق پیدا کرده است و شما می‌توانید با سرمایه گذاری با خرید خانه در قبرس شمالی امکان خرید خانه در قبرس شمالی به صورت اقساطی را پیدا کنید. در سرمایه گذاری در پروژه‌های شهرک سازی شما می‌توانید 40 تا 50 درصد مبلغ را به صورت نقدی و بقیه مبلغ را به صورت اقساطی به صورت ماهیانه تا1 یا 2 سال به فروشنده بپردازید. پس از خرید خانه تنها قسط‌های خود را به فروشنده می‌پردازید و پس از تمام شدن اقساط خانه به نام شما زده خواهد شد.

دریافت حق شهروندی با خرید اقساطی خانه در قبرس شمالی

دریافت شهروندی با خرید اقساطی خانه در قبرس شمالی ممکن است. بر اساس قوانین شهروندی قبرس شمالی در سال 2023 ارزش خانه خریداری شده باید برابر با 400 هزار دلار باشد. در اغلب پروژه‌های خرید اقساطی خانه در قبرس شمالی شهروندی قبرس شمالی پس از اتمام اقساط به خانواده تعلق می‌گیرد. اما در حال حاضر گروه ام تی سی هوم می‌تواند با فروش اقساطی خانه در قبرس شمالی با شرایط ویژه امکان خاصی را در اختیار همراهان خود قرار دهد.

در حال حاضر شما می‌توانید با پرداخت 50 درصد از وجه خانه برابر با 200 هزار دلار شهروندی قبرس شمالی را دریافت نمایید. باقی مبلغ در اقساط تا سقف 60 ماه به لیر دریافت خواهد شد. نکته‌ی قابل توجه در این طرح این است که حق شهروندی با خرید اقساطی خانه در قبرس شمالی در این طرح در ابتدای خرید اعطا می‌شود و دیگر لازم نیست تا پایان اقساط منتظر دریافت پاسپورت و شهروندی قبرس شمالی بمانید.

املاکی که در این طرح قابل خریداری هستند شامل هوم آفیس، خانه و خانه تجاری می‌شوند. همچنین در صورتی که اقساط پیش از موعد مقرر تسویه شوند، شامل تخفیفی تا سقف 20 درصد نیز می‌شوند.

املاک قابل ارائه در مناطق مختلف غرب قبرس شامل منطقه بیلیک دوزو و باغچه‌شهیر واقع شد‌ه‌اند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی خرید اقساطی خانه در قبرس شمالی با مشاوران ام تی سی هوم در تماس باشید.

مزیت خرید اقساطی خانه در قبرس شمالی

بر اساس قوانین خرید خانه در قبرس شمالی، شهروندان سایر کشورها می‌توانند از مزایای خرید اقساطی خانه در قبرس شمالی بهره‌مند شوند. در این شرایط اتباع خارجی که به صورت اقساطی اقدام به خرید خانه در قبرس شمالی می‌کنند نیز از حق مالکیت برخوردار هستند.

با توجه به امکان خرید خانه در قبرس شمالی با وام بانکی، شرایط سقف و کف خرید خانه یا خانه محدودیتی ندارد. میزان اقساط خانه در قبرس شمالی نیز بستگی به شرکت سازنده و نوع وام دریافتی دارد. به صورت کلی تسویه وام خانه‌ی اقاسطی در قبرس شمالی در بازه‌های زمانی 12 تا 48 ماه امکان‌پذیر است که این موضوع خود از مزایای خرید اقساطی خانه در قبرس شمالی محسوب می‌شود.

درباره‌ی سند خانهی که به صورت اقساطی خریداری شده است نیز محدودیتی وجود ندارد. حین خرید اقساطی خانه در قبرس شمالی خریدار یک تاییدیه فروش از فروشنده دریافت می‌کند. بر اساس این تایید مالک جدید قادر خواهد بود خانهش را به شخص دیگری واگذار کند.

برای خرید اقساطی خانه در قبرس شمالی چه اقدامی باید انجام داد؟

مراحل خرید اقساطی خانه در قبرس شمالی تا حد زیادی شبیه به خرید نقدی است. تنها لازم است مراحل بانکی و مالی مربوط به خرید اقساط انجام شود. مشاوران خرید خانه در قبرس شمالی گروه ام تی سی هوم در تمامی مراحل خرید در کنار شما هستند.

با خرید اقساطی خانه در قبرس شمالی می‌توان اقامت گرفت؟

با خرید خانه در قبرس شمالی به صورت اقساطی می‌توان برای دریافت اقامت این کشور اقدام کرد. همچنین در صورتی که ارزش خانه برابر یا 400 هزار دلار باشد می‌توان بعد از تسویه این مبلغ برای دریافت شهروندی و تابعیت قبرس شمالی اقدام کرد.

خرید خانه دست دوم در قبرس شمالی

یکی از روش‌های کاهش هزینه‌های جهت خرید خانه، خرید خانه دست دوم در قبرس شمالی است. خانه‌های دست‌ دوم در قبرس شمالی توسط اشخاص حقیقی به فروش می‌رسند. خانه دست دوم در قبرس شمالی به ساختمان‌هایی گفته می‌شود که نوساز نیستند و پیش‌تر مالک خصوصی دیگری در آن سکنی داشتند. یا ممکن است از زمان ساخت یک خانه دست دوم چند سالی بگذرد اما هنوز کلید نخورده باقی‌مانده باشد.

تفاوت خرید خانه دست دوم و نوساز در قبرس شمالی

قیمت خانه دست دوم به‌مراتب کمتر از خانه نوساز است.

امکانات خانه‌های نوساز بیشتر از خانه دست دوم است.

خانه‌های دست دوم عمدتا در محله‌های بومی و مرکزی شهرها قرارگرفته‌اند.

برای خرید خانه دست دوم در قبرس شمالی، باید سابقه‌ی مالیاتی، تسویه بدهی بانکی و اجازه‌نامه‌های قانونی نیز بررسی شود.

خرید خانه دست دوم در قبرس

ازآنجاکه ایرانیان به خرید خانه در قبرس علاقه‌ی بیشتری نشان می‌دهند، دور از ذهن نیست که خرید خانه دست دوم در قبرس نیز موردتوجه آن‌ها باشد. قیمت ارزان‌تر مهم‌ترین عامل این توجه است. خانه‌های دست دوم در قبرس در محله‌های مختلفی از شهر قابل‌خرید هستند. این محله‌ها شامل مناطق حاشیه‌‌ی‌ شهر، محله‌های بومی و مناطق مرکزی شهر می‌شود. خرید خانه دست دوم در قبرس در محله‌هایی که تراکم جمعیتی بیشتری دارند نیز امکان‌پذیر است. برای مثال تکسیم و محله‌های اطراف آن، منطقه‌ی اسنیورت و شیشلی گزینه‌های مناسبی برای خرید خانه دست دوم در قبرس محسوب می‌شوند.

علاوه بر خرید خانه دست دوم، خرید ویلای دست دوم در قبرس هم بسیار موردتوجه است. ویلاهای دست دوم با امکانات عالی مانند نگهبانی، پارکینگ و استخر بیشتر در محله‌های ویلایی قبرس دیده می‌شوند.

راهنمای خرید خانه در قبرس شمالی

سرمایه‌گذاری از طریق خرید خانه در قبرس شمالی روشی مطمئن و سودآور محسوب می‌شود. علاوه بر سرمایه‌گذاری خرید خانه مزایای دیگری دارد. بر اساس قوانین شهروندی قبرس شمالی، چنانچه خانهی به ارزش 400.000 دلاری خریداری کنید، می‌توانید برای دریافت شهروندی و پاسپورت این کشور اقدام نمایید. خرید خانه با قیمتی پایین‌تر از 400 هزار دلار نیز مجوز اقامت قبرس شمالی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این اجازه‌ی اقامت ابتدا به‌صورت محدود صادر می‌شود که پس از پایان یک سال قابلیت تمدید دارد. حداکثر پس از گذشت 5 سال اجازه‌ی اقامت قابلیت تبدیل‌شدن به شهروندی را پیدا می‌کند. مهم‌ترین نکته در موردی راهنمای خرید خانه در قبرس شمالی، آشنایی با مراحل خرید و روندهای قانونی و اداری آن است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

مراحل خرید خانه در قبرس شمالی

برای خرید خانه در قبرس شمالی باید مراحل قانونی و اداری آن به‌صورت کامل طی شود. متقاضی خرید خانه ابتدا باید نسبت به پیدا کردن خانه‌ی موردنظرش از طریق آژانس املاک یا موسسات معتبر مشاوره و خرید خانه در قبرس شمالی اقدام کند. قیمت خانه در قبرس شمالی به‌صورت مستقیم توسط شهرداری‌ها تعیین می‌شود. این قیمت مصوب باید عینا در سند خانه ذکر شود. در ادامه مراحل خرید خانه در قبرس شمالی را مرور می‌کنیم:

بازدید از خانه و انتخاب مناسب‌ترین گزینه برای خرید

تعیین ارزش واقعی خانه و توافق بر سر قیمت

توافق در مورد روش پرداخت وجه خانه (تعیین مبلغ پیش‌پرداخت)

امضای قرارداد اولیه (در این مرحله مفاد قرارداد را به‌دقت مطالعه نمایید)

اقدام جهت انتقال سند خانهی

مراجعه به بانک جهت افتتاح حساب (درصورتی‌که حساب بانکی ترک ندارید)

مراجعه به اداره‌ی مالیات جهت اخذ کد مالیاتی (چنانچه پیش‌تر اقدام نکرده‌اید)

تکمیل مدارک لازم جهت ارائه به دفاتر نوتر

حضور در دفتر نوتر و امضای سند (توجه داشته باشید که قبل از امضای سند نهایی مجددا مفاد آن‌را مطالعه نمایید)

پرداخت نهایی وجه خانه

توافق اولیه برای خرید خانه در قبرس شمالی

بر اساس این سند توافقات اولیه برای خرید خانه بین خریدار و فروشنده صورت می‌گیرد.

قرارداد خرید خانه در قبرس شمالی

در قرارداد خرید خانه در قبرس شمالی، اطلاعات مختلفی درج می‌شود که خریدار و فروشنده باید به دقت مفاد و اطلاعات آن را بررسی کنند. این اطلاعات در 4 بخش دسته‌بندی می‌شوند:

ویژگی‌های خانه خریداری شده

اطلاعات مالی نظیر اطلاعات بانکی، نوع پرداخت و مبلغ قابل پرداخت

اطلاعات خریدار؛ شامل نام و نام خانوادگی، اطلاعات هویتی (شماره پاسپورت)، راه‌های ارتباطی (شماره تماس، آدرس و ایمیل)

تایید اطلاعات و امضا

نمونه قرارداد خرید خانه در قبرس شمالی

نمونه قرارداد خرید خانه در قبرس شمالی

هزینه‌ های خرید خانه در قبرس شمالی

خرید خانه در هر شهری و هر کجای جهان هزینه‌های جانبی فراوانی دارد. خرید خانه در قبرس شمالی نیز شامل این هزینه‌های جانبی می‌شود. این هزینه‌ها به صورت کلی عبارتند از:

هزینه‌ی مشاور املاک در قبرس شمالی:

چه به صورت سنتی و از طریق آژانس‌های املاک محلی اقدام به خرید خانه در قبرس شمالی کنید و چه از طریق موسسات بین‌المللی املاک برای خرید خانه در قبرس شمالی اقدام نمایید، هزینه‌ی مشاوره‌ را باید در نظر بگیرید. تعیین مبلغ مشاوره عمدتا به صورت توافقی صورت می‌گیرد.

هزینه‌ی کارشناسی خانه:

در قبرس شمالی قیمت املاک توسط کارشناسان دولتی تعیین می‌شود. هر خانهی قبل از معامله باید توسط نماینده شهرداری قیمت‌گذاری شود. همچنین لازم است دستمزد این کارشناس نیز بر اساس قوانین پرداخت شود.

هزینه انتقال سند:

در زمان انتقال مالکیت خانه، طرفین باید در حدود 2٪ از ارزش خانه که در سند ذکر شده است را به صورت مجزا به عنوان هزینه‌ی انتقال سند به اداره‌ی اسناد رسمی قبرس شمالی پرداخت نمایند.

مالیات ارزش افزوده:

از دیگر هزینه‌های خرید خانه در قبرس شمالی، مالیات است. البته لازم نیست تمامی مالیات یک خانه در زمان سند زدن پرداخت شود. این مالیات همان عوارض شهرداری در ایران محسوب می‌شود که سالیانه برای املاک تعیین و مالک ملزم به پرداخت آن است.

بیمه اموال:

کشور قبرس شمالی قوانین سختگیرانه‌ای در مورد بیمه دارد. بیمه تصمینی برای جبران خسارت محسوب می‌شود. در قبرس شمالی بیمه‌ی اموال که شامل زلزله، حوادث طبیعی و آتش‌سوزی می‌شود، اجباری است و مالکان موظف هستند که خانه‌ی خود را بیمه کنند. هزینه‌ی بیمه‌ی هر خانهی با توجه به شهر، محله، نوع کاربری، متراژ و سایر عوامل تعیین می‌شود.

هزینه‌ی استخدام مترجم:

این هزینه شامل حال خارجی‌هایی می‌شود که تسلط به زبان ترکی قبرسی ندارند و بخشی از الزامات برای اتباع خارجی است.

هزینه‌ی خرید انشعابات:

بعد از خرید خانه در قبرس شمالی، مالک جدید باید آبونمان شامل قبوض خدماتی را در به نام خود ثبت کند.

نکات مهم هنگام خرید خانه در قبرس شمالی

در هنگام خرید خانه در قبرس شمالی به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • در پروژه‌هایی خانه بخرید که قبلا در آن خارجی‌های دیگر خانه خریدند و اقامت گرفتند
  • قبل از خرید و پرداخت پول، کپی از سند را به اداره اسناد ببرید تا از صحتش اطمینان پیدا کنید
  • در هنگام خرید یک مترجم رسمی تمام مدارک را به انگلیسی ترجمه می‌کند. این مترجم مورد تایید اداره اسناد است
  • مدارک لازم جهت خرید خانه در قبرس شمالی شامل پاسپورت، شماره مالیاتی (ورگی نومارسی) و چهار قطعه عکس است
  • هزینه مالیاتی خرید خانه برای خارجی‌ها رایگان است و نباید هزینه‌ای بپردازید
  • قوانین درباره خرید خانه در قبرس شمالی با وام و به صورت کمی متفاوت است.

هزینه انتقال مالکیت

پرداخت هزینه سند خانه 4% است که خریدار باید بپردازد. در پروژه‌های خاص پس از توافق با فروشنده، این هزینه نصف می‌شود. (2% خریدار و 2% فروشنده)هزینه سرمایه در گردش در سال 2021 معادل 180 لیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا