گردشگریجهان‌گردی

جاهای دیدنی گرجستان که حتما باید بشناسید!

جاهای دیدنی گرجستان هم مثل تاریخش، منحصربه‌فرد هستند و شاید نمونه آن در هر جایی گیرتان نیاید. دژها و کلیساهای با قدمت، هنرهای خیابانی و زنده، گالری‌ها و تئاترها، معماری قرون وسطی و … فقط چند نمونه از دیدنی‌های گرجستان زیبا هستند.

گرجستان، کشوری که سفر به آن مثل وارد شدن در دل قصه‌های شاه پریان است. یک سرزمین اصیل و کهن که یک دورانی گذرگاه پر رونق جاده ابریشم بوده، و حالا مقصدی جذاب برای توریست‌ها است.

اگر شما هم به این کشور شگفت‌انگیز علاقه دارید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین جاهای دیدنی گرجستان را در عرض چند دقیقه بگردیم.

1_ صومعه گلاتی از جاهای دیدنی گرجستان

صومعه گلاتی از جاهای دیدنی گرجستان

صومعه گلاتی طی سالیان متمادی یکی از اصلی‌ترین مراکز فرهنگی و روشنفکری در گرجستان بوده است و امروزه یکی از پربازدیدترین مکان‌های تاریخی این کشور به‌شمار می‌رود. این مجموعه ارزشمند در نزدیکی شهر کوتائیسی قرار دارد. با ساخت در سال ۱۱۰۶، از این صومعه به‌عنوان شاهکاری از عصر طلایی گرجستان یاد می‌کنند. همچنین صومعه گلاتی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: شناخت جاهای دیدنی ارمنستان برای یک سفر به یاد ماندنی

2_ کلیسای جامع سوتیتسخولی، از دیدنی های گرجستان

 کلیسای جامع سوتیتسخولی، از دیدنی های گرجستان

کلیسای جامع سوتیتسخولی در شهر تاریخی متسختا، در شمال غربی تفلیس قرار دارد. به‌عنوان یکی از شاهکارهای قرون وسطا، این کلیسا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. همچنین از این بنا به‌عنوان دومین کلیسای بزرگ گرجستان یاد می‌شود. کلیسای جامع سوتیتسخولی در طول تاریخ یکی از کلیساهای اصلی ارتدوکس در گرجستان بوده است و یکی از مورد تکریم‌ترین مکان‌های پرستش در منطقه به‌شمار می‌رود. بنای کنونی کلیسا با معماری گرجی قرون وسطایی در سال ۱۰۲۹ ساخته شد؛ اما قدمت مکان آن به اوایل قرن چهارم میلادی بازمی‌گردد.

3_ قطار کابلی تفلیس

 قطار کابلی تفلیس

قطار کابلی تنیس که با نام فیونیکولار نیز شناخته می‌شود، حدود ۵۰۰ متر طول دارد و در سال ۱۹۰۵ تاسیس شد. این قطار سه ایستگاه دارد؛ پایین‌ترین ایستگاه در خیابان چانکادزه، ایستگاه بعدی متاتسمیندا پانتئون و آخرین آن‌ها متاتسمیندا در بالای کوه است. ظرفیت قطار کابلی تفلیس ۴۰ نفر است و تمام سفر از پایین‌ترین تا بالاترین ایستگاه، کمتر از ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

4_ شهر قدیم تفلیس، پایتخت گرجستان

شهر قدیم تفلیس، پایتخت گرجستان

شهر قدیم تفلیس روی شیب و در پای تپه‌‌ای باابهت که قلعه ناریکالا روی آن جای گرفته است، قرار دارد. با حالت پلکانی، این منطقه تاریخی مملو از خیابان‌هایی دراز و باریک است. در خانه‌های شهر قدیم تفلیس به حیاط‌هایی مخفی باز می‌شود و درختان انگوری که سربه‌فلک کشیده‌اند به هرچیزی برای رشدشان تکیه می‌کنند.

حتما بخوانید: جاهای دیدنی استانبول که باید دید

5_ سالن تئاتر گابریادزه

سالن تئاتر گابریادزه

سالن تئاتر گابریادزه در قلب شهر قدیم تفلیس، توسط گابریادزه طراحی شده است و یکی از بهترین سالن‌های تئاتر در گرجستان به‌شمار می‌رود. همچنین با افتتاح در سال ۱۹۸۱، از تئاتر گابریادزه به‌عنوان اولین تئاتر عروسکی گرجستان یاد می‌شود. بنای دیدنی این سالن به برج ساعتی تزیین شده است که هر روز در ساعت ۱۲ ظهر، اجرای عروسکی کوتاهی را به نمایش می‌گذارد.

6_ خیابان پکینی، از دیدنی های تفلیس

خیابان پکینی، از دیدنی های تفلیس

خیابان پکینی جایی است در تفلیس که می‌توانید برندهای میان‌رده و بین‌المللی را پیدا کنید. فروشگاه‌های محلی و بوتیک‌های متعددی وجود دارند که در آن‌ها محصولات متعددی با کیفیت‌های متعدد به فروش می‌رسند. در این فروشگاه‌ها ممکن است کالاهای قلابی هم پیدا شود بنابراین موقع خرید حواستان را جمع کنید. البته برندهای معروف هم در این خیابان نمایندگی دارند مثلا پوما، ریباک، مانگو، گارفیلد و…

7_ پل صلح، از دیدنی های گرجستان

 پل صلح، از دیدنی های گرجستان

پل صلح و چشم انداز خیره کننده آن از جاهای دیدنی تفلیس در شب هستند. این پل 150 متری بر روی رود کر قرار گرفته است. چراغ‌هایی که در پل به کار رفته‌اند (6040 لامپ LED!) کمی قبل از غروب آفتاب روشن می‌شوند و انعکاس مسحورکننده‌ای روی آب ایجاد می‌کنند. پل صلح با پوسته فولاد و شیشه ساخته شده و یک پل پیاده رو به حساب می‌آید.اگر اهل قدم زدن در شب هستید حتما سری به پل صلح بزنید. به خصوص که در شب‌ها برنامه‌هایی مثل موسیقی کلاسیک و رقص آب در این مکان برگزار می‌شود.

8_ پارک آبی از دیدنی های تفلیس

پارک آبی از دیدنی های تفلیس

اگر دلتان هیجان و تفریح می‌خواهد با این 3 پارک جذاب آشنا شوید:

  1. پارک آبی جینو پارادایس: این مجتمع چندمنظوره، بخش‌های متنوعی برای تفریح تمام سنین دارد. دسترسی آن مناسب است و در 5 کیلومتری مرکز شهر تفلیس قرار دارد. اسپا، باشگاه، فودکورت، بخش کودک، بخش ساحلی، مرکز سلامت و… از امکانات جینو پارادایس هستند.

  2. آکوا پارک تفلیس: یکی از پرطرفدارترین پارک‌های آبی گرجستان آکوا پارک تفلیس است. این پارک در خارج شهر قرار دارد اما دسترسی آن با مترو بسیار ساده است. ورودی این پارک آبی در طول هفته 30 لاری و در آخر هفته‌ها 40 لاری است.

  3. پارک آبی متاسمیندا: اگر به دنبال تفریحات تفلیس برای کودک‌تان هستید پارک آبی متاسمیندا را انتخاب کنید. این پارک انواع بازی‌ها و تفریحات مناسب کودکان را دارد. در اطراف پارک هم کافه‌هایی با غذای محلی گرجی قرار دارند که چشیدن آنها خالی از لطف نیست.

ما در مجله اینترنتی املاک آنلاین سعی بر آن داریم تا شما را با جدید ترین اطلاعات به روز کنیم لطفا نظرات خود را برای ما در انتهای مقاله به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا