گردشگریایران‌گردی

جاهای دیدنی قشم که حتما باید ببینید!

دیگر وقتش است جاهای دیدنی قشم را کشف کنید! اگر تا به حال به قشم نرفته‌اید بیشتر از این زمان را از دست ندهید. این جزیره که چند سالی است به منطق آزاد تبدیل شده، از موقعیت های گردشگری و طبیعی فراوانی برخوردار است. اما پیش از اینکه سفر به قشم را شروع کنید، بهتر است با جاهای دیدنی این جزیره آشنا شوید. این را هم به خطار داشته باشید که بیشتر دیدنی های قشم پدیده‌های طبیعی کم‌نظیر جزیره هستند که در این مقاله آنها را بیشتر می‌شناسیم. 


جاهای دیدنی قشم در یک نگاه

  1. دره ستارگان قشم، از جاهای دیدنی قشم
  2. جزیره ناز قشم، از جاهای دیدنی قشم
  3. ‍‍معدن خاک سرخ از جاهای دیدنی قشم
  4. جنگل حرا قشم، از جاهای دیدنی قشم
  5. ساحل نقره‌ای قشم
  6. غار نمکدان قشم از دیدنی های قشم
  7. دره تندیس های قشم
  8. بازارچه محلی هنگام قشم
  9. دره مجسمه ها از جاهای دیدنی قشم
  10. دره سکوت ازجاهای دیدنی قشم

1_ دره ستارگان قشم، از جاهای دیدنی قشم

 دره ستارگان قشم، از جاهای دیدنی قشم

یکی از بی‌نظیرترین جاهای دیدنی قشم دره ستارگان است. دره ستارگان مجموعه‌ای از کوه‌ها، دره‌ها و صخره‌هاست. به مرور زمان این کوه‌ها و صخره‌ها بر اثر بارش باران، وزش باد و… تغییر کرده است. این تغییر باعث به وجود آمدن اشکال متفاوت در بین کوه‌ها و صخره‌ها شده است. شکل‌هایی که گاهی اوقات با کمی تصور به موجودات عجیب و غریب و حیوانات شبیه می‌شوند.

2_ جزیره ناز قشم، از جاهای دیدنی قشم

جزیره ناز قشم، از جاهای دیدنی قشم

جزیره ناز یا جزایر ناز از زیباترین مکان های دیدنی قشم است. این جزایر در واقع سه صخره هستند که در میان دریا واقع شده‌اند. زمان‌هایی که آب دریا پایین می‌رود، مسیری از ساحل به این صخره‌ها باز می‌شود و شما می‌توانید با پای پیاده به این صخره‌ها بروید. ایستادن روی صخره‌ها و تماشای برخورد موج دریا با سنگ واقعا لذت‌بخش است. ضمنا اگر کمی دقیق شوید از همان بالا خرچنگ‌هایی را می‌بینید که در پایین صخره این طرف و آن طرف می‌روند.

علاوه بر این در روزهای آخر هفته، غروب‌ها مردم بومی با ماشین‌های لوکس و گران‌ قیمت‌شان به ساحل می‌آیند و ماشین‌سواری می‌کنند. بومی‌ها که این ماشین‌های گران را به دلیل حضور در منطقه آزاد، ارزان‌تر از سایر نقاط کشور می‌خرند به این سرگرمی دریفت بازی می‌گویند.

‍‍3_ معدن خاک سرخ از جاهای دیدنی قشم

 معدن خاک سرخ از جاهای دیدنی قشم

معدن خاک سرخ هرمز دارای یکی از بهترین خاک‌های سرخ جهان است. این خاک در صنایع مختلفی نظیر رنگ سازی، صنایع شیشه‌سازی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما به غیر از معدن خاک سرخ، ساحل سرخ هرمز بسیار دیدنی و زیباست. در این ساحل خاک و سنگ‌ها همه سرخ هستند. البته حواستان باشد روی این ساحل نشینید که لباستان حسابی رنگی می‌شود. از ساحل سرخ کمی آن طرف‌تر بروید، به ساحل نقره‌ای می‌رسید. خاک این ساحل نقره‌ای و درخشان است.

4_ جنگل حرا قشم، از جاهای دیدنی قشم

جنگل حرا قشم، از جاهای دیدنی قشم

یکی از خاص‌ترین پدیده‌های طبیعی نه تنها قشم بلکه ایران، جنگل حرا است. از آنجایی که جنگل حرا از پرطرفدارترین دیدنیهای قشم است، حتما در سفرتان به این جنگل ها هم سری بزنید. درختان جنگل های حرا در آب‌های شور دریا رشد کرده‌اند. ریشه‌های در هم تنیده درختان جنگل حرا به شوری آب مقاوم هستند و نمک را از برگ‌های خود خارج می‌کنند.

وقتی که آب دریا بالا است، درختهای جنگل حرا زیر آب می‌روند و زمانی که آب دریا پایین است، درختان از زیر آب سرشان را بیرون می‌آورند. اگر به تماشای پرندگان علاقمندید، این فرصت را از دست ندهید. جنگل بیرون آمده از آب، محل رفت و آمد انواع پرندگان است. پرندگانی نظیر حواصیل، فلامینگو، پلیکان، مرغ ماهیخوار و… را در این محل فراوان می‌بینید.

5_ ساحل نقره‌ای قشم

ساحل نقره‌ای قشم

به غیر از هرمز، جزیره هنگام هم ساحل نقره ای بسیار زیبایی دارد. وجود سرب در این ساحل باعث درخشندگی آن شده است. عکس‌های زیبایی که در این ساحل می‌گیرید، یادگاری‌های زیبایی از هنگام خواهند بود.

6_ غار نمکدان قشم از دیدنی های قشم

غار نمکدان قشم از دیدنی های قشم

یکی دیگر از مکان های دیدنی قشم غار نمکدان است. این غار بسیار زیبا و شگفت‌انگیز است. با ورود به غار با قندیل‌های زیبا و خارق‌العاده نمک مواجه خواهید شد. علاوه بر این لایه‌های روی هم نمک صحنه‌های چشم‌نوازی به وجود آورده است. لایه‌هایی که از قدمت بسیار طولانی این غار حکایت دارد. غار نمکدان در جنوب غربی قشم و در فاصله 90 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است.

7_ دره تندیس های قشم

 دره تندیس های قشم

کوه‌ها و صخره‌هایی که در طول زمان با باد و باران و سایر عوامل طبیعی دچار فرسایش شده‌اند. یکی از جذابیت‌های این دره وجود صدف‌هایی است که در اولین نگاه شاید کمی عجیب به نظر می‌رسد. اما اگر بدانید این محوطه میلیون‌ها سال قبل در دل دریا قرار داشته، دیگر وجود صدف‌ها عجیب نخواهد بود.

8_ بازارچه محلی هنگام قشم

بازارچه محلی هنگام قشم

در هنگام یک بازارچه محلی وجود دارد که می‌توانید زیباترین انواع صنایع دستی را از آنجا بخرید. بهتر است از مردم بومی تمام جزیره (و نه فقط هنگام) صنایع دستی آنها را بخرید. کالاهایی که هم یادگاری‌های اصیلی از سفرتان خواهد بود و هم به شرایط اقتصادی مردم بومی کمک می‌کند.

9_ دره مجسمه ها از جاهای دیدنی قشم

 دره مجسمه ها از جاهای دیدنی قشم

یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی قشم و هرمز، دره مجسمه ها است. برای رسیدن به این دره باید مسیری را پیاده‌روی کنید. مسیر پر از صخره‌هایی است که در طول زمان تغییرات ظاهری فراوان پیدا کرده است. این تغییرات باعث شده که صخره‌ها اشکال عجیبی پیدا کنند. اگر کمی قوه تخیل‌تان را به کار بیندازید می‌توانید تصویر موجودات و حیوانات مختلفی را در این صخره‌ها ببینید. به همین دلیل است که به این دره، دره مجسمه ها گفته می‌شود.

10_ دره سکوت ازجاهای دیدنی قشم

دره سکوت ازجاهای دیدنی قشم

برای رسیدن به دره سکوت هرمز هم باید چند صدمتری را با پای پیاده طی کنید. در مسیرتان می‌توانید از تماشای انواع خاک‌های رنگی و صخره‌های نمکی لذت ببرید. دورتا دور این دره را صخره‌های نمکی زیبا و دره‌های بلوری فراگرفته است.

وجود صخره‌ها باعث شده که صدا از اطراف به داخل دره نیاید. اگر خود و همراهانتان سکوت کنند، خودتان آرامش را به طور کامل احساس خواهید کرد.

کلام آخر

در قشم به غیر این مکان های دیدنی می‌توانید از تفریحاتی نظیر غواصی، پرواز با گلایدر، قایق‌سواری، تور سافاری و… هم لذت ببرید. علاوه بر این، با وجود مراکز خرید متعدد، می‌توانید خریدهای مفصلی در قشم داشته باشید. از جمله معروف‌ترین مراکز خرید قشم می‌توان به سیتی سنتر 1 و 2، درگهان و بازار قدیم قشم اشاره کرد.

ما در مجله اینترنتی املاک آنلاین سعی بر آن داریم تا شما را با جدید ترین اطلاعات به روز کنیم لطفا نظرات خود را برای ما در انتهای مقاله به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا