سبک زندگینکات خانه‌داری

نکات شستشو با ماشین لباسشویی که حتما باید بدانید

ماشین لباسشویی یک ماشین جادویی است که می تواند چیزی بیشتر از حوله و لباس های شما را تمیز کند. نکته اصلی تمیز کردن این 8 وسیله در ماشین لباسشویی استفاده از چرخه ملایم ، دمای آب مناسب ، قرار دادن وسایل کوچک در کیف توری مخصوص لباسشویی و استفاده نکردن از گرمای خشک کن لباس است. برای وسایل بزرگتر، ماشین لباسشویی با کارایی بالا بهتر خواهد بود.شاید بخواهید برای از بین بردن باکتری ها به آب ماده ضد عفونی کننده اضافه کنید. بعضی از موارد در مقابل سفید کننده مقاومت می کنند اما روغن کاج یا گندزدا را انتخاب کنید تا از آسیب برخی مواد جلوگیری شود. در ادامه شستشو با ماشین لباسشویی همراه املاک آنلاین باشید.

تجهیزات ورزشی

می دانید لباس ورزشی و تجهیزات ورزشی چقدر می توانند کثیف شوند مانند محافظ های ساق پا ، زانو بند و آستین ها که گرد و خاک و عرق بدن را جذب می کنند.

کافیست چسب ها و بندها را ببندید ، پدها و پلاستیک ها را درون کیف توری مخصوص لباسشویی و در ماشین لباسشویی قرار دهید. از چرخه ملایم و مواد شوینده همیشگی استفاده کنید. در هنگام شستشو با ماشین لباسشویی هیچ وقت از خشک کن لباس استفاده نکنید و اجازه دهید وسایل در هوای آزاد و گرمای مستقیم خشک شوند.

مت یوگا

شما بلوز و شلوار ورزشی تان را در ماشین لباسشویی می شویید ، پس چرا در هنگام شستشو با ماشین لباسشویی مت یوگا را نشویید؟ ماشین لباسشویی بدون همزن مرکزی بهترین انتخاب است زیرا این لباسشویی ها برای پارچه ها ملایم تر هستند. اما اگر ماشین لباسشویی همزن دار دارید ، کافی است مت را باز کنید و آن را تا حد ممکن دور همزن ماشین لباسشویی قرار دهید. مت را با چند حوله محکم کنید تا تکان نخورد.

از چرخه ملایم ، آب گرم یا خنک و یک ماده شوینده سنگین استفاده کنید که چربی های بدن و گرد و خاک را از بین می برد. اگر میخواهید زود از مت استفاده کنید ، آن را در یک حوله خشک و جاذب بپیچید و فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود.

هشدار!

پس از شستشو با ماشین لباسشویی بگذارید مت روی یک رخت پهن کن و یا خشک کن به دور از آفتاب و گرمای مستقیم خشک شود. هرگز آن را در خشک کن لباس قرار ندهید ، می تواند مت را از بین ببرد.

کوله پشتی و ساک ورزشی

مهم نیست کوله پشتی چرمی یا کیف ورزشی داشته باشید، پارچه و وینیل را می توانید با بقیه لباس های همرنگ معمولی و مشابه در ماشین لباسشویی قرار دهید. دقت کنید تا جیب ها کاملا خالی باشند. لکه ها را با محصولات لکه بر پاک کنید. لکه بر را با یک برس نرم روی لکه بکشید و قبل از شستشو بگذارید حداقل 15 دقیقه بماند.

کیف را به داخل برگردانید و با مواد شوینده سنگین و آب گرم بشویید. اگر نگران باکتری ها به خصوص قارچ پا در ساک های ورزشی هستید، یک ضد عفونی کننده را به چرخه شستشو اضافه کنید.

کفش های برزنتی و ورزشی

کفش های تنیس برزنتی و حتی برخی کفش های تنیس چرمی را می توان در ماشین لباسشویی شست. در زمان شستشو با ماشین لباسشویی همیشه بند کفش ها را جدا کنید و جداگانه بشویید، کفی هایی که خودتان گذاشته اید را بر دارید و داخل کیف توری مخصوص قرار دهید و با مواد شوینده و آب گرم بشویید.

اگر روی کفش ها لکه های قوی وجود دارد ، ابتدا آن ها را با لکه بر تمیز کنید و قبل از شستشو بگذارید به مدت 15 دقیقه بماند. اگر از نظر بو مشکل دارد، یک پیمانه جوش شیرین یا مواد ضدعفونی کننده به آب شستشو اضافه کنید.

اسباب بازی های کوچک

بچه ها معمولا دست های خود را نمی شویند و همه چیز را به اشتراک می گذارند! اسباب بازی های پلاستیکی کوچک مانند بلوک های ساختمانی ، قهرمانان و اسباب بازی های حمام را در کیف توری لباسشویی قرار دهید و با ماشین لباسشویی بشویید. کافی است آن ها را با آب گرم شسته و سپس بگذارید در هوای آزاد خشک شوند. اگر شخصی در خانواده شما مریض است، از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنید تا از شر میکروب ها خلاص شوید.

اسباب بازی های پر شده

اگر اسباب بازی پر شده کودکتان یک بخش مکانیکی داشته باشد یا بسیار با کیفیت باشد، در ماشین لباسشویی شناور می ماند. ابتدا اسباب بازی را بررسی کنید تا پاره نباشد و برای اینکه از بین نروند آن ها را تعمیر کنید ، لکه های سخت را با مواد شوینده یا لکه بر پاک کنید و اسباب بازی را در کیف توری لباسشویی قرار دهید. آن ها را در آب خنک یا گرم بشویید و از چرخه ملایم استفاده کنید. سپس بگذارید در هوای آزاد خشک شود.

کیف ها و ظرف های غذا خوری

کیف ها و ظرف های غذا خوری می توانند محل باکتری های زیادی به علاوه کپک و مخمر باشند که می توانند باعث ناراحتی گوارشی شوند و حتی شما و خانواده تان را بیمار کنند. کیف ها و ظرف های غذا خوری که در پارچه ای دارند را می توان با چرخه ملایم در آب گرم یا خنک شست و سپس آن را در هوای آزاد خشک کرد. هر بار که از کیف ها و ظرف های غذا خوری قابل استفاده مجدد استفاده می کنید، احتمال آلودگی با باکتری ها وجود دارد ، مگر اینکه به درستی تمیز شده باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا