سبک زندگینکات خانه‌داری

بادوام ترین گیاه آپارتمانی چیست؟

آیا زمانی که صحبت از نگهداری گیاهان آپارتمانی می شود، احساس می کنید دانش و اطلاعات کافی ندارید؟ نگران نباشید، شما تنها نیستید. اگر شما مثل بسیاری افراد هستید که در باغبانی و نگهداری از گیاهان تجربه زیادی ندارند و به نظر می رسد به هر گیاهی که دست می زنید، باعث مرگش می شوید، هنوز هم امیدی وجود دارد که بتوانید گیاهان سبز زنده و سالمی را در خانه نگهداری کنید که رشد خوبی هم داشته باشند.

حتما فکر می کنید که این شرایط برایتان چقدر سخت خواهد بود، درست است؟ گیاهان کمک می کنند تا دکوراسیون خانه تان شاداب و زنده شود و حس و حال خوبی به فضای خانه اضافه گردد. املاک آنلاین هشت گیاه از بادوام‌ترین گیاه آپارتمانی را معرفی می کنند که تقریبا کشته نمی شوند!

بنابراین شما می توانید از زیبایی و سرسبز آنها لذت ببرید بدون اینکه در مورد جایگزین کردن هر کدامشان با گلدان جدید، نگران باشید یا احساس شرمساری کنید که چرا گلدان دکوری سبزتان به رنگ قهوه ای در آمده است.

گیاهان هوازی

این گیاهان هوازی نه تنها بسیار پر طرفدار و محبوب شده است، بلکه نگهداری بسیار راحتی دارد. این نوع از گیاهان برای رشد نیاز به خاک ندارند و به همین دلیل در شیشه های تراریوم که با سنگریزه پر شده باشد هم دوام می آورند. این گیاه با نور مستقیم آفتاب میانه خوبی ندارد و به همین دلیل برای اتاق کار خانگی، نشیمن، حمام و هر فضای دیگری که فقط یک پنجره کوچک برای نور غیر مستقیم داشته باشد، مناسب است. تنها چیزی که این گیاه نیاز دارد این است که هر چند روز یکبار آن را اسپری آب کنید تا ظاهری شاداب داشته باشد.

زاموفیلیا

این گیاه برای افرادی که به تازگی قصد نگهداری از گیاهان را دارند، مناسب است. زاموفیلیا با ظاهر عمودی زیبای خود، نامیرا است و می تواند در گوشه های سایه و حتی روشن خانه زندگی سالمی داشته باشد. این گیاه که از جمله بادوام‌ترین گیاه آپارتمانی محسوب می شود نیاز به مراقبت کمی دارد و زمانی به آبیاری نیاز دارد که خاکش کاملا خشک شده باشد. ماهی یکبار در فضل گرم و هر 8 هفته یکبار در فصول سرد کلفی خواهد بود. کوددهی گیاه زی زی را هر بهار فراموش نکنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا به عنوان یکی از مقاوم ترین ساکولنت ها شناخته می شود. اگر زمانی دستتان دچار سوختگی شود، این گیاه به کمکتان می آید. این گیاه به نور زیاد غیرمستقیم نیاز ندارد و کافی است سه هفته یکبار آن را آبیاری کنید، زمانی که خاک کاملا خشک شده باشد. فقط مطمئن باشید که گلدان و خاک آن زهکشی خوبی داشته باشند برای این منظور در بالای سوراخ های انتهای گلدان تعدادی سنگ قرار دهید و پس بستر اصلی را رویش بریزید. عمده ترین دلیل مرگ ساکولنتها نبود زهکش مناسب است.

گندمی

از جمله بادوام‌ترین گیاه آپارتمانی می توان به گندمی اشاره کرد.گندمی یکی از گیاهان خانگی ایده آل با نگهداری ساده است چون می تواند نور متوسط و بی توجهی را تحمل کند. نیاز این گیاه این است که خاک آن را خصوصا در فصل رشد یعنی بهار و تابستان مرطوب نگه دارید. زمانی که گندمی از سلامت کامل برخوردار باشد، تولید گیاهچه می کند که می تواند به روش خوابانیدن تکثیر شود. برای افراد تازه کار تکثیر کردن کاری دشوار به نظر می رسد ولی باید بدانید این یک فرصت خوب است که شانس خود را امتحان کنید!

برگ عبایی

گیاه برگ عبایی گیاه سرسختی است و همین ویژگی باعث می شود این گیاه نابودنشدنی برای افرادی که تجربه نگهداری ندارند، مناسب باشد. این گیاه هر میزان نور از مستقیم تا غیر مستقیم و سایه کامل را تحمل می کند و به همین دلیل می توانید آن را در هر گوشه ای از خانه تان نگهداری کنید. خاک را مرطوب نگهداری کنید و از زهکشی خوبش مطمئن شوید. برگ عبایی خشکی را هم تحمل می کند. از آنجایی که این گیاه رشد کمی دارد، می تواند سالهای طولانی زندگی کند.

فیلودندرون برگ قلبی

این گیاه یک انتخاب قدیمی برای انتخاب بادوام‌ترین گیاه آپارتمانی به شمار می رود و آن هم دلایل خوبی دارد. علائم این گیاه به خوبی نشان داده می شوند و شما به راحتی متوجه می شوید که نیازش چیست. این گیاه در نور زیاد و غیر مستقیم دوام می آورد. زمانی که متوجه شدید برگ های این گیاه به رنگ زرد تغییر کرده است، نشان می دهد نور زیادی دریافت کرده است.

این گیاه را هفته ای یکبار و زمانی که چند سامتیمتر از سطح خاک خشک شده است، آبیاری کنید. زمانی که برگها شروع به ریختن می کنند، به این معنا است آبیاری بیش از حد و یا کمتر از نیاز انجام می شود. این گیاه بد.ن تنش و استرس وارد محیط جدید می شود.

فیکوس الاستیکا

اگر به فرم شبیه به درخت گیاهان بیشتر علاقه دارید، فیکوس الاستیکا یک انتخاب ایده آل خواهد بود. این گیاه برای افراد کم تجربه انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. در نور زیاد و غیر مستقیم به خوبی رشد می کند و به نگهداری چندانی نیاز ندارد. در طول فصل تابستان خاک را مرطوب نگهدارید و برگها را با پارچه نمدار تمیز کنید. در دیگر فصول ماهی یک تا دوبار آبیار کافیست.

این گیاه رشد سریعی دارد به همین دلیل در ابتدای خرید گلدانش را بزرگ انتخاب کنید تا نیاز نباشد به سرعت گلدان تعویض شود. اگر دوست دارید گیاه را کوچک نگهدارید، می توانید از طریف انتخاب گلدان کوچک رشدش را محدود کنید. به یاد داشته باشید که در اواخر بهار تا اوایل پاییز باید این گیاه را هر دو هفته یکبار تغذیه کنید.

سانسوریا

این گیاه برگ های کشیده و عمودی دارد. این گیاه حتی اگر چند هفته هم مورد بی توجهی قرار گیرد، می تواند شرایط را تحمل کند. بسایر سرسخت است و نگهداری ساده ای دارد. به همین دلیل سانسوریا برای افراد تازه کار و کم تجربه ایده آل خواهد بود. این گیاه نور کم و غیر مستقیم را ترجیح می دهد و بین دو آبیاری باید خاکش خشک شود، پس اگر فراموش می کنید گیاهان را آب بدهید، مشکلی پیش نمی آید! برگهای این گیاه تا 30 سانتیمتر هم رشد می کنند و دارای بافت و طرح و نقش هستند.

با دوام ترین گیاه آپارتمانی

با دوام ترین گیاه آپارتمانی: برگ انجیری Swiss Cheese Plant

کریستین کلسو با صفحه ای به نام workhardplanthard بخشی از خانه خود را به این گیاه با نام علمی Monstera adansonii اختصاص داده است. این گیاه به دلیل حفره های درون برگ هایش شناخته شده، هم درون گلدان های معمولی و هم درون آویزها نگهداری می شود و یکی از با دوام ترین گیاه آپارتمانی محسوب می شود.

با دوام ترین گیاه آپارتمانی: پپرومیا  Green Peperomia

پپرومیا گیاه کوچک گرمسیری و بومی آمریکای مرکزی است، این گیاه به دلیل رشد روی چوب های فاسد و خراب شناخته می شود. نوع سبز آن که در تصویر نیز وجود دارد به نور متوسط نیاز داشته و رشد کمی دارد. این گیاه از گیاهان محبوب جنیفر تائو با نام صفحه اینستاگرامی jenssuccs محسوب می شود.

با دوام ترین گیاه آپارتمانی: ساکولنت ها

تائو هم مانند بسیاری از افراد دیگر به ساکولنت های متنوع و کوچک نیز علاقمند است. این گیاهان به راحتی نگهداری می شوند و به عنوان با دوام ترین گیاه آپارتمانی می تواند مجموعه مناسبی برای شروع باغبانی در خانه باشند.

با دوام ترین گیاه آپارتمانی: آنتوریوم Anthurium Clarinervium

این گیاه بومی مکزیک بوده و دارلن زاوالا عاشق این گیاه با برگهای قلبی شکل است و به عنوان یکی از با دوام ترین گیاه آپارتمانی محسوب می شود. این فرد که صفحه darlinggreenthings را اداره می کند ادعا دارد که مادربزرگش توانسته است یک آنتوریوم را برای 40 سال نگهداری کند.

با دوام ترین گیاه آپارتمانی: Fire Ball Burning Bush

برندون جئون با صفحه شخصی mrplantdad اعلام کرده است که این گیاه، مورد علاقه او است. این گیاه قلبی شکل در پاییز گل می دهد و ظاهر بسیار زیبایی به برگ های او می بخشد و به عنوان با دوام ترین گیاه آپارتمانی محسوب می شود.

با دوام ترین گیاه آپارتمانی: هویا Hoya obovata

داتا هورتس با صفحه اینستاگرامی foliacollective اکسسوری های گیاهی زیبایی به فروش می رساند و با برگزاری ورکشاپ، دوره های آموزشی مخصوص نیز برگزار می کند. او گفته است که گیاه هویا به عنوان با دوام ترین گیاه آپارتمانی مورد علاقه او است و تعداد زیادی از آنها را نگهداری می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا