معماریمعماری و دکوراسیون

رنگ اتاق خواب با انواع آن آشنا شوید!

رنگ توانایی الهام بخشی، تحریک، آرامش، بهبود و حتی تشویش را دارد. این توانایی رنگ‌ها به‌ویژه برای کودکان، که حساسیت بیشتری نسبت به تاثیر رنگ دارند، صادق‌تر است. بنابراین اهمیت انتخاب رنگ مناسب برای اتاق کودک نباید نادیده گرفته شود.

در حالی که دانشمندان مطالب زیادی درباره نحوه تاثیر رنگ بر ذهن و بدن ما فراگرفته‌اند، باید توجه داشته باشیم که برای هر کودک متفاوت است؛ این تعمیم‌ها برای همه اعمال نمی‌شود. اما اگر در مورد نحوه رنگ‌آمیزی اتاق فرزندتان کنجکاو هستید.

رنگ اتاق خواب قرمز

دکوراسیون داخلی قرمز توانایی انرژی دادن به بدن و هیجان‌زده کردن ذهن را دارد و میزان ضربان قلب و شدت تنفس را افزایش می­‌دهد. با این حال، برخی تحقیقات نشان می‌دهند که قرارگیری بیش از حد در معرض رنگ قرمز، باعث تشویق به رفتار تهاجمی و ناتوانی در تمرکز می‌شود. 

جمله آخر: همانطور که در این اتاق نشان داده شده است، قرمز به عنوان یک رنگ خاص استفاده شده است، اما ممکن است بهترین رنگ دیوار برای کودکان پیش‌فعال نباشد.

رنگ اتاق خواب نارنجی
 

با وجود استفاده زیاد، نارنجی نسبت به رنگ‌های دیگر خیلی کمتر درک شده است. این رنگ گرم، دوستانه و جوان پسند و در واقع برای بچه‌ها بهترین انتخاب است، زیرا گفته شده است که باعث کمک به افزایش اعتماد به نفس، برون‌گرایی و استقلال می­‌شود. ماهیت اجتماعی این رنگ نیز باعث ارتباط و همکاری کودکان و دوستانشان می‌شود.

رنگ اتاق خواب زرد


بسیاری از ما زرد را به احساساتی چون شادی و شادمانی مرتبط می‌­کنیم. مطالعات نیز این رنگ روشن و شاد را به انگیزه مرتبط می‌کند؛ رنگ‌های زرد ملایم‌تر می‌توانند به تمرکز کمک کنند، در حالی که رنگ‌های روشن‌تر آن می‌تواند حافظه را افزایش دهد. اما مراقب استفاده از زرد خیلی روشن باشید. در دوزهای زیاد ممکن است احساس آشفتگی و حتی خشم ایجاد کند.

رنگ اتاق خوا سبز


 این رنگ به‌صورت طبیعی تأثیر آرام بخشی روی یک کودک دارد. دانشمندان همچنین دریافته‌اند که رنگ سبز ممکن است باعث بهبود سرعت خواندن و درک مطلب کودک شود. لازم نیست این رنگ ضد اضطراب را به میزان حداقلی حفظ کنید.

رنگ اتاق خوا آبی


  
اثر متقابل با قرمز دارد. آبی، احساس اضطراب، پرخاش و همچنین فشار خون و ضربان قلب را کاهش می‌دهد. کودکان مبتلا به کج‌خلقی یا سایر مشکلات رفتاری می‌توانند از اثرات تسکین‌دهنده اتاق آبی بهره ببرند.

رنگ اتاق خوا بنفش


این رنگ اغلب برای تشریفات بوده، بنفش بلندپروازانه و مطمئن است. این رنگ نیز رنگ شور، خلاقیت، خرد و معنویت است. این رنگ عمیق و احساسی، برای الهام بخشی به احساسات و محبت کودکان بسیار مناسب است. اما اگر فرزند شما به‌طور ویژه احساسی باشد، ممکن است لازم باشد این رنگ را به اشیای خاص محدود کنید.

رنگ اتاق خوا صورتی


 اگر چه معمولا در فضاهای دخترانه وجود دارد، صورتی دارای احساس آرامش‌بخشی است که می‌تواند به هر دو جنس منتقل شود. هر کودکی می‌تواند به سرعت نسبت به محیط صورتی به‌دلیل افزایش سن بی‌انگیزه شود، بنابراین، سعی کنید آثار هنری، لوازم جانبی و منسوجات صورتی را با پس زمینه خنثی همراه کنید.

رنگ اتاق خوا رنگ‌های گرم


 رنگ‌های گرم باعث شادی، دلپذیری و راحتی در اکثر افراد می‌شوند. آنها همچنین می‌توانند فضاهای بزرگ را برای جوانان صمیمی‌تر کنند. البته، این به این معنی نیست که شما فقط محدود به قهوه‌ای و خردلی هستید، از این رنگ‌ها به عنوان بستری برای سایه‌های روشن‌تر و خاص استفاده کنید.

رنگ اتاق خوا رنگ‌های سرد


بعضی از ما رنگ‌های خنک را با محیط‌های استریل مشابه با بیمارستان به یاد می­‌آوریم، اما رنگ‌های سرد و روشن‌تر می‌توانند تاثیری آرامش بخش بر روی کودکان داشته باشند. به علاوه، بسیاری از این رنگ‌ها کمک می‌کنند تا فضاهای کوچک کمی بازتر به نظر برسند. سعی کنید از بعضی رنگ‌های گرم هم استفاده کنید، مثلا می‌توانید رنگ پارچه‌ها را کمی تیره‌تر و گرم‌تر انتخاب کنید.

به ما بگویید: اتاق کودک شما چه رنگی است و چرا این رنگ را انتخاب کرده‌اید؟ ایده‌های خود را در کامنت به اشتراک بگذارید.

منبع: online-real-estate.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا