گردشگریایران‌گردی

با جاهای دیدنی طالقان آشنا شوید!

وقتی صحبت از تهران و کرج می‌شود، همه یاد خیابان‌های پرترافیک، دود و بوی گازوئیل می‌افتند و هیچ‌وقت باور نمی‌کنند که برخی از شهرستان‌های اطراف تهران و کلان‌شهر کرج، بهشتی گمشده در میان مردم هستند. طالقان یکی از همین شهرستان‌های سرسبز و بسیار زیباست. اگر تاکنون به این شهر زیبا سفر نکرده‌اید یا با مکان های دیدنی اطراف آن آشنا نیستید، با ما همراه شوید تا شما را با جاهای دیدنی طالقان آشنا کنیم.

طالقان کجاست؟

طالقان نام شهرستانی زیبا در استان البرز به مرکزیت «شهرک» است که از شمال به مازندران و الموت و از جنوب به ساوجبلاغ و فشگلدره می‌رسد. طالقان در منطقه‌ای ییلاقی در رشته‌کوه البرز قرار گرفته و چیزی در حدود 120 کیلومتر با شهر تهران فاصله دارد؛ این یعنی اگر از طرفداران سفرهای یک‌روزه هستید، می‌توانید خاطره‌ای تکرارنشدنی از سفر به طالقان را برای خودتان رقم بزنید.

معرفی جاهای دیدنی طالقان

  1. سد طالقان و دریاچه آن
  2. آبشار کرکبود از جاهای دیدنی طالقان
  3. آبشار و روستای اورازان
  4. آبشار سوهان از جاهای دیدنی طالقان
  5. روستای دیزان در طالقان
  6. روستای میر در طالقان


1_ سد طالقان و دریاچه آن

 سد طالقان و دریاچه آن

اگر به طبیعت گردی علاقه داشته باشید، حتما نام دریاچه و سد طالقان را شنیده‌اید. سد طالقان که از بزرگ‌ترین سدهای کشور محسوب می‌شود، بر روی رود شاهرود ساخته شده است؛ رودی که از کوه‌های استان مازندران سرچشمه می‌گیرد و از دره طالقان هم عبور می‌کند. سد طالقان از سال 1385 آماده بهره‌برداری شده است و آب آشامیدنی مورد نیاز بسیاری از شهرهای کرج را تامین می‌کند.

سد طالقان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شود. به واسطه شرایط محیطی، اطراف این سد می‌توان چمنزارهای متعددی را پیدا کرد که برای پیک‌نیک و گردش بسیار مناسب هستند. همچنین علاقه‌مندان به ماهی‌گیری می‌توانند ماهی‌هایی همچون کپور، زردپر و قزل‌آلای رنگین‌گمان را در این منطقه صید کنند. گفتنی‌ست آخر هفته‌ها دریاچه سد طالقان حسابی شلوغ می‌شود و بهتر است از قبل، زمان خود را مدیریت کنید.

2_ آبشار کرکبود از جاهای دیدنی طالقان

 آبشار کرکبود

این آبشار بسیار زیبا که در نزدیکی روستای کرکبود در 14 کیلومتری طالقان واقع شده، کوچک اما بسیار دیدنی است. در حقیقت، این آبشار فقط 5 متر ارتفاع دارد، اما حجم و سرعت بالای جریان آب سبب شده تا «کرکبود» در میان صخره‌هایی با ارتفاع 30 تا 50 متر، بسیار باعظمت به نظر رسد. به واسطه رنگ کبودی که کوه‌های اطراف دارند، چنین نامی برای این آبشار انتخاب شده است.

3_ آبشار و روستای اورازان

آبشار و روستای اورازان

در اورازان می‌توانید باغ‌های گردو و لاله بزرگ و بسیاری را پیدا کرنید که شما را شگفت‌زده می‌کنند. جالب است بدانید این شهر زادگاه نویسنده مشهور ایرانی، جلال آل احمد نیز هست و او در گذشته کتابی را به همین نام هم قلم زده است. همچنین در روستای اورازان، بسیاری از آبشارهای زیبای طالقان مثل آبشار حیاط، آبشار خشکه چال، آبشار سرخ بند آبشار وری ید و آبشار سیاه بند جا خوش کرده‌اند.

4_ آبشار سوهان از جاهای دیدنی طالقان

آبشار سوهان

این آبشار در 25 کیلومتری شهرک طالقان و نزدیکی روستای سوهان واقع شده و برای رسیدن به بالای آن باید مسیری پرپیچ‌وخم را طی کنید. افرادی با توانایی متوسط برای آبشار سوهان، به 2 ساعت یا بیشتر زمان نیاز خواهند داشت. «سوهان» از آبشارهای همیشه پرآب طالقان محسوب می‌شود.

5_ روستای دیزان در طالقان

 روستای دیزان در طالقان

دشت‌ها و مراتع سرسبز، صدای پرخروش آب، آرامش نهفته در وزش باد و نغمه‌خوانی پرندگان، تنها بخشی از زیبایی‌هایی هستند که در روستای دیزان می‌توان تجربه کرد. ویژگی بارز این روستا، باز هم محیط ناب و آرام‌بخش است.

6_ روستای میر در طالقان

 روستای میر در طالقان

اگر طرفدار جاهای دیدنی بکر ایران هستید و می‌خواهید آخر هفته را محیطی بسیار دلنشین سپری کنید، توصیه می‌کنیم به روستای میر بروید. این روستای سرسبز در 40 کیلومتری جنوب طالقان واقع شده و به خاطر طبیعت بکر، زیستگاه بسیاری از گونه‌های جانوری است. در حال حاضر نزدیک به 300 نفر در این روستا زندگی می‌کنند.

ما در مجله اینترنتی املاک آنلاین سعی بر آن داریم تا شما را با جدید ترین اطلاعات به روز کنیم لطفا نظرات خود را برای ما در انتهای مقاله به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا