معماریمعماری و دکوراسیون

راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

در راهنمای خرید کابینت آشپزخانه شما را با انواع کابینت آشپزخانه، نکات مهم انتخاب کابینت، جدول قیمت انواع کابینت آشپزخانه و بورس خرید کابینت در تهران آشنا کرده ایم تا بتوانید انتخاب ساده تری برای کابینت آشپزخانه خود داشته باشید.

راهنمای خرید: همه ما مي دانيم كه قلب هرخانه اي آشپزخانه آن است و بدون شك آشپزخانه بايد فضايي داشته باشد تا هم زيبا باشد و هم چيدمان وسايل آن بايد طوري باشد كه شخص در آن احساس آرامش كند. كابينت ها نقش عمده اي درفضاي آشپزخانه مان ايفا مي كنند و به شما كمك مي كند كه چگونه نظم و دسترسي تان به تمامي وسايل مهيا شود. ممكن است سوالاتي براي تان پيش بيايد كه چه كابينتي براي آشپزخانه تان و با توجه به فضاي تان مناسب است. در این مطلب از  املاک آنلاین مي خواهيم قدم به قدم مزايا و معايب، قیمت هر كدام را بررسي كنيم تا شما بهترين انتخاب را داشته باشيد، پس با ما همراه باشید.

کابینت های گلاس

بررسی انواع كابينت آشپزخانه

كابينت ها به 2 دسته اصلي فلزي و چوبي تقسيم مي شوند كه نوع چوبی آن خود به سه دسته ی HighGlass ،‌ MDF و ممبران تقسیم می شوند  که در ادامه مزايا و معايب تمامي آن ها را بررسي مي كنيم:

  • كابينت فلزي: كابينت هاي فلزي چند سالي ست كه جاي شان را به كابينت هاي چوبي داده اند و مي شود گفت به نوعي منسوخ شده اند. از مزاياي كابينت هاي فلزي مي توانيم به مقرون به صرفه بودن از لحاظ هزينه و قيمت ارزان آنها نسبت به كابينت هاي چوبي اشاره كنيم و معايب آنها زنگ زدگي شان در برابر رطوبت ، سرو صدا و رفتن رنگ شان بعد از مدتي است.
  • كابينت چوبي: همان طور که گفته شد،كابينت هاي چوبي خود، به چهار دسته تمام چوبي، MDF ، highGlass و ممبران تقسيم مي شوند.  نكته اي كه در مورد كليه كابينت هاي چوبي وجود دارد اين است كه استفاده از چوب، صرفا در ساخت كابينت ها به دليل سنگيني وزن شان مناسب نيستند.
  • كابينتMDF: مواد اصلي كابينت هاي MDF از نئوپان تشكيل مي شود و روكشي كه روي آن قرار مي گيرد. بعد از ورود اين جنس از كابينت ها به بازار طبيعتا اين محصول طرفدار هاي خود را پيدا مي كند و جاي محصولات قبلي را مي گيردكه البته محصولات جديد هم مزايا و معايب خود را دارند. مزاياي كابينت هايMDF عبارتند از زيبايي ظاهري، تنوع در رنگ و هماهنگي با ديگر وسايل منزل، مقاومت در برابر ضربه و عايقي مناسب در برابر صداست و معايب آن قيمت بالا و همچنين صرف مدت زمان بيشتر براي ساخت و نصب مي باشد.
  • كابينت هاي HighGlass: كابينت هاي هايگلس هم تركيب شان مانند كابينت هايMDF مي باشد با تفاوت اينكه سطح آنها براق هستند و زيبايي دو چنداني دارند. از مزاياي اين جنس از كابينت ها مي توان به سهولت تميزكردن و ضد خش بودن آنها اشاره كرد و معايب آن نيز قيمت بالاي آنها است.
  • كابينت ممبران: نسل جديدي از كابينت هاي كلاسيك است كه بر روي آن با طرح هاي مختلف با دستگاه CNC حكاكي صورت مي گيرد و بعد از حكاكي لايه اي ضد آب بر روي آن قرار مي گيرد و به اسم كابينت هاي سه بعدي نيز معروف است.

کابینت ممبران

نكات مهم در انتخاب كابينت آشپزخانه

از جمله مهمترین نكاتي كه در سيستم آشپزخانه بسيار حائز اهميت است دسترسي آسان به كابينت هايي با عمق زياد است، در چنین مواردی مي توانيم با استفاده از ريل در كابينت دسترسي مان را آسان كنيم. همچنين مي توانيم از كابينت هاي كوچك اكسسوري هاي كنار گاز براي مواد غذايي استفاده كنيم تا دسترسي مان راحت تر باشد. كابينت هاي كناري معمولا به دليل كنج بودن شان چندان مورد استفاده نيستند اما با استفاده از پنل هاي چرخان در كابينت هاي كنج مي توانيم آنها را به بهترين بخش آشپزخانه خود تبديل كنيم. همچنين مي توانيم كابينت هايي كه در آن طبقه بندي فلزي صورت گرفته (كابينت سوپر) براي نگهداري برخی از مواد غذايي بهره ببريم.

راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

نکته ی مهم دیگری که در انتخاب کابینت مدرن جدید باید به آن ها دقت کنید، انتخاب صفحه کابینت است. صفحه هاي كه روي كابينت قرار مي گيرد مي تواند هم از جنس چوب باشد و هم از جنس سنگ و اين موضوع بستگي به سليقه شما دارد. چوب به دليل بافتي كه در خود دارد جلوه اي خاص و همراه با هماهنگي با كابينت ها براي ما فراهم مي كند و روكش سنگي هم جذابيت خاص خود را دارد. براي داشتن صفحه روي كابينت سنگي مي توانيم از سنگ مرمر يا گرانيت استفاده كنيم که قابليت ضد آب و ضد باكتريايي آن نكته ی بسيار مهم این نوع روکش ها است.

مراکز اصلی و بورس خريد انواع کابینت آشپزخانه

براي خريد كابينت در تهران مي توان به خيابان هايي نظير سهروردي و ستارخان اشاره كنيم اما نكته اي كه وجود دارد اين است كه معمولا همه ما در كنار زيبايي به دنبال كيفيت هستيم و كيفيت را در رضايت مندي اطرافيان مان جستجو مي كنيم. براي مثال وقتي رضايت اقوام را از سيستم آشپزخانه اش مي بينيم به دنبال آن ما هم خواهان آن مجموعه هستيم كه به همان ميزان رضايت مان را جلب كنند. بنابراين صرفا مستقيم به مراكز و بورس سيستم هاي آشپزخانه مراجعه نمي كنيم، اما براي انتخاب كابينت مورد نظرمان مي توانيم سري هم به اين مراكزي كه معرفي شد بزنيم و با رعايت تمامي اين نكات و انتخاب تيمي حرفه اي مي توانيم اين بخش از فضاي خانه مان را به بهترين قسمت دکوراسیون منزلمان تبديل كنيم.

راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

قيمت انواع کابینت آشپزخانه

قيمت نصب و اجرای كابينت ها بر اساس جنس، مدل، ابعاد فضا و نوع فعالیت هر شركت با مجموعه اي ديگر متفاوت است. براي مثال گروهی كه يك پروژه اي را با قيمت پیشنهادی 15 ميليون تومان برای شما انجام مي دهد و گروه دیگر همان كار را با 20 ميليون تومان انجام مي دهد. همچنین عناويني مانند يراق آلات به كار رفته مثل: انواع لولا، دستگيره، نوع ريل و … در کنار ميزان تميزي كار، دستگاهي كه ورق هاي چوبي را برش مي دهند، اجرت نصب، اكسسوري هايي كه در كناركابينت ها به كارمي رود در تفاوت قیمت تمام شده کابینت ها موثر است، اما در اينجا ما ميانگين قيمت هاي موجود در بازار را براي شما فراهم كرديم تا تصميم گيري راحت تري داشته باشيد.

نوعمدلقيمت بر اساس هر متر (تومان)
فلزي*140.000
MDFايرانی450.000
تركیه ای500.000
اتريشی550.000
HighGlassايرانی520.000
كره اي580.000
تركيه ای640.000
ممبرانطرح معمولی900.000
طرح کلاسیک1.000.000
طرح مدرن1.100.000

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا