معماریمعماری و دکوراسیون

کابینت های گلاس ، یک انتخاب براق برای آشپزخانه شما!

وقتی صحبت از کابینت های گلاس می شود در ذهن بسیاری از ما فقط کابینت های براقی شکل می گیرد که زیبایی زیادی هم دارند، اما شاید بهتر باشد که اطلاعاتمان را در رابطه با این نوع از کابینت ها افزایش دهیم. در این مطلب از املاک آنلاین تصمیم داریم که به همین موضوع بپردازیم و شما را با همه چیز در مورد کابینت های گلاس آشنا کنیم، پس این مطلب را از دست ندهید.

درباره کابینت های گلاس

این نوع از کابینت ها تفاوت بسیاری با نمونه های ام دی اف دارند و آن استفاده از متریال براق در ساخت محصول است. در زمان ساخت کابینت هایگلاس معمولا برای بدنه داخلی کابینت به سراغ ام دی اف با روکش نازک ملامینه رفته می شود که کابینت سازها به آن ام دی اف سفید صابونی می گویند. این نوع از کابینت ها در واقع نمونه ای پیشرفته تر از کابینت ام دی اف است. معمولا به دلیل براق بودن و درخشش بالای کابینت هایگلاس، این نوع از کابینت ها در میان مردم از اقبال بالایی برخوردار هستند.

یکی از مسائل مهم در رابطه با کابینت هایگلاس ، تفاوت آن با کابینت گلاس است. هیگلاس نوعی ام دی اف است، اما با این تفاوت که با یک روکش پلکسی گلاس پوشیده شده است. این لابه خود نوعی پلاستیک است که ظاهری شفاف دارد. علاوه بر این باید گفت که کابینت های گلاس تنوع رنگی بالایی دارد و این چیزی است که در رابطه با کابینت گلاس صدق نمی کند.

مزایای استفاده از کابینت های گلاس در آشپزخانه

از آن جا که استفاده از کابینت های گلاس در آشپزخانه از محبوبیت بالایی برخوردار است باید به طور دقیق مشخص کرد که کابینت هایگلاس چه مزایایی دارد و به چه دلیل است که امروزه تا این حد مورد استقبال افراد قرار گرفته است. یکی از اولین مسائلی که می توان به آن پرداخت همان موضوع درخشش و براق بودن کابینت هایگلاس است. این ویژگی باعث می شود که این مدل از کابینت ها به عنوان یک چیزی شبیه به منبع نوری نیز مورد استفاده قرار بگیرند. بازتاب نور بالا در کابینت هایگلاس ویژگی ای است که در سایر مدل کابینت ها دیده نمی شود. در چنین شرایطی اگر آشپزخانه شما نور کمی دارد و یا تا حدودی تاریک است، استفاده از کابینت هایگلاس می تواند در استفاده چند برابری از منبع نور موجود در فضا تاثیرگذار باشد.

علاوه بر این موضوع می توان گفت که تنوع رنگ و طرح در کابینت های گلاس بسیار بالاست و شما می توانید بنا بر دکوراسیون آشپزخانه خود انتخاب خوبی داشته باشید. لازم به ذکر است که این نوع از کابینت ها غالبا برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن انتخاب مناسب و البته هوشمندانه ای به شمار می آیند.

از دیگر مزایا کابینت هایگلاس قیمت مناسب آن است. این نوع از کابینت ها با وجود ویژگی های خوبی که دارند قیمت مقرون به صرفه ای دارند و می توانند با بودجه شما هماهنگ باشند.

اگر به دنبال کابینتی می گردید که به نگهداری و تمیزکاری کمتری احتیاج داشته باشد باید بگوییم که کابینت هایگلاس یکی از گزینه هایی است که باید در مورد آن فکر کنید. این نوع از کابینت ها به راحتی تمیز می شوند و می توان لکه های روی آنها را بدون هیچ گونه سختی پاک کرد.

معایب کابینت های گلاس

وقتی از مزایای کابینت های گلاس می گوییم بد نیست به معایب آن نیز اشاره کنیم. یکی از اصلی ترین معایب کابینت هایگلاس آسیب پذیری آن در برابر خط و خش است. کابینت هایگلاس سطوح حساسی دارد و می تواند به راحتی مورد آسیب و خط و خش قرار بگیرد. این نوع از کابینت ها می تواند به راحتی توسط یک جسم سخت خط بیفتد و خش دار شود. با این حال کیفیت ورقه ای که بر روی کابینت هایگلاس شما استفاده شده است نیز تاثیر بسیاری در این موضوع خواهد داشت.

این نوع از کابینت به دلیل بازتاب نور بالایی که دارد می تواند خط و خش هایی را که بر روی آن شکل گرفته را به وضوح نشان دهد. این یعنی ممکن است که مشکل شما دو برابر شود. علاوه بر آن که به راحتی خش می خورد، این خش ها را به وضوح نیز مشخص می کند.

علاوه بر این موضوعات باید گفت که لایه درونی کابینت های گلاس از جنس ام دی اف خام است، این موضوع نشان می دهد که این لایه در برابر رطوبت و آب مقاومت بالایی ندارد و می تواند آسیب ببیند، البته قطعا این آسیب نسبت به کابینت ام دی اف به مراتب کمتر خواهد بود.

چگونگی نگهداری از کابینت هایگلاس

نگهداری از کابینت های گلاس مسئله مهم دیگری است که باید در رابطه با آن مد نظر داشت. اگر بر روی لکه های موجود بر روی کابینت حساس هستید می توانید به سراغ رنگ های روشن آن بروید. رنگ های روشن کابینت هایگلاس می تواند لکه های موجود بر روی سطح را تا حدودی پوشش داده و کمتر نشان دهد.

معمولا بیشتر کابینت های آشپزخانه با داشتن سطوح فرورفته و برجسته خود گرد و خاک بسیاری را به خود می گرفتند، این مسئله در رابطه با کابینت هایگلاس وجود ندارد، بنابراین از این نظر نگهداری از کابینت هایگلاس برای شما چندان سخت نخواهد بود. توصیه ما این است که هر ماه کابینت خود را با پارچه ای نخی آغشته به آب گرم تمیز کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا