بازارچه ساختمانمعماری و دکوراسیون

راهنمای خرید دستگاه بخور 2023

دستگاه بخور به عنوان یکی از وسایلی است که معمولا در خانه ها وجود دارد. این دستگاه می تواند در تنظیم رطوبت خانه به کمک شما بیاید و به علاوه برای شرایط ویژه ای مثل سرماخوردگی و… نیز مفید است. به همین دلیل نیز در این مطلب از املاک آنلاین تصمیم داریم به راهنمای خرید دستگاه بخور بپردازیم تا شما را با ویژگی های این دستگاه، نکات خرید و همین طور قیمت های موجود در بازار آشنا سازیم.

معرفی انواع دستگاه بخور

دستگاه های بخوری که در بازار موجود هستند در دو نوع دستگاه بخور سرد و دستگاه بخور گرم تقسیم بندی می شوند که هر کدام با توجه به ویژگی هایی که دارند بدین شرح خواهند بود:

دستگاه بخور سرد

این نوع از دستگاه های بخور برای افرادی مناسب است که به انواع آلرژی و خشکی پوست مبتلا هستند، چرا که می تواند رطوبت محیط را تامین کرده و فضا را خنک نگه دارد. به علاوه آن که استفاده از دستگاه بخور سرد می تواند گرد و غبار محیط را کنترل کرده و بوی بد را از از بین ببرد. از دیگر ویژگی های این نوع از دستگاه های بخور می توان به راحت تر کردن تنفس، از بین برنده استرس، بهبود سرماخوردگی، ایجاد طراوت و شادابی و… اشاره کرد. این نوع از دستگاه بخور برق کمی مصرف می کند و هیچ گونه خطراتی از جمله سوختگی و دم کردن محیط را ندارد. شما می تواند به جهت ضدعفونی کردن محیطی که فرزند و کودکتان در آن به سر می برد نیز از دستگاه بخور سرد استفاده نمایید. ناگفته نماند که این نوع از دستگاه های بخور معایبی نیز دارد. برای مثال می تواند شرایطی را برای تکثیر قارچ و باکتری فراهم کند، به همین دلیل نیز توصیه می شود که هر روز مخزن بخور را با آب و مواد شوینده به خوبی شست و شو دهید.

دستگاه بخور گرم

این نوع از دستگاه های بخور معمولا در فصل های سردی از سال توسط پزشکان توصیه می شود و می تواند در درمان گرفتگی و عفونت های مجاری تنفسی تاثیرگذار باشد. به علاوه این که این نوع از دستگاه های بخور می تواند با کاهش ذرات معلق موجود در هوا، از حساسیت ها جلوگیری کرده و سرفه های خشک را نیز رفع نماید. ناگفته نماند که بهتر است افرادی که سینوزیت دارند در نیمه دوم سال از این دستگاه در خانه خود استفاده نمایند. از معایب این نوع از دستگاه های بخور نیز می توان به تولید صدای نسبتا زیاد اشاره کرد، چرا که این دستگاه با داشتن المنت های حرارتی قوی خود می تواند صدای زیادی را ایجاد نماید. به علاوه این که به دلیل داغ شدن بدنه دستگاه بهتر است آن را در دسترس کودکان قرار ندهید.

نکات خرید دستگاه بخور

برای این که بتوانید دستگاه بخور مناسبی را برای خود خریداری کنید باید به نکاتی توجه داشته باشید تا در نهایت به بهترین و هوشمندانه ترین گزینه دست یابید. برای مثال خیلی از افراد نمی دانند که دستگاه بخوری که تهیه می کنند برای چه فضایی و با چه ابعادی مناسب است. اگر تصمیم دارید که دستگاه بخور خود را برای چند اتاق و یا فضای کلی خانه مورد استفاده قرار دهید باید به دنبال نمونه های بزرگ تر بروید که معمولا با نام رطوبت ساز کنسولی شناخته می شوند. این نوع از دستگاه های بخور می توانند تا مساحتی نزدیک به سه هزار فوت مربع را تحت پوشش قرار دهد. در مقابل نیز اگر تصمیم دارید که برای فضاهای کوچک تری مثل یک اتاق از دستگاه بخور خود استفاده نمایید می توانید به تهیه دستگاه بخور رومیزی فکر کنید، چرا که این نوع از دستگاه های بخور مخزن مناسبی برای رطوبت رسانی به یک اتاق را دارند.

علاوه بر ظرفیت مخزنی دستگاه بخور، خروجی رطوبت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولا دستگاه های بخور چنین امکانی را برای شما فراهم می آورند تا خروجی رطوبت دستگاه را تنظیم کرده و تحت کنترل خود قرار دهید.

یکی از مسائلی که بسیاری از افراد با آن سر و کار دارند صدای زیاد دستگاه بخور است. معمولا این دستگاه های سر و صدای خود را دارند و شاید در مدل های مختلف میزان این صدا کم و زیاد شود. با این حال توصیه ما این است که با تهیه دستگاه بخور اولتراسونیک از این موضوع راحت شوید. این نوع از دستگاه های بخور امواج صوتی فرکانس بالا در جهت ارتعاش دیافراگم فلزی مورد استفاده قرار می دهند که در نهایت نیز باعث تولید بخارهای ریز و آرام می شود.

معرفی برندهای مطرح دستگاه بخور

امروزه برندهای بسیاری به تولید انواع دستگاه بخور می پردازند که برای خرید دستگاه بخور از میان مطرح ترین آنها می توان به فرش لایت، امسیگ، وین ایر، ریمکس، زیکلاس مد، جووی، الیا، یونیک آروما، یونیکورن، ویکس، متئو، آلپکس، بیورر، هانیل، های تک، بانومد، سانریو، مدل، جی پاس، بیشل، هاردستون، تیدا، مدیسانا، اپتیما، ویزوترند، فلر، ساپر، کانفیدنس، باسئوس، هانیول، وی مد، اکیومد، مدیک، پی نت، سنکور، مایپو، یوگر، بیبی موو، ویونت، چیکا، آنی ساز، ثانی فرولیک، جوی روم، لایکا، سایلن، مروارید، لاموکس، وورف، وکتو، پلد مستر، میوتو ایتالیا، اپکس و… اشاره کرد.

معرفی بورس خرید دستگاه بخور

امروزه فروشگاه های اینترنتی بسیاری به تولید و عرضه انواع دستگاه بخور می پردازند. با این حال اگر تمایل دارید که به صورت حضوری اقدام به خرید دستگاه بخور کنید می توانید به بورس خرید وسایل پزشکی در سه راه جمهوری سر بزنید. به علاوه آن که تمامی داروخانه ها نیز به فروش و عرضه دستگاه های بخور می پردازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا