بازار مسکن

خرید خانه در سوئیس * مشاوره رایگان*

سوئیس که به خاطر کوه‌های باشکوه ، دریاچه‌های زیبا و مناظر خیره‌ کننده‌اش معروف است، محل خانه‌های رویایی بسیاری از مردم است. از کارآفرینان جوان گرفته تا بازنشستگانی که به دنبال لذت بردن از اوقات فراغت خود در یک روستای زیبای سوئیس هستند، داشتن خانه در سوئیس جاه طلبی بسیاری است. با این حال، سوئیس از آنجایی که کشوری گران با بوروکراسی‌های زیاد است، اغلب ممکن است خرید خانه در سوئیس بسیاری دشوار کند.

اجاره یا خرید خانه در سوئیس؟

اگر قصد مهاجرت به سوئیس را دارید، ممکن است به دلیل قوانین و مقررات مختلفی که دولت سوئیس وضع می کند، اجاره یا خرید خانه در سوئیس نسبت به سایر کشورهای اروپایی دشوارتر باشد.

اجاره ملک در سوئیس برای خارجی ها بدون محدودیت است و حتی نباید تحت پوشش قرارداد کتبی قرار گیرد، اگرچه بسیار توصیه می شود. تا آنجا که به قیمت ها مربوط می شود، میانگین قیمت یک آپارتمان یک خوابه حدود 2000 فرانک فرانک در ماه متفاوت است.

خرید خانه در سوئیس

این حقایق باعث می شود که اجاره در مقایسه با خرید خانه در سوئیس گزینه بهتری به نظر برسد. با این حال، یافتن خانه برای اجاره در سوئیس ممکن است زمان زیادی را ببرد. به همین دلیل آژانس های املاک به شما توصیه می کنند که جستجوی خود را سه تا شش ماه قبل از نقل مکان آغاز کنید. علاوه بر این، مدت زمانی که برای یافتن خانه برای اجاره در سوئیس نیاز دارید به درآمد، شغل، مدت اقامت و نوع ملکی که به دنبال آن هستید نیز بستگی دارد. متأسفانه، دانش‌آموزان با بودجه‌های پایین اغلب استانداردهای زندگی را که به آن عادت کرده‌اند به خطر می‌اندازند تا در محدوده بودجه خود باقی بمانند. 

در مقایسه با اجاره، خرید ملک در سوئیس پیچیده تر و از نظر مالی چالش برانگیز است. این فرآیند تحت بسیاری از محدودیت‌ها، مالیات‌ها و استانداردها قرار دارد، به همین دلیل است که اکثر مردم آن را به دست آژانس‌های املاک واگذار می‌کنند.

مطالب مشابه: خرید خانه در کانادا

آیا یک ایرانی می تواند در سوئیس خانه بخرد؟

برخلاف اجاره، خرید خانه در سوئیس برای ایرانی بدون مجوز اقامت غیرقانونی است، مگر اینکه آنها به دنبال خرید خانه در سوئیس در مناطق توریستی باشند. این مناطق توریستی در کانتون های Vaud، Valais، Bern، Obwalden، Uri و Graubünden واقع شده اند. در این کانتون ها، خارجی ها می توانند آپارتمان و خانه در پیست های اسکی بخرند. این توسط قانون Koller (Lex Koller) تنظیم می شود که نوع و مکان ملکی را که خارجی ها می توانند خریداری کنند را تعیین می کند.

خرید خانه در سوئیس

خرید خانه در سوئیس چگونه است؟

مانند هر کشور دیگری، سوئیس نیز تحت تأثیر بحران جهانی مسکن قرار گرفته است. با این حال، وضعیت در مقایسه با سایر کشورهای صنعتی بسیار بهتر است. اگرچه مالکیت خانه در سوئیس به دلیل قیمت مسکن به میزان قابل توجهی پایین است، هزینه های خرید ملک در میان کمترین هزینه ها در اروپا قرار دارد و خریدار بین 0.25٪ تا 3.55٪ از کل هزینه ملک را پرداخت می کند.

خرید خانه در سوئیس

مطالب مشترک: خرید خانه در استرالیا

فرآیند خرید خانه در سوئیس

روند خرید خانه در سوئیس تقریباً مشابه سایر کشورها است. ابتدا باید یک پیشنهاد بدهید که معمولاً از طریق یک نماینده انجام می شود، به خصوص اگر تبعه خارجی باشید. پس از انجام این ابتکار و حصول توافق، روند صدور مجز آغاز می شود. این فرآیند شامل دو مرحله است: اسناد رسمی و امضا.

محضری

قرارداد خرید ملک در سوئیس باید توسط یک دفتر اسناد رسمی تایید شود. در کانتون هایی که سردفتر رسمی دارند، این فرآیند باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود، در حالی که در کانتون هایی که سردفتر خصوصی دارند، می توان این کار را در سردفتری به انتخاب خودتان انجام داد.

امضاها

قرارداد خرید باید توسط سه طرف امضا شود: فروشنده، خریدار و سردفتر. سپس سردفتر اسناد رسمی تغییر مالکیت آن ملک را به اداره ثبت اسناد و املاک اعلام می کند. خودشه! اکنون شما مالک رسمی ملک هستید.

خرید خانه در سوئیس

مطالب مشابه: خرید خانه در دبی

مالیات هایی که باید هنگام خرید خانه در سوئیس پرداخت شود

علاوه بر هزینه ها و هزینه های اسناد رسمی که بین خریدار و فروشنده تقسیم می شود، خریدار ملک در سوئیس باید مالیات نقل و انتقال ملک را نیز بپردازد . این مالیات در سطح ایالتی وضع می شود و معمولاً 1 تا 3 درصد کل قیمت خرید ملک است.

قیمت خرید خانه در سوئیس

همانطور که قبلا ذکر کردیم، سوئیس به عنوان کشوری گران شناخته شده است که در بخش املاک و مستغلات قابل توجه است. قیمت متوسط ​​خانه ها و آپارتمان ها در سوئیس به ترتیب 110000 فرانک، به ترتیب 711 فرانک است. اگر به کمک نیاز دارید، تامین مالی به طور گسترده ای برای مسکن در دسترس است، به طوری که بانک های سوئیسی وام مسکن با نرخ بهره کم، معمولاً زیر 4٪ ارائه می دهند.

خرید خانه در سوئیس

واجدین شرایط خرید خانه در کشور سوئیس

افراد خارجی که قصد خرید خانه سوئیس را دارند، حتماً باید از دولت مجوز رسمی برای خرید خانه در سوئیس دریافت نمایند. در بعضی مواقع دولت برای متقاضیان خرید ملک محدودیت هایی را اعمال می نماید و به طور کل شرایط سخت گیرانه ای برای خرید ملک توسط خارجیان در این کشور وجود دارد. از جمله این محدودیت ها می توان به این مورد اشاره کرد که یک فرد خارجی در سوئیس فقط می تواند ملک یک خارجی را خریداری نماید. البته اگر شما با ویزای کاری در سوئیس اقامت داشته باشید نیازی به مجوز خرید ملک ندارید.

از محدودیت های دیگری که برای خرید خانه در کشور سوئیس توسط خارجیان وجود دارد این است که فرد فقط تا سال اول می تواند تغییرات و ساخت و ساز در خانه خریداری شده انجام دهد.

خرید خانه در سوئیس

مطالب مشابه: خرید خانه در انگلستان

چگونه خانه ای برای خرید در سوئیس پیدا کنیم؟

ساده ترین راه برای خرید خانه در سوئیس استفاده از آژانس املاک و مستغلات است. این آژانس ها به شما کمک حرفه ای می کنند تا جستجوی ملک خود را بر اساس ویژگی هایی که می خواهید ملک شما داشته باشد محدود کنید. داشتن مشاوران املاک عالی است، اما برای خدمات خود هزینه ای دریافت می کنند. اگر نمی خواهید پرداخت کنید، یک گزینه رایگان به شکل پورتال املاک آنلاین موجود است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا