معماری

رنگ زدن کابینت‌های آشپزخانه‌

به گزارش املاک آنلاین: آیا کابینت‌های شما، از چشم افتاده‌اند یا منظره‌ی زشتی را به وجود آورده‌اند؟
آیا زمانی که می‌خواهید یک بشقاب بردارید، حس می‌کنید که یک شلوار پاچه گشاد و پیراهن یقه پروانه‌ای به تن دارید؟ (تیپ زمان‌های قدیم). اگر پاسختان بله است، شاید وقت آن رسیده باشد که بپذیرید کابینت‌های شما نیاز به نو شدن دارند. همیشه ساخت یک دید و منظره ی جدید، شما را میلیون‌ها تومان به خرج می اندازد. در عوض، تصور کنید که یک رنگ جدید، چطور کابینت های آشپزخانه‌تان را از این رو به آن رو می‌کند.

بیایید نگاهی بیندازیم به این که رنگ‌ها چه زمانی بهتر جواب می‌دهند، چه رنگ‌هایی استفاده کنید و چگونه خودتان کابینت‌ها را رنگ بزنید.

آیا بهتر است کابینت‌ها را رنگ بزنید یا به کلی تعویض‌شان کنید؟

قبل از آن که رنگ زدن را آغاز کنید، بدنه‌ی کابینت‌ها را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید کابینت‌ها دارای استحکام کافی برای رنگ زدن دوباره هستند یا نه؟!

چوب‌های صدمه دیده و ترک‌دار یا خسارات ناشی از آب‌دیدگی نشانه‌های هشداردهنده‌ای برای تعویض – نه رنگ‌زدن دوباره – هستند. علاوه بر این، اگر کابینت‌ها به اندازه‌ی کافی برای شما و خانواده‌تان مناسب نیستند شاید لازم باشد به فکر تعویض آنها باشید. اگر این طور تشخیص می‌دهید که کابینت‌های‌تان وضعیت خوبی دارند و فقط نیاز به نو شدن دارند، برای رنگ زدن کابینت‌ها آماده شوید.

نکات لازم برای رنگ زدن کابینت ها

آشپزخانه‌ها شلوغ‌ترین و پر رفت و آمدترین مکان خانه هستند، پس باید مطمئن شوید که طراحی آشپزخانه زیبا و جذاب باشد و زیبایی خانه را به خوبی منعکس کند. 

معمولا فکر می‌کنم برای کابینت‌ها رنگ‌های خنثی مثل سفید، بژ و خاکستری به آشپزخانه‌ی شما یک منظره‌ی زیبا و جذاب می‌بخشد. کابینت‌های سفید پرطرفدارترین کابینت‌ها هستند.

همچنین میتوانید از چند رنگ برای رنگ آمیزی کابینت ها استفاده کنید تا سبک خودتان را به خوبی به نمایش بگذارید.

جزیره آشپزخانه مکان خوبی برای استفاده از رنگ‌های روشن و متغیر است. این کار جزیره را در کانون دید و توجه قرار می‌دهد. 

روش دیگر استفاده از ترکیب دو رنگ است تا کمی مغایرت و هیجان به فضای آشپزخانه اضافه شود. هنگام ترکیب کردن دو رنگ مطمئن شوید که رنگ تیره تر را در پایین کابینت‌ها و رنگ روشن را در بالای کابینت‌ها به کار بگیرید.

توصیه‌ی کارشناس: من از رنگ‌های بنجامین مور ( Benjamin Moore’s North Sea ) در پایین کابینت‌ها و رنگ‌های میدومیست ( Meadow Mist ) در بالای کابینت ها استفاده کرده‌ام و یا از رنگ های شروین ویلیامز ( Sherwin-Williams’ Cityscape ) در پایین کابینت ها و آلاباستر ( Alabaster ) در بالای کابینت‌ها.

چگونه آشپزخانه را رنگ بزنیم؟

انجام رنگ زدن به تنهایی بسیار به صرفه خواهد بود اما زمان بیشتری می‌گیرد و صبوری زیادی می‌خواهد. اینجا قدم به قدم به شما آموزش داده خواهد شد که چگونه کابینت‌های‌تان را رنگ بزنید و باعث شوید که دوباره مثل سابق عالی به چشم بیایند.

۱. محیط آشپزخانه و محدوده‌ی رنگ کاری را به خوبی مهیا کنید.

نکته‌ی اول: کف خانه را با مقوای نازک یا پارچه، از چکه کردن رنگ مصون نگه دارید.

۲. کابینت‌ها را جدا کنید.

درهای کابینت‌ها، کشوها و هر نوع دستگیره، لولا، قفل و هر ابزار دیگری را با پیچ گوشتی باز کنید. از ترتیب قرارگیری کابینت‌ها و ابزارها مطمئن شوید تا پس از انجام کار، به آسانی سرجای خود قرار گیرند.

توصیه‌ی کارشناس: برای نصب آسان در پایان کار، روی کابینت‌ها و کشوها با مداد شماره گذاری کنید.

۳- همه چیز را تمیز کنید.

همه‌ی قسمت‌های کابینت را از هرگونه لکه و آلاینده‌ی باقی مانده از پخت و پز و هرچیز دیگری پاک کنید. بعضی قسمت‌ها نیازمند شوینده‌های شیمیایی هستند؛ مثل یک قاشق چای‌خوری محلول شوینده یا چند قطره مایع ظرفشویی درنصف سطل آب. به جای آنها می‌توانید از دو قاشق غذاخوری سرکه‌ی سفید خالص با یک گالن آب استفاده کنید.

۴. سنباده کاری.

سطح کابینت‌ها را با استفاده از یک سنباده‌ی مناسب، بسابید و سپس با یک پارچه‌ی نرم تمیز کنید. سپس هر گرد و غباری را به بهترین شکل ممکن تمیز کنید تا از تمیزی سطوح کابینت‌ها مطمئن شوید.

توصیه‌ی کارشناس: نیازی نیست آنقدر سنباده بزنید تا به سطح برهنه‌ی چوب برسید، وجود رنگ باقی مانده‌ی قبلی روی چوب ایرادی ندارد.

۵. لایه‌ی اول رنگ را آغاز کنید.

لایه‌ی اول رنگ را روی تمام درها و کناره‌های کابینت بزنید، این کار باعث می‌شود رنگ اصلی به خوبی روی چوب بنشیند. بهترین گزینه برای بتونه‌ی قبل رنگ، رنگ‌های براق هستند مثل رنگ روغن، هر دو باعث می‌شوند چوب‌های تیره تر از دید محو شوند.

اگر لازم است لایه‌ی دوم بتونه را هم بزنید.

توصیه‌ی کارشناس: اگر مایل بودید می‌توانید بین بتونه‌ی اول و رنگ اصلی هم از سنباده استفاده کنید.

۶. زمان انتخاب رنگ، مطمئن شوید که از مرغوب‌ترین رنگ استفاده می‌کنید. 

بسیاری از کارشناسان رنگ‌های بنجامین مور یا شروین ویلیامز را پیشنهاد می‌کنند که دارای تنوع زیادی هم هستند. اگرچه این رنگ‌ها گران‌تر هستند، اما به هیچ وجه روی کیفیت رنگ‌ها خساست به خرج ندهید، مخصوصا اگر قصد دارید خودتان رنگ زدن را انجام دهید.

۷. دوباره رنگ بزنید.

کابینت‌ها را با یک قلم مو رنگ بزنید و سپس با یک غلتک اسفنجی ادامه دهید تا مطمئن شوید هیچ اثری ازقلم مو باقی نمانده باشد. حتما درها و کشوها را بیرون از خانه رنگ بزنید تا گردوغبار موجود در هوای خانه را به خود جذب نکنند.

توصیه‌ی کارشناس: اگر بودجه‌ی کافی دارید، از یک رنگ‌پاش حرفه‌ای استفاده کنید. کارشناس فروشگاه رنگ محل شما می‌تواند به خوبی ابزار مناسب شما را پیشنهاد کند.

۸. کار را تمام کنید.

زمانی که کاملا رنگ‌ها خشک شد، درها و کشوها را مثل روز اول نصب کنید. سپس همه چیز را با پیچ گوشتی نصب کنید، اگر ابزارها را زمان باز کردن منظم چیده باشید، نصب کردن آن‌ها برایتان آسان خواهد بود.

اگر مطمئن نیستید که به خوبی بتوانید از پس رنگ کابینت‌ها بر بیایید، به فکر استخدام یک کارشناس حرفه‌ای باشید. جدا از آنکه چه کسی این کار را انجام می‌دهد، امیدواریم در بروز کردن و نوسازی آشپزخانه‌تان موفق باشید.

نوبت شماست: آیا تا به‌حال کابینت‌های آشپزخانه‌تان را رنگ کرده اید؟ از تجربه خود در کامنت‌ها برای ما بنویسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا