معماریمعماری و دکوراسیون

طراحی سرویس بهداشتی لوکس ، 9 ایده برای داشتن یک فضای چشمگیر!

حمام یکی از پرکاربردترین فضاهای هر خانه است که طراحی صحیح آن می تواند علاوه بر ارتقا کیفیت بصری، بهبود عملکرد آن را نیز در پی داشته باشد. شاید به نظر شما طراحی حمام کار چندان سختی نباشد! اما باید همین ابتدا بگویم که سخت در اشتباه هستید زیرا طراحی اصولی چنین فضای کوچکی همراه با تاسیسات فراوان نیازمند مهارت و خلاقیت است. اگر قرار است تغییر دکوراسیون حمامتان را انجام دهید باید بدانید در کنار بحث زیباسازی آن باید از همین الان در خصوص مواردی چون شیرآلات، تهویه، تاسیسات و لوله کشی ها بیندیشید!
پس با ما در ادامه این مطلب همراه شوید تا هر آن چه در مورد طراحی سرویس بهداشتی لوکس این فضای پرکاربرد نیاز دارید با شما به اشتراک بگذاریم!

راه حل های تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی

وقتی صحبت از استفاده مکرر می شود باید انتظار فرسودگی را هم داشت! بله فضاهایی هم چون حمام که دائما در حال استفاده هستند معمولا در پس از گذشت 20 سال به محیطی فرسوده تبدیل می شوند. این فرسودگی چه به معنای زوال لوله های آب، چه شکسته شدن کاشی ها، چه گرفتگی راه تخلیه آب باشد، همگی یک هدف را دنبال می کنند: بازسازی و تغییر دکوراسیون! حمام ها فضاهای کوچک و بسته ای هستند اما با این وجود طراحی اصولی و خلاقانه آن ها بسیار حائز اهمیت است. برای بازی با رنگ و بافت آماده اید؟

پیش از آنکه دست به کار شوید!

قبل از آن که شروع به طراحی سرویس بهداشتی لوکس فضای حمامتان کنید بهتر است با نمونه های موجود آشنا شده و از آن ها ایده بگیرید. هیچ راهی بهتر از دیدن نمونه کارهای خوب ذهنتان را باز نخواهد کرد! نکته مهم دیگر انتخاب صحیح متریال و مصالح است! توجه داشته باید که انتخاب متریال فضای تر نباید تنها از روی ظاهر و با در نظر گیری زیبایی صورت گیرد. ویژگی های دیگری هم چون کیفیت و دوام را نیز مد نظر قرار دهید. نکته مهم دیگر برآورد هزینه هاست. با نگاهی دقیق به بودجه ای که در اختیار دارید، آگاهانه جلو بروید. اگر قصد دارید خودتان بازسازی و تغییر دکوراسیون حمامتان را بر عهده گیرید، با مطالعه این مطلب و فراگیری نکته های آن با آگاهی بیش تری دست به کار شوید!

انتخاب مصالح مناسب برای دیوار

کاشی ها به دلایل مختلفی در حمام به کار می رود. انتخاب آن برای دیوارها مزایا بسیاری دارد. برای مثال انعکاس نور در این گونه از متریال ها سبب روشن تر کردن فضا و هم چنین بزرگ تر دیده شدن آن می شود. از طرفی تمیز کردن آن نیز راحت تر بوده  و دوام مناسبی دارد. نحوه استفاده از کاشی بر روی دیواره حمام حالات مختلفی دارد. برای مثال می توانید تنها بخشی از دیوارها را با کاشی پوشانده و باقی را با رنگ زینت بخشید؛ یا به طور کل از کاشی استفاده کنید. اگر می خواهید همانند این نمونه طراحی سرویس بهداشتی لوکس بخشی را با رنگ بپوشانید باید دقت نمایید که برای بخش دوش حمام فضایی ایجاد نمایید تا آب به اطراف نپاشد. در خانه ها ایرانی معمولا به این نکته توجه نکرده و همین امر باعث می شود تماما به استفاده از کاشی در سراسر حمام روی بیاورند. بدین منظور می توانید برای مثال از یک محفظه تلقی جهت قرار گیری دوش حمام استفاده کرده و در بخشی از فضا از رنگ استفاده کنید. به طور کلی رنگ ها خنثی محبوب ترین رنگ برای فضای حمام هستند که سبب سبکی و بزرگ تری دیده شدن فضا می شوند. در انتخاب رنگ دقت نمایید که در برابر رطوبت مقاومت مناسبی از خود نشان داده و کاشی مورد نظر نیز از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

نورپردازی را دست کم نگیرید!

نورپردازی یکی از مهم ترین بخش ها در طراحی داخلی محسوب می شود که اغلب نادیده گرفته شده و یا اصولی انجام نمی شود. نورپردازی صحیح فضای حمام می تواند نقش بسیار زیادی در بهبود کیفیت آن ایفا کرده و سبب روشن تر شدن و در نتیجه بزرگ تر دیده شدن فضا می شود. اگر مشکل سیم کشی دارید باید کار را به برق کار بسپارید. انتخاب نوع روشنایی و چراغ های این فضا از اهمیت بسیاری برخوردار است. چنین فضایی از امکان قرار دادن اکسسوری های چندانی برخوردار نیست؛ بنابراین با انتخاب صحیح چراغ می توانید با یک تیر دو نشان بزنید! از لامپ ها LED جهت صرفه جویی در مصرف انرژی و طول عمر بیش تر استفاده نمایید. توجه داشته باشید که بیش از حد فضا را نورانی ننمایید!

انتخاب کفپوش مناسب در طراحی سرویس بهداشتی لوکس

گزینه های بسیار زیادی جهت کفپوش در طراحی سرویس بهداشتی لوکس وجود دارد که با توجه به سبک طراحی و ویژگی های درخور فضا می توانید نسبت به انتخاب آن ها اقدام نمایید. اما به طور کلی کف پوش هایی با قطعات بزرگ تر برای حمام هایی با مساحت های کوچک مناسب تر هستند. هنگام انتخاب کف پوش به مقاومت آن ها در برابر آب و اصطکاکشان توجه نمایید؛ انتخاب متریال فضاهای تر باید با وسواس بیش تری نسبت به سایر فضاها صورت گیرد. یکی از محبوب ترین کف پوش های مورد استفاده در چنین محیط هایی، کاشی های وینیلی هستند. قبل از انتخاب کف پوش خود در مورد تکنولوژی های جدید تحقیق کرده و به روز عمل کنید! برای مثال استفاده از کف پوش هایی که امکان گرم شدن کف را میسر می سازند این روزها بسیار توجهات را به خود جلب کرده اند. چنین کف پوش هایی هم سبب گرم شدن کف در فصل سرما هم خشک شدن سریع تر آن ها می شوند.

انتخاب مناسب تاسیسات سرویس بهداشتی

تحقیقات نشان می دهد، تاسیسات و پرداخت کار معمولا 20% از بودجه شما را در بازسازی حمام و سرویس بهداشتی به خود اختصاص می دهد. بنابراین انتخاب وسایل و تجهیزات مناسب و صحیح اهمیت بسیاری دارد. برای آن که بتوانید بهتر انتخاب کنید از خود بپرسید که این حمام برای چه کسی است؟ برای مثال اگر برای کودکانتان است به سراغ کف پوش لمینت پلاستیکی بروید که هم بادوام و ارزان بوده و تمیز کردنشان آسان است. هم چنین از کوارتز به جای سنگ مرمر استفاده کنید و مطمئن شوید که درب های شیشه ای که برای محفظه دوش حمام در نظر گرفته اید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد. به طور کلی به سراغ ساخت و سازهایی با کیفیت بالا مانند قطعات تمام برنجی و PVD بروید که در برابر خراش مقاومت می کنند.

خرید وان و دوش حمام برای طراحی سرویس بهداشتی لوکس

هر خانه ای وان حمام نیاز دارد! درست است که از نظر بسیاری از ما چنین کاری مقرون به صرفه نیست و یا حمام های آپارتمان های ایرانی این روزها آن قدر کوچک شده اند که نمی توان جایی برای دوش در نظر گرفت، اما وجود وان از لحاظ بصری و نیز برای فروش خانه در آینده یک مزیت محسوب می شود. نگران کمبود جا نباشید، امروزه طرح های خلاقانه و جمع و جور بسیاری در دسترس است که حتی یک کنج کوچک می تواند جواب گوی آن ها باشد. برای منطقه بندی فضا و چیدمانی صحیح می توانید کاشی ها را در بخش های وان و دوش تغییر طرح و بافت دهید. توجه داشته باشید که کاشی های انتخابی در این بخش ها باید دارای جذب آب کم تر از 3% باشند (پایین تر از آنچه برای کف توصیه می شود). هم چنین ضریب اصطکاک بیشتر از یا مساوی 0.60 برای چنین ناحیه ای مناسب تر است.

استفاده از تزیینات دکوری برای دکوراسیون سرویس بهداشتی

در بندهای پیشین در مورد انتخاب چراغ صحیح که جنبه ی دکوری نیز داشته باشید صحبت کردیم، یادتان هست؟ در کنار چراغ دیگر چه چیزهایی می تواند نقش دکوری برای فضای حمام را ایفا کند؟ اگر کمی خلاق باشید می توانید ایده های جالبی برای طراحی سرویس بهداشتی لوکس پیدا کنید. برای مثال طرح کابینت حمام می تواند به گونه ای انتخاب شود که خود بار تزیینی فضا را به دوش بکشد. هم چنین آینه هایی فانتزی و یا خاص در بازار موجود هستند که می توانید آن ها را خریداری کرده و یا طرح های مخصوص به خود را سفارش دهید. در کنار موارد گفته شده، جا صابونی های زیبا و دکوری، آویزهای فانتزی مخصوص حوله و نقاشی های منحصر به فرد می توانند را به هدفتان برسانند.

برای یک دکوراسیون خوب از کجا الهام بگیریم؟

اینترنت و دنیای مجازی امروزه منبعی از الهام برای افراد سراسر دنیا محسوب می شوند. در واقع پیدا کردن ایده کار بسیار ساده و بی دردسری است. کافی است از واژگان کلیدی مناسب استفاده کنید تا با دنیایی از ایده رو به رو شوید. وب سایت ما را در این زمینه فراموش نکنید!

تحریریه: املاک آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا