محوطه سازیمعماری و دکوراسیون

تزیین بالکن کوچک ، ایده هایی که هرکسی عاشقش خواهد شد!

فضای کافی در اختیار ندارید اما دلتان برای داشتن سهمی هرچند کوچک از فضای باز پر می کشد؟ شاید باور نکنید اما هرچقدر هم که بالکنتان کوچک باشد، باز هم می توانید با استفاده از ایده های خلاقانه آن را تبدیل به مکان محبوب و مورد علاقه خود کنید. اهمیت این موضوع زمانی فزونی می یابد که زندگی شهری و ماشینی، اسکان در خانه های نقلی و آپارتمان نشینی جای خالی فضاهای باز و سبز را بیش از پیش نشان می دهد. از این رو برخورداری از فضایی هر چند کوچک در ارتباط با محیط بیرون می تواند از بعد روانشناسی بسیار تاثیرگذار باشد. با ایده هایی از تزیین بالکن کوچک که در این مطلب از املاک آنلاین به شما معرفی خواهیم کرد می توانید بلافاصله دست به کار شده و بالکن منحصر به فرد خودتان را بیارایید!

یک جای مناسب برای چای بعد از ظهرها!

یک مبل کوچک، میز کوچک و دیواره ای تشیکل شده از گیاه بامبو! این ایده بی نهایت ساده و کاربردی است مخصوصا اگر دلتان نمی خواهد توسط همسایگان دیده شوید، ایده ی گیاهان بامبو برای تزیین بالکن کوچک عالی است. در این صورت هم فضای سبز و دلنشینی برای خود دست و پا کردید هم محفوظ مانده اید!

جایی برای استراحت!

خیلی از ما علاقه داریم در هوای باز به استراحت پرداخته و حتی خواب بعد از ظهرمان را در چنین فضایی تجربه نماییم. بدین منظور تنها کافی است یک مبل تخت خواب شو کوچک دست و پا کرده و آن را مملو از بالشت های گرم و نرم کنید. اگر مجبور به خرید مبلمان بالکن هستید، به سراغ مبلمان مخصوص فضای بیرون روید تا هم در برابر شرایط جوی با دوام تر باشد و هم هماهنگی بهتری با فضای بیرون برقرار کند. جهت ایجاد مکانی آرامش بخش نیز همانند تصویر آورده شده از سایه بان های سبک بهره برید.

نورپردازی را فراموش نکنید!

نور یکی از مهم ترین ارکان در دکوراسیون فضا می باشد که همان طور که اجرای صحیح آن می تواند چیدمان فضا را تا حد زیادی بهبود بخشد، اجرای نادرست آن نیز می تواند تاثیرات منفی ایجاد کند. از این رو با استفاده از انواع روشنایی ها سعی کنید محیطی صمیمی و دوست داشتنی و در عین حا آماده برای استفاده در شب خلق کنید. توجه داشته باشید که در تزیین بالکن کوچک نور اهمیت بسیار بالایی دارد.

تزیین بالکن کوچک به صورت ساده!

اگر به هر دلیلی نمی خواهید زیاد بر روی تزیین بالکن کوچک خود وقت صرف کنید، نمونه بالا حداقل ها در چیدمان چنین فضایی را نشان می دهد. بهتان پیشنهاد می کنم از قرار دادن گیاهان همیشه سبز در این فضا خودداری نکنید. آن ها معجزه خواهند کرد!

اینجا بخشی از خانه است!

بعضی از ما وقتی به فضای بالکن می اندیشیم برای آن یک کفش و دمپایی جدا تصور می کنیم زیرا تا به حال به فکر مفروش کردن آن فکر نکرده بودیم! مفروش کردن بالکن دو حسن بزرگ دارد. اول این که می توانید همانند دیگر بخش های منزل با دمپایی خانه و یا پای برهنه بر روی آن قدم گذاشته و احساس تعلق بهتری داشته باشید. دوم آن که طرح و رنگ فرش می تواند تاثیر بسیار زیادی در تزیین بالکن کوچک شما گذاشته و نقص های آن را جبران نماید.

تزیین بالکن کوچک با چمن مصنوعی!

بعضی از ما که در شهرهای شلوغ زندگی می کنیم آنقدر کمبود فضای سبز را احساس می کنیم که دلمان می خواهد تا آن جا که توان داریم این نیاز را رفع کنیم. مفروش کردن کف بالکن با چمن مصنوعی یکی از راه هایی است که می توانید بدین منظور امتحان کنید. اما به یاد داشته باشید درست است که چمن مصنوعی بسیار مقاوم تر از چمن طبیعی است اما از آن نباید انتظار احساس و طراوتی که از نوع طبیعی آن حاصل می شود را داشته باشید.

به استقبال رنگ ها بروید!

به اطراف خود بنگرید! اکثر آپارتمان ها رنگ هایی مرده و دلسرد کننده دارند. بنابراین بهتر است فضای کوچکتان را با رنگ های شاد و زندگی بخش بیارایید تا نشاط و شادی لازمه را به شما ببخشد.

کمی لوکس تر!

به جای استفاده از فرش و موکت می توانید از طرح های مختلف سنگ یا روکش استفاده کنید. هم چنین انتخاب مبلمان به صورت لوکس و خاص تر می تواند شما را در دست یابی به مقصودتان یاری دهد.

خودتان بسازید!

اگر از نرده های موجود در بالکنتان احساس خوبی ندارید و فکر می کنید فضایتان را محفوظ نمی کند کافی است با استفاده از تعدادی چوب بامبو این نقص را جبران کنید. تصویر بالا یک نمونه عالی در تزیین بالکن کوچک است.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون بالکن کوچک ، همین چند متر برایم کافی است!

یک کنج مخصوص به خود بسازید!

شاید شما هم مانند من بیشتر طرفدار فضاهای صمیمی و دوست داشتنی باشید تا فضاهای لوکس! چنین فضاهایی احساس بهتری به مخاطب داده و شاید بتوان گفت در مهمانانتان نیز احساس بهتری ایجاد خواهد کرد. ترغیب شده اید که این سبک را دنبال کنید؟ به تصویر بالا به خوبی دقت کنید و از آن ایده بگیرید.

کمی محفوظ تر!

اگر در محرمیت فضا اصرار دارید می توانید به جای دیوار کشی از چنین طرح های بافت داری استفاده کنید که نه مثل دیوار کاملا پوشیده بوده و شما را از محیط بیرون محروم می دارد و نه طرح ساده و یکنواختی دارند. در ضمن وقتی از این طرح ها به جای فرم های ساده استفاده می کنید، نوعی بازی نور و سایه را در فضا ایجاد می کنید که خود می تواند به عنوان یک عنصر اساسی و اصلی در دکوراسیون شما به حساب بیاید.

به جزییات دقت کنید!

آراستن یک فضا تنها معطوف به انتخاب نوع مبلمان و متریال به کار برده شده در فضا نیست بلکه نحوه چیدمان و به کار بردن المان ها نیز تاثیر بسیار زیادی در نتیجه نهایی خواهد داشت. برای مثال نمونه بالا به جای استفاده گلدان معمولی گل، آن ها را در سبدهای قیفی شکل به دیوار متصل کرده است که خود به تنهایی تبدیل به دلیل خاص جلوه کردن فضا شده است.

در تزیین بالکن کوچک خود خلاق باشید!

اگر فضایتان آنقدر کوچک است که امکان قرار دادن میز را ندارید، کافی است به جای تسلیم شدن کمی خلاقیت به خرج دهید! تصویر بالا نشان دهنده این است که هیچ فضایی آنقدر کوچک نیست که شما را به خواسته هایتان نرساند مگر آن که خلاقیت نداشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا