بازارچه ساختمانسبک زندگی

چرا در نمای ساختمان از سنگ استفاده می شود؟

استفاده از سنگ تنها مختص سالهای اخیر نیست بلکه اگر نگاهی به بناهای بازمانده در دوران قبل از اسلام نیز داشته باشیم قطعا متوجه خواهیم شد که استفاده از سنگ و ستون های سنگی بسیار رایج بوده است. علاقه زیادی برای استفاده از نما کلاسیک و سنگ نمای رومی وجود دارد چرا که می‌تواند بیانگر حس شکوه و تجمل باشد و نظر هر بیننده را به خود جلب کند و طرفداران زیادی داشته باشد.

سنگ نما علاوه بر اینکه مزیت های بسیار زیادی دارد و زیبایی منحصر به فردی داشته بلکه سبب شده تا در میان نماهای دیگر از جذابیت بیشتری بهره‌مند باشد. شاید بارها و بارها این نکته در خصوص استفاده از سنگ نما مطرح شده باشد که استفاده از انواع سنگ از جمله سنگ سفید در شرایط مختلف آب و هوای از مقاومت بالایی برخوردار بوده بوده و بدون وجود مشکل می تواند تا سالیان طولانی باقی بماند.

برای اجرای سنگ نما رومی یا نما کلاسیک از سنگ استفاده می شود که یکی از اصلی ترین متریال های مصرفی در این رابطه می باشد. متاسفانه برخی از افراد بجای استفاده از سنگ، سیمان سفید را به دلیل کاهش قیمت به کار می‌گیرند و قطعاً نمی توان نما کلاسیک بی نظیری در این شرایط ایجاد کرد و تنها استفاده از سنگ می تواند ماندگاری و ارزش ملکی و کیفیت را برای شما به وجود بیاورد.

انواع سنگ

در خصوص اجرای سنگ نمای رومی یا نمای کلاسیک از سنگ های متفاوتی استفاده می‌شود که می‌توان به سنگ تراورتن، سنگ مرمریت، سنگ مرمر و…. اشاره کرد. هر کدام از این سنگ ها ویژگی های خاص خود را دارند اما معمولاً رایج ترین سنگی که برای این نماها استفاده می شود سنگ تراورتن است.

سنگ تراورتن از دسته سنگ های آهکی به شمار می‌رود و در نهایت حاصل از رسوبات چشمه های آب گرم است. به همین جهت کیفیت بسیار بالایی دارد و همچنین جذب آب بالا و در کنار وزن سبک آن موجب شده تا طرفداران زیادی داشته باشد و البته عایق صوت و حرارت نیز بوده است.

از محبوب ترین سنگ های تراورتن می‌توان به سنگ عباس آباد، سنگ حاجی آباد، طبس و… اشاره نمود.

هر کدام از این سنگ‌ها قیمت های متفاوتی دارند مثلاً در خصوص تعیین قیمت سنگ عباس آباد مواردی چون ابعاد و ضخامت سنگ، نوع فرآوری و مواد مصرفی، یکی بودن سورت ها، رنگ زمینه ای و… نقش تاثیر گذاری داشته اند.

سنگ عباس آباد

 یکی از معروف ترین سنگ هایی که در بازار وجود دارد سنگ عباس آباد بوده است که سوراخ ها و حفره هایی دارند که موجب می شود تا راحت تر به ملات بچسبد. 

در زمان تشکیل در معادن در خصوص تولید این سنگ ممکن است رگهای تیره یا روشنی داشته باشد و بر روی ظاهر سنگ نشان داده میشود. سنگ عباس آباد در بازار شامل رنگ لیمویی، بژ، سفید، نسکافه ای، شکلاتی روشن قرمز مایل به نارنجی بوده است. در میان انواع رنگ ها، سنگ سفید بسیار خاص و منحصر به فرد بوده و به همین جهت می‌توان در قسمت‌های مختلفی به کار برده شود.

از اصلی ترین ویژگی هایی که برای سنگ عباس آباد مطرح می‌شود و آن را به یک گزینه بسیار ایده آل در خصوص کاربرد در سنگ نما تبدیل کرده است می توان به موج های زیبا و خاص، ظاهری مناسب و جذاب برای نما ساختمان، مقاوم در مقابل شرایط مختلف جوی، داغ نشدن در مقابل تابش نور آفتاب، چسبندگی بسیار عالی ملات به سنگ عباس آباد، رنگ روشن مایل به سفید، ساب پذیری بسیار بالا و… اشاره کرد.

صنایع سنگ ایران مهر

اگر به دنبال یکی از بهترین مجموعه ها به منظور خرید انواع سنگ های باکیفیت و با قیمت های منصفانه هستید کافیست که کارخانه سنگ ایران مهر را انتخاب کنید.

این مجموعه به عنوان تولید کننده انواع سنگ تراورتن عباس آباد می باشد که این نمونه سنگ را در انواع سورت های متفاوت تولید می کند و در اختیار تمام هم وطنان در سراسر ایران عزیز می گذرد.

فعالیت مجموعه صنایع سنگ ایران مهر از سال ۱۳۵۲ بوده است و توانسته با تجربه کاری خود اقدام به تولید سنگ های گوناگون و باکیفیتی نماید و رضایت مشتریان عزیز را به دست بیاورد همچنین با بهره مندی از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا و کادر مجرب و متخصص، تولیداتی در شآن مشتریان اماده نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا