بازارچه ساختمان

سنگ کریستال سفید

مقدمه

​​​​​​​سنگ چینی که به آن سنگ کریستال هم می‌گویند و یکی از سنگ های پرکاربرد در حوزه ساختمان سازی می‌باشد و تقریبا این نوع سنگ، تنها سنگی می‌باشد که در نمای خارجی و دکور داخلی کارایی دارد.

برای فضای داخل ساختمان مناسب می‌باشد به دلیل این که مثل گرانیت رادیو اکتیو نیست و برای داخل ساختمان هم مناسب می‌باشد به دلیل این که بر عکس مرمریت در مقابل شرایط آب و هوایی استحکام زیادی دارد.

در این نوشته از مجموعه دنیای سنگ فرهان با سنگ کریستال سفید آشنا خواهیم شد.

مزایا استفاده از سنگ کریستال

استفاده کردن از سنگ کریستال سفید مزایا و ویژگی های زیادی دارد که در این جا برخی از این فواید را ذکر می‌کنیم.

1- این نوع سنگ در مقال شرایط جوی خیلی مقاوم می‌باشد و به سادگی می‌توان از این سنگ در نمای  بیروین ساختمان‌ها، پله و سنگ‌فرش خیابان‌ها استفاده نمود.

2- به خاطر این که رنگ این سنگ‌ها ‌سفید و روشن است گرما را به خود جذب نکرده و طبیعت آن سرد است به همین دلیل در جاهای گرمسیر بیشتر از نمای این سنگ استفاده می‌کنند.

3-  این مدل از سنگ مثل سنگ مرمر امکان عبور نور را از خود دارد و از این بابت اگر فراوری سنگ با کیفیتی دارا باشد رقیب خیلی خوبی برای سنگ مرمر می‌باشد.

4- مقاومت خیلی بالای این نوع سنگ در مقابل نفوذ کردن آب و ماده های اسیدی استفاده این سنگ را داخل سرویس های بهداشتی بلامانع  کرده.

5- این سنگ استحکام بالایی در مقابل ضربه دارد و به سادگی ترک نمی‌خورد.

۶- این مدل سنگ قابلیت حکاکی دارد و این امکان را برای تولید مصنوعات سنگی ایجاد نموده است.

۷- این سنگ مقاومت سایشی خیلی مناسبی دارد و از این سنگ می‌توان در جاهای شلوغ استفاده نمود.

8- این سنگ دارای قیمت پایینی نسبت به بقیه برندهای سنگ ساختمانی است.

 معایب سنگ کریستال

1-این نوع سنگ در طرح و رنگ خود تنوع ندارد و این دلیلی است که از این نوع  در دهه گذشته کمتر استفاده شده است.

 2-خیلی به سختی می‌توان چسبندگی را از عیب های این سنگ بر شمرد اما این نکته را هم باید به یاد داشته باشیم که چسبندگی آن در حد وسط سنگ تراورتن و گرانیت می‌باشد نه اینقدر چسبندگی زیادی مثل تراورتن خواهد داشت و نه همانند سنگ گرانیت نچسب است که مجبور به پیچ نمودن سنگ به بدنه ساختمان باشیم.

3- از مد افتادن هم یکی دیگر از عیب های آن است با این که این مدل سنگ، از سنگ‌های خلی قدیمی حوزه سنگ کشور است و در دهه ۷۰ و ابتدای دهه ۸۰ از پرکاربردترین انواع سنگ‌ها ‌در کارهای ساختمانی بوده است اما به دلیل تنوع خیلی پایین در طرح و رنگ و همین طور پایین بودن کیفیت آن کمتر مورد استفاده بوده است.

با بهتر شدن کیفیت فراوری آن که در این سال‌ها ‌توجه خاصی به این قضیه شده است امید می‌رود که در بازار کشور دومرتبه مطرح گردد و خوش شانسی که سنگ تراورتن را در آغوش گرفت دوباره برای این سنگ اتفاق بیفتد.

استفاده از سنگ چینی در داخل ساختمان

​​​​​​​سنگ کریستال سفید امکان عبور دادن نور را از خود دارند و به همین دلیل انتخاب خیلی خوبی برای فضاهای شیک هستند. این مزیت مخصوص به سنگ های مرمر نیست اما اگر سنگ چینی خیلی خوب فراوری گردد رقیب خوبی برای سنگ های مرمر می‌باشد اما لازم به ذکر است همه آن‌ها ‌این امکان را ندارند. اگر دنبال این مزیت و خصوصیت باشید نیاز به هزینه کردن خیلی زیاد برای سنگ مرمر نیست. قضیه‌ای  که تاثیر فراوانی را در پایین آوردن استفاده از این مدل سنگ دارد استفاده کرده آن در فضاهای درجه چندم می‌باشد همین چیز سبب شده که بعضی‌ها ‌گمان کنند این سنگ کیفیت زیادی ندارد. خوشبختانه در سال های اخیر این مدل سنگ چینی با کیفیت خیلی عالی فراوری می‌گردد و استفاده از آن مزایای زیادی هم دارد.

سخن پایانی

در این نوشته در رابطه با سنگ کریستال سفید و مزایا و معایب آن اطلاعات خوبی به دست آوردیم. این نوع سنگ به دلیل کیفیت خوبی که دارد امروز برای امورات مختلفی از جمله نمای داخل ساختمان و بیرون آن استفاده می‌شود.

 این سنگ به دلیل رنگ سفیدی که دارد هم زیبایی بیشتری نسبت به بقیه انواع سنگ‌ها ‌دارد و هم قابلیت های بی نظیری دارد. اگر قصد خرید این محصول را دارید به کارشناسان ما مراجعه نمایید. دنیای سنگ فرهان بیش از ده سال سابقه درخشان در ساخت و عرضه انواع سنگ های لوکس و شیک ساختمانی دارد. این مجموعه همواره تلاش می‌کند تا بهترین و با کیفیت‌ترین  سنگ‌ها ‌را به دست مصرف کنندگان برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا