سبک زندگینکات خانه‌داری

فوت و فن اسباب کشی راحت چیست

به طور معمول تغییر خانه و جا به جایی آن برای تمامی افراد به نوعی تبدیل به یک دغدغه می شود. اینکه اسباب کشی را از کجا باید شروع کرد و آن را چگونه پیش برد مسئله ای است که خیلی از افراد نمی توانند از پس آن برآیند. به همین دلیل هم بدون برنامه ریزی و دقت پیش می روند و در نهایت نیز درگیر موقعیتی شلوغ و دیوانه کننده می شوند و لذت داشتن خانه ای تازه برای زندگی را از خود می گیرند. به همین دلیل هم در این مطلب از املاک آنلاین تصمیم داریم به این موضوع بپردازیم و شما را با  فوت و فن اسباب کشی راحت آشنا کنیم. پس بهتر است که با همه دغدغه هایی که تا به حال در رابطه با اسباب کشی تان داشته اید خداحافظی کرده و به راحتی جا به جا شوید.

شروعی هوشمندانه داشته باشید

اولین کاری که برای داشتن یک اسباب کشی راحت باید انجام دهید آن است که آرامش خود را حفظ کرده و اسباب کشی را بزرگ از چیزی که هست تصور نکنید. چنین تصوری نداشته باشید که با غول و یا کوه بزرگی رو به رو هستید و نمی توانید از پس آن برآیید. این تفکر به شما استرس زیادی می دهد و باعث می شود که تمرکزتان را از دست دهید و گیج شوید. بنابراین بهتر است که در ابتدا لیستی از تمامی کارهایی که باید انجام دهید به طور ریز به ریز تهیه نموده و بعد با مدیریتی دقیق شروع کنید. این کار به شما کمک می کند تا در وقتتان صرفه جویی کرده و با خیال راحت به کارهایتان برسید.

از شر وسایل قدیمی خلاص شوید

در رابطه با فوت و فن اسباب کشی راحت این موضوع را در نظر بگیرد، خیلی از افراد عادت دارند که وسایل قدیمی و به درد نخور خود را نگه دارند و دلشان نمی آید که آنها را دور بیندازند. باید بدانید که اسباب کشی بهترین فرصت است تا بتوانید از شر تمامی این وسایل قدیمی راحت شوید. بهتر است بار اضافه ای برای جا به جایی خود باقی نگذارید و هر چیزی را که فکر می کنید دیگر به دردتان نمی خورد دور بیندازید. این کار به شما کمک می کند که دیگر در زمان بسته بندی وسایل سردرگم و یا گیج نشوید و بدون آن که وقتتان را بیش از حد تلف کنید، وسایل مورد نیاز را بسته بندی نمایید.

شکستنی ها را جدا کنید

بهترین کاری که در فرایند بسته بندی وسایل خود می توانید انجام دهید آن است که وسایل شکستنی خود را به صورت جداگانه بسته بندی کنید، این روش یکی از مهمترین راه حل های فوت و فن اسباب کشی راحت است. برای آن که ظروف، مجسمه ها و یا هر وسیله شکستنی دیگری که دارید در زمان جا به جایی ترک نخورد و آسیبی نبیند بهتر است که قبل از قرار دادن آنها در جعبه، دورشان را با روزنامه و یا فوم های مخصوص بپیچید تا به صورت ضربه گیر عمل کرده و از ظروف شما محافظت نمایند. در کنار این موضوع، بهتر است که بر روی جعبه ای که ظروف شکستنی تان را درون آنها قرار داده اید یادداشت کنید که محتوای جعبه شکستنی است تا در زمان جا به جایی توجه و دقت بیشتری برای حمل و نقل آن جعبه ها صورت گیرد و بعد از مستقر شدن در خانه جدیدتان نیز دسترسی راحت تر و سریع تری به ظروف خود داشته باشید.

لباس ها را در کشو نگه دارید

در صورت امکان بهتر است که لباس هایی را که در کشوهایتان دارید در زمان جا به جایی خالی نکنید و اجازه دهید که سر جای خودشان بمانند. فقط کافی است که کشوها را از کمد جدا کرده و به صورت جداگانه حملشان کنید. این کار به شما کمک می کند که هم از وزن کمد بکاهید و جا به جایی آن را آسان کنید و هم آن که لباس هایتان را از جای خودشان خارج نکنید و نظم آنها را هم چنان حفظ نمایید. فقط توصیه ما این است که سطح روی کشوها را بپوشانید تا لباس هایتان بیرون نریخته و یا گرد و خاک نگیرند.

مراقب وسایل گرانبها باشید

شما باید وسایل گرانبهایی از جمله طلاها و مدارک شخصی تان را در جایی مجزا و البته مشخص شده قرار دهید و آنها را در زمان جا به جایی همراه خود داشته باشید تا از بابت امنیت آنها اطمینان خاطر داشته باشید ، این نکته را به عنوان مهمترین نکته فوت و فن اسباب کشی راحت در نظر بگیرید.

اتاق ها را تفکیک کنید

بهتر است که در زمان اسباب کشی خود، هر یک از فضاهای خانه را تفکیک کرده و نام هر کدام را بر روی جعبه ها و بسته بندی هایشان مشخص کنید. برای مثال تمامی وسایل اتاق خواب خود را به صورت تفکیک شده در چند جعبه مشخص قرار دهید و نام اتاق خواب مشخص را نیز بر روی آن بنویسید. با این کار می توانید در زمانی که به خانه جدیدتان نقل مکان کردید و مستقر شدید بتوانید هر یک از وسایل را در اتاق های مشخص خود قرار دهید و در زمان چیدمانشان نیز سرعت عمل بیشتری پیدا کرده و از اتلاف وقت جلوگیری نمایید.

لیستتان را به روز کنید

یکی دیگر از فوت و فن اسباب کشی راحت تهیه لیست است. در هر بخش از اسباب کشی لیستی را که تهیه کرده بودید به روز کنید. این به روز رسانی می تواند شامل مشخص کردن وسایل موجود در هر کدام از جعبه ها نیز بشود. با داشتن این لیست دیگر خیالتان راحت خواهد بود که هر جعبه مختص به چه وسایلی است و چه مدت زمانی را برای خالی کردن و چیدن آنها نیاز خواهید داشت. با این کار در صورتی که یکی از وسایل درون جعبه را بخواهید دیگر لازم نیست تمامی جعبه ها را خالی کنید تا به آن چیزی که می خواهید دست یابید.

از متخصصین کمک بگیرید

امروزه شرکت هایی که در زمینه اسباب کشی و جا به جایی وسایل منزل فعالیت می کنند گسترش بسیاری پیدا کرده اند و خیلی بیشتر از گذشته می توانند در زمان اسباب کشی به کمک شما بیایند. برخی از آنها حتی در بسته بندی کردن وسایل نیز شما را یاری کرده و جعبه هایی مقاوم و تفکیک شده در اختیارتان قرار می دهند. با کمک گرفتن از این شرکت ها می توانید بخش زیادی از بار سنگین اسباب کشی و جا به جایی خود را سبک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا