سبک زندگینکات خانه‌داری

اسباب کشی دانشجویی ; نکاتی که باید بدانید

تحریریه: املاک آنلاین

دانشجویی دورانی است که درآمدی از خودتان ندارید و در تمام مسائل مالی به خانواده وابسته‌اید. به همین دلیل است که تقریباً تمام دانشجویان در طول مدت تحصیل خود در دانشگاه تحت محدودیت شدید بودجه قرار دارند و مجبورند تا حد امکان برای اسکان، وعده‌های غذایی، اسباب کشی دانشجویی و سایر هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند.

یکی از هزینه‌های تحصیل در شهرهای دیگر هزینه جابجایی وسایل مورد نیاز در فواصل زمانی بین ترمی است. چون چه زندگی در خوابگاه را انتخاب کرده باشند و چه خانه دانشجویی گرفته باشند باید امکانات رفاهی را که به آن نیاز دارند همراه خود بیاورند و با توجه به جابجایی خوابگاه یا خانه دانشجویی هر ترم یا هر سال نیاز به یک اسباب‌کشی کوچک دارند.

خوشبختانه، روش‌های مختلفی وجود دارد که دانشجویان دانشگاه می‌توانند در پس انداز خود صرفه جویی کرده و در بسته‌بندی و آماده‌سازی برای حرکت در کالج کارآمد باشند.

نکات مهم برنامه‌ریزی برای اسباب کشی دانشجویی

برنامه‌ریزی مناسب باعث می‌شود که دانشجویان در طی جابجایی و اسباب‌کشی تجربه کار را به مراتب آسان‌تر، اقتصادی‌تر و کم فشار‌تر کنند. تعدادی از نکاتی که در حین اسباب کشی دانشجویی به شما کمک می‌کند عبارتند از:

  • از قبل بدانید که چه وسایل و کالاهایی قبلاً در محل اسکان جدید وجود دارند. به عنوان مثال، اگر در حال حاضر یک کتری در آشپزخانه هست، دیگر نیازی به آوردن کتری دیگری ندارید.
  • قبل از اسباب کشی به خانه یا اتاق جدیدتان سر بزنید و به محیط اطراف خود نگاه کنید. این کار به شما کمک می‌کند هنگام ورود به محل اقامت جدید، احساس آمادگی بیشتری داشته باشید.
  • حمل‌ونقل ممکن است مهمترین چیز هنگام اسباب کشی دانشجویی باشد. گزینه‌های مختلفی از جمله وسیله نقلیه شخصی، وسیله نقلیه خانوادگی یا دوستان، کامیون اجاره، تریلر حمل‌ونقل یا کانتینر ذخیره‌سازی وجود دارند که بسته به موقعیتتان می‌توانید هر یک را انتخاب کنید.
  • زمان اسباب کشی را از قبل با خوابگاه یا صاحب‌خانه جدیدتان هماهنگ کنید.
  • بپذیرید که زندگی دانشجویی کمبودهای زیادی نسبت به زندگی در خانه پدری دارد و شما مجبورید بیشتر امکانات خوابگاه یا خانه دانشجویی مثل آشپزخانه و حمام را با بقیه شریک شوید. پس لوازمی را که واقعا به آن‌ها احتیاج دارید بیاورید اما از آوردن موارد غیرضروری خودداری کنید.

نکاتی برای بسته‌بندی و اثاث‌کشی

  • وسایلی را که قصد دارید آن‌ها را کنار بگذارید از وسایلی که می‌خواهید همراه خود ببرید جدا کنید. این کار را قبل از بسته‌بندی وسایل انجام دهید تا به اشتباه یک مورد غیر ضروری را بسته بندی نکنید. امکانات خوابگاه در بیشتر دانشگاه‌ها اندک است و فضای آن‌ها نیز محدودیت دارد. پس در انتخاب وسایل ضروری دقت کنید. وسایلی را که نمی‌خواهید، به امور خیریه اهدا کنید یا برای فروش در وب‌سایت‌های دست‌دوم فروشی قرار دهید.
  • اگر به یک خانه یا آپارتمان دانشجویی می‌روید، اطمینان حاصل کنید که قبل از روز حرکت، اتصالات تلفن ثابت و اینترنت آب و برق و گاز انجام شده باشد.
  • سعی کنید حرکت خود را در اواسط هفته انجام دهید. آخر هفته‌ها زمانی است که سایر افراد اسباب‌کشی می‌کنند و احتمال دسترسی و پیداکردن راحت‌تر کامیونها و تجهیزات اسباب کشی دانشجویی در وسط هفته بیشتر خواهد بود.
  • وسایل کوچک را در وسایل بزرگ بسته بندی کنید. از وسایل دیگری مانند کیف‌های ورزشی، کوله پشتی، کیف خرید پارچه و حتی کیف‌های دستی استفاده کنید. وسایل سبک را درون کیسه‌ها قرار دهید و سپس این کیسه‌ها را در جعبه‌های بزرگ قرار دهید.
  • وسایل شکستنی را میان لباس‌ها و پتو بپیچید.
  • یک لیست خرید از وسایلی که می‌توانید پس از مستقر شدن در محل تهیه کنید داشته باشید. به این ترتیب از جابجا کردن بخش زیادی از وسایل راحت می‌شوید و بارتان سبک می‌شود.
  • برای بسته‌بندی جابجایی و اسباب کشی دانشجویی از خانواده و دوستانتان کمک بگیرید. با این کار هم حجم کارتان کم می‌شود و هم استرس و اضطرابتان. نگران به زحمت افتادن آن‌ها نباشید چون بعدا می‌توانید در اسباب کشی‌های آن‌ها جبران کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا