معماریمعماری و دکوراسیون

طراحی سینما تیراژه و نکات آن

طراحی سینما و لابی سینما تیراژه پروژه ی جدید استودیو معماری آدمون به معماری طراحان برگزیده ای چون شبیر موسوی ، امیررضا فاضل و مهدی کلاهی است که امروز به بررسی بخش های مختلف آن پرداخته ایم. معماری: در این مطب از املاک آنلاین، این بار به سراغ پروژه ی جدید استودیو آدمون ، تحت عنوان طراحی لابی سینما تیراژه دو ، با مساحت 130 مترمربع رفته ایم. در حقیقت این پروژه، بازسازی و رفع نواقص فضای طراحی شده قبلی در راستای معرفی درست و رونق دادن سینمای موجود در این مجموعه است.همان طور که از اسمش پیداست این مجموعه واقع در مرکز خرید معروف تیراژه 2 واقع شده و با یک طراحی موفقیت آمیز توانسته است دعوت کنندگی لازم را در فضا ایجاد کند. بنابراین با مطالعه ی این مطلب و همراهی با ما ، به شناخت بیش تری از طراحی سینما دست یابید.

مشخصات عمومی طراحی سینما تیراژه

  • نام پروژه: لابی سینما تیراژه 2
  • موقعیت: اتوبان امام علی ، تهران ، ایران
  • معماران: استودیو آدمون
  • معمار مسئول : شبیر موسوی ، امیررضا فاضل ، مهدی کلاهی
  • تیم طراحی: مسعود الماسی ، فرشاد حبیبی
  • مساحت: 130 مترمربع
  • سال ساخت: 2017
  • عکاسان : سید محمد حسین سعادتیان ، مهدی کلاهی

طراحی سینما تیراژه از کجا آغاز شد؟

همان طور که پیش تر ذکر شد این پروژه واقع در مرکز خرید مشهور تیراژه 2 است که لابی مذکور مربوط به اولین شعبه مجموعه سینمایی بشرا ، در طبقه ی فودکورت این پاساژ واقع شده است. عدم طراحی سینما به شیوه ی درست و اصولی این مجموعه باعث شد تا سینمای این پاساژ از چشم ها دور بماند و مراجعه کنندگان بدون اطلاعی از وجود سینما در این مجموعه به آمد و رفت خود ادامه دهند.

طراحی ورودی درست جهت دعوت کنندگی در چنین فضایی بسیار ضروری می نمود بدین منظور تیم طراحی استودیو آدمون ، طراحی لابی این مجموعه را عهده دار شد.

فضای لابی سینما تیراژه قبل از طراحی چگونه بود؟

لابی این بخش قبل از بازسازی، شامل دو سطح با اختلاف ارتفاعی تقریبا 2متر در اتصال با پله ها، یا به عبارت دیگر دارای دو فضای غیر فعال و یک مسیر دسترسی بود. از آن جایی که کاربری سینما با عدم فعالیت ناسازگاری دارد ، طراحی مجدد این لابی راه حلی جهت بیرون آمدن از این بحران بود.

چه تغییراتی در زمان بازسازی لابی سینما تیراژه ایجاد شد؟

لابی مورد نظر به گونه ای طراحی شد تا مانند یک بازیگر در صحنه ی فیلم برداری، دعوت کننده ی مراجعه کنندگان به درون مسیری پر رمز و راز بوده و آن ها را از روی فرش قرمز، فریم به فریم در ترکیب با صحنه هایی که توسط حرکت مراجعه کنندگان در بخش های مختلف پروژه ایجاد شده است، عبور دهد. لابی به عنوان یک توالی پویا در بستر آن نمایش داده می شود ؛ در نتیجه، منجر به یک تجربه ی  فضایی متفاوت در دیدگاه ها ، افق ها و حرکات می شود.

بدین منظور ، سطح پایین تر لابی به سه بخش تقسیم شد که از سطح زمین در رسیدن به نیم اشکوب بالایی ، بلند شده است. نرده ها نیز تا رسیدن به سقف امتداد پیدا می کنند. امتداد آن ها ادامه پیدا کرده تا سقف تبدیل به چراغ های خطی متعدد شود که باعث شکستن امتداد دید و تبدیل آن به فریم های گوناگون در هنگام گذر کردن مراجعه کنندگان از فضا می شود. پس از آن ، همه جا با یک رنگ قرمز پوشیده شده تا کل فضای لابی به یک حجم یکپارچه در بخش فودکورت تبدیل شود.

بررسی پلان و مقطع لابی سینما تیراژه

اگر شما هم از طراحی سینما و لابی آنلذت بردید و دوست دارید با جزییات بخش های دیگر آن آشنا شوید می توانید با بررسی پلان و مقطع آن به سادگی با جزییات بیشتر این خانه مدرن و شگفت انگیز آشنا شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا