معماریمعماری و دکوراسیون

فنگ شویی خانه و نکات مهم آن

فنگ شویی در خانه می تواند تا حد زیادی به داشتن محیطی شاداب و سرزنده کمک کند. دانستن اصول فنگ شویی کمک بسیاری به شما خواهد کرد که در این مطلب می خواهیم شما را با ترفندهای استفاده از این علم در خانه آشنا کنیم. اگر به داشتن محیطی شاداب و سرزنده فکر می کنید، دانستن اصول فنگ شویی کمک بسیاری به شما خواهد کرد. ایجاد تعادل بین محیط کار و زندگی و هم چنین دست یابی به ایده آل ترین دکوراسیون، از جمله مواردی است که همه ی ما خواهان آن هستیم . برای رسیدن به این مهم، آشنایی به اصول فنگ شویی ضروری می نماید.

واژه ی فنگ شویی در ترجمه به معنی نسیم روی آب است ، بدین تفسیر که باد انرژی را پخش کرده و آب آن را حفظ می کند. از آن جایی که خانه ی افراد مانند آینه، منعکس کننده ی زندگی آنان است، اگر بخشی نادیده گرفته شود و یا انرژی منفی از خود ساطع کند بر روی ساکنان خود نیز اثر خواهد گذاشت. حال چگونه می توان با استفاده از اصول فنگ شویی به دکوراسیونی ایده آل و محیطی سرشار از شادابی و وفور نعمت در سال 2023 دست یابیم ؟ برای پاسخ به این سوال ، این مطلب از املاک آنلاین را دنبال کنید.

اصول فنگ شویی در ورودی خانه

درب ورودی خانه را در بهترین شکل نگه دارید.  ورودی خانه به عنوان بخش دعوت کننده و نشان دهنده ی غنای محیط ، بایستی در بهترین شرایط خود نگهداری شود . به منظور جذب انرژی مثبت به داخل فضا ، قرار دادن گیاهان و نورپردازی مناسب در اطراف در ورودی ضروری است .

فنگ شویی راهروهای ورودی

راهروی ورودی خانه را سامان دهید. جهت چرخش انرژی مثبت در فضا ، بهتر است راهروی ورودی همیشه مرتب و سامان یافته باشد . به جای قرار دادن جالباسی ، از کمد لباس برای نگهداری لباس ها و کفش ها استفاده کنید و بعد از اتمام کارتان ، حتما در آن را ببندید تا مانع حرکت انرژی نشود . برای حداکثر استفاده از اصول فنگ شویی ، با قرار دادن یک آینه ی زیبا و گل های تازه ، دکوراسیون خود را کیفیت بخشید . استفاده از گل های تازه انرژی محیط را به سرعت بالا می برد.

اصول فنگ شویی در آشپزخانه

اجازه ندهید گاز و سینک در تقابل با هم باشند. آشپزخانه یک فضای حیاتی است که به عنوان یک منبع تغذیه و انرژی برای ساکنانش تصور می شود. مطمئن شوید که سینک و گازتان در مقابل هم نباشند، زیرا از نظر قواعد فنگ شویی، این همانند برخورد آب و آتش است. محل قرار گیری گاز نیز حائز اهمیت است . هیچ گاه گاز را در زیر پنجره یا در مقابل در آشپزخانه قرار ندهید . به جز این موارد ، انتخاب رنگ مناسب نیز نقش مهمی ایفا می کند؛ بنابراین سعی کنید از رنگ مشکی و قرمز زیاد استفاده نکنید ، زیرا این دو رنگ نیز در مقابل هم و تقویت کننده ی دیدگاه آب و آتش است.

اصول فنگ شویی در انتخاب مبلمان

از مناسب بودن مبلمان پذیرایی مطمئن شوید. مناسب بودن مبلمان انتخابی این فضا از جمله نکاتی است که باید به آن توجه کرد. هم چنین هیچ دری نباید با مبلمان مسدود شود . محل قرارگیری کاناپه ی اصلی نیز بهتر است در مقابل دیوار قرار گیرد تا این گونه حس حمایت را تقویت کند. برای افزایش انرژی مثبت ، یک لامپ در گوشه ی اتاق به صورت مورب و ترجیحا رو به روی در اتاق قرار دهید.

نورپردازی مناسب بر اساس اصول فنگ شویی

فضا یا میزناهارخوری به عنوان نقطه ی تمرکز در فنگ شویی، باید محیطی را خلق کند که اهالی خانه با گردهم آمدن و تمرکز بر غذا خوردن اوقات خوبی را سپری کنند .  برای بهینه سازی انرژی در این فضا ، یک آینه روی دیوار نصب کنید تا میز ناهارخوری را منعکس کند. هم چنین استفاده از گل تازه بر روی میز را فراموش نکنید.

انتخاب رنگ اتاق خواب بر اساس فنگ شویی

برای تجربه ی خوابی راحت و آسوده ، از رنگ های روشن و خنثی بهره ببرید . هم چنین بهتر است تخت خوابتان در جلوی دیوار قرار گیرد و حتما بالا تختی داشته باشد . در حالت ایده آل بهتر است در امتداد مسیر در اتاق نباشد . استفاده از پاتختی در طرفین تخت در ایجاد حس حمایت در افراد موثر است. با استفاده از چراغ ها و شمع های فانتزی کمی فضا را رمانتیک کنید .

اصول فنگ شویی در فضاهای مرطوب

همیشه فضای حمام و سرویس بهداشتی را تمیز نگه داشته و در توالت فرنگی و نیز فضا را بسته نگه دارید . با استفاده از گیاهان داخل آب (نه گلدان) ، به حرکت انرژی در فضا کمک کنید .

فنگ شویی در فضاهای بیرونی خانه

از دیدگاه فنگ شویی حیاط نماینده ی آینده ی شماست به همین جهت سعی کنید که همیشه زیبا به نظر برسد . استفاده از گیاهان و گل های زیبا در تزیین آن حائز اهمیت می باشد . جهت ایجاد انرژی مثبت و تقویت حس حمایت ، نرده ها و حصارها و نیز دیوارها هم باید در بهترین شکل خود نگهداری شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا