بازارچه ساختمانسبک زندگی

خرید و قیمت میلگرد آجدار نیشابور

میلگردهای آجدار فولادی برای جلوگیری از ترک خوردگی در بتن استفاده می‌شوند. میلگردهای آجدار نیشابور با جذب تنش به استحکام مصالح ساختمانی کمک می‌کنند و در عین حال توزیع یکنواخت کشش‌های ناشی از انبساط و انقباض بتن را فراهم می‌نمایند. به طور کلی میلگردهای آجدار در سایزهای مختلف تهیه و تولید می‌شوند و به دلیل تنوع زیادی که دارند در موارد بسیاری قابل استفاده هستند. با توجه به اینکه میلگرد نیشابور جزء محبوب‌ترین نوع مقاطع فولادی است، لازم است هنگام خرید نکات زیر را مد نظر قرار بدهید:

معرفی برند میلگرد نیشابور

خوشبختانه ایران در شمار کشورهایی قرار دارد که کارخانه های متعددی به تولید و ساخت میلگرد در آن مشغول هستند. یکی از برندهای تولید کننده میلگرد در ایران، کارخانه میلگرد نیشابور است. کارخانه میلگرد نیشابور تحت عنوان فولاد خراسان در شرق کشور ، فعالیت می‌کند و انواع میلگرد آجدار  از سایز 10 تا 32 را تولید می‌نماید.

کیفیت میلگرد آجدار نیشابور

برای تایید اصالت و ارزیابی کیفیت میلگرد در حال تولید، آزمایش مکانیکی انجام می‌شود. نتایج این آزمایش تعیین می‌کند که آیا میلگرد مورد استفاده با مشخصات منتشر شده مطابقت دارد و همچنین کیفیت محصول عوامل مختلفی برای آزمایش وجود دارد که در دسته های زیر قرار می گیرند:

  • استحکام کششی
  • خمش / چکش خواری
  • فشرده سازی
  • خستگی

وز ن میلگرد نیشابور

یکی دیگر از مشخصه‌هایی که هنگام خرید میلگرد آجدار مورد توجه قرار می‌گیرد، وزن میلگرد است. وزن میلگرد آجدار نیشابور با توجه به ضخامت میلگرد تعیین می‌شود. به عنوان مثال وزن میلگرد 14 نیشابور به 19 کیلوگرم و وزن میلگرد 32 نیشابور به 71 کیلوگرم می‌رسد.

قیمت میلگرد نیشابور امروز

قیمت میلگرد آجدار نیشابور نیز تحت تاثیرعواملی مانند نوسانات نرخ ارز، نوسانات بورس و میزان عرضه و تقاضا دچار نوسان می‌شود. از این رو اطلاع از جدیدترین قیمت میلگرد آجدار نیشابور اهمیت به سزایی دارد. قیمت میلگرد آجدار نیشابور به صورت روزانه در سایت مشهد فولاد توس و در شبکه‌های اجتماعی درج می‌شود. جدول قیمت میلگرد آجدار نیشابور امروز، شامل جدیدترین قیمت‌های میلگرد نیشابور در انبار مشهد و در کارخانه است.

کدام سایز میلگرد مورد نیاز من است؟

برای پروژه های کوچک و خانگی معمولاً میلگرد با قطرهای 6، 8 و 10 میلی متر مناسب است. به عنوان مثال، روش معمول برای راهروها و پاسیوها استفاده از سبک ترین میلگرد 6 میلی متری است. به خاطر داشته باشید که این میلگرد برای پروژه های کوچک مناسب است که حداقل بار را تحمل می کنند و در نتیجه تنش کششی پایینی ایجاد می‌کنند. در حالی که برای ساخت دیوارها، پایه ها یا ستون ها، توصیه می شود از میلگرد 8 میلی متری یا بیشتر استفاده شود. به طور مشابه، برای پایه های ساختمانی و فونداسیون ها میلگرد 10 میلی متری انتخاب خوبی است. میلگرد با قطر 10 میلی متر یا بیشتر برای فوترها و فونداسیون‌ها برای به حداقل رساندن میزان تنش، بهترین گزینه است. برای پروژه های مهندسی عمران در مقیاس بزرگ مانند ساخت پل یا تونل، از میلگرد با قطر بالاتر استفاده می شود، به ویژه در مواردی که به دهانه های طولانی نیاز است. نصب اندازه میلگرد مناسب برای موفقیت پروژه کلی حیاتی است. قرارگیری میلگرد باید در کل پروژه یکنواخت باشد. در صورت نیاز به مشاوره قبل از خرید میلگرد آجدار نیشابور و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در سایت با ما در تماس باشید.

عمده‌ترین کاربرد سایزهای مختلف میلگرد نیشابور

میلگردهای آجدار نیشابور در سایزهای مختلف تولید می‌شوند و عمده‌ترین کاربرد آن‌ها شامل موارد زیر است:

میلگرد نیشابور سایز 10: برای پروژه های تجاری متوسط ​​تا سنگین ایده آل است، این اندازه پشتیبانی ساختاری را در تیرها، ستون ها و موارد دیگر فراهم می‌کند.

میلگرد نیشابور سایز 12: این میلگرد سنگین ضخیم و محکم است، بنابراین اغلب برای سازه های باربر استفاده می‌شود.

میلگرد نیشابور سایز 14: یکی از سنگین ترین و ضخیم ترین میلگردهای موجود در اندازه های استاندارد، میلگرد شماره 14 برای پل ها، سازه های پارکینگ، ساختمان های بلند و اسکله ها مناسب است.

میلگرد نیشابور سایز 18: این اندازه میلگرد بزرگ و قوی برای ساختمان‌های بزرگ، تأسیسات صنعتی و سایر ساختمان‌های مقیاس بزرگ استفاده می‌شود.

تفاوت سایزهای میلگرد آجدار نیشابور

مهم‌ترین تفاوت سایزهای مختلف میلگرد آجدار نیشابور در میزان مقاومت تسلیم و میزان مقاومت کششی است. این دو معیار به عنوان حداقل و حداکثر محدوده تحمل تنش میلگرد به کار برده می‌شود. مقاومت تسیم میزان تنشی است که یک ماده می‌تواند قبل از شروع تغییر شکل دائمی تحمل کند. مقاومت کششی نیز حداکثر میزان تنشی است که میلگرد قبل از شکستگی قادر به تحمل است. این دو معیار بر اساس اینچ بر مربع مشخص می‌شود و معمولا از 40، 60، 75، 80 و 100 متغیر هستند. به عنوان مثال، میلگرد سایز 40 دارای حداقل مقاومت تسلیم 40 KSI است که برابر با 40000 PSI است، در حالی که میلگرد سایز 80 دارای حداقل مقاومت تسلیم 80 KSI یا 80000 PSI است.

راهنمای خرید میلگرد آجدار نیشابور

میلگرد آجدار از محصولاتی است که تنوع بالایی دارد و با توجه به معیارهای مختلفی تولید می‌شود. هر میلگرد آجدار دارای شکل ظاهری مختص به خود است که همین امر باعث به وجود آمدن چالش شده است.  در مقاله راهنمای خرید میلگرد آجدار  به صورت صفر تا صد مسائل مربوط به خرید میلگرد آجدار را در بر می‌گیرد.

 نکته مهم خرید میلگرد آجدار ribbed rebar

میلگردها از مهم‌ترین مقاطع فولادی هستند که در ساختمان سازی و سایر صنایع استفاده می‌شود. نکته‌های مهمی برای خرید میلگرد آجدار یا ribbed rebar وجود دارد که به عنوان راهنمای خرید میلگرد آجدار مطرح می‌شوند و می‌توانید به آن توجه نمایید:

وزن هر شاخه میلگرد آجدار

میلگردهای آجدار به صورت شاخه‌های 12 متری عرضه می‌شوند و هر شاخه وزن مختص به خود را دارد. وزن هر شاخه می‌تواند از 5 کیلوگرم تا 71 کیلوگرم باشد. وزن هر شاخه میلگرد تاثیر به سزایی در میزان استحکام و قدرت آن دارد. بنابراین هنگام خرید به میزان وزن هر شاخه میلگرد آجدار توجه نمایید. به طور مثال میلگرد 8 آجدار توسط کارخانه‌های برند مختلف مانند سیرجان و سمنان تولید می‌شود و هر کارخانه استاندارد خاص خود را دارد. وزن میلگرد 8 آجدار سیرجان به 5.5 کیلوگرم می‌رسد در حالی که وزن میلگرد 8 آجدار سمنان به  5 کیلوگرم می‌رسد.

تعداد شاخه در بندیل

تعداد شاخه در بندیل از اهمیت به سزایی برخوردار است. تعداد شاخه در بندیل متغیر است و می‌تواند از 27 تا 400 شاخه باشد. تعداد شاخه در بندیل با توجه به میزان وزن هر شاخه، میزان هزینه تناژ را مشخص می‌کند. بنابراین اگر قصد خرید عمده میلگرد آجدار با تناژ بالا دارید، با توجه به تعداد شاخه در هر بندیل و وزن هر شاخه می‌توانید، هزینه را به صورت تقریبی تخمین بزنید.

سایز میلگرد آجدار نیشابور

 میلگرد آجدار دارای سایزهای مختلفی است که در جدول زیر ذکر شده است. یکی از سوالاتی که هنگام خرید میلگرد آجدار نیشابور مطرح است: “کدام سایز میلگرد آجدار را انتخاب کنم؟” در پاسخ به این سوال باید گفت، با توجه به نیاز مناسب‌ترین سایز میلگرد آجدار نیشابور را انتخاب کنید.

سایز میلگرد نیشابوروزنتعداد شاخه در بندیل
میلگرد آجدار 10 میلی‌متر  نیشابور  7.8260
میلگرد آجدار 12 میلی‌متر نیشابور  11180
میلگرد آجدار 14 میلی‌متر نیشابور  14.6140
میلگرد آجدار 16 میلی‌متر نیشابور  19105
میلگرد آجدار 18 میلی‌متر نیشابور  24.485
میلگرد آجدار 20میلی‌متر نیشابور  2968
میلگرد آجدار 22میلی‌متر نیشابور  3655
میلگرد آجدار 25میلی‌متر نیشابور  4743
میلگرد آجدار 28میلی‌متر نیشابور  5858
میلگرد آجدار 32میلی‌متر نیشابور  7171

خرید میلگرد جناقی آجدار

میلگرد آجدار جناقی از جمله محصولاتی است که استحکام بالایی دارد و به دلیل اینکه دارای آج جناقی هستند به صورت میلگرد جناقی آجدار شهرت یافته اند. به صورت کلی شکل ظاهری آج تعیین کننده نوع میلگرد آجدار است.

بهترین فروشنده میلگرد آجدار

 بازار خرید میلگرد آجدار نیشابور همیشه داغ است و خریداران با این چالش رو به رو هستند که “بهترین فروشندگان میلگرد آجدار را چطور بیابند؟” در پاسخ باید گفت: یافتن شرکت مورد اعتماد ممکن است دشوار به نظر برسد اما با رعایت نکات زیر به راحتی می‌توانید بهترین فروشنده میلگرد نیشابور آجدار را انتخاب کنید:

  • بررسی وبسایت: شرکت‌ها و مراکز معتبر از وبسایت برخوردار هستند و اطلاعات کاملی از شرکت در وبسایت درج شده است که به راحتی می‌توانید مورد بررسی قرار دهید. در وبسایت مشهد فولاد توس می‌توانید اطلاعات خوب و جامعی پیرامون شرکت بدست آورید و با خیالی آسوده مشهد فولاد توس را برای خرید میلگرد نیشابور انتخاب نمایید.
  • بررسی شبکه‌های اجتماعی: یکی دیگر از راه‌های انتخاب بهترین فروشنده میلگرد آجدار بررسی شبکه‌های اجتماعی است. در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، لینکداین و تلگرام و واتس آپ اطلاعات کاملی از خدمات و معرفی محصولات شرکت وجود دارد. که با مشاهده آن می‌توانید با نحوه ارائه خدمات شرکت آشنا شوید. مشهد فولاد توس برای رفاه حال مشتریان محترم در شبکه‌های اجتماعی، مطالب مفیدی در مورد موضوعات مختلف درج می‌کند که هر مخاطبی را مجذوب خود می‌نماید.
  • بررسی قیمت روزانه میلگرد آجدار نیشابور: شرکت‌های معتبر به صورت روزانه قیمت میلگرد آجدار نیشابور را در سایت درج می‌کنند، تا متشریان به موقع از میزان نوسان قیمت‌ها مطلع شوند. ما در سایت و شبکه‌های مجازی مشهد فولاد توس به صورت روزانه قیمت تمامی مقاطع فولادی از جمله میلگرد آجدار نیشابور را درج می‌کنیم.

نحوه تشخیص انواع میلگرد آجدار نیشابور از روی آج

هنگام خرید میلگرد آجدار به نوع شکل آج میلگرد نیز توجه داشته باشید. یکی از عواملی که باعث ایجاد تفاوت در کاربردهای میلگردها می‌شود، شکل آج است. شکل آج تاثیر به سزایی در میزان استحکام دارد. اهمیت تشخیص نوع میلگرد با توجه به آج باعث کاهش خطا در خرید و تحویل بار خواهد شد. در برخی معاملات عدم توجه به شکل ظاهری آج، باعث بروز اشتاباهات و خسارات هنگفت می‌شود. شما هم هنگام خرید میلگرد آجدار می‌توانید شکل ظاهری میلگرد را مورد بررسی قرار دهید.

میلگردها بر اساس شکل ظاهری انواع مختلفی دارند. از جمله می‌توان به میلگرد جناقی آجدار، میلگرد مرکب آجدار، میلگرد آجدار مارپیچ اشاره نمود. تشخیص صحیح شکل ظاهری میلگرد از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین با مطالعه این مقاله می‌توانید نحوه تشخیص میلگرد آجدار از روش شکل آج را فرا گیرید.

علت نام گذاری میلگرد آجدار

میلگرد یکی از مقاطع فولادی است که به صورت ساده و آجدار تولید می‌شود. میلگرد آجدار به دلیل برخورداری از یک زائده و لبه در سراسر میلگرد، به نام آج، به عنوان میلگرد آجدار شهره هستند. میلگرد آجدار از میزان مقاومت بیشتری برخوردار است و عمده کاربرد آن در صنعت ساختمان است.

نحوه تشخیص انواع میلگرد آجدار از روی شکل آج

شکل آج بهترین پارامتر برای تشخیص نوع میلگرد است.  میلگردها بر اساس شکل آج به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

میلگرد آجدار جناغی

قالب میلگرد آجدار جناقی به گونه‌ای است که دارای دو آج در دو طرف میلگرد هستند. همانطور که در تصویر دیده می‌شود، آج‌ها به صورت مخالف هم روی میلگرد قرار گرفته‌اند. اما نوع آج با توجه به برند نیز متفاوت خواهد بود و تا حد امکان سعی کنید هنگام انتخاب نوع میلگرد را با مدل‌های دیگر اشتباه نکنید. این نوع میلگرد دارای حداقل تنش تسلیم 400 نیوتون بر میلی‌متر مربع، مقاومت کششی 600 نیوتون بر میلی‌متر مربع و قطر 6 تا 32 میلی‌متر برخوردار است.

میلگرد آجدار مرکب

میلگرد آجدار مرکب نوع دیگری از میلگردهای آجدار هستند که دارای آج به صورت ضربدر هستند. این نوع میلگرد از میزان تنش تسلیم 500 نیوتون بر میلی‌متر مربع، قطر 6 تا 32 میلی‌متر و حداقل مقاومت کششی 650 نیوتون بر میلی‌متر مربع برخوردار است.

میلگرد آجدار مارپیچ

میلگرد آجدار مارپیچ  نوع دیگری از میلگرد آجدار است که دارای آج به صورت مارپیچ است. می‌توان گفت در این نوع میلگرد آج به صورت موازی قرار دارد و از حداقل تنش تسلیم 340نیوتون بر میلی‌متر مربع، حداقل مقاومت کششی 500 نیوتون بر متر مربع و قطر 6 تا 32 میلی‌متر برخوردار است.

در شکل زیر هر یک از مدل‌های میلگرد آجدار را قرار داده‌ایم و با شکل ظاهری میلگرد آجدار بیشتر آشنا خواهید شد:

میلگرد نیشابو آجدار

از همراهی شما در این مقاله از مشهد فولاد توس متشکریم. در صورت وجود هر گونه سوال و ابهام می‌توانید زیر همین پست کامنت بگذارید. همچنین در صورت نیاز به مشاوره خرید میلگرد جناغی آجدار، میلگرد مرکب آجدار و میلگرد  مارپیچ آجدار از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در سایت www.mashhadfoolad.com   با ما تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا