معماری و دکوراسیونمعماری

دکوراسیون منزل عروس

یکی از پر استرس ترین کارها برای خانواده ها طراحی دکوراسیون منزل عروس است که به دلیل بازدید از آن باید به گونه ای باشد که در نظر افراد جالب و زیبا به نظر برسد.

برای طراحی دکوراسیون منزل عروس ما ترفندها و المان های جدیدی در اختیارتان قرار می دهیم تا خانه مدنظر خود را با جدیدترین روش ها طراحی کنید.

نکات طراحی منزل عروس و داماد


زوج‌های جوان هنگام طراحی منزل خود دغدغه هایی مانند کوچک یا اجاره‌ای بودنش دارند. اینکه چطور می‌توان یک خانه کوچک را به صورت جذاب طراحی کرد یا اینکه برخی وسایل در جهیزیه ممکن است در منزل بعدی‌ دیگر نمای لازم را نداشته باشند. بنابراین انتخاب سبکی از چیدمان منزل عروس ایرانی که در خانه‌ کوچک همچنان شکیل و زیبا جلوه دهد و انتخاب وسایل و جهیزیه‌ای که در خانه‌های دیگر هم کارایی لازم را داشته باشد، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

نکات طراحی منزل عروس

خیلی ها به این فکر می‌کنند که بهتر است دکور منزل‌شان ایرانی باشد یا اروپایی؟ مدرن باشد یا کلاسیک؟ اما برای پاسخ به تمام این سوالات و چالش‌ها باید یک مهم را در اولویت قرار داد اینکه عروس و داماد هستند که ساکن آن خانه می‌شوند. به دور از توجه بیش از حد به نظرات و قضاوت‌های افراد دیگر، سلیقه و خواست و علاقه خود را مد نظر قرار دهند و با مشارکت یکدیگر به انتخابی واحد برسند.

اصول طراحی منزل عروس

المان ها و سبک‌های طراحی منزل عروس


برای چیدمان منزل عروس 3 سبک مدرن، کلاسیک یا سنتی و تلفیقی پیشنهاد می‌شوند. در سبک مدرن بیشتر از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود و سادگی در آن حکم‌فرما است. تمرکز بیشتر روی نحوه چیدمان وسایل است تا خود وسایل. سبک مدرن وسایل دکوری و مجلل کمتر به کار می‌رود و بیشتر وسایل دارای خطوط منظم و صاف هستند.

سبک های طراحی منزل عروس

سبک کلاسیک بر پایه وسایل سنتی بنا شده و در آن دکوری‌ها نقش بیشتری ایفا می‌کنند. رنگ‌ها قالبا در این طرح طلایی، زرشکی، سبز تیره و هستند. بنابراین در این سبک آزادی بیشتری برای انتخاب رنگ دارید.

سبک تلفیقی برای خانه‌ عروس و داماد و چیدمان منزل عروس بیش از دو نوع قبلی توصیه می‌شود. چرا که این سبک برای مواقعی که اختلاف سلیقه‌ای بین زوجین وجود دارد بسیار راه‌گشا و کارآمد است. سبک طراحی تلفیقی بیشتر از ترکیب دو یا چند سبک و عموما جمع نقاط قوت و مثبت آن‌ها در کنار هم تشکیل می‌شود.

اصول چیدمان پذیرایی خانه‌ عروس


از آنجا که آشنایان و اقوام معمولا برای دیدن منزل عروس و داماد به منزل آن‌ها می‌آیند و هنگام ورود معمولا با پذیرایی مواجه می‌شوند، طراحی این بخش از خانه بسیار مهم است.

چیدمان منزل عروس

چیدمان منزل عروس از قدیم تا امروز با تزئینات و دکوری‌های زیبا و خاص همراه است، استفاده از این دکوراتیو‌ها و تزئینات نیز در پذیرایی و نشیمن بیش از باقی نقاط خانه دیده می شود.

اصول چیدمان منزل عروس

درصورت کوچک بودن منزل عروس و داماد و همچنین کم بودن فضای نشیمن بهتر است رنگ‌های غالبا روشن را برگزینید. رنگ‌های روشن با چیدمان منزل عروس ایرانی هم‌خوانی بیشتری دارد.

مبلمان و فرش پذیرایی عروس


فرش و مبلمان در پذیرایی مهمترین عناصر هستند هنگام تهیه‌ی جهیزیه فرش را می‌توان با مبلمان منزل چه از لحاظ رنگ و چه مدل ست کرد.

مبلمان منزل عروس

برای مثال اگر مبلمان اسپرت انتخاب می‌شود فرش هم باید اسپرت باشد. اما از آن‌جا که فرش در جهیزیه‌ همواره مورد توجه بوده است، پیشنهاد می‌شود تا جای امکان انتخاب فرش سنتی ایرانی را در اولویت قرار گیرد.

دکوراسیون آشپزخانه‌ منزل عروس


در نظر داشته باشید که کابینت دکور و ویترین پذیرایی نیست که قرار باشد همه‌ چیز در آن به صورت تزئینی چیدمان شود.

آشپزخانه منزل عروس

جدیدترین ایده در این قسمت می‌تواند نظم‌دهنده‌های کابینتی باشند که نمونه‌های ارزان و مقرون به صرفه هم دارد. این روزها معمولا وسایل برقی در آشپزخانه‌ها محل مشخص خود را دارند. اگر اینطور نبود، بهتر است آن‌ها را کنار هم و در معرض دید مثل جایی روی اپن آشپزخانه نچینیم. این کار آشپزخانه را بی‌نظم و شلوغ می‌کند. بهتر است هر کدام از آن‌ها را تا حد امکان در کابینت‌های بسته جای داده و درصورت نبودن جایی این چنین مجزا و با فاصله در کنج‌های کابینت‌ها چید.

دکوراسیون آشپزخانه عروس

چیدمان یخچال عروس هم از رسوم ایرانی‌ها است. به این ترتیب که یخچال عروس ایرانی باید با مواد خوراکی تزئین شود. بهتر است برای این بخش از تعدادی میوه تزئین شده، کیک یا ژله کمک بگیرید.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب منزل عروس

چیدمان اتاق خواب عروس


اتاق خواب عروس از اصلی‌ترین بخش‌های چیدمان منزل عروس است. اتاق خواب عروس باید فضایی عاشقانه و لطیف داشته باشد. این فضا به کمک نورپردازی و انتخاب درست رنگ به دست می‌آید.

رنگ سفید به دلیل القای حسی آرامبخش و روح‌نواز از بهترین انتخاب‌ها برای اتاق خواب عروس است. می‌توان وسایل و دیوارها و پرده‌ها را از رنگ‌های مختلف روشن انتخاب کرد یا برای برخی وسایل از رنگ‌هایی که با سفید کنتراست و هارمونی خوبی دارند بهره برد تا اتاق خوابی خاص داشت.

ما در مجله اینترنتی املاک آنلاین سعی بر آن داریم تا شما را با جدید ترین اطلاعات به روز کنیم لطفا نظرات خود را برای ما در انتهای مقاله به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا