بازار مسکن

قیمت خانه در اتریش به پول ایران چقدر است؟ 2023

بسیاری از خارجی ها رویای خرید خانه در اتریش را در سر می پرورانند . اول از همه، این یک کشور اروپایی توسعه یافته و امن است که از بی ثباتی اقتصادی محافظت می شود.

در اینجا می توانید برای اجازه اقامت درخواست دهید و خرید خانه در اتریش که در 10 سال آینده ارزش آنها کاهش نمی یابد. امروز ما در مورد تفاوت های ظریف خرید خانه در اتریش صحبت می کنیم.

شرایط خرید خانه در اتریش

دریافت اجازه اقامت هنگام خرید خانه در اتریش در اینجا غیرممکن است – این توسط قانون پیش بینی نشده است. چنین پیشنهاداتی در اسپانیا، پرتغال، یونان معتبر است. در اتریش، رویه دقیقاً برعکس است: اگر شهروند اتحادیه اروپا نیستید، ابتدا برای اجازه اقامت در اینجا اقدام می‌کنید و سپس املاک اتریش را خریداری می‌کنید .

علاوه بر این، شما می توانید تنها یک خانه مجردی برای سکونت خود بخرید، نمی توانید املاک تجاری یا آپارتمان/خانه دوم بخرید.

مقامات اتریشی هر دوی این مسائل را با یک برنامه حل کرده اند که به افراد مستقل از نظر مالی اجازه می دهد برای اجازه اقامت درخواست دهند و متعهد می شوند بیش از 183 روز در سال اقامت کنند. آنها به طور خودکار ساکن مالیات در اینجا می شوند و بنابراین حق خرید خانه در اتریش را دارند.

شرایط خرید خانه در اتریش

افراد غیر ساکن برای خرید خانه در اتریش در این کشور باید مجوز ویژه ای از مقامات دریافت کنند. برای انجام این کار، رعایت تعدادی از شرایط که توسط قوانین محلی تنظیم شده است، لازم است، به عنوان مثال، قبل از خرید ملک به مدت حداقل 3 سال، به طور دائم در این زمین اقامت داشته باشید.

نکته مهمی وجود دارد – قبل از درخواست برای اجازه اقامت، می توانید خانه را در اتریش خریداری کنید ، اما فقط با اجازه مقامات. بدون آن، تنها پس از کسب وضعیت می توانید خانه یا آپارتمان بخرید. اما برای ثبت نام در مرحله اولیه باید ثبت نام اتریش داشته باشید. برای انجام این کار، باید ملکی را در اینجا اجاره کنید و در آدرس جدید ثبت نام کنید.

خرید خانه در اتریش

مطالب مشابه: قیمت خانه در انگلستان 2022

خرید خانه در اتریش وین

به گفته کارشناسان، ارزش خانه در پایتخت اتریش طی 10 سال گذشته 80 درصد افزایش یافته است! رشد سالانه ادامه می یابد: برای مثال در سال 2020، هزینه خانه در برخی مناطق 23 درصد افزایش یافت. کاهش سرعت انتظار نمی رود، بنابراین وین در میان کسانی که می خواهند برای خرید خانه در اتریش و سرمایه گذاری کنند، بیشترین تقاضا را دارد – شما نه تنها می توانید در راحت ترین شهر روی زمین زندگی کنید، بلکه در آینده خانه محلی را نیز به طور سودآور بفروشید.

بالاترین قیمت در مرکز تاریخی – شهر داخلی است. متوسط ​​هزینه هر متر مربع در اینجا 13 هزار یورو است و هزینه خانه تمام عیار به ده ها میلیون یورو می رسد. اغلب معاملات با املاک و مستغلات 1-2 میلیون یورو انجام می شود.

این قیمت حدود 25 تا 40 درصد بیشتر از سایر مناطق وین است. Neubau، Josefstadt و Alsergrund از نظر ارزش نزدیک‌ترین به رکورددار بودند – میانگین قیمت هر متر مربع در اینجا بیش از 7 هزار یورو است. نزدیکترین به منطقه مرکز Viden در بخش قیمت از 6 تا 7 هزار یورو در هر متر مربع واقع شده است.

با منطقه سوم – Landstrasse همراه است. بالاتر از 5 هزار یورو یک متر مربع در مناطق مارگارتن، لئوپولدشتات، ماریاهیلف، هیتزینگ است. در مناطق باقی مانده، قیمت بین 3-5 هزار یورو متغیر است. 

خرید خانه در اتریش

مطالب مشابه: خرید خانه در ترکیه 2022

خرید خانه در کشور اتریش

همه موفق به اقامت در پایتخت نمی شوند زیرا وضعیت رسمی در اتریش بر اساس سهمیه صادر می شود. آنها بر اساس منطقه توزیع می شوند و شما می توانید خرید خانه در اتریش را فقط در جایی که دریافت کرده اید خریداری کنید. علاوه بر این، توصیه می کنیم در سال اول پس از اخذ مجوز اقامت اقدام به نقل مکان نکنید و آن را در منطقه ای که وضعیت در آن صادر شده است، تمدید کنید. در صورت جابجایی، تمدید ممکن است رد شود.

فورارلبرگ دورافتاده ترین منطقه از وین است. در عین حال، میانگین قیمت هر متر مربع در آن نزدیکترین به قیمت سرمایه است – 3980 یورو. این شهر تحت تاثیر پیست اسکی محبوب بلودنز و قدرت خرید بالای ساکنان محلی است.

سالزبورگ و تیرول از نظر میانگین هزینه هر متر مربع – به ترتیب 3900 یورو و 3890 یورو – فاصله زیادی نداشته اند. دامنه قیمت ها در اینجا بسیار زیاد است. در تیرول از 2.5 تا 13 هزار یورو در هر متر مربع و در سالزبورگ از 2.8 تا 7.5 هزار یورو است. این را می توان با این واقعیت توضیح داد که سالزبورگ، مانند فورارلبرگ، از نظر اقتصادی یک منطقه مطلوب در نظر گرفته می شود. در تیرول، چندین پیست اسکی با املاک و مستغلات لوکس بسیار مورد تقاضا وجود دارد.

اتریش پایین، اتریش علیا، اشتایریا و کارینتیا بسیار ارزان تر هستند – متوسط ​​هزینه هر متر مربع در اینجا از 1.5 تا 4 هزار یورو متغیر است. اکثر پیشنهادات به قیمت 2-3 هزار یورو هستند. و این در حالی است که، به عنوان مثال، در اتریش پایین، استراحتگاه معروف بادن وجود دارد و هر یک از مناطق با مناظر نه چندان زیبا و بوم شناسی عالی متمایز می شوند. در دسترس ترین منطقه اتریش بورگنلند است.

خرید عمارت ها و قلعه های قدیمی به دقت توسط مقامات محلی نظارت می شود. قیمت آنها از 2 میلیون یورو شروع می شود. آستانه بالا در حدود 15-30 میلیون یورو است. اگر در مورد گزینه های “متوسط” صحبت کنیم، این است که در سالزبورگ می توانید یک عمارت قرن دوازدهمی را با قیمت 3.2 میلیون یورو خریداری کنید. قیمت شامل هزار متر مربع مساحت خود خانه و 20 هزار متر مربع زمین می باشد.

خرید خانه در اتریش

مطالب مشابه: خرید خانه در کانادا

روش خرید خانه در اتریش

  • مرحله 1.

بازرسی از خانه با امضای قراردادهای جداگانه همراه است که نشان دهنده آدرس شیء، مشخصات کامل آن، قیمت، تاریخ مشاهده، اطلاعات تماس شما می باشد. 

  • گام 2.

رزرو شی برای شما و چانه زنی فقط به صورت کتبی انجام می شود. شما می توانید پیشنهاد رسمی قیمت خود را به مالک ارسال کنید. همچنین باید به صورت کتبی با رضایت یا رد پاسخ دهید. تمام مکاتبات حفظ می شود. 

  • مرحله 3.

پس از توافق با فروشنده، کل مبلغ بهای شی را به حساب امانی وکیل یا سردفتری که معامله را انجام می دهد واریز می کنید. آنها تنها پس از تایید معامله توسط مقامات محلی و تغییرات در ثبت اسناد به فروشنده منتقل می شوند. 

  • مرحله 4. 

سپس مالیات نقل و انتقال را پرداخت می کنید و پس از آن گواهی ثبت معامله در دادگاه زمین محلی برای شما صادر می شود. 

  • مرحله 5.

 با حضور سردفتر، قرارداد خرید و فروش را امضا می کنید. سپس در IRS ثبت می شود و دادگاه یک کپی تایید شده از صفحه ای که ثبت نام شما در کاداستر را به عنوان مالک جدید فهرست می کند، صادر می کند. معمولا کل فرآیند 3-6 ماه طول می کشد (مانند هر کشور اروپایی).

خرید خانه در اتریش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا