گردشگریایران‌گردی

جاهای لاکچری کیش و بسیار دیدنی

برای اینکه با جاهای لاکچری کیش آشنا شوید و در سفر خود بدانید به کجا بروید و کجا دوست دارید بروید در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

جاهای دیدنی کیش

اگر می‌خواهید به قلب کیش سفر کنید، بازدید از جاذبه‌های کیش آن خالی از لطف نیست. در این جزیره کوچک دیدنی‌های بسیار زیادی وجود دارد.

1_ موزه خلیج فارس در کیش

موزه خلیج فارس در کیش
DCIM\102MEDIA\DJI_0076.JPG

مجموعه هنری و موزه خلیج فارس در ساحل جنوب غربی جزیره، یکی از امکانات ارزشمند کیش است که تبدیل به جاهای دیدنی کیش شده است. این مجموعه، معماری‌ای شبیه به یک صدف دارد که تماشای آن شما را شگفت‌زده می‌کند. البته که این شگفتی وقتی قدم به داخل ساختمان می‌گذارید، چند برابر خواهد شد.

مجموعه هنری خلیج فارس با مساحتی نزدیک به 3620 مترمربع، محلی برای برگزاری انواع نمایشگاه و فروش آثار هنری و صنایع دستی داخلی و خارجی است که تنوع آثار، آن را تبدیل به یکی از قطب‌های مهم عرضه آثار هنری ایران کرده است. موزه خلیج فارس در طبقه زیرین ساختمان قرار گرفته که دارای 5 گالری شامل اسناد و مدارک تاریخی مرتبط با خلیج فارس و نمایشگاه آثار هنری است.

مجموعه خلیج فارس دارای بخش‌های مختلفی از جمله گالری، آمفی‌تئاتر مجهز، بخش‌های اداری مدیریتی و کافی‌شاپ است. برای بازدید از موزه نیازی به پرداخت ورودی نیست و بازدید از موزه برای همه رایگان است.

2_ شهر زیرزمینی کاریز کیش

شهر زیرزمینی کاریز کیش

یکی از جذاب‌ ترین جاذبه های گردشگری کیش شهر زیرزمینی کاریز کیش است. این شهر در واقع یک قنات بسیار بزرگ است که مساحت آن حدود 10 هزار مترمربع است، از این رو به آن عنوان شهر داده شده است. عمق شهر زیرزمینی کاریز حدود 16 متر است. یعنی از سطح زمین باید 16 متر پایین بروید تا به آن برسید. ارتفاع خود کاریز حدود 8 متر است. تمام دیوارها و سقف هم با انواع صدف‌های زیبا پوشانده شده است.

اما شهر زیرزمینی کاریز همین طور به حال خود برای بازدید رها نشده است. وجود رستوران‌های سنتی و مدرن، موزه و بازارچه صنایع دستی از جمله امکاناتی است که در این شهر فراهم شده است. بنابراین حتما بازدید از شهر زیرزمینی کاریز را در لیست دیدنی های کیش قرار دهید.

3_ آب انبار دوقلو در کیش

آب انبار دوقلو در کیش

یکی دیگر از دیدنیهای کیش آب انبار دوقلو است. این آب انبار در گذشته برای نگه‌داری و البته خنک نگه‌داشتن آب استفاده می‌شده است. وجود بادگیرهایی به شکل خانه‌های منطقه کویری باعث می‌شود که آب بهتر خنک شود.

دو گنبدی که در کنار هم در این آب انبار وجود دارد باعث شده که به آن دوقلو گفته شود. رفتن به آب انبار دوقلو کیش شما را به دنیایی متفاوت از بافت مدرن جزیره می‌برد. خصوصا اینکه اگر با فرزندان‌تان به کیش رفته‌اید، به این آب انبار بروید تا آنها هم با ساختمان‌هایی از این دست آشنا شوند.

4_ پارک دلفین ‌در کیش

پارک دلفین ‌در کیش

اگر سفرتان به کیش همراه با کودکان است، بازدید از پارک دلفین های را در برنامه‌تان بگنجانید. پارک دلفین‌ ها یا دلفیناریوم از معروف‌ترین دیدنیهای جزیره کیش است. دلفیناریوم در جنوب شرق جزیره و در محوطه باغ پرندگان واقع شده است. همان طور که در مورد قبل اشاره شد در آکوریوم آب شور این محوطه به غیر از دلفین تعداد دیگری از گونه‌های پستانداران دریایی نگه‌داری می‌شود.اما علت اصلی شهرت پارک دلفین ها حرکات و نمایش های جالب و بانمک این حیوانات باهوش است. بازی دلفین ها با توپ، حلقه و نقاشی کردن آنها برای کودکان و البته بزرگسالان هیجان‌انگیز است.

5_ اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش

شاید دریا از تمام جاهای دیدنی کیش خواستنی‌تر و دوست‌داشتنی‌تر باشد. البته اگر شما هم مثل من عاشق دریا و تماشای حرکت آرام موج‌ها باشید. ایستادن و تماشای دریا برای مدت طولانی، آرامش فوق‌العاده‌ای به بیننده منتقل می‌کند. اگر شما هم دوست دارید برای دیدن دریا زمان بگذارید به اسکله تفریحی کیش بروید.این اسکله چوبی و بسیار زیبا از سواحل کیش شروع می‌شود و تا دل دریا ادامه می‌یابد. زمانی که روی اسکله قدم می‌زنید آب‌های خلیج فارس زیر پای شماست. به غیر از پیاده‌روی و تماشای دریا، گزینه دیگر عکاسی است. وقتی روی اسکله هستید دورتادورتان تا چشم می‌بیند آبی دریاست. این منظره برای عکس گرفتن عالی است.

6_ نمایشگاه خزندگان کیش

 نمایشگاه خزندگان کیش

برای اینکه در کیش حسابی کشف کنید و با تمام شگفتی‌های آن آشنا شوید، سری هم به نمایشگاه خزندگان بزنید. این نمایشگاه که از جاهای دیدنی کیش است، انواع خزنده‌ها را در خود جای داده است. بر اساس اعلام نمایشگاه در حدود صد نوع خزنده در این نمایشگاه وجود دارند. اگر علاقه‌مند به حیات وحش هستید، در این نمایشگاه با انواع جذاب‌ترین و هیجانی‌ترین خزندگان روبه‌رو می‌شوید. از جمله این خزندگان می‌توان به مارهای پیتون، بوآ و سوسمار اشاره کرد.هنگام بازدید از نمایشگاه خزندگان حواس‌تان به توصیه‌ها و نکات ایمنی باشد.

7_ مجموعه مارینا کیش

مجموعه مارینا کیش

مارینا مجموعه‌ای است که با حوضچه‌ای اختصاصی و اسکله‌های شناور، محلی برای نگهداری شناورهای لوکس و تفریحی است. مجموعه مارینا کیش به عنوان نخسین مارینا در ایران فعالیت خود را آغاز کرده است و به خاطر امکانات تفریحی و تجهیزات گردشگری خود، به یکی از لوکس‌ترین جاهای دیدنی کیش تبدیل شده است.

مجموعه مارینا کیش شامل قسمت‌های مختلفی از جمله یات کلاب (خدمات اجاره یا خرید و فروش یات)، مرکز تعمیر و تگهداری شناور، فروشگاه تجهیزات شناوری و تفریحات دریایی و ساحلی، رستوران وی‌آی‌پی، کلوپ تفریحات دریایی و لانژ ساحلی با غرفه‌های غذا و نوشیدنی است. علاوه بر تمام این موارد، این مجموعه دارای بخش هتل مارینا پارک است که بسیاری از گردشگران در سفر به کیش، آن را به عنوان اقامتگاه خود انتخاب می‌کنند.

تمام تفریحات کیش را می‌توانید یکجا در این مجموعه تجربه کنید، تفریحات دریایی مجموعه مارینا شامل غواصی، انواع کایاک، شاتل، پدال بورد، بادبانی، پاراسیل، بنانا است.

8_ آکواریوم بزرگ کیش

 آکواریوم بزرگ کیش

آکواریوم کیش یکی از جاهای دیدنی کیش است که در مجموعه دلفیناریوم کیش قرار گرفته و جذابیت آن زبانزد تمام گردشگران شده است. این آکواریم با تنوعی نزدیک به 70 گونه ماهی و 100 نوع خزنده نسخه کوچک‌تری از دریا را پیش پای شما می‌گذارد. آکواریوم بزرگ کیش شامل دو آکواریوم با حجم 50 و 20 هزار لیتر است، آکواریوم بزرگ‌تر مخصوص نگه‌داری کوسه و آکواریوم کوچک‌تر جهت نمایش ماهی‌های کوچک رنگارنگ است.

از جمله حیواناتی که در آکواریم کیش خواهید دید، می‌توان به کوسه، انواع ماهی‌، سوسمار ایگوانا، مار بوآ، لاک‌پشت عظیم‌الجثه دو متری و… اشاره کرد. بخش‌ دیگر آکواریوم حیوانات تاکسیدرمی مثل مار، تمساح، پرنده و… هستند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. اگر به دنیای زیرآب علاقمند هستید و به هر دلیلی امکان غواصی در آب‌های خلیج فارس را ندارید، بازدید از آکواریوم بهتریم گزینه برای شما خواهد بود. برای بازدید از آکواریوم، باید بلیط ورودی مجموعه دلفیناریوم را تهیه کنید.

9_ گذر هنرمندان کیش

 گذر هنرمندان کیش

خیابان سنایی در کیش، محلی برای گذر از کنار هنرمندان بزرگ ایران است. می‌پرسید مگر چنین چیزی امکان‌پذیر است؟ یک طورهایی بله! گذر هنرمندان کیش یکی از جاهای دیدنی کیش است که در آن تندیس مشاهیر و هنرمندان معاصر ایران از جمله جلال آل احمد، غلامحسین بنان، شهریار، محمود فرشچیان، امیرکبیر، مرتضی ممیز و… با نورپردازی‌های زیبا قرار گرفته است. در کنار هرکدام از مجسمه‌ها، توضیحات کوتاهی درباره زندگی‌نامه فرد ارائه شده است.

گذر هنرمندان کیش در سال 1378 با هدف معرفی هنرمندان و آشنایی مردم با مشاهیر ایران، با الهام از بوستان دانشوران ساخته شد و به مرور زمان با افزایش تندیس‌ها، تکمیل شد. اگر اهل فرهنگ و هنر باشید، با یکی دو ساعت پیاده‌روی در گذر هنرمندان، از دیدن تندیس‌ها و گرفتن عکس یادگاری با هنرمندان ذوق و شوق بیشتری برای گردش پیدا خواهید کرد.

10_ پیست اسکیت روی یخ دامون

 پیست اسکیت روی یخ دامون

آیس رینک دامون، دومین پیست اسکیت روی یخ استاندارد در ایران است که در طبقه دوم مرکز خرید دامون در کیش قرار گرفته است. پیست اسکیت دامون در سال 1393، با مساحتی بیش از 200 مترمربع فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه با مربی‌های متخصص و حرفه‌ای، در صورت لزوم روش‌های اسکیت روی یخ را به شما آموزش می‌دهند.

اسکیت روی یخ ورزش و تفریحی بدون محدودیت سنی است، برای همین شاید گزینه مناسبی برای گردشگران به شمار برود. موقعیت مکانی سالن در مرکز خرید دامون، آن را تبدیل به یکی از جاهای دیدنی کیش کرده است، زیرا شما با مراجعه به پیش اسکیت، می‌توانید از امکانات دیگر مرکز خرید دامون بهره‌مند شوید.

11_ کارتینگ کیش

کارتینگ کیش

شاید با خودتان فکر کنید کارتینگ نباید به عنوان یکی از جاهای دیدنی کیش معرفی شود، اما این کارتینگ با بقیه فرق دارد. کارتینگ کیش با پیستی به طول 800 و عرض 7 متر، یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های کارتینگ خاورمیانه است. این پیست در سال 1378 افتتاح شد و در حال حاضر با بیش از 20 سال سابقه، تجربه متفاوتی از کارتینگ به گردشگران ارائه می‌دهد.

کارتینگ یکی از تفریحات کیش برای عاشقان رانندگی و سرعت است، شما هم اگر دوست دارید چند دقیقه‌ای دست‌فرمان خود را به معرض نمایش بگذارید، حتما کارتینگ کیش را در برنامه سفر خود قرار دهید. کارتینگ کیش دارای امکانات و تجهیزات حرفه‌ای از جمله زمان‌گیر کامپیوتری و خودروهای کارت حرفه‌ای است. حداقل سن برای استفاده از کارتینگ 10 سال است و قوانین مختلفی در راستای حفظ امینت شما وضع شده است که هنگام خرید بلیط حتما باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

12_ بولینگ مریم کیش

بولینگ مریم کیش

مجموعه تفریحی بولینگ مریم در سال 1383 با هدف ایجاد فضایی مفرح با بازی‌های متنوع برای مردم کیش و گردشگردان افتتاح شد. بولینگ مریم یکی از جاهای دیدنی کیش است که با 16 خط دیجیتالی، مطابق با تجهیزات و استانداردهای روز دنیا فضایی هیجان‌انگیز و جذاب برای همه ایجاد کرده است.

مجموعه بولینگ مریم فقط به بازی بولینگ بسنده نکرده است و امکانات دیگری از جمله میزهای بیلیارد، سالن بدنسازی، دنیای بازی مخصوص کودکان، گیم نت و… نیز فراهم کرده است تا در طول چند ساعتی که با خانواده یا دوستان خود در این مجموعه هستید، حسابی خوش بگذرانید و غصه دنیا را از یاد ببرید. در ضمن، بولینگ مریم فکر همه جا را از قبل کرده، طبقه بالای مجموعه به رستوران و کافی‌شاپ اختصاص داده شده است و برای زمان گرسنگی یا استراحت نیازی نیست از مجموعه خارج شوید.

13_ گلایدر کیش

گلایدر کیش

هنگام سفر به کیش، همگی خلیج فارس را از نزدیک می‌بینیم اما تجربه تماشای خلیج از آسمان، با کمی هم چاشنی هیجان، تمام معادلات را به هم می‌ریزد. جذابیت آبی دریا از این زاویه‌دید، فراتر از حد تصور است. گلایدر وسیله‌ای برای پرواز در آسمان است که با کمک ساختاری که دارد به پرواز در می‌آید. این تفریح نسبت به سایر تفریحات عمومی، هزینه نسبتا بالایی دارد.

این تفریح هیجان‌انگیز در مجموعه فلای کیش، نیازمند آموزش اولیه است که معمولا مربیان متخصص شما را در این پرواز کوتاه همراهی می‌کنند تا بتوانید از دیدن منظره زیبا بیشترین لذت را ببرید، پس بال‌های پرنده درونتان را با خیال راحت باز کنید. از جمله دیگر تفریحات کیش در این زمینه، می‌توان به پاراگلایدر، جایروکوپتر و… نیز اشاره کرد.

14_ ساحل مرجانی کیش

 ساحل مرجانی کیش

کیش است و مرجان هایش! ساحل مرجانی کیش هم به همین دلیل معروف است. حتما زمانی را به گردش و تفریح در ساحل کیش اختصاص دهید. در اطراف ساحل کیش امکانات تفریحی و سرگرمی فراوانی وجود دارد. حتی اگر نخواهید به سراغ این امکانات تفریحی بروید، می‌توانید کنار ساحل مرجان کیش قدم بزنید و از تماشای دریا لذت ببرید.علاوه بر این در ساحل آلاچیق‌های فراوانی وجود دارد که برای فرار از تابش مستقیم نور آفتاب می‌توانید داخل آنها بروید. بدون تردید ساحل مرجانی یکی از مناطق دیدنی کیش است که تفریح در آن هزینه چندانی هم روی دست‌تان نمی‌گذارد.

15_ سواحل نقره فام کیش

نقره فام کیش

سواحل نقره فام کیش، همان‌طور که از نام رویایی آن مشخص است، جزو جذاب‌ترین جاهای دیدنی کیش است. جزیره مرجانی کیش به خاطر ساختاری که دارد، با رنگ نقره فام خود دل تمام گردشگران را می‌برد. کیش، جزیره سواحل رویایی است، باید سعی کنید از لحظه به لحظه حضور خود در این جزیره استفاده کنید.

دریا در سواحل نقره فام کیش آنقدر پاک و زلال است که شما می‌توانید کف دریا را به راحتی ببینید. شفافیت آب دریا و ماهی‌های رنگارنگ زیبا ساعت‌ها شما را در ساحل نقره فام کیش سرگرم می‌کنند.

ما در مجله اینترنتی املاک آنلاین سعی بر آن داریم تا شما را با جدید ترین اطلاعات به روز کنیم لطفا نظرات خود را برای ما در انتهای مقاله به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا