ایران‌گردیگردشگری

بانو صحرا کردان

روستای بانو صحرای کرج از توابع بخش چندار، قدیمی ترین تفرجگاه استان البرز است که آثار به جا مانده از دوران اشکانیان این موضوع را تایید می کنند.

بانوصحرا کردان روستایی با آب و هوای مطلوب و دلپذیر است در گذشته افراد این منطقه را به عنوان تفرجگاهی خلوت و آرامش بخش انتخاب می کردند اما امروزه به یکی از مناطق مناسب خرید ملک تبدیل شده است.

املاک آنلاین در ادامه این مقاله شما را روستای بانوصحرا کردان کرج و ویژگی های خاص آن آشنا می کند لطفا در پایان این مقاله نظرات و پیشنهادات خود را برای ما بنویسید.

روستای بانوصحرا کردان کرج

بانوصحرا کردان کرج به عنوان آرامش بخش ترین منطقه ویلایی شناسایی شده این روستای زیبا با جمعیت کمتر از 1000 نفر امروزه به عنوان کم جمعیت ترین منطقه ساوجبلاغ استان البرز معرفی شده است.

روستای بانو صحرا یک مجتمع تفریحی ورزشی فوق العاده خاص دارد که موجب معروفیت هر چه بیشتر بانوصحرا کردان چندار شده است این مجتمع تفریحی ورزشی با نام ایثار مناسب همه افراد است.

روزانه تعداد زیادی گردشگران به سمت این منطقه می روند تا از هیاهوی شهر و مشغله رها شوند و به آرامش این منطقه دست یابند.

پل روستای بانوصحرا کردان کرج

یکی از آثار ملی ایران که در کمتر از 10 سال پیش به ثبت رسید پل بانوصحرا کردان است این پل که از دوره صفویه به جای مانده مورد توجه افراد قرار گرفته است.

البته از این پل زیبا فقط پایه ای بر جای مانده و بقیه آن در اثر پدیده های طبیعی از بین رفته است ناگفته نماند که این پل قدیمی از سنگ و آجر ساخته شده است.

سه پل قدیمی در ساوجبلاغ استان البرز قرار دارد که یکی از آنها همین پل بانو صحراست این پل از با اهمیت ترین آثار قدیمی  ساوجبلاغ است که توجه ویژه ای به آن می شود.

مسیر دسترسی به بانو صحرا

اگر ساکن کرج هستید و می خواهید به سمت بانو صحرا بروید دسترسی به این منطقه بسیار آسان است و در کمتر از نیم ساعت به این منطقه زیبا خواهید رسید.

فقط کافی است خود را به آزادراه کرج قزوین برسانید و پس از آن بلوار شهدای کردان را دنبال کنید تا به کردان کرج برسید. مسیر دسترسی به پل بانو صحرا هم همین است همچنین ناگفته نماند که مسیر بسیار خلوت و سرراست است.

آب و هوای بانوصحرا کردان

همانطور که در ابتدا هم بیان کردیم آب و هوای بانوصحرا کردان بسیار دلپذیر و مطلوب است و همین موضوع موجب شده تا در روزهای تعطیل شاهد موج ترافیکی در این منطقه باشیم.

آب در این منطقه تامین شده و چه برای آشامیدنی و چه برای آبیاری آب به اندازه کافی وجود دارد و افراد نباید نگران این موضوع باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا