معماریمعماری و دکوراسیون

اتاق خواب لوکس ، چگونه یک اتاق رویایی داشته باشیم؟!

اتاق خواب یکی از مهم ترین بخش های خانه است که طراحی و دکوراسیون آن از اهیمت ویژه ای برخوردار است. دکوراسیون این فضا در سبک های مختلفی صورت می گیرد که بسته به سلیقه شخص متفاوت می باشد. اما بسیاری از افراد تمایل دارند که اتاق خوابشان لوکس و باشکوه دیزاین شود که این امر نیازمند آگاهی و مهارت در این زمینه است. اگر تمایل دارید خودتان بدون کمک یک طراح داخلی برای چیدمان فضایتان دست به کار شوید، ما در این مطلب از املاک آنلاین همراه شما هستیم تا با بررسی بهترین نمونه ها از اتاق خواب لوکس به شما در این زمینه ایده دهیم! این مطلب را از دست ندهید.

به رنگ مشکی علاقه دارید؟

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که عاشق رنگ های تیره همانند مشکی هستند اما از به کار بردن آن در دکوراسیون منزل واهمه دارند، این نمونه مختص شماست! استفاده از رنگ های تیره نیازمند مهارت است و در صورت استفاده نا درست در دکوراسیون می تواند نتیجه ای نامناسب را حاصل کند. به تصویر بالا نگاه کنید. رنگ تیره با توجه به متراژ در حد اعتدال به کار رفته است. هم چنین این رنگ در ادامه با تابلویی با همین زمینه ی رنگی ادغام شده و در نهایت با رنگ سبز پایان می یابد. رنگ های تیره بهتر است در فضاهای بزرگ به کار روند زیرا سنگینی آن ها فضا را کوچک و خفه جلوه می دهد. هم چنین رنگ های روشن کتاب ها و لامپ های نورانی و تابلویی که در پایین قرار داده شده است، همگی در کم کردن تاثیر این رنگ بر کل فضا در اتاق خواب لوکس  کمک می کنند.

اتاق خواب لوکس دخترانه

یک اتاق خواب لوکس صرفا نباید برای مستر و یا بزرگسالان طراحی شود. برای مثال نمونه آورده شده در بالا، برای یک نوجوان طراحی شده است. رنگ های روشن معمولا به خودی خود احساس لوکس بودن به فضا را می دهد اما به کار بردن این رنگ ها در تمام فضا احساس سردی را به محیط خواهند داد از این رو بهتر است در ترکیبی مناسب با دیگر رنگ ها استفاده گردند. همانند سنگ به کار رفته در این تصویر که در مقابله بی روحی فضا به کار رفته است. به یاد داشته باشید که لوکس بودن به معنای تزیینات زیاد و صرفا طراحی کلاسیک نیست! ‌گاهی مبلمان و یا عناصر فانتزی می تواند در این فضا به کار رفته و به آن جنبه ای دوست داشتنی و گرم تر نیز ببخشد.

در اتاق خواب لوکس  به جزییات اهمیت دهید!

برای دست یابی به یک نتیجه خوب تمامی جزییات باید به خوبی طراحی و انتخاب شوند. برای مثال در نمونه بالا طراح آن به تمامی جزییات اعم از کف پوش، بافت های به کار رفته، ترکیب متریال، رنگ ها و نورپردازی دقت کرده و در نتیجه به یک فضای لوکس و مدرن دست یافته است. طراحی اتاق های مستر لوکس معمولا با کمد بزرگی برای لباس ها همراه است. اتاقکی که بتوان داخل آن راه رفت و آزادانه به انتخاب لباس ها پرداخت. اگر اتاق خواب لوکس می خواهید باید در اتخاب تمامی موارد دقت کرده و بهترین ها را برگزینید.

زینت بخشیدن به اتاق خواب مدرن

بسیاری از ما تا صحبت از تزیین می شود بلافاصله به گلدان ها و مجسمه های زینتی فکر می کنیم. اما یک فضای منحصر به فرد باید در تمامی موارد خلاقانه عمل کند. از این رو به جای موارد یا شده، طرحی گچ کاری شده رو بر روی دیوارهایتان بیاورید. تصویر بالا را بدون گچ بری های روی دیوار تصور کنید! فضایی معمولی خواهید داشت درست است؟ بنابراین این نکته را که عناصر تزیینی اتاق نیز باید لوکس و منحصر به فرد باشد را نیز فراموش ننمایید.

انتخاب طرح و بافت در اتاق خواب لوکس

بافت کاغذ دیواری ها و طرح روتختی ها به خودی خود می تواند در زیباتر جلوه دادن فضا اتاق خوابتان تاثیر بسیاری بگذارد. بنابراین از این ترفند می توانید در مواردی که در تغییر دکوراسیونتان خواهان هزینه ی بسیار زیادی نیستید استفاده کنید. سعی کنید فضایی با پلان باز خلق کنید. تقسیم بندی بخش ها همانند تصویر می تواند بر اساس قفسه ها و فرش صورت گیرد.

نورپردازی را در اتاق خواب لوکس جدی بگیرید

نوپردازی عنصر جدانشدنی از طراحی و دکوراسیون داخلی می باشد که در صورت رعایت درست می تواند در ارتقای کیفیت محیط نقش به سزایی را ایفا کند. از طرفی نبود و یا عدم نورپردازی درست می تواند باعث افت کیفیت محیط شده و از لحاظ بصری آن را با شکست مواجه سازد. همان طور که بدان اشاره کردیم، نورپردازی باید صحیح و اصولی صورت گیرد. بنابراین بهتر است این کار را به متخصصانش بسپارید.

انتخاب چراغ و لوستر خاص در اتاق خواب لوکس

یکی از مواردی که در لوکس جلوه دادن فضا بسیار اهمیت دارد، انتخاب چراغ و لوستر است. به جای استفاده از طرح های تکراری و همه جایی به دنبال ایده های خاص و متفاوت بگردید. به نمونه آورده شده دقت کنید! در این تصویر چراغ ها به خودی خود نقش یک عنصر زینتی را در فضا ایفا می کنند.

یک تخت خواب لوکس برای اتاق خواب لوکس!

انتخاب فرم تخت خواب در لوکس نشان دادن فضا تاثیر به سزایی دارد. به تصویر بالا بنگرید. اگر شما نیز به دنبال فضایی لوکس و مدرن هستید به سراغ طرح های ساده و بدون بالا سری بروید. در کنار این مورد، تخت خواب هایی که ست هستند برای چنین فضاهایی مناسب تر می باشند. برای مثال قرار دادن نیمکت پایین تخت و یا یک مبل کوچک در گوشه ای از اتاق آن را اشرافی تر جلوه می دهد.

رنگ طلایی، رنگ اشرافی برای اتاق خواب لوکس!

همان طور که در تصویر هم مشاهده می کنید، استفاده از رنگ طلایی در چنین فضاهایی بسیار مناسب است. تنها باید دقت کنید به اندازه و در جای درست استفاده شوند. رنگ طلایی مد نظر ما رنگی همانند تصویر است نه رنگ زردی که سبب می شود دکوراسیونتان بد منظره جلوه کند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا