بازارچه ساختمانمعماری و دکوراسیون

قیمت توالت فرنگی 1402

خرید وسایل و تحهیزات سرویس بهداشتی از اساسی ترین و در عین حال ظریف ترین بخش های بازسازی و ساخت ساختمان و خانه به حساب می آید. قطعا یکی از مهم ترین تجهیزات سرویس بهداشتی، توالت فرنگی خواهد بود. در املاک آنلاین پیش از این در رابطه با راهنمای خرید توالت ایرانی صحبت کردیم. در این مطلب نیز می خواهیم به سراغ راهنمای خرید توالت فرنگی برویم. در نتیجه این مطلب را دنبال کنید.

معرفی انواع توالت فرنگی

امروزه مدل ها و شکل های مختلفی از توالت فرنگی در بازار موجود هستند که از میان آنها می توان به سه نوع توالت فرنگی اشاره کرد. یکی از آنها یک تکه، دیگری سه تکه و در نهایت نوع آخر هم دیواری(هنگ) است.

توالت فرنگی دو تکه

توالت فرنگی دو تکه از آن جهت به این نام مشهور هستند که مخزن و کاسه ی توالت آنها از یکدیگر به صورت جدا قرار گرفته اند. توالت فرنگی دو تکه با آنکه قیمت کمتری دارد و می توانید با هزینه ای نسبتا کم آن را خریداری کنید، اما معایبی هم دارد. یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که در توالت فرنگی دو تکه وجود دارد، مسئله ی شستشو و نظافت آن است.

قیمت توالت فرنگی

توالت فرنگی یک تکه

توالت فرنگی یک تکه، مخزن و کاسه توالت به شکل سرهم و چسبیده قرار می گیرند که همین مسئله هم باعث می شود که در شستشوی آنها راحت تر باشید و دغدغه ی خاصی شما را آزار ندهد با این حال باید این را هم اعتراف کرد که توالت فرنگی یک تکه قیمت بالاتری نسبت به نمونه ی قبلی دارد.

توالت فرنگی هنگ

نوع سومی که از انواع توالت فرنگی (هنگ) وجود دارد به شکلی است که کاسه ی توالت بر روی دیوار نصب می شود. در این شکل، سیفون توالت در درون دیوار جاسازی شده و یا بهتر است بگوییم به شکل توکار به عمل آمده است. در رابطه با این نوع از توالت فرنگی باید بگوییم که برای دیوارهایی مناسب هستند که از استحکام بسیار بالایی برخوردارند.

علاوه بر آن سازگاری فاضلاب تعبیه شده در خانه هم باید با این نوع از توالت های فرنگی مورد توجه قرار گیرد. مسلما انتظار می رود که این نوع از توالت های فرنگی قیمت بالاتری داشته باشند ولی در عوض باید این را بگوییم که در نظافت آنها تقریبا هیچ مشکلی نخواهید داشت چون ساده تر چیزی که تصر می کنید هستند. باید این را هم اضافه کنیم که این نوع از توالت فرنگی ها فضای کمتری می گیرند و در نتیحه برای خانه هایی با ابعاد و اندازه های کوچکتر مناسب هستند. در رابطه با زیبایی و جلوه ی این نوع از توالت ها هم که حرفی برای گفتن نمی ماند، چراکه آنچه عیان است چه حاجت به بیان است!

قیمت توالت فرنگی

انواع توالت فرنگی از نظر سیستم تخلیه آب

یکی از سائل مهم دیگری که در رابطه با توالت فرنگی وجود دارد، سیستم تخلیه آب است. این سیستم دارای چهار شیوه مختلف است که به آنها می پردازیم:

  1. سیستم تخلیه گردابی: این سیستم بر اساس گردش گردابی آب صورت می گیرد. در این شیوه، آب از راه مجرای مخصوص آب وارد بدنه ی نشیمن توالت می شود و بعد از آن هم به کاسه س اصلی توالت می رود. فرایند شستشو هم با همین چرخش گردابی شروع می شود. در این شیوه، صدای کمتری تولید می شود ولی احتمال گرفتگی زیاد است!
  2. سیستم تخلیه ریزشی (واش دان): در این شیوه تخلیه ی آب از راه لبه های خارجی و از بالا به پایین صورت می گیرد. معمولا از این شیوه برای توالت فرنگی های دو تکه استفاده می شود. باید گفت که حجم مصرفی و البته صدای تخلیه ی آب زیاد است!
  3. سیستم تخلیه واتر جت: این شیوه شبیه شیوه گردابی است. در این حالت، 65 درصد به صورت گردابی و 35 درصد به شکل شوتینگ اتفاق می افتد. ترکیب این دو روش باعث قدرت بالای تخلیه در این سیستم ها می شود. باید گفت که عملکرد این نوع از سیستم ها از دو مورد قبلی بهتر بوده و البته صدای بسیار کمتری هم دارد.
  4. سیستم تخلیه توربوجت: این شیوه تازه ترین شیوه در سیستم تخلیه آب است. در این شیوه تمام ویژگی های واتر جک موجود بوده و علاوه بر آن مصرف کمتر آب و همینطور تخلیه ی بهتری هم صورت می گیرد.

نکات و راهنمای خرید توالت فرنگی

  • در زمان خرید توالت فرنگی باید معیارهای بسیاری را مد نظر داشت که در قیمت توالت فرنگی ها فرق می گذارد، آنها را در ادامه برایتان بازگو می کنیم. یکی از مسائل مهم، آکس تخلیه است. آکس توالت فرنگی همان فاصله ی دیوار تا مرکز لوله ی فاضلاب است. باید بدانید که آکس توالت فرنگی معمولا چیزی حدود 18 تا 30 سانتی متر خواهد بود.
  • مسئله مهم دیگر، سیستم فلاش است که یا تک زمانه است و یا دو زمانه. سیستم فلاش تک زمانه یک میزان آب را در هر بار مصرف تخلیه می کند اما سیستم دو زمانه می تواند دو صورت تخلیه ی آب را انجام دهد.
  • بعضی از توالت فرنگی ها دارای سیستم خودشور هستند که همین مسئله نیز می تواند انتخاب بسیاری از افراد بنا به نیاز و شرایطشان باشد.
  • همانطور که پیش از این توضیح دادیم در هنگام خرید هر نوع از توالت فرنگی ها باید به استحکام و قدرت دیوار دستشویی خود دقت کنید. با این حال باید بگوییم که معمولا طراحی هایی که جمع و جورتر و کوچک تر هستند در میان مردم طرفداران مخصوص به خودشان را دارند. در بازار امروز شما می توانید با وجود ابعاد کوچک طراحی های توالت فرنگی به کارایی بالا هم دستیابی پیدا کنید. البته این را نباید نادیده بگیرید که اندازه لگن توالت فرنگی هم به نوبه ی خود اهمیت بسیاری دارد که معمولا یا بیضی و یا دایره ای شکل هستند. پیشنهاد ما انتخاب لگن های بیضی شکل است چرا که هم کمتر کثیف می شوند و هم به کمتر شدن بوی بد نیز به شدت کمک می کنند.
  • مسئله دیگر، پایه ی توالت فرنگی است که اندازه ی استاندارد آن 40 سانتی متر است. معمولا توالت فرنگی با پایه های بلند برای کودکان مناسب نیستند ولی در عوض فشارر کمتری را به زانو و کمر افراد وارد می کنند.
  • در کنار تمامی اینها باید این را هم اضافه کنیم که با توجه به میزان هزینه و بودجه ای که برای خرید توالت فرنگی در نظر گرفته اید می توانید به انواع سیفون های توالت فرنگی که در ابتدای مطلب معرفی کردیم سر زده و آنها را انتخاب نمایید.

برترین برندهای عرضه کننده توالت فرنگی

قیمت توالت فرنگی

امروزه برندهای بسیاری به تولید توالت فرنگی می پردازند چراکه فرهنگ استفاده از این نوع توالت ها در ایران بیشتر از گذشته جا افتاده است. در این میان می توان برندهایی از قبیل گلسار، مروارید، ملودی، کرد، المپیا، کارنو و… را به عنوان بهترین مارک توالت فرنگی ایرانی معرفی کرد.

بورس خرید انواع توالت فرنگی

بهترین مارک توالت فرنگی را در شهر تهران را می توانید در خیابان های شیراز، فردوسی جنوبی، بنی هاشتم و ملاصدرا پیدا کنید.

جدول قیمت انواع توالت فرنگی

بنابراین انواع توالت فرنگی ها از نظر ظاهری و همینطور سیستم تخلیه آب می توان انتظار داشت که بازه های متفاوتی از نظر قیمتی ملاحظه نمود. در این جدول می توانید قیمت توالت فرنگی در انواع مختلف را ببینید.

نوعبرندسیستم تخلیه آب مدل | کد محصول قيمت  (تومان)
دیواری (هنگ)الپسواش دانBERLIN2.399.000
المپیاIMP1202OR12.000.000
یک تکهالپسواش دانCALANDA3.000.000
الپسگردابی16202.160.000
دوتکهالمپیاواش دانIMP1303OR21.000.000
ایستاده IMP11010113.600.000

در 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا