سبک زندگینکات خانه‌داری

زمان کاشت سبزیجات کی هست

ماه شهریور ماهی افسانه ای برای پرورش باغ و کاشت گیاه است. می توان محصولات تابستانی را به بهترین شکل ممکن در این ماه کاشت و منتظر رشد آنها بود. اگر باغ یا باغچه ای دارید که حتی تمامی فضاهای آنها پر از گیاهان متفاوت است، بهتر است فضایی را خالی کنید تا چند گیاه و سبزیجات فوق العاده ای را در آنها پرورش دهید. این که بتوانید گیاهان خوراکی و سبزیجات را در باغچه خود بکارید می توانید کمک زیادی به وعده های غذایی تان کنید. اگر از همین حالا شروع کنید مطمئنا تا بهار سال بعد با باغچه ای پر از سرسبزی و محصولات تکامل یافته ای رو به رو خواهید. شد در این مطلب از املاک آنلاین با شما هستیم تا تعدادی از گیاهان و سبزیجاتی را که می توانید در باغچه خود پرورش دهید را به شما معرفی کنیم. پس این مطلب را برای دانستن زمان کاشت سبزیجات از دست ندهید.

زمان کاشت سبزیجات آرگولا یا شابانک

آرگولا برگی سبز و خوش رایحه است که طعم تندی دارد و به همین دلیل نیز برخی از افراد و به خصوص کودکان علاقه ای به آن ندارند! استفاده از این نوع سبزی در سالادها محبوبیت زیادی دارد و می توان آن را در غذاهای پختنی نیز مورد استفاده قرار داد.

زمان کاشت ریحان

یکی از محبوب ترین گیاهان خوراکی و سبزیجات که می توان آن را در باغچه پرورش داد ریحان است. پرورش و رشد ریحان در بسیاری از اقلیم ها و آب و هواها به راحتی صورت می گیرد و حتی می توان را در خانه نیز پرورش داد. بنابراین قطعا این گیاه ارزش آن را دارد که پرورشش دهید، چرا که می تواند عطر و طعم فوق العاده ای را به وعده های غذایی شما ببخشد. در زمان کاشت سبزیجات حتما به نوع گلدان و محل نگهداری آن توجه داشته باشید ، ریحان از آن دسته سبزیجاتی است که به خوبی در آپارتمان هم دوام میاورد.

زمان کاشت چغندر

چغندر از آن دسته گیاهانی است که ریشه ای بوده و به سرعت نیز رشد می کند. این گیاه به گونه ای است که هم می توان برگ هایش را خورد و هم خود ریشه را. ممکن است که به نظرتان استفاده از چغندر بسیار کسل کننده بیاید، ولی قطعا می تواند زمینه بسیاری از دستورالعمل های پخت انواع غذا را برایتان فراهم کند.

زمان کاشت کلم بروکلی

کلم بروکلی به گونه ای است که شما می توانید آن را دو بار در سال برداشت نمایید، دلیل آن هم این است که رشد بالایی دارد و زمان کمی را برای رشد خود نیاز خواهد داشت. بهتر است برداشت کلم بروکلی را زود و به موقع انجام دهید تا گل های آن باز نشود ، پس در زمان کاشت سبزیجات کلم بروکلی را فراموش نکنید.

زمان کاشت سبزیجات

زمان کاشت کلم بروکسل یا کلم قمری

کلم بروکسل از آن دسته گیاهانی است که به فصل رشد طولانی مدتی نیازمند است، اما می توان آن را در آب و هواهای متنوعی پرورش داد. استفاده از کلم بروکسل در وعده های غذایی شما قطعا می تواند جذابیت زیادی را به همراه داشته باشد.

زمان کاشت کلم پیوندی

بهتر است که زمان کاشت سبزیجات را در اول فصل تابستان انجام دهید و در طول این فصل نیز از آن نگهداری کرده و منتظر زمان برداشتش باشید. این نوع از کلم ها تمایل زیادی به رشد در باغچه های خانگی دارند و می توانند پایه ای اساسی برای سالادهای تابستانه شما باشند.

زمان کاشت هویج

اگر فکر می کنید که در رابطه با هویج همه چیز را می دانید بهتر است که تجدید نظر کنید! گونه رایجی از هویج ها که می توان آنها را به راحتی در میوه فروشی ها و فروشگاه های مواد غذایی یافت نارنجی رنگ هستند، اما شما حتی می توانید هویج های قرمز، بنفش و یا زرد رنگ را نیز پرورش دهید. بهتر است که در زمان کاشت هر کدام از این هویج ها یادداشتی زیر گیاه قرار دهید تا آنها را با هم اشتباه نگیرید. شما می توانید از هویج های کاشته شده در فصل تابستان و البته پاییز استفاده کرده و آنها را در سوپ های خوشمزه و لذیذ خود به کار بگیرید.

زمان کاشت گل کلم

گل کلم از آن دسته گیاهانی است که پرورش آن در خانه و باغچه می تواند کمک زیادی به وعده های غذایی شما کند. شما می توانید از این گل کلم ها در کنار برنج، استیک و… استفاده کرده و از طعم غذای خود لذت ببرید. باید گفت که رشد گل کلم راحت نیست و حتی ممکن است که یک فصل کامل نیز زمان ببرد ، پس در زمان کاشت سبزیجات ، گل کلم را از دست ندهید.

زمان کاشت کلم چینی

کلم چینی که به آن کلم نپا هم گفته می شود، سبزی شیرین، ملایم و لطیفی است که خیلی از افراد آن را به کلم های معمولی ترجیح می دهند. رشد و پرورش این نوع از کلم ها در هوای سرد بهتر عمل می کند.

زمان کاشت گشنیز

در زمان برداشت سبزی گشنیز بهتر است نیز را بدانید که شما می توانید هم برگ و هم دانه های آن را برداشت نمایید. گشنیز از آن دسته سبزیجاتی است که با طعم بی نظیر خود عضوی اصلی در میان غذاهای آسیایی است و می توان آن را به طور مکرر در فصل تابستان کاشت، چرا که رشد آن بسیار سریع بوده و آماده برداشت می شود.

زمان کاشت کولارد سبز

کولارد سبز در واقع چیزی شبیه به کلم هایی بدون سر هستند که معمولا آنها را به شکل های بخارپز، دم کرده و… مورد استفاده قرار می دهند. شما می توانید با کاشت این سبزی، غذاهایی لذیذتر و البته جدیدتری بپزید.

زمان کاشت ذرت

کاشت ذرت کار سختی نیست و رشد آن نیز سریع و آسان است. ممکن است در زمان برداشت دچار مشکل شوید، چرا که پرندگان، موش ها، سنجاب ها و… عاشق ذرت هستند می توانند برایتان دردسرساز شوند! معمولا چیزی حدود دو ماه طول می کشد تا ذرت شما به طور کامل رشد کند.

زمان کاشت سبزیجات

زمان کاشت خیار

خیار را می توان در هوای گرم پرورش داد و منتظر رشد سریع آن بود. اگر تصمیم به آماده کردن خیارشور دارید بهتر است که به سراغ خیارهای مینیاتوری و کوچک بروید، پس در زمان کاشت سبزیجات این نکته را فراموش نکنید. اگر در زمان رشد این گیاه از آن محافظت کنید قطعا برداشت خوبی خواهید داشت.

زمان کاشت شوید

شوید از آن دسته سبزیجاتی است که برای درست کردن سالاد، مرغ، سوپ و… از محبوبیت بالایی برخوردار است. رشد این گیاه سریع است و می توان منتظر برداشت سریع آن نیز بود.

زمان کاشت کلم کیل

کلم کیل منبع غذایی جذابی است که می تواند برای سلامتی شما نیز بسیار مفید باشد. از این کلم برای درست کردم اسموتی، سالاد، سیب زمینی سرخ شده و… استفاده می شود. کلم کیل گیاه فصل خنکی و سرماست و معمولا چیزی حدود دو ماه نیز طول می کشد تا به طور کامل رشد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا