بازار مسکن

رهن و اجاره آپارتمان در سازمان برنامه

چنانچه تمایل دارید در غرب تهران به دنبال آپارتمانی برای رهن و اجاره بگردید، که علاوه بر دسترسی های مناسب و امکانات محلی خوب، نسبتاَ دنج بوده و نرخ رهن و اجاره ی آن نیز بالا نباشد؛ ما محله سازمان برنامه را به شما معرفی می کنیم. در این مطلب می توانید با این محله آشنا شوید و نگاهی به لیست قیمت های رهن و اجاره ی آپارتمان های گوناگون با متراژهای متفاوت در این محله بیندازید؛ شاید شما نیز این محله را برای سکونت انتخاب کنید.پس برای رهن و اجاره آپارتمان در سازمان برنامه این مطلب از املاک آنلاین را از دست ندهید.

نگاهی کوتاه به محله سازمان برنامه

محله ی سازمان برنامه ، محله ای در غرب تهران، واقع در منطقه 5 شهرداری تهران است. زمین های این محله ابتدا متعلق به سازمان برنامه ریزی و بودجه بود و برای سکونت کارمندان این سازمان احداث شده بود به همین دلیل خیابانی در این محله را سازمان برنامه نامیدند و از آن پس به این نام شهرت یافت. اما امروزه مالکیت محله ی سازمان برنامه، همچون سایر محلات شهر، متعلق به شهرداری است و افراد از  قشرهای مختلف در آن سکونت دارند.

این محله که توسط بزرگراه حکیم به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است، از شمال به بلوار آیت الله کاشانی، از غرب به بزرگراه باکری، از جنوب به اتوبان تهران-کرج و از شرق به بزرگراه ستاری دسترسی دارد؛ همچنین این محله در مجاورت محلات بزرگی چون محله ی پرواز، محله ی فردوس، محله ی جنت آباد جنوبی و محله ی کوی ارم است و از طریق دسترسی های عالی این محله می توان به راحتی به سایر محلات و همچنین به مرکز شهر رسید، با اینحال ساکنین این محله لزومی برای دسترسی به مرکز شهر ندارند، زیرا محله ی سازمان برنامه تقریباَ تمام امکاناتی که ساکنین نیاز دارند.

امکانات محله سازمان برنامه

ساخت و ساز در این محله پس از انقلاب اسلامی آغاز شد و پیشرفت و گسترش آن هنوز ادامه دارد؛ بطوریکه علاوه بر ساختمان سازی هایی که هنوز در این محله، جهت گسترش و بهبود آن، انجام می شود؛ بسیاری از ساختمان های چندسال ساخت در این محله اقدام به بازسازی و نوسازی کرده اند. از ویژگی های مثبت سکونت در این محله، دوری از مرکز شهر و درنتیجه دوری از ترافیک، شلوغی و دود است.

چنانچه در کوچه پس کوچه های این محله قدم بزنید می توانید بافت مسکونی نوساز و بافت قدیمی تر و چند سال ساخت را در هماهنگی و مجاورت یکدیگر ببینید؛ که این وضعیت شرایطی را فراهم می کند که بتوانید آپارتمان مورد نظر خود را بنابر سلیقه ی خود، راحت تر انتخاب کنید. همچنین می توان مغازه های کوچکی را در این محله یافت که از مدرنیته دور مانده اند و بافت قدیمی خود را حفظ کرده و حس و حال گذشته را زنده می کنند.

همچنین اگر قصد رهن و اجاره آپارتمان در سازمان برنامه را داریدباید بگوییم این محله دارای امکانات مطلوب سکونت، از جمله مراکز آموزشی و مراکز درمانی متعدد، مراکز تفریحی و همچنین مراکز خرید است. سازمان برنامه تعداد زیادی بوستان و پارک کوچک دارد که علاوه بر تعدیل آب و هوای این محله، ساکنین می توانند اوقات فراغت خود را در آن ها سپری کنند؛ و نیز مجاور شهربازی و باغ وحش بزرگ ارم قرار دارد، که از دیگر ویژگی های بارز آن محسوب می شود.

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در سازمان برنامه

قیمت رهن و اجاره ی آپارتمان در این محله نسبت به بسیاری محلات تهران، تفاوت چندانی ندارد و حتی در برخی موارد کمتر از این محله هاست، که این علت به تنهایی، متقاضیان زیادی را به خود جلب کرده است. از ویژگی های دیگر این محله که نظر بسیاری را به خود جلب کرده است، بافت مسکونی این محله است؛ به طوریکه این محله فاقد برج های تجاری، ترافیک و مشکل کمبود جای پارک است و می توان سکونتی دنج را در آن تجربه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا