بازار مسکن

رهن و اجاره آپارتمان در دهکده المپیک

دهکده المپیک محله ای معروف در شمال غربی شهر تهران است که امروزه کمتر کسی را می توان یافت که نام این محله را نشنیده باشد. دهکده المپیک، ابتدا بخشی از زمین های کن بوده و جزو منطقه 5 شهرداری تهران محسوب می شده است؛ اما امروزه در محدوده شهرداری منطقه 22 تهران قرار دارد. این محله از دو بخش قدیمی و جدید تشکیل شده است؛ بخش قدیمی آن را ساختمان های دهکده المپیک تشکیل می دهند، از همت تا میدان المپیک، بخش جدید این محله است که آن را بلوار دهکده المپیک می گویند.در این مطلب علاوه بر معرفی مختصر محله دهکده المپیک، جدول نرخ رهن و اجاره آپارتمان در دهکده المپیک را تهیه کرده ایم. با این مطلب از املاک آنلاین همراه باشید.

نگاهی کوتاه به محله دهکده المپیک

دهکده المپیک از شرق به رودخانه و باغ های کن، از غرب به شهرک راه آهن، از شمال به رشته کوه های البرز و از جنوب به بزرگراه همت دسترسی دارد. از دسترسی های دیگر این محله می توان به بزرگراه آزادگان اشاره کرد.

بافت محله دهکده المپیک نسبتا قدیمی است و متأسفانه خطوط مترو و BRT هنوز به این محله نرسیده اند.

تاریخچه این محله به حدود سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷ باز می گردد که برای اسکان ورزشکاران بازی های آسیایی در سال ۱۳۵۳ احداث شد. در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق، مکان فعلی دانشگاه علامه طباطبایی، محل اسکان هموطنان جنگ زده و میزبان شهروندان شهرهای جنوبی بوده است. از سال ۱۳۵۳ تا پیروزی انقلاب اسلامی، دهکده المپیک محل برگزاری اردوهای تیم ملی بوده و پس از انقلاب نیز ساختمان های دهکده به کارکنان سازمان تربیت بدنی توسط سازمان مسکن و شهرسازی فروخته شد.

با ادامه ی این مطلب همراه باشیدتا با امکانات این محله برای رهن و اجاره آپارتمان در دهکده المپیک آشنا شوید.

امکانات محله دهکده المپیک

قبل از رهن و اجاره آپارتمان در دهکده المپیک بهتر است با امکانات آن آشنا شوید. از نظر دسترسی به مراکز آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی بارزترین مرکز آموزشی این محله است؛ البته در دهکده المپیک و محله های اطراف آن مراکز آموزشی دیگری همچون مدارس و مراکز فرهنگی همچون کتابخانه وجود دارند. مراکز خرید این محله شامل مجموعه ای از فروشگاه ها، تره بار، فروشگاه زنجیره ای شهروند و فروشگاه تعاونی مصرف کنندگان سازمان تربیت بدنی است.

به دلیل دوری از مرکز شهر مراکز دولتی محله دهکده المپیک تنها محدود به بانک ها هستند. مسجد معروف این محله مسجد حضرت ابوالفضل است که تمامی مراسم مذهبی و نماز جماعت و … در این مسجد برگزار می شود. دهکده المپیک شامل چندین مرکز درمانی همچون مرکز جراحی ارم، بیمارستان ایرانیان و… است؛ همچنین از ویژگی های بارز این محله دسترسی به مراکز تفریحی همچون دریاچه و پارک جنگلی چیتگر، آبشار تهران، بوستان بزرگ جوانمردان و سینما دهکده است.

به دلیل بافت قدیمی و کمتر نوسازی شده این محله، سطح قیمت ملک در این محله نسبت به بسیاری از محله ها پایین تر است که سبب جلب نظر بسیاری از افراد برای رهن و اجاره آپارتمان در دهکده المپیک شده است. چنانچه تمایل دارید به جدول نرخ رهن و اجاره در محله دهکده المپیک نگاه بیاندازید؛ با ادامه ی این مطلب همراه باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا