معماریمعماری و دکوراسیون

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی ، چه نکاتی مهمتره؟

دکوراسیون داخلی: فضاهای مختلف خانه با توجه به نوع کاربری خود، ویژگی های مختلفی دارند و برای دکوراسیون آنها باید نکات متفاوتی را نیز در نظر گرفت. یکی از بخش های مهم خانه، دکوراسیون پذیرایی است. افرادی که به عنوان مهمان پا به آشیانه گرم شما می گذارند، در فضای پذیرایی به گپ و گفت می پردازند. پس این فضا نسبت به باقی قسمت های خانه رسمی تر است و برای دیزاین آن باید دقت بیشتری داشته باشید. انتخاب کاغذ دیواری به عنوان دیوارپوش در پذیرایی باید با حساسیت خاص خود انجام شود تا نتیجه مطلوب را نشان دهد. املاک آنلاین در این مطلب نکاتی در مورد راهنمای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی را متذکر می شود:

کیفیت مطلوب و جنس عالی

در مورد انتخاب کاغذ دیواری فارغ از نوع فضا، کیفیت و جنس آن مهمترین فاکتور است. کیفیت کاغذ دیواری باید به گونه ای باشد که حداقل برای چند سال دوام داشته باشد و ظاهر یا رنگ خود را از دست ندهد. قابل شستشو بودن کاغذ دیواری هم ویژگی بسیار مهمی است که موجب می شود تمیز کردن آن به راحتی صورت گیرد. زمانی که برای دیوارپوش خانه خود کاغذ دیواری را انتخاب می کنید، مطمئن باشید تا چند سال از دردسرهای رنگ کردن دیوار و نونوار کردن خانه خلاص شده اید. برای اینکه سطوح کاغذ دیواری شده را تمیز کنید، کافی است از اسپری تمیزکننده مرغوب استفاده کرده و لکه ها را از بین ببرید.

نصب کاغذ دیواری پذیرایی

نکته بعدی در مورد کاغذ دیواری که آن هم مربوط به همه فضاها می شود، نصب خوب و حرفه ای است. برای نصب کاغذ دیواری باید از چسب مرغوبی استفاده شود که بعد از گذشت زمان، بلند نشود و باعث به هم ریختن ظاهر کاغذ دیواری نشود. علاوه بر چسب، صاف و دقیق بودن ورق ها روی دیوار باعث می شود که دیوار یکدست و مرتب به نظر برسد. پس سعی نکنید خودتان برای نصب آن اقدام کنید، متخصصان این زمینه بهترین گزینه هستند.

انتخاب رنگ مناسب

در مورد انتخاب رنگ مناسب برای کاغذ دیواری پذیرایی باید ابتدا هدف خود را مشخص کنید. آیا تنها مایل هستید که این کاغذ دیواری ها دیوارها را بپوشانند یا دوست دارید به عنوان یک المان تزیینی نمود بیشتری داشته باشند؟ برای تکمیل دکوراسیون پذیرایی، کاغذ دیواری می تواند نقش محافظ داشته باشد و مانند یک ترفند نهایی وارد فضا شود. پس در این صورت بهتر است از رنگ های ملایم برای آن استفاده کنید.

یکی دیگر از نکات در انتخاب کاغذ دیواری این است که ابتدا به رنگ های موجود دقت بیشتر داشته باشید. اگر ترکیب رنگی دکوراسیون از چند تنالیته مختلف تشکیل شده، می توانید یکی از آنها را برای کاغذ دیواری برگزینید. اگر هم رنگ ها همه شبیه به هم هستند و تنها درجه رنگی شان متفاوت است، برای نمود بیشتر کاغذ دیواری بهتر است به سراغ رنگ متضاد یا مکمل برای آن باشید.

برای مثال اگر رنگهای دکوراسیون پذیرایی کرم یا خنثی هستند، یک رنگ شاد و برجسته می تواند فضا را از یکنواختی خارج کند و تاثیر بیشتری در فضا داشته باشد. حال نیاز نیست حتما به سراغ رنگ های تیره یا پر رنگ باشید، آبی ملایم، صورتی روشن، رنگ لیمویی یا سبز کمرنگ هم می تواند طراحی را متحول کند. در این صورت استفاده از اکسسوری و وسایل دکوری که با کاغذ دیواری پذیرایی هماهنگ باشد، دکوراسیون پذیرایی را خاص و زیباتر می کند.

انتخاب طرح مناسب برای کاغذ دیواری پذیرایی

انتخاب طرح مناسب برای کاغذ دیواری پذیرایی بسیار مهم است چون اگر به اشتباه انجام شود، همه زحمت های شما را به باد می دهد. بعد از آنکه رنگ را انتخاب کردید، باید به سراغ طرح مناسب خود بروید. انتخاب طرح برای کاغذ دیواری کار سختی نیست فقط باید به کلیت فضا دقت کنید. اگر یک پذیرایی شلوغ و پر وسیله ای دارید، طرح های ساده انتخاب بهتری هستند. ولی اگر پارچه رومبلی تان ساده است، لوازم دکوری به اندازه زیاد وجود ندارند و متراژ پذیرایی زیاد است، استفاده از طرح های شلوغ برای کاغذ دیواری مشکلی ایجاد نمی کند. طرح های هندسی، زیگزاگ، راه راه، کاغذ دیواری خال خالی، کاغذ دیواری طرح گل، کاغذ دیواری با نقش ریز یا درشت از مدل های محبوب هستند.

طرح لوکس و کلاسیک

با توجه به سبک دکوراسیون پذیرایی خود، می توانید به سراغ کاغذ دیواری های کلاسیک بروید. این کاغذ دیواری ها دارای طرح های مختلفی مانند بته جقه، طرح های عثمانی و مانند آن هستند. کاغذ دیواری لوکس را نیاز نیست حتما برای مبلمان استیل  استفاده کنید، مبلهایی مانند چستر فیلد، مبل راحتی چرم و نیمه رسمی یا حتی مبلمان مدرن هم در کنار کاغذ دیواری کلاسیک زیبا خواهند بود.

کاغذ دیواری ساده پذیرایی

برای افرادی که دنباله روی سادگی و سبک مدرن و البته مینیمال هستند، پیشنهاد می شود از کاغذ دیواری ساده و تک رنگ استفاده کنند. این نوع کاغذ دیواری می تواند فقط بافت خاص داشته یا نقوش آن ریز و بسیار ساده باشد. اگر مبلمان پذیرایی شما دارای پارچه طرحدار و شلوغ است، این مدل کاغذ دیواری می تواند فضا را گرم کرده و منسجم تر نشان دهد. در این حالت بهتر است از رنگ های ملایم و به کار رفته در دکوراسیون استفاده کنید. برای فضاهای کوچک به سراغ رنگ های روشن بروید. ولی اگر فضای پذیرایی شما بزرگ است، می توانید رنگ های تیره و پر رنگ را هم انتخاب کنید.

تصویر منظره یا طرح خاص

برخی افراد که به تابلوهای دیواری و آثار هنری علاقه دارند، به طراح خانه پیشنهاد می دهند یکی از دیوارهای پذیرایی را با طرحی بپوشاند که نقاشی محبوب یا منظره مورد نظرش در ابعاد بزرگ دیده شود. بهترین گزینه در این حالت کاغذ دیواری است. شما می توانید طرح مورد نظر خود را سفارش دهید تا آن را در قالب کاغذ دیواری آماده کنند. نقشه جهان هم یکی از مدل های جذاب و ویژه است. افرادی که سفر و جهانگردی علاقه دارند، ترجیح می دهند در بخشی از خانه نقشه را در جلوی چشمان خود داشته باشند.

مدل های سه بعدی کاغذ دیواری

کاغذ دیواری سه بعدی نوع دیگری از کاغذ دیواری است که به صورت سه بعدی نشان دهنده طرح مورد نظر است. برای مثال می تواند طرحی از آجر یا سنگ داشته باشد، یا منظره ای را به طور سه بعدی و واقعی به نمایش در بیاورد.

کاغذ دیواری به صورت ست و تک

برخی از مدل های کاغذ دیواری پذیرایی به صورت ست و هماهنگ با هم تولید می شوند. در این حالت یکی از دیوارها با طرح های برجسته و شلوغ تر پوشانده می شود و دیوارهای اطراف آن طرح های مکمل و ساده تری دارند. البته خودتان هم می توانید مدل های مختلف را با هم ست کنید. در این حالت یکی از دیوارها که به عنوان دیوار اصلی و شاخص در فضا است را با طرح های درشت و خاص برگزینید و دیوارهای دیگر را با نوارهای باریک یا رنگ های ساده تزیین کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا