معماریمعماری و دکوراسیون

دکوراسیون گرم و صمیمی

شما می‌توانید با ایجاد تغییرات كوچك، تفاوتی اساسی در دکوراسیون گرم و صمیمی خود را ایجاد كنید و فضای زندگی‌تان را برای فصل گرم سال آماده نمایید.

به گزارش مجله املاک آنلاین به نقل از زندگی آنلاین، آب و هوای گرم سال در راه است و مدتی است كه از زمستان با تمام پوشیدگی‌هایش دور شده‌ایم. حالا دیگر وقت آن رسیده است كه خانه و اتاق‌های‌مان را سبك و روشن كنیم و بگذاریم هوا جریان داشته باشد و در واقع باید اجازه دهیم تا فصل تابستان از میان نور خورشید، اندكی به زندگی‌مان بتابد این روزها، شكوفه، سبزه، روزهای طولانی، خورشید درخشان و تابناك، گرما و… فضای پیرامون ما را فرا گرفته است. شما می‌توانید با ایجاد تغییرات كوچك، تفاوتی اساسی در دكوراسیون منزل خود را ایجاد كنید و فضای زندگی‌تان را برای فصل گرم سال آماده نمایید.

 لایه‌های كلفت و ضخیم زمستانی را جمع كنید

یكی از سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییرات بزرگ این است كه پوشش اتاق‌ها را كاهش دهید. روتختی‌ها را سبك كنید به جای پتوهای ضخیم و پشمی، ملحفه‌های سبك و نازك با رنگ‌های ملایم و روشن بیندازید. برخی از رومیزی‌های ضخیم را جمع كنید. روبالشتی‌ها، كوسن‌ها، رومیز‌ی‌ها و هر چیز دیگری كه به شما حس گرما و حرارت می‌دهد را جمع كنید و در یك صندوق و یا جعبه برای زمستان بعدی نگهداری كنید.

از دكوراسیون روشن و براق استفاده كنید

تمام وسایل سنگین را جمع كنید و از وسایل سبك‌تر استفاده كنید. از رنگ‌های روشن، پارچه‌های نخی و گلدار كه می‌توانند در تزئین روی تختخواب، كوسن‌ها، سطح میزها و پرده‌ها و… به كار روند، استفاده كنید. پرده‌ها و قالیچه‌های روشن به راحتی می‌توانند حس اتاق‌ها را تغییر دهند. می‌توانید از گل‌ها و گیاهان آپارتمانی نیز استفاده كنید و در برخی نقاط خانه آنها را جای دهید.

تا می‌توانید از نورهای طبیعی استفاده كنید

روزهای تابستان گرم و طولانی هستند. یك صندلی راحتی در یك جای امن از خانه در زیر نور طبیعی بسیار دلچسب و دلنشین به نظر می‌رسد. سعی كنید در یك ناحیه از خانه كنار یكی از پنجره‌ها، چنین فضایی را ایجاد كنید. اگر روبروی پنجره یك فضای سبز باشد (مثلا یك باغچه) بسیار بهتر است.

كنار شومینه به جای آتش و حرارت از گل‌های زیبا و طبیعی استفاده كنید

شومینه فقط برای گرم كردن خانه نیست. در فصل گرم سال نیز می‌توان از آن با هدف دیگری استفاده كرد. چند تابلو با عكس‌های زیبا، چند شاخه گل و یك قالیچه روشن مقابل آن، فضایی تابستانی را ایجاد خواهد كرد.

فضای اطراف را لخت‌تر كنید

هر چه پوشش داخل خانه سبك‌‌تر شود، اطراف شما از پوشیدگی‌ها دورتر شود، حس تابستانی‌تر به خانه خواهید بخشید. تا جائیكه می‌توانید از قالیچه‌های كوچك به جای انواع بزرگ‌تر استفاده كنید. اجازه دهید فضای بیشتری از كف اتاق‌ها بدون پوشش باشد.

از گیاهان بیشتری استفاده كنید

گیاهان آپارتمانی حس تازگی عجیبی به خانه می‌دهند. با اینكار زندگی و نشاط را به خانه‌تان می‌آورید و البته به كیفیت هوای آن نیز اضافه می‌كنید. تابستان و بهار بهترین فرصت زمانی برای بهره‌گیری از انواع درختچه‌ها و گیاهان است.

رنگ‌های روشن به جای رنگ‌های تیره

اگر نمی‌توانید رنگ دیوارها را به راحتی تغییر دهید، مهم نیست، ‌از تغییرات كوچك‌تر در حد تغییر پارچه و رنگ روبالشتی شروع كنید. اگر نمی‌توانید دوباره دیوارها را رنگ بزنید و از رنگ‌های روشن استفاده كنید. می‌توانید این كار را روی مبلمان انجام دهید. از آینه‌های بیشتری استفاده كنید تا نور خانه به حداكثر برسد.

استفاده از تابلوهای نقاشی با طرح‌ گل‌ها

در اتاق خواب‌تان یك تابلو یا چند تابلوی كوچك از گل‌ها را روی دیوار بزنید. گل‌ها حس واقعی زندگی‌ را نشان می‌دهند و به راحتی می‌توانند اتاق خواب را از حالت خنثی خارج كنند و البته به اتاق‌تان نیز سبك بدهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا